Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyään suunnilleen puolet naisista ei halua lapsia. Se on iso syy syntyvyyden romahdukseen.

Vierailija
04.01.2026 |

Vielä 2000-luvun ensimmäisinä vuosina lähes kaikki naiset halusivat lapsia. Silloin oli hyvin harvinaista, ettei nainen halunnut lapsia. Ehkä n. 5% ei halunnut. Nykyään tuo osuus on lähes kymmenkertaistunut, eli suunnilleen 50% naisista ei halua lapsia.

Mitä ihmettä naisille on oikein tapahtunut? Kun koitetaan kuumeisesti etsiä syitä syntyvyyden romahtamiselle, niin voisikohan tuossa olla yksi isokin syy? Tuo on myös erittäin huolestuttavaa, jos tuo kehitys jatkuu. Kohta on vähemmistössä naiset, jotka haluavat lapsia.

Kommentit (328)

Vierailija
301/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi, että miehet ei niitä lapsia halua. Miksi naisia syyllistetään, kun oikea syy on ettei lapsia synny miesten takia? 

Ei pidä paikkaansa! älä yleistä! itse olisin nuorempana perheen perustanut sen aikaisella naisella mutta kun nainen halusi ja löysi paremman! sillon päätin että tämä oli tässä, itse en ainakaan ole mitenkään valmis enää 40 iässä kakaroita vääntämään ja on ollut todella viisas päätös kun ei edes itsestään pysty huolehtimaan kiitos tämän maan huippuhyvät työmarkkinat, pitkäaikaistyöttömällä on aika paskamaista elättää lapsia.

M46

Työelämä on muuttunut kyllä sellaiseksi uhkapeliksi, että hirvittää. Tekoäly ja teknologia vievät työpaikkoja koko ajan. Itse olen viestinnän alalla ja viimeksi kun kuuntelin radiota, oli uutistenlukija korvattu tekoälyllä. Ei tullut mieleenkään vielä 5 vuotta sitten, että joutuisin kilpailemaan kaikilla ammattialoillani tekoälyä vastaan.  Potkulailla saat potkut mistä tahansa syystä, vaikka sitten, että tulit raskaaksi tai vaimolla on raskauskomplikaatioita ja joudut miehenä olemaan apuna, koska teillä on jo entuudestaan yksi lapsi.

Näin kävi amerikkalaiselle ystävälleni. Vaimo raskaana, yksi lapsi kotona, vaimolla jatkuvasti raskauskomplikaatioita ja vaarallinen raskaus. Työnantaja irtisanoi kaverini, kun oli "liikaa" vaimonsa apuna. Sai onneksi töitä muualta.

Vierailija
302/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun nimes kirjoitin sontaan, André

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän yksinhuoltajan surkea viikonloppu

Vierailija
304/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen todennut ettei ainakaan niiden miehien kanssa joita olen tavannut voisi lapsia tehdäkään jos niitä edes haluaisin 😅

Monet miehet eivät jaksa siivota tai huolehtia hygieniastaan, hyvä että töihin pääsevät. 

En jaksa kahta lasta alkaa kasvattamaan ja huoltamaan.

Oikein! Naisen ei pidä koskaan antaa miehelle, joka on niin luuseri, että huolii hänet. 

Vierailija
305/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ilmastonlämpenemisestä nyt puhuta??

Vierailija
306/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on niin että miehet ei halua. Kyllähän naiset konstit tietää jos haluavat todella lapsen. Hmmm......

Olet väärässä. Nimenomaan naiset eivät halua lapsia. Miehet haluavat lapsia enemmän kuin naiset.

Tilastoja pöytään.

THL:n Terve Suomi -tutkimuksen mukaan "Miehet toivovat lapsia naisia useammin kaikissa ikäryhmissä."

https://yle.fi/a/74-20068526

Miesten on helppo haluta lapsia, kun isyys on niin paljon helpompaa mitä äitiys.

Lähde?

Vierailija
307/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏻💛

Vierailija
308/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun nuoruudessani kukaan olisi kehdannut sanoa, ettei halua lapsia. Se ei ollut vaihtoehto.

Nykynuoret haluavat helpon elämän.

En usko tuohon. Kautta aikojen on ollut olemassa ihmisiä, jotka eivät ole sokeita laumaeläimiä.

Minä olin jo kasarilla sitä mieltä, etten hanki lapsia. En hankkinut. Ja ihan nainen olen. 

Mäkin olen, mun normilapseni on syntynyt 2001. Lunastin yhdellä vapautuksen jankutuksesta sekä mieheltä, suvulta että yhteisöltä ja yhteiskunnalta. En suosittele varauksetta.

Vierailija
309/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltä puolelta naisista pitää riistää kaikki edut jos eivät tee omaa osuuttaan yhteiskuntasopimuksesta eli uusien suomalaisten synnyttämisestä. Vai miltä kuulostaa jos puolet miehistä kieltäytys asepalveluksesta?

Puolet miehistähän kieltäytyy asepalveluksesta. Lähes kaikki naiset tekevät lapsia.SUUREMPI OSA NAISISTA TEKEE LAPSIA KUIN MIEHISTÄ KÄY ARMEIJAN. 

Höpön v####n löpöt.

Vierailija
310/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä se on niin että miehet ei halua. Kyllähän naiset konstit tietää jos haluavat todella lapsen. Hmmm......

Olet väärässä. Nimenomaan naiset eivät halua lapsia. Miehet haluavat lapsia enemmän kuin naiset.

Tilastoja pöytään.

THL:n Terve Suomi -tutkimuksen mukaan "Miehet toivovat lapsia naisia useammin kaikissa ikäryhmissä."

Miesten on helppo haluta lapsia, kun isyys on niin paljon helpompaa mitä äitiys.

Lähde?

Normaalijärkisen ihmisen aivot. Sinä kehitysvammaisena et tietenkään sitä ymmärrä.

Vierailija
311/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain useampi jää junan alle

Vierailija
312/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoja pöytään.

Lähde?

Jokainen lapsia saanut nainen ja mies tietää tuon.

Vierailija
313/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, äidit kyllä ovat usein hyvin vähän läsnä lastensa elämässä enää sen jälkeen kun synnärillä on otettu se pakollinen yhteisselfie. Kuinka moni äiti esimerkiksi on antanut lapselleen ajotunteja tai opettanut ampumaan? Kyllä nämä käytännön asiat jäävät isien hoidettaviksi. Lapsilisät sen sijaan kyllä kelpaavat. Kaupoissa käy vilske aina loppukuusta, kun äidit tuhlaavat lapsilisiä merkkilaukkuihin ja teollisestii valmistettuihin kuukautissuojiin. 

Vierailija
314/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkeintä elämässä on minä, minun halut ja toiveet ja unelmat. Ja tämä on ihan ok.

Nyt kun naiset käyttäytyvät kuten miehet on käyttäytyneet vuosituhansia, miehet on järkyttyneitä 😂

Vierailija
315/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilastoja pöytään.

Lähde?

Aloita lähteen etsiminen teippaamalla mikroaaltouuni vatsallesi viideksi kuukaudeksi. Toista tämä 2-3 kertaa vuoden välein.  Jos vielä mietit, jätä.pallisi kahden tiiliskiven väliin ja parantele niitä rinkulatyynyn päällä 2-12 kuukautta. Toista tämä 2-3 kertaa vuoden välein. 

Vierailija
316/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, äidit kyllä ovat usein hyvin vähän läsnä lastensa elämässä enää sen jälkeen kun synnärillä on otettu se pakollinen yhteisselfie. Kuinka moni äiti esimerkiksi on antanut lapselleen ajotunteja tai opettanut ampumaan? Kyllä nämä käytännön asiat jäävät isien hoidettaviksi. Lapsilisät sen sijaan kyllä kelpaavat. Kaupoissa käy vilske aina loppukuusta, kun äidit tuhlaavat lapsilisiä merkkilaukkuihin ja teollisestii valmistettuihin kuukautissuojiin. 

Varmaan ajotunteja antaneita äitejä löytyy enemmän kuin niitä isiä, jotka oikeasti osallistuvat lapsen elämään, hoitavat sairaana jne. Aika harva nyt muutenkaan opettaa lastaan ampumaan. Mulla muuten nuo molemmat opetti äiti.

Vierailija
317/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältäkö löytyy nainen kiltille poiskulle? 🥺🥹

Tuu kultsi tänne, niin oot säkin osastokamaa parin kuukauden päästä seurusteltuasi mun kanssa😂 

Vierailija
318/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tietentahtoen haluaisi itselleen hankalemman elämän.  

Vierailija
319/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältäkö löytyy nainen kiltille poiskulle? 🥺🥹

Tuu kultsi tänne, niin oot säkin osastokamaa parin kuukauden päästä seurusteltuasi mun kanssa😂 

👍

Vierailija
320/328 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppa👴🏻💛

Puppa pitäis tappaa! Ammun pupan! Palakoon kuoliaaksi!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi