Etäsuhteesta eronneet --> Kysymys
Onko aivan tavatonta käydä useampi kuin 1 "erokeskustelu"? Ensimmäisellä kerralla kyse voi olla shokista, jolloin ei edes ehdi tajuamaan kaikkea. Onko väärin pyytää exää juttelemaan erosta vielä toisen tai jopa kolmannen kerran? Tilanne, jossa ero on hoidettu muuten kuin kasvotusten. Vai pitääkö exä unohtaa saman tien, vaikka itsellä olisi vielä tunteita ja selvittämättömiä asioita?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tavatonta. Yleensäkin ihmettelen sellaista käytöstä jossa viestien tai puhelun välityksellä ilmoittaa erosta.
On tässä nyt kuitenkin vähän järjelläkin sijaa. Jos ollaan seurusteltu muutamia kuukausia ja välimatkaa on vaikka 700 km, ei mitään järkeä lähteä toisen luokse vain ilmoittaakseen erosta. Sen sijaan jos suhdetta kestänyt 7 vuotta ja välimatkaa tunti, niin tottakai kasvotusten.
Ja olosuhteet myös. Tiedän tapauksen missä eroa oli tehty pitkään ja kun mies kertoi viimein, että ero tulee eikä sitä mikään muuta, nainen kävi päälle fyysisesti. Tilanne oli oikeasti vakava koska nainen oli aiemmin jo ottanut miehen asekaapista haulikon ja osoitellut sillä kun erosta oli puhuttu. Asekaapin avain oli visusti piilotettu toki tuon jälkeen mutta yhteenoton hetkellä he olivat keittiössä ja mies kertoi katsoneensa pöydällä olevaa veistä, että naista ei saa päästää siihen käsiksi. Lopullinen ero kannattaisi joskus tehdä viestillä. Etäsuhteessa elivät nämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tavatonta. Yleensäkin ihmettelen sellaista käytöstä jossa viestien tai puhelun välityksellä ilmoittaa erosta.
On tässä nyt kuitenkin vähän järjelläkin sijaa. Jos ollaan seurusteltu muutamia kuukausia ja välimatkaa on vaikka 700 km, ei mitään järkeä lähteä toisen luokse vain ilmoittaakseen erosta. Sen sijaan jos suhdetta kestänyt 7 vuotta ja välimatkaa tunti, niin tottakai kasvotusten.
Joo toki ymmärrän sen jos on "tapailtu" muutama kuukausi mutta itse olin etäsuhteessa 7 v ja välimatkaa 500 km.
Tietenkään ei pidä lähteä jos toinen on väkivaltainen tai arvaamaton. Itse seurustelin ihan tavallisen ja kunnollisen miehen kanssa.
Aikanaan erosin etäsuhteesta puhelimitse. Vastapuoli halusi nähdä kasvotusten parin kuukauden kuluttua. Se oli hyvä, koska sen jälkeen olin entistä varmempi, etten halua jatkaa.
Jos pitkä välimatka, puhelimessa voi suhteen päättää. Hullua olisi matkustaa 500 km kertoakseen erohaluista. Olisi kauheaa sen jälkeen ajaa kotiin/yöpyä sen exän kanssa... Itse ainakin tarvitsisin omaa tilaa tuollaisen jälkeen, olisin kumpi osapuoli vaan.
Riippuu paljon myös suhteen dynamiikasta. Jos toinen on kovin hallitseva ja onnistunut suostuttelemaan jo aiemmat eroyritykset pois, niin on ehkä hyvä ilmoittaa viestillä että ero on nyt pysyvä päätös ja tavataan ja keskustellaan asiasta kunhan pöly on hetken laskeutunut. Vaiheilusta ei ole kummallekaan osapuolelle mitään hyötyä, eli siitä, että kun "toinen vaan kuulee faktat ja sen miltä minusta tuntuu niin hän varmasti muuttaa mielensä."
Vierailija kirjoitti:
Olen eronnut etäsuhteesta kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla ero (seitsemän vuoden suhteesta) tapahtui viesteillä. Minä laitoin jotakuinkin näin: "Oltaisiinko voitu soitella joku päivä?" johon hän vastasi jotakuinkin näin: "En ymmärrä mistä haluat keskustella." Olihan meillä huonosti mennyt mutta silti jotenkin tyly loppu vuosien suhteelle.
Toisella kerralla eroa puitiin puhelimitse ja kasvokkain pari kuukautta jonka jälkeen palattiinkin yhteen. Rakkauden loppumisesta siinäkään ei ollut kyse vaan olosuhteista.
Siis sä et vastannut,mistä haluat keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Miten pitkä suhde ja välimatka? Miten usein näitte?
150 km, ei nähty kovin usein mutta sitäkin enemmän oltiin muuten yhteyksissä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tavatonta. Yleensäkin ihmettelen sellaista käytöstä jossa viestien tai puhelun välityksellä ilmoittaa erosta. Itse olin etäsuhteessa jossa oli pitkä välimatka niin halusin tavata kasvotusten ja jutella asiat selviksi. Oltiin kyllä aiemmin viestien keskusteltu mutta ei siihen voi jättää asiaa.
Mun mielestä voit ehdottaa josko mies voisi käydä sinun kanssasi läpi asian ettei jää vaivaamaan mikään ja voitte jatkaa elämää itsekseen.
Joo, tää olisikin mun isoin toive eli jutella vielä kasvokkain. Pelottaa vain että jos hän ei siihen suostu. :/ Paljon helpompi jatkaa kun sekin kivi olisi käännetty. Muuten mulla mieli vaan syyttää itseäni, etten tehnyt tarpeeksi.
-ap