Jos maksan vuokran vasta 7.1. niin onko se myöhässä vai meneekö siirtoviiveiden piikkiin?
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Monesti on minulla ollut vuokrat 2-3 viikkoa myöhässä eikä ole mitään sanomista tullut.
Riippuu vuokranantajasta, mutta yksityinen moista tuskin katselee, koska omistajan pitää maksaa laskunsa sijoitusasunnostaan myös. Itse ainakin laskuttaisin laskutuslisät ja korot tuolta-ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti on minulla ollut vuokrat 2-3 viikkoa myöhässä eikä ole mitään sanomista tullut.
Tämä on kyllä välinpitämätöntä käytöstä vuokralaiselta. Taustalla voi tapahtua, vaikket sitä vielä ole konkreettisesti kohdannutkaan. Et voi tietää vaikka olisi aikeissa irtisanoa sinut asunnosta, johon hänellä on oikeus jatkuvien viiveiden vuoksi.
Tyhjää vuokraloordin märinää. Loordilla on kyllä varaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
On myöhässä. Vuokranantaja voi noista sinua varoittaa ja sitten kun uudemman kerran myöhästyy maksu niin potkia pellolle. Ja korot joudut maksamaan myöhästymisestä...
Kela siis maksaa vuokran 7.1 ja eräpäivä on 2.1. Maksu on myöhässä ja tästä tulee häätö. Kela on siis aiheuttanut häädön eli asunnottomuuden. Näin siis parannetaan asunnottomuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kyllä välinpitämätöntä käytöstä vuokralaiselta. Taustalla voi tapahtua, vaikket sitä vielä ole konkreettisesti kohdannutkaan. Et voi tietää vaikka olisi aikeissa irtisanoa sinut asunnosta, johon hänellä on oikeus jatkuvien viiveiden vuoksi.
Ja vuokralaisella on irtisanomisen jälkeen mahdollisuus etsiä uusi kämppä ilman suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Onko yksityinen vuokranantaja vai iso yhtiö? Jälkimmäisissä ei viitsitä reagoida päivän tai parin myöhästymiseen, useimmiten vasta 2 viikon kuluttua ryhdytään toimiin. Ensinmainituissa taas on tyyppejä laidasta laitaan, osa nillittää kaikesta mahdollisesta, osa ei viitsi. Omalle vuokralaiselleni sanoin, että katson tilitapahtumat pari kolme kertaa kuukaudessa, joten en välttämättä edes huomaa muutaman päivän myöhästymistä.
Minä sanoin omalleni että ilmoittaa etukäteen. Aina on ilmoittanut ja aina on sitten maksanut juuri silloin kun on sanonut. Oisko nyt 3 vuotta asunut ja selkeesti opintotuista ollut viivästumisissä kyse eipä niitä montaa ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vuokran eräpäivä on kuukauden toinen pankkipäivä, siis nyt tammikuussa 5.1. eli huomenna, 7.1. on myöhässä. Saatat saada maksumuistutuksen tai joutua saman tien tekemisiin perintäyhtiön kanssa. Siinäpähän sitten selvittelet.
Höpö höpö. 2 päivästä ei mitään ongelmia vielä tule, joista toinen vielä arkipyhä. Korkoja saattaa joutua maksamaan kyllä näistä kahdesta päivästä. Aloittajan tosin kannattaa reippaasti tarttua puhelimeen ja keskustella asiasta vuokranantajan kanssa, sillä ilmoittamatta jättäminen vie kyllä vuokralaiselta luotettavuutta pois. Jos saat rahaa aina 6.päivä niin miten hoidat muina kuukausina vuokrat ajoissa 5.päivä?
En saa joka kuukausi rahaa 6.päivä vaan rahaa tulee neljän viikon välein (viimeksi 9.12. ja 11.11. jne). Aiemmin olen säästänyt aina edellisen kuukauden rahoista seuraavaan vuokraan, mutta nyt mulla ei ole ihan koko summaa kasassa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaa on, muttei mielenkiintoa. Jossei kiinnosta pitää sovitusta kiinni, niin muuta muualle
Niin, tiedätkö että pankkiohjelmat kirjaavat toki sen tapahtumapäivän. Eli jos maksat 7.1. niin kirjauspvm on 7.1.
Ei ole mitään siirtoviivettä.
Olet maksanut sen sinä päivänä kuin kirjaus näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vuokralaisella on irtisanomisen jälkeen mahdollisuus etsiä uusi kämppä ilman suosituksia.
Ja Sipilä tarjoaa kämpän?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollainen myöhästyminen mitään haittaa. Tuohan on ihan marginaalista. Olen maksanut usein laskuja muutaman päivänä myöhässä. Suurin osa firmoista ei välitä siitä mitään. Jotkut idioottifirmat laskuttavat seuraavassa laskussa pari senttiä lisää.
Tarinan ainoa idiootti on se joka maksaa laskunsa myöhässä.
Vierailija kirjoitti:
On myöhässä. Vuokranantaja voi noista sinua varoittaa ja sitten kun uudemman kerran myöhästyy maksu niin potkia pellolle. Ja korot joudut maksamaan myöhästymisestä...
Tuolla perusteella ei minnekään kyllä potkita laillisesti.
Tuskin tulee mitään viivästyskorkoa tuollaisesta. Jos vuokranantajasi on yksityinen taho, voi tulla helpommin sanomista kuin isolta vuokranantajalta, jolla paljon vuokraasuntoja.
Ja seuraava kämppä on maantasossa Itä-Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollainen myöhästyminen mitään haittaa. Tuohan on ihan marginaalista. Olen maksanut usein laskuja muutaman päivänä myöhässä. Suurin osa firmoista ei välitä siitä mitään. Jotkut idioottifirmat laskuttavat seuraavassa laskussa pari senttiä lisää.
Tarinan ainoa idiootti on se joka maksaa laskunsa myöhässä.
Ainoa, joka maksaa myöhässä on valtio eli Kela.
Ja sitten tarjotaan työpaikkaa Valtioneuvoston kansliasta.
Vierailija kirjoitti:
Näkyy. Tuskin vuokranantaja siitä pillastuu mutta fiksuinta olisi kysyä häneltä, koska kukaan muu kuin hän ei päätä, mikä on häätöprosessin kynnys.
Kuka ei pidä huolta, että tilillä on vuokrarahat eräpäivänä, kuka? Tolvanat.
Se on kiva joskus kun itsestä riippumattomasta syystä palkan saanti jumiutuu tai asiakas ei maksa omia saataviaan sinulle kun olet häntä laskuttanut. Aika moni suomalainen elää kädestä suuhun näiden rahavirtojen kanssa ja pienetkin häiriöt maksuliikenteessä voi olla kohtalokkaita.
Älä ota silti tavaksi. Itselläni on jokunen asunto vuokralla ja sama kaava toistuu varsin usein heidän kohdallaan, jotka pitkittävät vuokranmaksua. Ensin rahat tulee ajallaan. Sitten yksi vuokra tulee myöhässä, ja tästä kun et hyvää hyvyyttäsi rupea jeesustelemaan, niin sitä käytetään röyhkeästi vipuvartena jatkossakin. Sen jälkeen ne vuokrat ei enää tulekaan ajallaan ja pakko ruveta veemäiseksi, vaikka ei olisi halunnut. Vuokralaiset käyttää uskomattoman röyhkeästi tuota hyvää hyvyyttään annettua siimaa hyväkseen.
Eräpäivä on viides ja maksat seitsemäs eikö se ole kaksi päivää myöhässä?
Vierailija kirjoitti:
"siirtoviiveet" ovat nykyään maks 10 sek joten mietipä että meniskö "siirtoviiveen" piiriin...
Juuri näin ja ennen kun oli joku vaikka 2-3 pankkipäivää se siirto, niin se laskettiin AINA siitä, milloin se on laitettu maksuun, ei siitä, milloin se saapuu vastaanottajan tilille.
Tätä aloittaja luultavasti mietti?