Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käteisen käyttö päättyy

Vierailija
06.01.2026 |

Käteistä rahaa tarvitsevat enää vain seniilit vanhukset ja Kelan tukihuijarit. Mitä pikemmin sen käyttö lopetetaan sen enemmän koko yhteiskunta hyötyy. Suhtaudun epäilevästi yrityksiin jotka vielä vastaanottavat käteismaksuja ja boikotoin niitä.

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna jouduin käyttämään kaksi kertaa käteistä, kun ruokakaupan korttipääte ei toiminut. Onneksi oli setelirahaa mukana.

Vierailija
62/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa hyvin miten köyhiä kirjoittelijat täällä on kun pöyristytään jollain varaa pitää 2000 eur käteisenä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Suomi voi eristäytyä korttiensa kanssa, kun muu maailma käyttää edelleen käteistä. Onneksi käyttää. Pelkkä sähköinen maksaminen olisi järjetöntä. Ei sellaisen varaan voi koko maailmaa rakentaa. Tai voi, mutta ei siitä mitään tulisi kuitenkaan. Olen kohta 59v "vanhus" ja tykkään maksaa enimmäkseen käteisellä, joskus kortilla. Jos pidetään vaikka seniilinä, niin siitä vaan. 

Vierailija
64/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin hetkellä kaapissani noin 2000 eur käteistä.

Ymmärrätkö, miten paljon tuosta voisi saada tuottoa sijoittamalla raha järkevästi osakkeisiin? Tuohan on just typeryydestä syvintä, että makuuttaa rahaa kaapissa. Ilmankos muut pohjoismaalaiset ovat paljon varakkaampia, kun taloustaidot eivät ole tasoa Afrikka

Hopea nostanut nyt nopeasti suosiotaan. Vielä kolme vuotta sitten arvostettu rahapahja sanoi, ettei hopeaan kannata sijoittaa, kun sitä löytyy kyllä maailmasta. Niin vaan ovat nyt nousseet. Toinen sijoituskohde huonoina aikoina on tietenkin kulta. Ja yksi kestosuosikkihan on ollut aina kupari, siitä saa romuttamoilla hyvän hinnan. 

Vierailija
65/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja moni muu tuttava huomannut että käteisen käteisen käyttö helppoa, nopeaa ja yksityisyyden suoja parempi lisäksi jos kassat ei toimi niin sit hyvä kun käteistä mukana. 

Vierailija
66/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Suomessa liikkeenharjoittajat ihan kartalla siitä, että ensi vuodesta alkaen kaikkien on otettava vastaan käteistä maksuvälineenä? Epäilen, että tämä eu-asetus on mennyt monelta ohi näiden jatkuvien sota uutisten seassa.

Vierailija
67/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan tänä vuonna käyttää entistä enemmän käteistä. 

Vierailija
68/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, miten paljon tuosta voisi saada tuottoa sijoittamalla raha järkevästi osakkeisiin? Tuohan on just typeryydestä syvintä, että makuuttaa rahaa kaapissa. Ilmankos muut pohjoismaalaiset ovat paljon varakkaampia, kun taloustaidot eivät ole tasoa Afrikka

tilien korot tällä hetkellä max 2,5%

korkotuotto vuodessa nettona 35 eur

tienaan tuon 35 eur työssäni reilussa tunnissa

Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee jonkin tilin (!!) tuottavan jotain? Sijoita!

Vierailija
69/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja moni muu tuttava huomannut että käteisen käteisen käyttö helppoa, nopeaa ja yksityisyyden suoja parempi lisäksi jos kassat ei toimi niin sit hyvä kun käteistä mukana. 

Eräässä kahvilassa ei ollut vaihtorahaa 50€ setelistä ja toisessa paikassa ei ollut setelien aitoutta varmistavaa laitetta, joten eivät hyväksyneet 20€ setelillä. Tämän takia en enää edes jaksa kantaa paria kolikkoa enempää käteistä. Käteisen käsittely vuonna 2026 on kallista pienyrittäjälle. 

Vierailija
70/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnnetään se sirukortti nyt jokaisen nahkan alle  nii kyllä se siitä.  

Perseissä on jo reiät valmiina!

Vierailija
71/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tyhmä pitää olla, että kuvittelee jonkin tilin (!!) tuottavan jotain? Sijoita!

Ehkä tämä kommenttisi kertoo miksi minulla varaa pitää 2000 eur käteistä kaapissa ja sinulla ei.

Vierailija
72/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko yhteiskunta olisi helppo invalidoida mikäli vaihtoehtoisia maksuvälinetapoja ei olisi.

Josku  menin nauraen cittarissa pitkän jonon ohi kun korttimaksussa häiriö, mutta käteinen käy. 

Mua kyllä huvittaa nää käteissankareiden kootut tarinat. Olen 20 vuotta käyttänyt pelkkää korttia kaikkeen, myös ulkomailla poislukien kehitysmaat, eikä yhtään tällaista häiriötä ole osunut kohdalle. 

Sulla on käynyt hyvä tuuri. Minä olen ollut ruokakaupassa töissä 10v ja näitä häiriötilanteita on ollut kymmeniä, jollei satoja. Isoja, useita pankkeja koskevia pidempiä häiriöitä on harvemmin, mutta pankkikohtaiset, lyhyemmät häiriöt on lähes viikottaisia. Ei ehkä osu samojen ihmisten kohdalle usein, mutta aina se jonkun kohdalle osuu. 

Itse muistan kaksi kertaa olleeni asiakkaana isomman häiriön aikana. Kaupassa silloin kuulutettiin, että korttimaksut eivät välttämättä toimi. Kummallakaan kerralla pankkikortit eivät toimineet, mutta sain ostokseni maksettua Visa-kortilla. Aika monet ostokset jäivät ostamatta silloinkin. T. se sama kassatyöntekijä

Vierailija
73/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko yhteiskunta olisi helppo invalidoida mikäli vaihtoehtoisia maksuvälinetapoja ei olisi.

Josku  menin nauraen cittarissa pitkän jonon ohi kun korttimaksussa häiriö, mutta käteinen käy. 

Päävikainen olet jos tuollainen naurattaa. 

Mulla ainakin voi pienituloisena olla tilillä niin vähän rahaa, että en edes saa sitä nostettua. Pakko silloin on maksaa kortilla jos haluaa vähillä rahoillaan ruokaa ostaa.

Sinun kyllä pitäisi opetella ensin rahankäyttö. Rahapäivinä pitää osa nostaa seteleinä ja operoida niillä, jotta et tule tärvänneeksi kaikkia rahojasi pikkuostosten korttimaksuilla, niin kuin nyt näytät tekevän.

Pidä turpasi kiinni asioista joista et mitään tiedä. Mä en todellakaan nosta rahoja pois tililtä ihan vain siksi, että sä sanot niin. Mulla menee suurin osa rahoista asumiseen ja laskuihin. En tärvää rahaa yhtään mihinkään eikä mun ruoan ostamiseen vaikuta se ostanko käteisellä vai kortilla. Olet typerä ihminen. 

Vierailija
74/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Suomi voi eristäytyä korttiensa kanssa, kun muu maailma käyttää edelleen käteistä. Onneksi käyttää. Pelkkä sähköinen maksaminen olisi järjetöntä. Ei sellaisen varaan voi koko maailmaa rakentaa. Tai voi, mutta ei siitä mitään tulisi kuitenkaan. Olen kohta 59v "vanhus" ja tykkään maksaa enimmäkseen käteisellä, joskus kortilla. Jos pidetään vaikka seniilinä, niin siitä vaan. 

Se ei tarvii kuin katkaista oikea kaapeli itämerellä, niin mikään korttimaksu ei toimi...

Vierailija
75/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tämä kommenttisi kertoo miksi minulla varaa pitää 2000 eur käteistä kaapis

Voin taata sulle, ettei yksikään oikeasti varakas ihminen ole noin pihalla. Joku 100-200€ riittää hätävaraksi aivan mainiosti. 

Vierailija
76/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli taas useiden pankkien korteissa häiriöitä, eikä noilla korteilla pystynyt maksamaan. Onneksi sentään automaatista sai nostettua rahaa. Eräässä kauppakeskuksessa tästä kuulutettiin ja automaatille oli pitkä jono.

Ei niille automaateille jonota kuin vanhukset ja kehvanat

Oletko tosiaan noin vähä-älyinen, että et ymmärtänyt lainaamaasi tekstiä? Miten maksat jos kortti ei toimi? No käteisellä tietenkin ja siellä jonotat automaatilla muiden kanssa. 

Mobilepaylla tietenkin. 

Mobilepaylla ei voi myydä enää jatkossa, koska Kela laskee myynnin tuloksi ja vähentää sen tuesta.

Oletko tosiaan niin paskavam mainen persereikä, että kuvittelet jokaisen saavan Kelasta tukia. 

Vierailija
77/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä huvittaa nää käteissankareiden kootut tarinat. Olen 20 vuotta käyttänyt pelkkää korttia kaikkeen, myös ulkomailla poislukien kehitysmaat, eikä yhtään tällaista häiriötä ole osunut kohdalle. 

Sulla on käynyt hyvä tuuri. Minä olen ollut ruokakaupassa töissä 10v ja näitä häiriötilanteita on ollut kymmeniä, jollei satoja. Isoja, useita pankkeja koskevia pidempiä häiriöitä on harvemmin, mutta pankkikohtaiset, lyhyemmät häiriöt on lähes viikottaisia. Ei ehkä osu samojen ihmisten kohdalle usein, mutta aina se jonkun kohdalle osuu. 

Itse muistan kaksi kertaa ol

No sepä just, kun luottokortti toimii joka tapauksessa. 

Vierailija
78/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastahan Viranomaiset kehoittivat pitämään käteistä kotona ???

Vierailija
79/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen oli taas useiden pankkien korteissa häiriöitä, eikä noilla korteilla pystynyt maksamaan. Onneksi sentään automaatista sai nostettua rahaa. Eräässä kauppakeskuksessa tästä kuulutettiin ja automaatille oli pitkä jono.

Ei niille automaateille jonota kuin vanhukset ja kehvanat

Oletko tosiaan noin vähä-älyinen, että et ymmärtänyt lainaamaasi tekstiä? Miten maksat jos kortti ei toimi? No käteisellä tietenkin ja siellä jonotat automaatilla muiden kanssa. 

Mobilepaylla tietenkin. 

Olet siis tosiaan todella vähä-älyinen, kun et edelleenkään ymmärrä mitä toiset kirjoittaa. Miten noin tyhmä ihminen pärjää normaalissa arjessa? Asutko tuetussa asumisessa vai oletko palvelukodissa? Omillasi et kyllä pärjää.

Vierailija
80/159 |
06.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista varata käteistä esim. Saksaan matkustaessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan