Miksi työttömät eivät koskaan käy syömässä ravintoloissa tai nauti kulttuuririennoista kuten vaikka oopperasta?
Eivätkö he ymmärrä henkisen hyvinvoinnin päälle? Ei kotona istuminen tee aivotoiminnalle hyvää. Aivot kaipaavat kultuurillista virikettä toimiakseen hyvin.
Kommentit (110)
Luuletko että kaikki työttömät on persaukisia?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaaehtoisesti työtön ja kyllä käyn usein kulttuuririennoissa.
Millaisissa jos saan udella?
Vierailija kirjoitti:
Arvaan, että siksi että oopperan piippuhyllypaikkakin maksaa viikon ruokarahat?
Oopperan pääharjpituksiin päivällä voi päästä 0-5 eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päättelet, että eivät kävisi?
Itse olin 3 kk työttömänä reilut kaksi vuotta sitten ja kävin kyllä useammassakin taidenäyttelyssä. Oopperasta en välitä. Vähemmän tulee käytyä nyt, kun on tämä ihan vakituinen työsuhde.
Taidenäyttelyt ovat fantastisia mikäli ne ovat laadullisesti inspiroivia. Ooppera ja muu korkeakulttuuri sivistävät henkisesti enemmän kuin taidenäyttely.
Olen kyllä käynyt oopperassa pariinkin otteeseen, muttei nappaa. Muuten pidän kyllä klassisesta musiikista.
Klassinen musiikki... Konserttien tunnelma imaisee mukaansa. Kuinka hyviltä kaviaari maistuu shampanjan kanssa väliajalla. Se saa ihmisen tuntemaan olevansa elossa. Kerta kaikkiaan ihanaa....
Vierailija kirjoitti:
No täällä maalla ei ole oopperaa, ei museoita. Korkeinta kulttuuria edustaa kirjasto. Ravintolatarjonta on kaksi pitseriaa ja Nesteen baari. Hoksaatko miksen käy oopperassa tai ravintolassa?
Entä maalaisteatterit kesäisin? Kai teillä on jotain sivistystä siellä? Kuoroja tai kirjallisuuskerhoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän 190 euroa kuukaudessa ruokaan, siihen kuuluu 4 kertaa kuukaudessa ravintolassa syöminen. Hypoteesisi on siis väärä. Niin ja jos ei tuosta rahamäärästä tullut selville, olen köyhärajan alapuolella. Syön myös 2000-3000kcal päivässä juuri sitä ruokaa mitä itse haluan.
Ja joku ooppera, olen varmaan liian juntti sinne mutta en koe nautintoa siitä niin en näe syytä käydä siellä, kuntosalilla käyn 3-4 kertaa viikossa.
Tuo on hyvä alku. Oletko koskaan käynyt oopperassa?
Kerran aikuisiällä kävin, nautin museoista sun muista paljon enemmän.
Hienoa. Olet kokeillut. Harmi ettett pidä, mutta museot ovat myös sivistäviä. Sinulla on oikea asenne. Aivosi kiittävät sinua.
Sun aivosi ovat homeessa.
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että kaikki työttömät on persaukisia?
En tietenkään. Sitä vartenhan tuet ovat.
Koska Purran mielestä kulttuuri on luksusta.
Ei niillä tuilla älyttömiä voi käydä sen verran kallista. Mutta ilmais museossa kyllä olen käynyt ja ilmais näyttelyssä.
Vierailija kirjoitti:
0/100
On sata kulttuuritapahtumaa mutta nolla syytä miksei niihin voisi osallistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No työttömänä ollessani minä kysyin ja tiedustelin Sossusta, maksaisiko se minulle kaksi tai kolme kertaa vuodessa lipun oopperaan, mutta se / sosiaalivirkailija ei suostunut ehdotukseeni.
Espoon Sossu / "Fatta" on joskus vähän aikaa kokeiluluontoisesti maksanut pitkäaikaistyöttömille oopperalippuja, mutta sitten joku Sinunlaisesi kateellinen ja kaunainen hyväkäs nosti siitä julkisen metelin ja agitoi vielä muita samanlaisia matalamielisiä niljakkeita mukaan rähinäkuoroon, ja niinpä oopperalippujen tarjoaminen työttömille jouduttiin lopettamaan.
Älä kitise: juuri sinunlaisesi molopäät itse sulkivat tämän mahdollisuuden työttömien ulottumattomiin.
Enska Eläkeläinen
Sinusta kuvastuu kuinka äreä ja kalkkiutunut ihminen voi olla ilman korkeakulttuuria. Mikset vain mennyt oopperaan? Miksi sotkit "Sossun" siihen?
Olen ihan syystäkin äreä, tästä aiheesta keskusteltaessa ja tähän liittyen.
Siksi en "vain mennyt" oopperaan, ettei sinne pääse ilman lippua, ja ne liput ovat niin kalliita, ettei työttömällä ole niihin varaa edes silloisin (saati nykyisin) työttömyyspäivärahoin.
Olen äreä siksi, ettei Sossu hoitanut sitä yhteiskunnallista perustehtäväänsä eikä velvollisuuttaan eikä eettistä koodiaan jota varten se on perustettu ja jolla sen olemassaoloa perustellaan; myöntänyt tukirahaa oopperalippuihini.
Yhteiskunnan pitäisi tukea työttömien kansalaistensa korkeakulttuurisia harrastuksia ja henkistä kehitystä.
Enska Eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä tuilla älyttömiä voi käydä sen verran kallista. Mutta ilmais museossa kyllä olen käynyt ja ilmais näyttelyssä.
Älä suotta kainostele. Kyllä tuet riittävät jos niitä ei käytä henkisesti köyhään ja epäterveelliseen elämäntapaan.
Hienoa. Olet kokeillut. Harmi ettett pidä, mutta museot ovat myös sivistäviä. Sinulla on oikea asenne. Aivosi kiittävä
Ikävä kyllä olet oikeassa. Vasikanaivot minttuhyytelössä oli homehtunut. Harmillinen takaisku coctailtilaisuutta ajatellen.
Ap luulee olevansa sivistynyt ihminen mutta sellainen ei tee typeriä työttömiä mollaavia aloituksia ja ymmärtää vänkäämättä jos joku sanoo ettei oopperasta välitä.
Sitten olisi oopperassa meininki kuin lätkämatsissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vapaaehtoisesti työtön ja kyllä käyn usein kulttuuririennoissa.
Vähän sama, olen "vapaaherratar", miten sen nyt sanoisi.
Kulttuuri"riennoissa" ehkä harvemmin, ahkerasti museoissa kylläkin.
Ravintolassa syön usein, kaikkiin aikoihin - aamiaisesta illallisiin.
Sinusta kuvastuu kuinka äreä ja kalkkiutunut ihminen voi olla ilman korkeakulttuuria. Mikset vain mennyt oopperaan? Miksi so
Olen ihan syystäkin äreä, tästä aiheesta keskusteltaessa ja tähän liittyen.
Siksi en "vain mennyt" oopperaan, ettei sinne pääse ilman lippua, ja ne liput ovat niin kalliita, ettei työttömällä ole niihin varaa edes silloisin (saati nykyisin) työttömyyspäivärahoin.
Olen äreä siksi, ettei Sossu hoitanut sitä yhteiskunnallista perustehtäväänsä eikä velvollisuuttaan eikä eettistä koodiaan jota varten se on perustettu ja jolla sen olemassaoloa perustellaan; myöntänyt tukirahaa oopperalippuihini.
Yhteiskunnan pitäisi tukea työttömien kansalaistensa korkeakulttuurisia harrastuksia ja henkistä kehitystä.
Enska Eläkeläinen
Et kai sinä ulkoista omaa hyvinvointiasi muiden harteille?
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Olet kokeillut. Harmi ettett pidä, mutta museot ovat myös sivistäviä. Sinulla on oikea asenne. Aivosi kiittävä
Ikävä kyllä olet oikeassa. Vasikanaivot minttuhyytelössä oli homehtunut. Harmillinen takaisku coctailtilaisuutta ajatellen.
Sanoin SUN aivosi, en vasikan aivot.
Ps. vasikan aivot kirjoitetaan erikseen.
Keskustellessani muiden kanssa, esimerkiksi väliajalla, en ole törmännyt yhteenkään työttömään. Sama muissa korkeakulttuuritapahtumissa. Filosofiset keskustelut taidenäyttelyn avajaisissa ilmeisesti karkottavat työttömät. Harmi, koska se toisi arvostuksen itseään kohtaan ja tätä kautta myös työ löytyisi helpommin.