Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheneuvolasta ei ole mitään hyötyä

Vierailija
04.01.2026 |

Lässytystä lässytyksen perään. Yritetään olle myötätuntoisia, kuunnellaan jne. mutta mitään konkreettista ei tapahdu. Lapsia ja nuoria ei siirretä sijoitukseen tai laitokseen jos vanhemmilla ei ole vakavia alkoholi-mielenterveys tai huumeongelmia (jos silloinkaan jos näyttöjä ei ole). Olen niin turhautunut teinini kanssa, mutta tässä sitä ollaan, yritään elää päivä kerrallaan vaikka elämä on yhtä helvettiä 😥

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt, ennenkuin levität jalkasi. 
Niin makaa, kuin petaa. 
Nauti autuudestasi. 

Vierailija
2/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin makaa, kuin petaa. 
Nauti autuudestasi. 

Kyllä. Olen katunut lapsen hankintaan että mihin paskaan olen käteni tunkenut. Nyt on vain myöhäistä katua. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on helposti aika ruusunpunainen kuva siitä, mitä lasten hankinta oikeasti on. Kun vauvakuumeillaan, ajatellaan vaan sitä ihanaa pientä nyyttiä kainalossa. Ei tajuta, että se kasvaa. Suomeksi: vie tajuttomat määrät aikaa ja voimavaroja. 

Vierailija
4/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin makaa, kuin petaa. 
Nauti autuudestasi. 

Kyllä. Olen katunut lapsen hankintaan että mihin paskaan olen käteni tunkenut. Nyt on vain myöhäistä katua. Ap

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Vierailija
5/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista apua olisit kaivannut? 

Vierailija
6/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi huostaan, buffff ongelmat vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Voisiko naivimpaa suhtautumista enää mitenkään olla?

Vierailija
7/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin makaa, kuin petaa. 
Nauti autuudestasi. 

Marttyyrius on narsismin piirre. 

Miksi vaipuisin marttyyriuteen jos lapsi oikeasti pistää maailmani ylösalaisin? Vaikuttaa päivittäin myös vanhempien henkiseen hyvinvointiin (ei pelkästään minun) Minulla on post-traumaattisia oireita. Ap

Vierailija
8/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluapu ei ole pika-apua vaan vaatii pitkäjänteisyyttä ja muutoshalukkuutta. Asioita ei muuteta teidän puolesta vaan muutos lähtee teistä.

Vierailija
9/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi huostaan, buffff ongelmat vain katoaa pois? Homma hoidettu, aika heittää high five? Voisiko naivimpaa suhtautumista enää mitenkään olla?

Meidän kohdalla se olisi kaikista paras siirto. Myös lapsen kannalta. Ap

Vierailija
10/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tule tuosta aika selkeästi esille? Sijoitusta johonkin laitokseen pois omista silmistä, eli ap haluaa ulkoistaa oman vastuunsa yhteiskunnalle. 

Vierailija
11/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin makaa, kuin petaa. 
Nauti autuudestasi. 

Onko sulla aikakone? Jos ei ole niin kommenttisi on turha ja oikeastaan niin sinäkin

Vierailija
12/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, niissä laitoksissa on tosi kivaa. 

- 4 v ekaa kertaa huostaan otettu

Vierailija
13/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus on aika äärimmäinen keino vaikkakin joskus tarpeellinen. Mitä muita apuja olette saaneet? 

Vierailija
14/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään ei nykyään saa mitään oikeaa apua yhtään mihinkään. Tarvitsen apua ja olen sitä yrittänyt hakea, mutta mitään apua en ole saanut. 

Vierailija
15/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tule tuosta aika selkeästi esille? Sijoitusta johonkin laitokseen pois omista silmistä, eli ap haluaa ulkoistaa oman vastuunsa yhteiskunnalle. 

Miksi lapsen kanssa (joka harrastaa henkistä ja fyysistä pahoinpitelyä vanhempiaan kohtaan saaden kaikkien mielen matalaksi) pitäisi kestää, päivittäin? Olen kokenut nyt sitä ihan tarpeeksi, liikaa ongelmia, teinin lintsausta koulusta (mihin kukaan ei ole löytänyt ratkaisua). Ap

Vierailija
16/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlaat työntekijöiden aikaa sitten perheneuvolassa, jos haluat ratkaisuja, mitä lastensuojelussa tehdään? En minä aivoleikkaustakaan lähde hakemaan kirjastosta.

Vierailija
17/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheneuvola on aivan väärän paikka, jos sijoitusta toivot. Perheneuvola antaa keskusteluapua. Tee lastensuojeluilmoitus itse teidän perheestä, niin saatte palveluntarpeenarvioinnin.

Vierailija
18/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuorella on näitä ongelmia, niin silloin pitäs sijoitus tulla. Eipä ne laitoksetkaan mitään herkkupaikkoja ole nuorelle, monesti menee homma pahempaan suuntaan, kun siellä on muitakin nuoria joilla ongelmia ja ne lyö viisaat päät yhteen ja alkaa häröillä

Vierailija
19/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheneuvola on aivan väärän paikka, jos sijoitusta toivot. Perheneuvola antaa keskusteluapua. Tee lastensuojeluilmoitus itse teidän perheestä, niin saatte palveluntarpeenarvioinnin.

Pelkkä vanhemman mielipide ei riitä lapsen huostaanottamiseksi. 

Vierailija
20/57 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meistä on jo lukemattomat määrät lastensuojeluilmoituksia (olemme tehneet itsekin) ja on tehty palveluntarpeenarviointi... mutta ilmeisesti olemme lievimmästä päästä kun sossut ja perheneuvola antavat vain sitä henkistä tukea... meille vanhemmille ja lapselle. 

Siitä ei ole kuitenkaan apua lapsen huonoon käytökseen tai meidän välisiin vuorovaikutusongelmiin. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi