Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sveitsin yökerhopalossa kuoli 14-15 vuoden ikäisiä teinejä

Vierailija
05.01.2026 |

Sveitsin yökerhopalossa nuorimmat kuolleet olivat 14-15 vuoden ikäisiä teinejä. 

Kommentit (250)

Vierailija
241/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noin raju reaktio ja muiden syyllistäminen (haukkuminen kateellisiksi, ilkeiksi ja ahneiksi) kertoo vain sen, että sinä et ole hyväosainen. Sinun tietäsi ei ole tasoitettu faijan rahoilla, joten et osaa samaistua varakkaiden perheiden lapsiin. Minulla oli taloudellisesti hyvin turvattu lapsuus ja nuoruus. Tuhlasin kerran kymppitonnin (hieman yli 10 000  euroa) yhteen lomamatkaan ja faija maksoi kaiken.

Kippis vaan niille kovaonnisille ihmisille, joilla on persaukiset vanhemmat. Ette oikeasti ymmärrä, miten raha vaikuttaa lapsen ja nuoren ajattelutapaan, maailmankuvaan, itseluottamukseen ja riskinottoon. Minulla on vahva usko itseeni. "Elämässä pärjää aina." Olen ottanut turhia riskejä juuri siksi, että en ole Elämän Kovan Koulun kasvatti. Olen saanut paljon asioita valmiina (kuin tarjottimella) eikä ole tullut mitään takaiskuja."

Eli tuon logiikan mukaan köyhät olis selvinneet jos olisivat olleet samanlaisessa tulipalossa? Jossa alle kahdessa minuutissa lämpötila on +600? (TSR uutiset). Tuommoinen vastaava palohan nyt voi tapahtua missä vaan kuten on viime vuosina sattunutkin. 

Vierailija
242/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rikkaiden ja köyhien pippaloissa voi kuolla ihan samalla tavalla jos niin on käydäkseen. Älytön ajattelua jollakin. Sama suru se on omaisilla olipa hynää tai sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Noin raju reaktio ja muiden syyllistäminen (haukkuminen kateellisiksi, ilkeiksi ja ahneiksi) kertoo vain sen, että sinä et ole hyväosainen. Sinun tietäsi ei ole tasoitettu faijan rahoilla, joten et osaa samaistua varakkaiden perheiden lapsiin. Minulla oli taloudellisesti hyvin turvattu lapsuus ja nuoruus. Tuhlasin kerran kymppitonnin (hieman yli 10 000  euroa) yhteen lomamatkaan ja faija maksoi kaiken.

Kippis vaan niille kovaonnisille ihmisille, joilla on persaukiset vanhemmat. Ette oikeasti ymmärrä, miten raha vaikuttaa lapsen ja nuoren ajattelutapaan, maailmankuvaan, itseluottamukseen ja riskinottoon. Minulla on vahva usko itseeni. "Elämässä pärjää aina." Olen ottanut turhia riskejä juuri siksi, että en ole Elämän Kovan Koulun kasvatti. Olen saanut paljon asioita valmiina (kuin tarjottimella) eikä ole tullut mitään takaiskuja."

No ohhoh! Kuulut sitten siihen kategoriaan Sveitsissä jossa kaltaisiasi ei arvosteta pätkän vertaa. Oikeasti varakkaat eivät katsos meteliä pidä itsestään, ovat kohteliaita ja toiset huomioivia. 

Tämmöiset pullistelijat jätetään ihan omaan luokkaansa. Ja nyt sattumoisin tiedän tämän pari kymmentä vuotta siellä asuneena ja kaksoiskansalaisena. 

Vierailija
244/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli seurattua 14-15v tyttölauman edesottamuksia bussipysäkillä. TsishiHIHIHIHIHI KATTOKAA HEI MUAA!!! tsihihiiHIHIHIHIHÖHI HEI KATTOKAA!!111 ja samalla toki sinne tänne ja siksakkia toisiaan tönien ja karmea huuto ja esitys päällä. 

Jos meno on tuollaista jo rauhallisella talvisella bussipysäkillä, niin minkälaista se on kun tällaisen lauman pitäisi evakuoitua palavasta sisätilasta.

Niin ja samat bimbot sitten vielä promillien  kera...

Ei ne 14 v välttämättä ole siellä alkoholia juoneet vaikka olisivat saaneetkin. Ei kaikki nuoret ole kuten suomalaiset. Alkoholi ei ole siellä mikään mysteeri.

Vierailija
245/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet vähemmin loukkaantuneet ja baarin ulkopuolella olleet nuoret auttoi uhreja ja pelasrushenkilökuntaa. Turha moittia koko porukkaa jos muutama jäi juhlimaan eikä älynnyt vaaraa. Kaikki ei heti edes huomanneet paloa.

Vierailija
246/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko nuorille olla turvallinen tila parille juomalle. Yökerho ei aina ole turvatila.

Vierailija
247/250 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko selvinnyt, miksi palotarkastuksia ei oltu tehty viiteen vuoteen? Sveitsissä , jossa muuten ollaan kaikesta tarkkoja

Vierailija
248/250 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä videosta näkee kun porukka iloisena menee toisessa päässä tiskiä pullojen ja tulisuihkujen kanssa ja toisessa päässä tiskiä katossa jo palaa. Kaikki ei paloa siis heti huomanneet. Myöskään tarjoilijat. Taisi vielä alkaa salin etuosasta. 

Vierailija
249/250 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdestä videosta näkee kun porukka iloisena menee toisessa päässä tiskiä pullojen ja tulisuihkujen kanssa ja toisessa päässä tiskiä katossa jo palaa. Kaikki ei paloa siis heti huomanneet. Myöskään tarjoilijat. Taisi vielä alkaa salin etuosasta. 

Ei kaikki huomaa tuollaista heti varsinkaan ympäristössä, jossa on meteliä, vilkkuvia valoja ja vielä suihkukynttilöitä joka puolella. Joku voi luulla sitä osaksi jotakin esitystä.

Vierailija
250/250 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kaikki huomaa tuollaista heti varsinkaan ympäristössä, jossa on meteliä, vilkkuvia valoja ja vielä suihkukynttilöitä joka puolella. Joku voi luulla sitä osaksi jotakin esitystä."

Ja varsinkin uutena vuotena kun just on ollut ulkona ilotulitus ja bändi pyroesityksineen.