Omistatko toppahousut tai kuoma-saappaat?
Mä en. Enkä ole aikeissa hankkiakaan. En käsitä miten toppahousuissa kulkevat jaksavat edes kuunnella sitä suih-suih-suih ääntä kävellessään.
Kommentit (67)
Toppahousut omistan. Todellakin! Kuomia en omista, mutta Sorellit omistan.
Talvi on ihanaa, kun pukeutuu kunnolla. Kylmä tekee olon kamalaksi. Pukeutumiskysymys.
Kyllä omistan. Suihsuih-ääni on pieni hinta siitä, että voin ulkoilla pitkään ja rauhallisesti ja silti pysyä lämpimänä näilläkin säillä. Toiset toppahousuni ovat kangasta, joka ei pidä suihsuih-ääntä, mutta siihen tarttuu lumi vähän kiinni.
kuomakenkiå minulla ei ole, vaikka kerran talvessa niistä aina haaveilen. Olisivat kätevät työntää nopeasti jalkaan esim mökillä.
Toppahousut omistan kyllä. Ei ilman niitä voisi talvella ulkoilla. Kuomia ei ole. Ne on tosi huonot kengät kävellä. Käytän myös talvisin paljasjalkakenkiä.
On toppahousuja, ohuita ja paksumpia, ja Kuomat. Hyvin tarkenee ulkona.
Ei mun toppahousut suhise ja kuomatkin omistan. Lämpimät varrelliset kengät kun teen peltolenkkiä.
Kuomatalvikengät omistan, mutta toppahousuja en. En lähde ulos kovassa pakkasessa. Sekin tuli koettua, kun aikoinaan oli 6 kk yli 30 astetta pakkasta joka aamu. Keksin, että kun pitkien housujen päälle vetää pitkän hameen, niin sen alle jää ilmaa, joka lämmittää sääria.
Miettikää, jos nämä pakkaset kestäisivät nyt huhtikuuhun saakka, niin kuin silloin. Vain yhtenä viikkona oli vähän lämpiämpää. Ja sitä autuutta seurasi kylmä ja sateinen kesä.
Kakarat eivät pukeudu lämpimästi. Ne tykkää palella. Ne pitää palelusta, hulluja ovat ?
Molemmat omistan. Kuomat eivät ole sitä perusmallia, mutta lämpimät kyllä olleet. Tosin tarvitsisi päivittää uusiin, sillä vuori on jo kovassa käytössä mennyt lyttyyn. Toppahousuja minulla on kahdet ja molemmat hyvää kangasta, joka pitää vähemmän ääntä kuin esim. kuorihousut. Toisia niistä käytän tallilla, toisia Lapissa ulkoillessa.
Ei ole kumpiakaan. Asun kaupungin keskustassa ja käyn hyvin harvoin sellaisissa paikoissa joissa tuollaista vaatetusta tarvitsisin.
Koiran kanssa kun käy kävelyllä 20 asteen pakkasessa niin mielellään pukeutuu lämpimästi. Ihan omaa tyhmyyttä jos palelee talvella.
Toppahousut kyllä (lasketteluhousut), kuomia en. Kuomien sijaan käytän kylmällä säällä joko UGGeja tai Soreleita.
Vierailija kirjoitti:
Kakarat eivät pukeudu lämpimästi. Ne tykkää palella. Ne pitää palelusta, hulluja ovat ?
En mä ainakaan palele vaikka en toppahousuihin ja kuomiin pukeudukaan. Enkä ole kakara
Ap
Omistan. Noi ei suhise. Kuitenkin melkeen 200e pökät ovh.
Kuomia ei oo. Vaan nokian talvikunisaappaat paksulla villasukkavaralla
Toppahousuja en omista, kahdet talvikuomat toki löytyy. Noissa tilava ja hyvä lesti, suht lämpimät ja melko mukavasti pitävä pohjamateriaali.
Mulla on toppahousut jossain, en muista missä. Ne on siltä ajalta kun mulla oli koiria ja tuli talvellakin tehtyä pitkiä lenkkejä niiden kanssa. Kuomia mulla ei ole ollut koskaan.
Kuomat ehdottomasti pitää olla. Ja itselläni on ratsastushaalari, just sen takia etten suhise. En tosin käytä näitä rytkyjä missään ihmisten ilmoilla.
Mä en käsitä miten jollekin ihmiselle toppiksien suihsuih äänet ovat mainitsemisen arvoinen ongelma
Omistan vuorelliset nahkasaappaat. Voi kulkea - 10 asteen pakkasessa ilman sukkia.
M 60 +