IL: Tutkijan karu arvio: "EU ei laita vastaan, jos Trump yrittää asevoimin vallata Grönlannin"
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/507838d7-d75d-45a4-b1a9-89165698c6bc
Jäsenmaiden olisi käytännössä pakko niellä kiukkunsa, koska koko NATO:n puolustus lepää lopulta USA:n harteilla ja loppupeleissä myös Euroopan puolustus mikäli Venäjän aggressio yltyy.
Kommentit (144)
Pahinta tässä on kun edes meidän poliittiset johtakar ei edes tajua millaiseksi pelinappulaksi nämä on antaneet suomen tällä Amerikan ja EUn mielistelyllä ja juuri tämä asetelma on laittanut Suomen. Suureen vaaraan..
Trimppi tavoittelee koko maailman energia ja ölymarkkinoiden vastaamista....Venezuelan operaatio ja Trumpin öljy markkinoiden pakoitteet on yksi osa tätä peliä
.
Suomi ja EU asettuneet tämän politiikan rakkikoiraksi joka vahtii tämän pakotepolitiila. Toimeenpanoa vaikka sillä tuetaan käytännössä vain Trumpin energia markkinan maailmanvalloitus...
Suomen rooli ja seman tässä kiteytyy juuri tämä.n pakotepolitiila. Vahyimiseen Itämerellä ralkikoirana joka kerää vihat niskoilleen.ja todellinen riski on että trimppi ja puuttini alkaa tekemään kauppaa Suomesta .
.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse voisin lähteä vapaa ehtoiseksi puolustamaan Tanskaa USA:aa vastaan.
Melkein nyt Venetsuelankin kanssa näin, mutta Eurooppa ensin. Johonkin on rajat vedettävä.
Minulle Yhdysvallat on ensisijaisesti liberaaalit ja demokraatit. Ei republikaanit.
Eli pidän nykyisiä vihollisena. En hyväksy nykyistä toimintaa lainkaan. Minulle Trump edustaa itämaita, eli uhkaa.
Minä lähden sitten taistelemaan yhdysvaltojen puolelle ja tapan kaltaisesi sivistystä vihaavat juntit.
Juu. Lähde taistelemaan USA puolelle. Minä seuraan mökiltä sinun junttitouhuja sohvalta popcornit sylissä.
Vierailija kirjoitti:
Antaako trumpkuiskaaja stubb suomen maaperän käyttöön hyökkäykseen Tanskaa kohtaan käyttöön?
Onhan se jo lupaillut trumpelolle varmaan senkin että usa saa tuoda meille ydinohjuksiaan säilöön, sehän oli sen unelma vaaliohjelmissa. Vain täysi sekopää haaveilee niin sairaista jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Nato hajoaa, jos USA ottaa Grönlannin haltuun sotilaallisesti. Silloin putoaa pohja kaikelta luottamukselta Euroopan Nato-maiden ja USA:n välillä. Trump on todella typerä ja hän voisi itse haluta tehdä tuollaisen tempun, mutta luotan siihen, että sisäiset vastavoimat pitävät huolen siitä, ettei USA:n ja Euroopan välejä rikota totaalisesti.
Mistä olet päätellyt, että ottaa haltuun, twitteristä ?
Eikä EU ja Nato tee mitään kun Venäjä valtaa suomen. Suomalaiset Trumpin kannattajat toivottavat Putinin tervetulleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Grönlanti ei oikein sytytä. Jos siellä on myytävää, miksi ei ole hyödynnetty? Vain sijainti merkitsee ja parempi että se on Naton kuin Venäjän. Ahvenanmaankin saisi Usa viedä.
Sijainti on se juttu. Pohjoinen jäämeri, siellä Venäjä ja Kiina.
Monenko kirjoittajan arvelet tietävän nää ihan julkiset tiedot
Lisäksi pari tärkeää laivareittiä
Vierailija kirjoitti:
Peli voi muuttua erittäin rumaksi lähiaikoina monessa maailman kolkassa
Niin kauan kun miehet on päättävissä asemissa, niin sikailua tapahtuu ja vääryyksiä.
Asiat olisi säädeltävissä, mutta ainiin, sehän on vokea.
Naiset, lapset ja eläimet saa jatkossakin kärsiä miesten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse voisin lähteä vapaa ehtoiseksi puolustamaan Tanskaa USA:aa vastaan.
Melkein nyt Venetsuelankin kanssa näin, mutta Eurooppa ensin. Johonkin on rajat vedettävä.
Minulle Yhdysvallat on ensisijaisesti liberaaalit ja demokraatit. Ei republikaanit.
Eli pidän nykyisiä vihollisena. En hyväksy nykyistä toimintaa lainkaan. Minulle Trump edustaa itämaita, eli uhkaa.
Minä lähden sitten taistelemaan yhdysvaltojen puolelle ja tapan kaltaisesi sivistystä vihaavat juntit.
Te putinistit olette peräkammarin poikia ettekä oikeasti osaa edes solmia kengännauhoja. Sinut laitetaan sinne ihmiskilvelksi ottamaan osumaa. Saat koko rahalla mitä tilasit.
Eu ei halua sotia. Toisaalta eu:ssa on myös tarvitsevia ihmisiä, pelkällä ilmalla ei elä. Bisnes ja luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grönlanti ei oikein sytytä. Jos siellä on myytävää, miksi ei ole hyödynnetty? Vain sijainti merkitsee ja parempi että se on Naton kuin Venäjän. Ahvenanmaankin saisi Usa viedä.
Sijainti on se juttu. Pohjoinen jäämeri, siellä Venäjä ja Kiina.
Monenko kirjoittajan arvelet tietävän nää ihan julkiset tiedot
Lisäksi pari tärkeää laivareittiä
Sillä on paljon luonnonvaroja joiden hyödyntäminen tuhoaisi ympäristön pysyvästi ja siksi paikalliset tulevat ikuisesti sitä vastustamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaako trumpkuiskaaja stubb suomen maaperän käyttöön hyökkäykseen Tanskaa kohtaan käyttöön?
Onhan se jo lupaillut trumpelolle varmaan senkin että usa saa tuoda meille ydinohjuksiaan säilöön, sehän oli sen unelma vaaliohjelmissa. Vain täysi sekopää haaveilee niin sairaista jutuista.
Ihmettelen edelleen tämän stubin kavriku aa Trumpin kanssa golkentällä ,.todellisuudessa stubin naama on paljon vanhemman näköinen. Kuin kuvassa ....onko kuva käsitelty tai manipuloitu yhteiskunta.
Se nyt vasta olisi typerää, meillä on tuossa lähinaapurissa ihan tarpeeksi, ei tarvitse enää muualla lähteä sotkeutumaan kiistoihin, jotka ei koske meitä. Eiköhän Tanska ja grönlati hoida sen asian ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Peli voi muuttua erittäin rumaksi lähiaikoina monessa maailman kolkassa
En ottas suuria murheita grönlannista. Siellä on jenkkien tukikohta jo nyt. Pohjoinen jäämeri / Kiina ja Venäjä.
Loput voit itse päätellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä amerikassa ei ole enää mitään hohdokasta. Trump tyhmine jenkkikannattajineen vain pyrkii valtaamaan muita alueita ja tarkoituksena öljyn ja muiden raaka-aineiden hyödyntäminen. Samanlaisia varkaita alkavat olla kuin itänaapuri. Nykyään on jotenkin niin noloa nähdä ihmisiä kulkevan michael korsin ym. Jenkkimerkkien vaatteissa tai hehkuttavan kys. Liittovaltiota..itse olen jo jonkin aikaa jättänyt coca colat ym. Ostamatta. En halua tukea mitään jenkkeihin liittyvää. Sääli, että ei ole alettu kehittää windows käyttöjärjestelmälle tai jenkkiapeille eurooppalaisia toimivia kilpailijoita. Siirtyisin niihin heti
Kansallissosialistinen Saksa kehitti heille kuuraketit, atomipommit, ydinvoiman jne.
Sodan hävinneenä kyseinen teknologia sitten vain tarjottiin suoraan hopealautasella jenkeille ja neukuille.
Vaihtoehto oli sotaoikeus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USA valtaa Grönlannin väkisin, ja maksaa myöhemmin jotain hiluja Tanskalle.
Tuo on Naton loppu. Tanska tuskin suostuisi koskaan ottamaan mitään hiluja vastaan tuosta ja sen valtauksen jälkeen Nato olisi täysin päätöskyvytön. Se kun perustuu konsensukseen ja Tanskakin voisi sen konsensuksen vaikka yksin rikkoa.
Jos Trump valtaa Grönlannin väkisin, koko läntinen turvallisuusjärjestelmä on täysin mennyttä. USA on sen jälkeen täysin yksin, minkä se ehkä kestää Amerikkojen mantereella jonkin aikaa, mutta vähitellen se menettää yksinvaltiutensa sielläkin. Rimpuilee aikansa Aasiassa, mutta häviää lopulta siellä. EU joko onnistuu sen turvallisuusjärjestelmän kaatuessa rakentamaan yhtenäisyyttä ja sotilaallista merkitystä sen avulla tai sitten hajoaa täysin paria isointa maata lukuunottamatta mitättömän pienten ja merkityksettömien lillip
No mitäs jos ottaisit kartan, ja kattoisit grönlannin sijaintia. Siellä on tukikohtia ohjusvalvontaan jo nyt. Haluaako joku ne pois. Pitäisikö pohj. Jäämeri jättää Venäjälle ja Kiinalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit keskittyä pelaamaan videopelejä ja tappaa mielikuvitus zombeja pahimpaan tappamisen nälkään, muista pyyhkiä nenäsi. Älä työnnä nokkaasi miesten asioihin.
Sun kaltaisia pellejä on Texasista asti lähtenyt taistelemaan venäjän riveihin pakoon woketusta.
Käy ensin sielä hakemassa kokemusta ukrainan rintamalta venäjän riveistä, kun tulee ikää täyteen. Republikaanien sivistys on sitä samaa sivistystä mitä Venäjä edustaa.
EU:lla on oma puolustusstrategia. Mitä ihmeen kaurapäitä nämä anttilaiset on, että juuri Suomen nyt pitäisi lähteä taistelemaan trumppia vastaan.
Todellakin on naapurissa ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vasta olisi typerää, meillä on tuossa lähinaapurissa ihan tarpeeksi, ei tarvitse enää muualla lähteä sotkeutumaan kiistoihin, jotka ei koske meitä. Eiköhän Tanska ja grönlati hoida sen asian ihan itse.
Eli sännätään liittoon ulisemaan että kaikki auttaa sitten meitä, mutta sitten ilmoitetaan ettei me muuten auteta kyl teitä?
Vierailija kirjoitti:
Pahinta tässä on kun edes meidän poliittiset johtakar ei edes tajua millaiseksi pelinappulaksi nämä on antaneet suomen tällä Amerikan ja EUn mielistelyllä ja juuri tämä asetelma on laittanut Suomen. Suureen vaaraan..
Trimppi tavoittelee koko maailman energia ja ölymarkkinoiden vastaamista....Venezuelan operaatio ja Trumpin öljy markkinoiden pakoitteet on yksi osa tätä peliä
.
Suomi ja EU asettuneet tämän politiikan rakkikoiraksi joka vahtii tämän pakotepolitiila. Toimeenpanoa vaikka sillä tuetaan käytännössä vain Trumpin energia markkinan maailmanvalloitus...
Suomen rooli ja seman tässä kiteytyy juuri tämä.n pakotepolitiila. Vahyimiseen Itämerellä ralkikoirana joka kerää vihat niskoilleen.ja todellinen riski on että trimppi ja puuttini alkaa tekemään kauppaa Suomesta .
.
Kun aikoinaan Suomessa järjestettiin kokous jossa nämä kaksi johtajaa tapasi, niin ehkä niin jo tapahtui?
VENÄJÄN LÄHETTILÄS SANOO 😄