Mitä Suomessa valmistettuja hyviä tuotteita tiedät?
Haluaisin tukea kotimaista työtä. Mutta moni ns suomalainen firma ei ole Suomea nähnytkään. Esim Finlayson, Arabia jne valmistaa tuotteet siellä missä halpaa.
Kerätään tähän laatutuotteiden nimiä!
Itselle tulee mieleen vain Lapuan Kankurit. Tekevät tosi kauniita ja kestäviä pyyhkeitä.
Mitä muita on?
Kommentit (211)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan pakasteporonkäristystä.
Niin minäkin, hyvää on!
Minä ostan aidalta poron tai puolikkaan.
Pomarin kengät taitavat olla kotimaista käsityötä. En oo ihan varma kuitenkaan.
Savotan reput ja putkirinkat 5/5
Parkanon jalkineen talvinahkasaappaat.
Tietenkin Suomen armeijan Sarka vaatteet (vaikkei niitä enään valmistetakkaan
Hyviä koruseppiä ainakin on. Esim. Kalevala Koru, Lumoava.
Vierailija kirjoitti:
Ne on korutehtaita. Yksityisiä koruseppiä toki löytyy
Onko kellään kokemuksia VAJA Finlandin astioista? Tehdään Suomessa.
Väre-Pilkki. Tekee muutakin kuin pilkkejä, esim. hyviä pilkkireppuja ja näyttää löytyvän myös ahvenen eväkorviksia.
Valmet metals valmistaa maailmalle todella laadukkaita tuotteita, mutta ei niistä sen suuremmin ole tapana pitää ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on korutehtaita. Yksityisiä koruseppiä toki löytyy
Luuletko, että siellä vaan heput vetävät liukuhihnan vivuista? Kyllä ihan käsityönä valmistetaan.
Vierailija kirjoitti:
Fiskarsin tuotteet ei vissiin oo enää suomessa tehty?
Ei ole enää pitkään aikaan. Laatu on ihan kuraa
Kuoman kengät ja sievin kengät
Listaatte vain suurimpia suomalaisia firmoja, mutta jos oikeasti haluaa tukea suomalaista työtä niin kannattaisi vaikka vaatteet ostaa joltain paikalliselta pieneltä firmalta. Maksaa enemmän, mutta tukee juuri sitä yksityisyrittäjää joka sen omin käsin ompelee.
Tallan käsintehdyt puukengät (92€), käytän lähipäivinä toimistolla. Havin kynttilät (tehty Riihimäellä). Nämä näin ensimmäisenä tuli mieleen. Olen jo oppinut olemaan katsomatta brändiä, ja kiinnittämään huomiota siihen missä tuote on tehty...
Vierailija kirjoitti:
Minä ostan kaikki pesuaineet, astianpesu-, pyykinpesu- ym aineet suomalaisten, Suomessa valmistettujen, brändien valikoimista. Turvallisia ja hyviäkin. Myös ruokaa mahdollisimman paljon, mutta kaikkea ei saa. Olen kyllä vähentänyt hedelmiä ostoa ja syön enemmän suomalaisia marjoja. Vaikka tuote olisi valmistettu ulkomailla, mutta on suomalainen brändi ja kauppa, jäähän siitä hyvä siivu rahaa Suomeenkin.
Ihan sama lainsäädäntö koskee myös ulkomailta Suomeen tuotavia pesuaineita, joten kaikki suomalaisessa kaupassa myytävät tuotteet on ihan yhtä turvallisia/turvattomia.
Astioissa yritän suosia pieniä keraamikkoja kuten Raaka Rå tai Tuias.
Fiskarsin tuotteet ei vissiin oo enää suomessa tehty?