Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tanskassa on kriisikokous, tilanne Suomellekin enemmän kuin huolestuttava, ja Petsku Las Palmasissa kaljalla

Vierailija
06.01.2026 |

Mitä ajatuksia tämä herättää? 

Kommentit (159)

Vierailija
21/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika samalla tyylillä Petsku vetää kuin Sanna Marin aikanaan.

Paitsi, että Marin järjesti jatkuvasti tiedotustilaisuuksia. 

Esim. tää kaikkien aikojen klassikko: "Minä olen ihminen ja myös minä kaipaan joskus näiden synkkien pilvien keskellä iloa, valoa ja hauskuutta."

Niin, sekin KAIKKIEN muiden tiedotustilaisuuksien joukossa. Petteri sen sijaan lähtee kaljalle kesken kriisien. Miehelle näkäjään sallitaan ihan erilainen toiminta kuin naiselle. 

Vierailija
22/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VG raportoi, että seitsemän eurooppalaista johtajaa on antanut yhteisen lausunnon Grönlannista.

"Grönlanti kuuluu kansalleen. Tanskan ja Grönlannin, ja vain niiden, on tehtävä päätökset Tanskaa ja Grönlantia koskevissa asioissa", siinä sanotaan.

Tanskan pääministerin kanslia on julkaissut tekstin, ja sen ovat allekirjoittaneet Ranskan presidentti Macron, Saksan liittokansleri Merz, Italian pääministeri Meloni, Puolan pääministeri Tusk, Espanjan pääministeri Sánchez, Britannian pääministeri Starmer ja Tanskan pääministeri Fredriksen.

Ei suomi. Jee!

Tuskin Petteri on edes huomannut, että jotain tilannetta on päällä jossain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. tää kaikkien aikojen klassikko: "Minä olen ihminen ja myös minä kaipaan joskus näiden synkkien pilvien keskellä iloa, valoa ja hauskuutta."

Niin, sekin KAIKKIEN muiden tiedotustilaisuuksien joukossa. Petteri sen sijaan lähtee kaljalle kesken kriisien. Miehelle näkäjään sallitaan ihan erilainen toiminta kuin naiselle. 

Siinä vaiheessa olitte jo lähes kaikki CV -injektioilla geenimuunneltuja, Marin taas eliittiin kuuluvana ei, eli siihen tuo kuuluisa wink wink viittasi.

Vierailija
24/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kaipaa politikkojen tyhjänpäiväisiä lausuntoja joka aiheesta. Lausunnoilla ei ole mitään vaikutusta.

Vierailija
25/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka kaipaa politikkojen tyhjänpäiväisiä lausuntoja joka aiheesta. Lausunnoilla ei ole mitään vaikutusta.

Erikoisinta on että media tuntuu päättävän milloin lausuntoa kaivataan.

Jos esim. Hollannissa olisi kaikkien aikojen suurin päihde ongelma sen historian aikana niin ei kelpaa että meidän presidentti ottaa kantaa mutta sen sijaan Palestiina-Israel asiassa pitää mennä munaamaan.

Samaten tämä Grölanti, Taiwan, Katalonia ym höpötykset ei kuulu meille pätkän vertaa. Jos kuuluu tehdään kansan äänestys.

Sen sijaan meillä on omia ongelmia kuten ihan joka vuotinen kesä talviaika jota ei näköjään saada päätettyä.

Vierailija
26/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VG raportoi, että seitsemän eurooppalaista johtajaa on antanut yhteisen lausunnon Grönlannista.

"Grönlanti kuuluu kansalleen. Tanskan ja Grönlannin, ja vain niiden, on tehtävä päätökset Tanskaa ja Grönlantia koskevissa asioissa", siinä sanotaan.

Tanskan pääministerin kanslia on julkaissut tekstin, ja sen ovat allekirjoittaneet Ranskan presidentti Macron, Saksan liittokansleri Merz, Italian pääministeri Meloni, Puolan pääministeri Tusk, Espanjan pääministeri Sánchez, Britannian pääministeri Starmer ja Tanskan pääministeri Fredriksen.

Ei suomi. Jee!

Suomi kumarteli Neuvostoliittoa ja Venäjää. Nykyään kumarretaan Trumpia. 

Vierailija
27/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua miten rasismikeskustelu loppui sillä sekunnilla kun Petteri lähti lomalle. Onko Petteri siis syy vai seuraus? Persujen trollitoimisto voisi kertoa, vai oletteko menneet töihin? ;D

-winner-

Vierailija
28/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ikimuistoinen, kaikkine krokotiilinkyynelineen.

Vierailija
29/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä aloittajaa huolestuttaa?

Vierailija
30/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, orpoa ei kiinnosta. Kalja ensin.

Seuraavaksi Petteri suunnistaa johonkin megatapahtumaan (ilmaislipuilla) ja ilmaisten joutavien vuoksi.  

Vierailija
31/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanska kusee NATO:N muroihin jättäessään GRÖNLANNIN PUOLUSTAMATTA. 

Tanska ulos NATO:sta! 

Vierailija
32/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanska kusee NATO:N muroihin jättäessään GRÖNLANNIN PUOLUSTAMATTA. 

Tanska ulos NATO:sta! 

rys säläiset uuniin, sinä mukaanlukien.

Vierailija
33/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä ikimuistoinen, kaikkine krokotiilinkyynelineen.

Entäpä tapaus Riikan "meille tämä ei käy" ja kuinkas sitten kävikään kaikkine piraijankyynelineen?

-winner-

Vierailija
34/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paennut maasta, kun sota uhkaa.

Petteri yllättyy kun Yhdysvallat valtaa Ahvenanmaan ja tekee siitä Itämeren tukikohtansa? Puolustusministeri Häkkäsen kasetti jumittui Grönlannin kohdalle. 

Eihän ne sitä voi vallata kun se olisi sodanjulistus venäläisille (suurlähetystön) vuoksi. 

Vierailija
35/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä Petteri osaisi nyt tehdä tai sanoa? Yllättynyt ja hämmästynyt tietenkin voisi olla.

Tiedotustilaisuus nyt olisi ainakin ensimmäinen mitä ihmiset odottaa ja minkä normaali pääministeri olisi jo järjestänyt. 

USA är i första hand presidentens tomt. Billigare är det med Petteri i Las Palmas (0 € för finländarna) än Sanna på Ruisrock (750 € i VIP biljetter för Åbo, flera tusen för statskansliet med VIP service och övervakning samt 7.000.000.000 € på två SMS - allt betalas av finländarna).

Vierailija
36/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri valmistautuu taas polviasentoon pyytämään anteeksi Fröpelinpalikoiden rasismia tihkuvassa lasten ohjelmasta Kohta pitää ostaa uudet sarkahousut Polvista on kulunut kangas puhki

Vierailija
37/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Suomessakin olisi ollut jo kriisikokouksen aika, mutta Orpolle tuntuu olevan tärkeämpää lomailla Las Palmasissa.

Vierailija
38/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä Petteri osaisi nyt tehdä tai sanoa? Yllättynyt ja hämmästynyt tietenkin voisi olla.

Tiedotustilaisuus nyt olisi ainakin ensimmäinen mitä ihmiset odottaa ja minkä normaali pääministeri olisi jo järjestänyt. 

USA är i första hand presidentens tomt. Billigare är det med Petteri i Las Palmas (0 € för finländarna) än Sanna på Ruisrock (750 € i VIP biljetter för Åbo, flera tusen för statskansliet med VIP service och övervakning samt 7.000.000.000 € på två SMS - allt betalas av finländarna).

RKP behöver dig! Förstås det betyder Riikka Katriina Purra.

-winner-

Vierailija
39/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi se koronapandemia ei tullut tämän hallituksen aikana. 

Vierailija
40/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait petteri nyt voi tuosta vaan tunkeutua tanskalaisten maan sisäiseen kokoukseen mukaan, ihme ideoita taas.