Käteisen käyttö päättyy
Käteistä rahaa tarvitsevat enää vain seniilit vanhukset ja Kelan tukihuijarit. Mitä pikemmin sen käyttö lopetetaan sen enemmän koko yhteiskunta hyötyy. Suhtaudun epäilevästi yrityksiin jotka vielä vastaanottavat käteismaksuja ja boikotoin niitä.
Kommentit (159)
Käydään sitten käteisellä ulkomailla.
Raamatussa ennustetaan aika että ei saa myydä eikä ostaa.... näin tulee käymään. 🌱🍃🌿🍃🌿🌿
Kortti on köyhien maksuväline. En vastusta köyhiä, mutta itse maksan kyllä aina käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Kortti on köyhien maksuväline. En vastusta köyhiä, mutta itse maksan kyllä aina käteisellä.
Ei voi kuin hämmästellä taas miten tyhmiä jotkut ihmiset on kun lukee tuollaisia kommetteja.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa ennustetaan aika että ei saa myydä eikä ostaa.... näin tulee käymään. 🌱🍃🌿🍃🌿🌿
..... niin., ei ihmisillä alkuasukasaikana ollut mitään maksuvälinettä... eikä tuolla luonnossa eläimilläkään ole kaupankäyntiä. Kaikki alkaa alusta ... ihmisten oma syy ahneena. Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko yhteiskunta olisi helppo invalidoida mikäli vaihtoehtoisia maksuvälinetapoja ei olisi.
Josku menin nauraen cittarissa pitkän jonon ohi kun korttimaksussa häiriö, mutta käteinen käy.
Päävikainen olet jos tuollainen naurattaa.
Mulla ainakin voi pienituloisena olla tilillä niin vähän rahaa, että en edes saa sitä nostettua. Pakko silloin on maksaa kortilla jos haluaa vähillä rahoillaan ruokaa ostaa.
Sinun kyllä pitäisi opetella ensin rahankäyttö. Rahapäivinä pitää osa nostaa seteleinä ja operoida niillä, jotta et tule tärvänneeksi kaikkia rahojasi pikkuostosten korttimaksuilla, niin kuin nyt näytät tekevän.
Jos myyn jotakin esim. Torin kautta, en huoli muuta kuin käteistä. Pankkikorttihöylää en omista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko yhteiskunta olisi helppo invalidoida mikäli vaihtoehtoisia maksuvälinetapoja ei olisi.
Josku menin nauraen cittarissa pitkän jonon ohi kun korttimaksussa häiriö, mutta käteinen käy.
Päävikainen olet jos tuollainen naurattaa.
Mulla ainakin voi pienituloisena olla tilillä niin vähän rahaa, että en edes saa sitä nostettua. Pakko silloin on maksaa kortilla jos haluaa vähillä rahoillaan ruokaa ostaa.
Sinun kyllä pitäisi opetella ensin rahankäyttö. Rahapäivinä pitää osa nostaa seteleinä ja operoida niillä, jotta et tule tärvänneeksi kaikkia rahojasi pikkuostosten korttimaksuilla, niin kuin nyt näytät tekevän.
Helppo neuvoa jos ei tiedä köyhän elämästä mitään. Jos tilille jää pakollisten menojen jälkeen parikymppiä niin se on aivan sama onko se kourassa vai tilillä tallessa😂
eri
Nostan aina koko eläkkeeni pankista ja maksan käteisellä... on rahaa sukanvarresakin joista lapseni eivät maksa veroa toiseen kertaan. Tietysti olen heille jo rahaa vuosia jakanut. Omiani ovat.
Sitten kun taas jossain pankissa onkin ongelma,niin jääpi ostoskärryllinen ostoksia pitkin liukuhihnaa,kerta ei ole käteistä lompakossa. Mun vika se pankkien kortti ongelma ei ole, jos en saakaan ostoksia ostettua, ei siltikään ole mulla ongelmaa. Kauppiaalla on kerätä ne hihnasta ja viedä takas,että ovat vielä myynti kunnossa.
Ottaatko otto automaatit vielä jossain kolikko vastaan, niin saisi rahat tilille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli taas useiden pankkien korteissa häiriöitä, eikä noilla korteilla pystynyt maksamaan. Onneksi sentään automaatista sai nostettua rahaa. Eräässä kauppakeskuksessa tästä kuulutettiin ja automaatille oli pitkä jono.
Ei niille automaateille jonota kuin vanhukset ja kehvanat
Oletko tosiaan noin vähä-älyinen, että et ymmärtänyt lainaamaasi tekstiä? Miten maksat jos kortti ei toimi? No käteisellä tietenkin ja siellä jonotat automaatilla muiden kanssa.
Mobilepaylla tietenkin.
Valvontayhteiskunta ei toimi käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eilen oli taas useiden pankkien korteissa häiriöitä, eikä noilla korteilla pystynyt maksamaan. Onneksi sentään automaatista sai nostettua rahaa. Eräässä kauppakeskuksessa tästä kuulutettiin ja automaatille oli pitkä jono.
Monta kertaa on käynyt niin, että niillä korteilla, joilla ei pysty maksamaan, ei ole myöskään pystynyt nostamaan käteistä.
Aina kannattaa olla vähintään kahden eri pankin kortti tai sitten pankkilortti ja luottokortti. Useimmiten Visa-maksut menee läpi, vaikkei "saman pankin" pankkikortti toimi. T.kassatyöntekijä
Näin on. Kyllä on tyhmän näköisiä ihmisiä jonossa jököttämässä häiriön tullen, kun ne joilla on oikeaa rahaa maksaa ostoksensa normaalista😁
Vierailija kirjoitti:
Ottaatko otto automaatit vielä jossain kolikko vastaan, niin saisi rahat tilille?
Talletusautomaatit ottaa kyllä.
Mulla itseasiassa jäi ostamatta eräs tuote. Mulla olis ollu käteistä lompakossa ja sinne liikkeeseen ei käynytkään käteinen. Tilillähän mulla sillä hetkellä ei ollu mitään. Sanoin että tulen sitten takas tilipäivänä, mut en ole menny, tästä jo kolmisen kuukautta.
Verottaja pyysi tiedot kaikista suomalaisten verkkokauppaostoksista ulkomailta vuosien ajalta
Verottaja penäsi pankeilta tietoja kaikista Suomen rajat ylittävistä tilisiirroista vuosina 2015-2021. Tietosuojavaltuutettu antoi asiasta huomautuksen.
Esimerkiksi vuoden 2018 osalta kolme suurinta pankkien Verohallinnolle toimittamaa tietoaineistoa sisälsi yhteensä lähes 18 miljoonaa tilitapahtumaa.
=D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niille automaateille jonota kuin vanhukset ja kehvanat
Oletko tosiaan noin vähä-älyinen, että et ymmärtänyt lainaamaasi tekstiä? Miten maksat jos kortti ei toimi? No käteisellä tietenkin ja siellä jonotat automaatilla muiden kanssa.
Mobilepaylla tietenkin.
Mobilepaylla ei voi myydä enää jatkossa, koska Kela laskee myynnin tuloksi ja vähentää sen tuesta.
Mitähän tämäkin trolli ajaa takaa? Käteinen ei ole häviämässä mihinkään. Suuri osa ihmisistä on siitä luopunut mutta lopullisesti siitä luopuminen ei ole näköpiirissä koskaan.
Monta kertaa on käynyt niin, että niillä korteilla, joilla ei pysty maksamaan, ei ole myöskään pystynyt nostamaan käteistä.
Aina kannattaa olla vähintään kahden eri pankin kortti tai sitten pankkilortti ja luottokortti. Useimmiten Visa-maksut menee läpi, vaikkei "saman pankin" pankkikortti toimi. T.kassatyöntekijä