Käteisen käyttö päättyy
Käteistä rahaa tarvitsevat enää vain seniilit vanhukset ja Kelan tukihuijarit. Mitä pikemmin sen käyttö lopetetaan sen enemmän koko yhteiskunta hyötyy. Suhtaudun epäilevästi yrityksiin jotka vielä vastaanottavat käteismaksuja ja boikotoin niitä.
Kommentit (159)
Elätkö vielä 1800-luvulla? Paskannatko metsään?
No nää on just sitä porukkaa, jotka hamstraavat pienenkin uhkaavan kriisin edessä vessapaperihyllyt tyhjiksi.
En hamstraa ja elän vuotta 2026. Mähän en kirjoittanut yhtään mitään siitä miten mä maksan vaan mä peräänkuulutin tuon yhden vähä-älyisen luetun ymmärtämisen perään. Siihen tulikin sitten jatkoksi muita yhtä tyhmiä ihmisiä. Mä en ole tuo joka alunperin kirjoitti korttien häiriöistä. Mä tosiaan vain huomautin paskavam maiselle ääliölle, että ei ymmärtänyt lukemaansa.
Vähän kyllä hämmentää 20 euron setelin laittaminen "aitouslaitteen" läpi. Samassa kaupassa käyn ja multa ei koskaan kysytä s etukorttia eikä toivotella mitään kun olen ostokseni tehnyt.
Mutta se edellinen ja mun jälkeeni tullut asiakas saa kaiken "huomion". 🤔
No nää on just sitä porukkaa, jotka hamstraavat pienenkin uhkaavan kriisi
Ei todellakaan mene. Mä en edes saa ottaa joditablettia. Siinä sulle vähä-älyinen paskahousu miettimistä. Mä huomatin paskavam maisen typerästä kommentista jonkun toisen kommenttiin koska paskavam mainen ei ymmärtänyt lukemaansa. Teillä muilla paskavam maisilla yhtä huono lukutaito.
Hauskaa katsoa korttihomojen paniikkia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä paniikkia? Typeriä ja vähä-älyisiä kommentteja tässä on puolin ja toisin.
Ei ole normaalia vetää typeriä ja naurettavia päätelmiä toisten käyttämistä maksutavoista. Ei mua ainakaan kiinnosta miten muut maksaa. Keskityn omiin asioihini.
Vierailija kirjoitti:
Et ole päästäsi terve.
Vierailija kirjoitti:
Anna käteisrahasi minulle!
Te eläkeläiset olette ahneita, kyllä me se tiedetään.
Aika lapsellista öyhöttää jostain 50 vuotta vanhasta maksutavasta.
Käteinen on edelleen käypä valuutta esim. jos ei maksupäätteet tai oma kortti kaupoissa toimi. Näin on monelle käynyt ja sen takia moni pitää vähän käteistä varalla. Viisas varautuu, tyhmä ei mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole päästäsi terve.
vassari argumentoi
Varmin tapa saada mummot tuohtumaan ja nousemaan kiikkustuolista on käteisen ja villasukkien arvostelu 😆
#1950-luku
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja moni muu tuttava huomannut että käteisen käteisen käyttö helppoa, nopeaa ja yksityisyyden suoja parempi lisäksi jos kassat ei toimi niin sit hyvä kun käteistä mukana.
Eräässä kahvilassa ei ollut vaihtorahaa 50€ setelistä ja toisessa paikassa ei ollut setelien aitoutta varmistavaa laitetta, joten eivät hyväksyneet 20€ setelillä. Tämän takia en enää edes jaksa kantaa paria kolikkoa enempää käteistä. Käteisen käsittely vuonna 2026 on kallista pienyrittäjälle.
Keksitty juttu tuo et muka kallista, sen perusteella yritetään kriminalisoida käteisen käyttäjiä. Haluatko oikeasti että kontrolli ja yksityisyydensuojaa ei ole? Käteinen antaa turvaa ja pysyy samalla kärryillä omista menoista.
Käteisestä luopumista on helppo kannattaa väärin perustein, esimerkiksi rikollisuuden kitkemisellä. Kuitenkin kriisitilanteessa kun ne kortit lakkaavat toimimasta on käteinen kuningas. Kukaan ei myöskään hae käteistä kotoasi kun pankkisi kaatuu omaa ahneuttaan, mutta tilisi saldo sensijaan pyöristyy takuulla nollaan.
Ylilaudan häiriintyneet ylijäämäihmiset ovat taas kerran äänessä.
Vierailija kirjoitti:
Käteinen on edelleen käypä valuutta esim. jos ei maksupäätteet tai oma kortti kaupoissa toimi. Näin on monelle käynyt ja sen takia moni pitää vähän käteistä varalla. Viisas varautuu, tyhmä ei mitenkään.
Käyn 4-5 kertaa viikossa kaupassa eikä ole vielä ikinä tuota tapahtunut. Maksan AppleWatchilla.
No opettele käyttämään edes sitä helkkarin älypuhelimen bussiappia. Äläkä mäkätä lapsillesi koko bussimatkaa, kun pankkikortilla ei voi maksaa, kuin yhden. Eikä käteistä käytä kukaan.
Helkkarin helppoa on ollut, kun on yks mitätön kymppi matkassa ja pari 50 euroon seteliä päälle.
Ei haittaa, vaikka on kuin akku loppu puhelimessa. Tai pankissa käyttökatkos.
Vierailija kirjoitti:
Ylilaudan häiriintyneet ylijäämäihmiset ovat taas kerran äänessä.
Tiedoksesi, mummo: internetissä on 1,1 miljardia nettisivua. Ei kaksi, vaan 1,1 miljardia. Nuoret kun osaavat kieliä, toisin kuin te mummot.
Täh? Luuletko että koko tietoliikenne on jonkun itämeren kaapelin varassa? Hitsi että nää sotaa hysteerisesti pelkäävät ovat koomista väkeä. Jopa Ukrainassa toimii korttimaksut ongelmitta, ellei täystuho ole osunut kohdalle.