Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis miksei Alko ole pyhäisin auki?

Vierailija
04.01.2026 |

On se nyt kumma kun sunnuntaina ei saa ostettua esim. viiniä illalliselle. Mikä logiikka? Eli perjantaina kyllä saa ostaa viinaa kaksin käsin ryyppäämiseen, mutta sinnuntainapa et saa mitään. Joku tässä nyt mättää tässä touhussa.

Kommentit (126)

Vierailija
81/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun kukkahattutädit haluaa niin, sen takia. 

Jos ne saisivat päättää niin alko olisi korkeintaan perjantaisin auki. Luultavasti se olisi aina kiinni jos ankeuttajat saisivat sen päättää.

Vierailija
82/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhinä. Se kirjoitetaan pyhinä. Tai pyhäpäivinä. 

Ei "pyhäisin". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas käsitä, miten ihmiset ei voi niitä puteleita ostaa viikolla siinä samalla kun muutenkin kaupassa käy, aina pitää lähtee erikseen ostamaan just pyhä- ja juhlapäivinä ja sit kiroillaan kun ne on kiinni.

Vai eikö ne säily sulla siellä kaapissa niin pitkään?

Mistä päättelet, että kaikki käyvät kaupassa viikolla? Minun viime viikon ainoa kauppakäynti oli eilen eli sunnuntaina. En tarvinnut viiniä, mutta onhan se ihmeellistä, että sitä ei voi ostaa silloin kun haluaa ja että ihan varmuuden vuoksi pitäisi täyttää kaapit viinipulloilla.

Vierailija
84/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas käsitä, miten ihmiset ei voi niitä puteleita ostaa viikolla siinä samalla kun muutenkin kaupassa käy, aina pitää lähtee erikseen ostamaan just pyhä- ja juhlapäivinä ja sit kiroillaan kun ne on kiinni.

Vai eikö ne säily sulla siellä kaapissa niin pitkään?

Mistä päättelet, että kaikki käyvät kaupassa viikolla? Minun viime viikon ainoa kauppakäynti oli eilen eli sunnuntaina. En tarvinnut viiniä, mutta onhan se ihmeellistä, että sitä ei voi ostaa silloin kun haluaa ja että ihan varmuuden vuoksi pitäisi täyttää kaapit viinipulloilla.

Ahaa, eli ongelma on tässä se, että ÄITI MÄ HALUUUUUUUN ja itkupotkuraivarit, kun ei saa. Kultaseni, kaikkea ei voi saada just silloin kun MÄ HALUUUUUN.

Vierailija
85/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarve juoda viiniä sunnuntaina illallisella, niin kyllä sen viinipullon ehtii ostamaan ennakkoon viikon muina päivinä. Vai tuleeko liian suuri kiusaus ryypätä pullo ennen sunnuntaita?

Minulla on oikeus olla ostamatta pulloa ennakkoon. Eikös se näin mennyt, että minulla on oikeus?

Näin on. Mutta älä sitten valita, jos jäät ilman sunnuntai viinojasi, kun tiedät jo aukioloajat!

Vierailija
86/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on tarve juoda viiniä sunnuntaina illallisella, niin kyllä sen viinipullon ehtii ostamaan ennakkoon viikon muina päivinä. Vai tuleeko liian suuri kiusaus ryypätä pullo ennen sunnuntaita?

Minulla on oikeus olla ostamatta pulloa ennakkoon. Eikös se näin mennyt, että minulla on oikeus?

Näin on. Mutta älä sitten valita, jos jäät ilman sunnuntai viinojasi, kun tiedät jo aukioloajat!

MINULLA ON OIKEUS OSTAA MITÄ HALUAN PYHÄISIN!

Vierailija
87/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus vahtii nurkan takana sun syntejäs

Miksi jesse piileksii nurkan takana? Onko sillä jotain salattavaa? 

Vierailija
88/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime vuonna Ranskassa, Italiassa ja Itävallassa sekä Saksassa. Harmi, kun ei jäänyt maa mieleen, mutta ihan samalla tavalla siellä oli verhot alkoholihyllyjen edessä kuin Suomessa, myynti alkoi klo 9. Jäi sen vuoksi mieleen, että kun aina sanotaan, että muualla saa viinaa 24/7, niin no eipä saa. Joo ja en olisi ollut viinaa vailla, ihan vaan aamuseltaan kävin kaupassa, kun kahvi oli loppu.

Vierailija
89/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinalähettäjä ja viina-automaatteja joka paikkaan. Kaikki auki 24 tuntia vuorokaudessa. Viinaa pitää aina saada heti. Järkihän siinä menee jos pitää päiväkin olla juomatta. Perusjuomalaiset saisivat hallituspuolueena hoitaa tämän tärkeimmän asian kuntoon.

Vierailija
90/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MINULLA ON OIKEUS OSTAA MITÄ HALUAN PYHÄISIN!

Niin on, mutta viinaa et Alkosta saa, vaikka kuinka janottaisi!!!

Vierailija
91/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun kukkahattutädit haluaa niin, sen takia. 

Entä kukkahattusedät?

Vierailija
92/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIEDOITE: Alkot on houmenna kiinni.

Vierailija
93/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TIEDOITE: Alkot on houmenna kiinni.

Huomenna ap aukaisee itse alkon sorkkaraudalla. Poliiseille huutaa että nyt on tiistai ja viinakaupan pitää olla auki!

Vierailija
94/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta maitokaupasta viinisi, nehän on auki yötä päivää. Saisivat kyllä  nekin olla sunnuntaina kiinni.

Ei maitokaupassa myydä viiniä. Litkujakin vain 9-21.

He jotka kaipaa sunnuntaisin tuoretta viiniä, kelpaa kyllä maitokaupan tarjonta. Oletan.

Vierailija
95/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alko ei saa myydä viiniä, mutta kirkossa samaa viiniä jaetaan ehtoollisella ilmaiseksi.

Eihän näissä säännöissä mitään järkeä ole jos niitä yhtään ajattelee.

Ehtoollisviinit on nykyään alkoholittomia. Kannattais ajatella vähän pidemmälle.

Vierailija
96/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alko ei saa myydä viiniä, mutta kirkossa samaa viiniä jaetaan ehtoollisella ilmaiseksi.

Eihän näissä säännöissä mitään järkeä ole jos niitä yhtään ajattelee.

Ehtoollisviinit on nykyään alkoholittomia. Kannattais ajatella vähän pidemmälle.

Useimmat, muttei kaikki. Kyllä kirkossa voi ihan oikeaa viiniä tarjota jos niin haluavat.

Vierailija
97/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viinalähettäjä ja viina-automaatteja joka paikkaan. Kaikki auki 24 tuntia vuorokaudessa. Viinaa pitää aina saada heti. Järkihän siinä menee jos pitää päiväkin olla juomatta. Perusjuomalaiset saisivat hallituspuolueena hoitaa tämän tärkeimmän asian kuntoon.

Japanissa on näitä vaikka kuinka paljon. Kätevästi saa automaatista mitä tahansa vaikka keskellä yötä. 

Eikö ole mitään ongelmaa. Kaikki on vain tyytyväisiä.

Vierailija
98/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viime vuonna Ranskassa, Italiassa ja Itävallassa sekä Saksassa. Harmi, kun ei jäänyt maa mieleen, mutta ihan samalla tavalla siellä oli verhot alkoholihyllyjen edessä kuin Suomessa, myynti alkoi klo 9. Jäi sen vuoksi mieleen, että kun aina sanotaan, että muualla saa viinaa 24/7, niin no eipä saa. Joo ja en olisi ollut viinaa vailla, ihan vaan aamuseltaan kävin kaupassa, kun kahvi oli loppu.

Saksassa on isot kaupat sunnuntaisin kiinni kokonaan.  Mutta jos jossain on kauppa auki niin kyllä sieltä saa ostaa vaikka viinapullon. Olutta saa ostaa 16 vuotiaana.

Vierailija
99/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, jopa venäjällä on nykyään joltain osin tiukempi alkoholipolitiikka kuin meillä. Alkoholeja voi ostaa vasta kello 10. Viipurissa koettua. No kauniisti pyytäen kioskin neiti myi jo ennen yhdeksää. Ja Druzban alabaarissa sai sen 24/ 7. Oli ne aikoja siellä ja Baltiassa kun sai voimajuomia ja naisia helposti milloin vain.

Vierailija
100/126 |
05.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole mikään selitys sille, että miksi Alkon täytyy olla auki silloin, kun siellä on vähän asiakkaita eikä silloin, kun asiakkaita olisi paljon? Keitä varten se on arkiaamuisin auki ylipäätään? 

Jos halutaan ohjata kansan alkoholin käyttöä niin miksi ohjataan käyttämään maanantaina?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä