Miksi työttömät eivät koskaan käy syömässä ravintoloissa tai nauti kulttuuririennoista kuten vaikka oopperasta?
Eivätkö he ymmärrä henkisen hyvinvoinnin päälle? Ei kotona istuminen tee aivotoiminnalle hyvää. Aivot kaipaavat kultuurillista virikettä toimiakseen hyvin.
Kommentit (110)
Käytän 190 euroa kuukaudessa ruokaan, siihen kuuluu 4 kertaa kuukaudessa ravintolassa syöminen. Hypoteesisi on siis väärä. Niin ja jos ei tuosta rahamäärästä tullut selville, olen köyhärajan alapuolella. Syön myös 2000-3000kcal päivässä juuri sitä ruokaa mitä itse haluan.
Ja joku ooppera, olen varmaan liian juntti sinne mutta en koe nautintoa siitä niin en näe syytä käydä siellä, kuntosalilla käyn 3-4 kertaa viikossa.
Koska siellä ei törmää toiseen persuun.
Vierailija kirjoitti:
Käytän 190 euroa kuukaudessa ruokaan, siihen kuuluu 4 kertaa kuukaudessa ravintolassa syöminen. Hypoteesisi on siis väärä. Niin ja jos ei tuosta rahamäärästä tullut selville, olen köyhärajan alapuolella. Syön myös 2000-3000kcal päivässä juuri sitä ruokaa mitä itse haluan.
Ja joku ooppera, olen varmaan liian juntti sinne mutta en koe nautintoa siitä niin en näe syytä käydä siellä, kuntosalilla käyn 3-4 kertaa viikossa.
Tuo on hyvä alku. Oletko koskaan käynyt oopperassa?
Arvaan, että siksi että oopperan piippuhyllypaikkakin maksaa viikon ruokarahat?
En minäkään ole ikinä käynyt oopperassa vaikka varaa olisi, ei ole mun juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran aikuisiällä kävin, nautin museoista sun muista paljon enemmän.
Mistä päättelet, että eivät kävisi?
Itse olin 3 kk työttömänä reilut kaksi vuotta sitten ja kävin kyllä useammassakin taidenäyttelyssä. Oopperasta en välitä. Vähemmän tulee käytyä nyt, kun on tämä ihan vakituinen työsuhde.
No työttömänä ollessani minä kysyin ja tiedustelin Sossusta, maksaisiko se minulle kaksi tai kolme kertaa vuodessa lipun oopperaan, mutta se / sosiaalivirkailija ei suostunut ehdotukseeni.
Espoon Sossu / "Fatta" on joskus vähän aikaa kokeiluluontoisesti maksanut pitkäaikaistyöttömille oopperalippuja, mutta sitten joku Sinunlaisesi kateellinen ja kaunainen hyväkäs nosti siitä julkisen metelin ja agitoi vielä muita samanlaisia matalamielisiä niljakkeita mukaan rähinäkuoroon, ja niinpä oopperalippujen tarjoaminen työttömille jouduttiin lopettamaan.
Älä kitise: juuri sinunlaisesi molopäät itse sulkivat tämän mahdollisuuden työttömien ulottumattomiin.
Enska Eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Älä arvaa ellet tiedä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran aikuisiällä kävin, nautin museoista sun muista paljon enemmän.
Hienoa. Olet kokeillut. Harmi ettett pidä, mutta museot ovat myös sivistäviä. Sinulla on oikea asenne. Aivosi kiittävät sinua.
Vierailija kirjoitti:
Itse olin 3 kk työttömänä reilut kaksi vuotta sitten ja kävin kyllä useammassakin taidenäyttelyssä. Oopperasta en välitä. Vähemmän tulee käytyä nyt, kun on tämä ihan vakituinen työsuhde.
Taidenäyttelyt ovat fantastisia mikäli ne ovat laadullisesti inspiroivia. Ooppera ja muu korkeakulttuuri sivistävät henkisesti enemmän kuin taidenäyttely.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä arvaa ellet tiedä
Etkö arv0sta arvauskulttuuria?
Mistä tiedät, että eivät käy? Tunnet paljon työttömiä, jotka ovat kertoneet sinulle tämän? Vai käydessäsi itse ravintolassa tai "kulttuuririennoissa" käyt aina kysymässä kaikilta, että ovatko työttömiä?
Minä olen vapaaehtoisesti työtön ja kyllä käyn usein kulttuuririennoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidenäyttelyt ovat fantastisia mikäli ne ovat laadullisesti inspiroivia. Ooppera ja muu korkeakulttuuri sivistävät henkisesti enemmän kuin taidenäyttely.
Olen kyllä käynyt oopperassa pariinkin otteeseen, muttei nappaa. Muuten pidän kyllä klassisesta musiikista.
No täällä maalla ei ole oopperaa, ei museoita. Korkeinta kulttuuria edustaa kirjasto. Ravintolatarjonta on kaksi pitseriaa ja Nesteen baari. Hoksaatko miksen käy oopperassa tai ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
No työttömänä ollessani minä kysyin ja tiedustelin Sossusta, maksaisiko se minulle kaksi tai kolme kertaa vuodessa lipun oopperaan, mutta se / sosiaalivirkailija ei suostunut ehdotukseeni.
Espoon Sossu / "Fatta" on joskus vähän aikaa kokeiluluontoisesti maksanut pitkäaikaistyöttömille oopperalippuja, mutta sitten joku Sinunlaisesi kateellinen ja kaunainen hyväkäs nosti siitä julkisen metelin ja agitoi vielä muita samanlaisia matalamielisiä niljakkeita mukaan rähinäkuoroon, ja niinpä oopperalippujen tarjoaminen työttömille jouduttiin lopettamaan.
Älä kitise: juuri sinunlaisesi molopäät itse sulkivat tämän mahdollisuuden työttömien ulottumattomiin.
Enska Eläkeläinen
Sinusta kuvastuu kuinka äreä ja kalkkiutunut ihminen voi olla ilman korkeakulttuuria. Mikset vain mennyt oopperaan? Miksi sotkit "Sossun" siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä arvaa ellet tiedä
Etkö arv0sta arvauskulttuuria?
En.
Kierrän kulttuuririennot mahdollisimman kaukaa.