Mitä tarkoitat, kun sanot jotain henkilöä erikoiseksi?
Siskon mies oli kuulemma sanonut minua erikoiseksi. En ymmärtänyt eikä siskokaan kommentoinut, oliko tämä pahalla vai hyvällä sanottu. Mitä sinä tarkoitat, jos sanot jotakin erikoiseksi henkilöksi?
Kommentit (27)
Yleensä noin sanotaan epäsuorasti jos ei pidä jostain.
Kyllä tulkitsisin, että jossain määrin epätoivottava henkilö.
En mitään positiivista näe sanamuodossa.
Ei se tarkoita sitä, ettei pitäisi. Vaan toinen ei ole tavistallaaja. Hänessä on jotain sellaista, mitä yleensä hänen tuntemissaan ihmisissä ei ole.
Minä sanon erikoiseksi
- työpaikalla erästä, jolle olen täysin ilmaa. Ei reagoi minuun ollenkaan. Muut ihmiset juttelevat.
- kaveria, joka on kauhea sählä. Koko ajan tuntitolkulla myöhässä yms
- oma aikuinen lapseni, joka elää jossain ihan omassa kuplassaan.
Erikoinen on häiritsevä jollain tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen herättää erilaisia ajatuksia ja mietteitä kuin tavanomainen. Ei negatiivisia vaan ei tuttuja, ei helppoja.
Minulla on kavereita, jotka ovat outoja. Ei se tarkoita, ettenkö pitäisi heistä.
No siskon mies ei kyllä pidä minusta, sen tiedän, vaikka käyttäytyykin minua kohtaan ihan neutraalisti. Mutta en ymmärrä, mitä niin erikoista minussa on. Ihan tavallinen ihminen kai olen. Erilainen vain arvomaailmaltani kuin hän, jyrkästi eli puolueiden puolella esimerkiksi kuin hän.
Vierailija kirjoitti:
No siskon mies ei kyllä pidä minusta, sen tiedän, vaikka käyttäytyykin minua kohtaan ihan neutraalisti. Mutta en ymmärrä, mitä niin erikoista minussa on. Ihan tavallinen ihminen kai olen. Erilainen vain arvomaailmaltani kuin hän, jyrkästi eli puolueiden puolella esimerkiksi kuin hän.
Eli olet hänestä erikoinen, koska hän ei ymmärrä sinua.
Eerola, Vornanen, Keskimunasarja ja se Vankkuri. . Kaikki ne irvistyskuvat mitä levisi ympäri maailmaa.
Kaikki erikoiset on keskenään erilaisia. Ei välttämättä negaatio, mutta voi olla sitäkin.
Kaikki itseään erikoisiksi kutsuvat ovat ärsyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Autistit on erikoisia
Erityisiä.
Minusta erikoinen on positiivinen ilmaus. Eroaa tavallisista muumimammoista jollain tavalla, jää mieleen, kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Eerola ja kumppanit. Suomen eduskunnasta . Häiritsi ja häpäisi...
Vierailija kirjoitti:
Autistit on erikoisia
Halla-aho kirjassaan kertoi että jotui hänen autistisuudesta että petti vaimoa 8v putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eerola ja kumppanit. Suomen eduskunnasta . Häiritsi ja häpäisi...
Ei kaikki erikoiset ole juntteja.
Erikoinen voi tarkoittaa ihan vain sitä, ettet jaa samoja mielenkiinnon kohteita toisen kanssa. Esim. pidät musiikista jota hän ei voi sietää ja ko. musiikki ei ole valtavirtaa, sanotaan vaikka tykkäisit math rockista.
Omalla kohdallani yleensä tarkoittavat eirkoisuudellani sitä, että ovat muodostaneet vahvat ennakko-oletukset minusta, enkä sitten olekaan sellainen, mitä he olettavat. Joihinkin minulla on erikoinen vaikutus, eräskin totesi istuessamme kahvilassa jo useampaa kertaa, ettei ikinä ole pitänyt kahviloista, mutta minun kanssa oli ihan luonnollista lähteä kahvilaan ja on oppinut pitämään siitä, aiemmin ei olisi suostunut ollenkaan.
En satu olemaan se siskosi mies.