Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä väliä jos joka päivä ei syö lämmintä ruokaa?

Vierailija
07.02.2024 |

Niih?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niih, niih.

Lämmin ruokahan ei ole sama asia kuin lämminruoka.

Vierailija
2/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olekaan väliä. Se on vain ihmiseen istutettu ajatus lapsesta asti ja sen takia jotkut menevät ihan paniikkiin, jos se joskus jää välistä.

Kroppahan ei välitä mistään muusta kuin että tulee tarpeeksi kaloreita jossakin muodossa, että jaksaa painaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se merkitys on lähinnä sillä, että varsinkin näillä pakkasilla tekee mieli lämmintä ruokaa. Kesähelteillä taas ei tee mieli.

Vierailija
4/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään haittaa ole. Kesäkuumilla voi mennä ihan hyvin useampi päivä vaikka slaateilla ja gazpacholla.

Liharuoat syön kuitenkin mieluiten kypsennettynä ja lämpimänä 🙂

Vierailija
5/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä. Jo on taas idioottialoitus. 

Vierailija
6/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä syön lounaan ja päivällisen. Mutta aika usein jompikumpi näistä on kylmä salaatti.

Miksi tämä olisi ongelma?

Vierailija
7/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminenhän pärjää kylmälläkin ruualla ja kokkikoulussa kyseenalaistin koko lämmin ruoka pakon niin sain hylätyn arvosanan. Joku ihme pakko on se lämmin ruoka kaksi kertaa päivässä ja se ruokaympyrä.

Minä teen kylmiä voileipiä joissa on ihan kaikki ja ne ovat kalliimpia kuin joku lämmin keitto.

Vierailija
8/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään väliä. Jo on taas idioottialoitus. 

Vaihtoi sentään tyhmään kysymykseensä tällä kertaa sanaan "niin" h-kirjaimen toisen n-kirjaimen tilalle.

Vierailija
9/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä. 

Vierailija
10/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan keho välitä, onko ruoka lämmin vai kylmä, mutta en vain pärjää salaatti- tai voileipälounailla. Lämmin ateria antaa energisemmän olon. Kevyestä ateriasta jää vain kiukkuinen olo.

Vierailija
11/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 1. tyypin diabeetikko ja lääkäri sai kohtauksen kun sanoin etten syö joka päivä lämmintä ruokaa. Kysyin sitten että kumpi on parempi: syödä "lämmin ruoka" siis vaikka mikropizza, vai syödä ruisleipää, marjoja, pähkinöitä ja salaatti. Lääkäri sitten myönsi että kylmä ruoka on parempi :D

Ja joo, 1. tyypin diabeetikkojen ei myöskään ole mikään pakko syödä lämmintä ruokaa.

Vierailija
12/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä sähköisessä muodossa tai haloissa.

Vierailija
13/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan keho välitä, onko ruoka lämmin vai kylmä, mutta en vain pärjää salaatti- tai voileipälounailla. Lämmin ateria antaa energisemmän olon. Kevyestä ateriasta jää vain kiukkuinen olo.

Ei sen salaatin tai voileivän tarvitse tosin kevyt olla. Itse söin tänään salaattia, jossa oli mm. avokadoa ja broilerin rintafile viipaleina. Reilusti oliviöljykastiketta myös. Siihen vielä pari leipäviipaletta kaveriksi niin ei ole mitenkään erityisen vähän kaloreita.

Vierailija
14/15 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään haittaa jos ruoka ei oo lämmintä, kunhan kaikenkaikkiaan saa tarpeeksi kaikkea, proteiinia, rasvoja, hiilareita, vitamiineja, kivennäisiä, kuituja jne.

Vierailija
15/15 |
08.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin joskus yhdeltä ravitsemusasiantuntijalta, että mitä tarkoittaa se "lämmin ateria".  Arvelin että eihän ruoan hyvyys voi olla celsiusasteista kiinni.

Vastaus oli, että lämmin ateria tarkoittaa sellaista ateriaa, jonka eteen on nähty vähän vaivaa (monipuolisuus ym).  Voi siis ihan hyvin olla vaikka kylmä salaatti tms.

Sillä tarkoitetaan siis jotain muuta kuin että napsitaan pussillinen sipsejä ja juodaan pari litaa Pepsiä päälle.  Tai että napataan jääkaapista puolikas paketti HK:n sinistä (vaikka kuinka lämmittäis mikrossa kuumaksi).  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä