Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?
Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin.
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.
Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä.
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.
Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?
Kommentit (240)
Itse muutin, koska mies kuorsaa enkä saa nukuttua vieressä.
Käydään kuitenkin kylässä toisten sängyissä, halitaan ja paneskellaan. Päivällä tehdään yhdessäkin asioita.
Tuossa ei taida AP olla nyt nukkumisesta kyse. Teidän suhde on finaalissa tai sille pitää tehdä jotain äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sanot itse, että seksi ei huvita sinua enää, koska puolisosi on pyöristynyt. Et siis rakasta häntä. Puolisosi aistii tai tietää tämän ja on masentunut. Siksi hän pelaa, tekee käsitöitä ja viihtyy sohvalla. Hän on ymmärtänyt, että rakkautesi on ehdollista ja riippuu hänen kehonsa painosta ja muodosta. Et rakasta ihmistä kehon sisällä vaan kehoa, tietyin reunaehdoin. Kuinkakohan montaa ihmistä innostaisi olla tuollaisessa suhteessa, mitä luulet? Haluaisitko itse olla?
Tuota noin, tätähän ei sais sanoa mutta kyllä se vaan niin on että jos kumppanin ulkomuoto muuttuu oleellisesti niin ihminen joka aistii paljon visuaalisesti menettää kiinnostustaan. Ihan omassa parisuhteessa on tämä asia keskusteltu, onneksi ollaan molemmat samalla kannalla, ylipainoista kumppania ei haluta. Siis lihava kumppani ei kiinnostaisi visuaalisesti eikä seksuaalisesti, parisuhde voi tietty jatkua k
Jos toinen näkee vaivaa pitääkseen itsestään huolta ja toinen ei, niin silloin olette joko väärät kumppanit toisellenne, tai se itsestään viis veisaava osapuoli ei arvosta kumppaniaan yhtään (ellei ole kyse jostain sairaudesta, joka on vienyt voimat). Tottakai siinä alkaa ärsyttää se toisen välinpitämättömyys enemmänkin kuin rapistuva ulkonäkö. Voi olla, että ylläoleva kommentti on vain huonosti muotoiltu, mutta kuulostaa siltä, että rakkaus on tässä tapauksessa sidottu painoindeksiin. En usko että tällaisessa suhteessa 'visualisti' sietäisi mitään sairauden tai vaikka onnettomuuden aiheuttamaa muutostakaan.
Täälläkin yksi vaihdevuosi-ikäinen, huonosti nukkuva ja eri huoneeseen muuttanut nainen. Meilläkin on ollut avioliittossa vaikeuksia, mutta nyt eri huoneessa nukkuessa huomaan, että en todennäköisesti ole nukkunut hyvin enään moneen vuoteen!
Univaje on tehnyt kiukkuiseksi. Siihen kun vielä lisää sen, että koronavuosista lähtien olemme molemmat työskennelleet kotona, on toisen pärstäkerroin alkanut kulumaan. Siihen sitten vielä vaihdevuodet ja sen myötä tulleet fyysiset muutokset.
Itse koen, että nukkuminen eri huoneessa voi pelastaa liittomme.
En jaksanut lukea koko shittiä läpi mutta itse muutin toiseen huoneeseen nukkumaan kuorsaamisen takia
Käyn vanhassa makkaroista kyllä joka ilta kääntymässä seksin takia
ensiksi muutamalle kommentoijalle, paneminen ei ole maailman tärkein asia:). sitten asiaan, jos toinen tykkää katsoa tv:tä joka yö yli puolen yön ja toinen haluaa nukku kymmenen jälkeen on siinä tarpeeksi syytä siirtyä toiseen huoneeseen. sen toisen asian voi hoitaa milloin vain. on meillä ongelmat:)
Kyllä on. Pelkästään siksi että toinen kuorsaa, ja muutenkin vanhemmiten nukkuminen huonoa. Joten miksi pitäisi kärsiä?
Lopultakin se metriperä ymmärsi muuttaa kun sahasin sängyn kahtia.
Eri huoneissa nukutaan, seksin määrään ei sillä ole ollut vaikutusta. Siihen vaikuttaa enemmän muut asiat.
Vaihdevuodet muuten itseänikin pelottaa jo etukäteen, vaikkakin suvun naisilla ne on menneet aika helpolla. Mutta kun on ADHD jo valmiiksi, huomaan jo nyt perimenopaussissa että se vähäinenkin keskittymiskyky alkaa olla tiessään. Nousen sohvalta mennäkseni vessaan, ja olen jo 3-4 askelta otettuani unohtanut miksi nousin.
30 vuotta yhdessä, viimeiset vuodet aivan suotta, mutta taloudellisen tilanteen vuoksi en voi lähteä. (n 63). Jatkuva sek..in vonkaaminen vei viimeisetkin halut. Ja sen, että myös minkäänlainen hyvänäpitäminen, kosketus tarkoitti, että pa..nemaan.
Aikanaan maailman viisain ja varakkain henkilö (Salomo) rakennutti vaimolleen ihan oman huushollin (Kuningasten kirja sanoo asiasta seuraavaa_ "Salomo teki myöskin faraon tyttärelle, jonka hän oli nainut, palatsin, samanlaisen kuin sali.") - paremmat välit pysyvät, kun ei koko ajan möllötetä samoissa tiloissa toisia tuijottamassa. Itsellänikin oma asunto, johon välillä pääsee hengähtämään - ikään kuin lomalle parisuhteesta... ja sitten on taas mukava olla yhdessäkin.
Voisiko aloittaja kokeilla ottaa treffi-illat tavaksi? Kerran kuussa treffeille, vuorotellen järkkäätte tekemistä. Jos jokin natsaa, teette sitä useammin - ehkä voi löytyä uusi yhteinen harrastuskin?
Uskon, että sairaus vie vaimolta voimia, eikä pysy pyörälenkeillä sun muussa fyysisessä terveen puolison tahdissa - tietysti vika on heikossa aerobisessa kunnossa, mutte sillehän ei sairaana mitään voi jos ei jaksa.
Jos vaimo ei lähde edes treffikokeiluihin mukaan, kannustan aloittajaa levittämään omia siipiä leveämmälle, ja lopulta lentämään pesästä jos elämä maistuu paremmalle yksin? Huomiona kuitenkin, että kämppis-suhteessa puoliso on oletetusti kuitenkin se oma luotettava tukikallio, jos sattuisi itse joskus sairastumaan pahoin ja tarvitsemaan apua. Jos näin ei ole, en näe enää materian lisäksi muuta syytä jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmille kävi noin, Isä sitten petti äitiä minkä kerkesi, pilasi meidän elämän omalla itsekkäällä käytöksellään, haukkui äitiä ja meitä lapsia, teki lapsuudesta hlvettiä.
Kuka haluaa seksiä ihmisen kanssa joka kokoajan haukkuu ja solvaa muita eritoten puolisoaan?
Eipä se niin paljoo äitiäs vaivannu, että ois eronnut ukon ketaleesta. Itse jätin aikanani tuollaisen sian ja heti jo jonkunajan päästä alkoi kerjäämään, että ottaisinko takas. Arvatkaapa vaan, EN OTTANUT. Nyt ukko alkoholisoituneena pahoin. 🙎🤷
Sä ootkin fiksu nainen joka ei alistunut nöyryytykseen, mun äiti on maailman alistuvin lapatossu, lapsena ketutti se käytös tiesin jo alle kouluikäisenä ettei tuollainen käytös ole normaalia siis isän käytös ja äidin hiiviskely pitkin nurkkia ja lapatossuilu, vanhemmiten tilanne paheni, itse lähdin teini ikäisenä mummin luokse karkuun kun en jaksanut katsoa sitä touhua. Ovat prkl vieläkin yhdessä 40 vuoden jälkeen,todellakin äitiäni fiksummat naiset olis pelastanut lastensakin elämät jos olis vaan älynyt jättää mutta kun ei,nöyristellä pitää ja pyytää anteeksi olemassaoloaan.
Ehdottomasti nukutaan samassa huoneessa ja samassa sängyssä, vaikka ollaan jo ikäihmisiä (N67,M75) Sehän olisi kaiken loppu! En ymmärrä, miksi ikäihmiset eivät harrasta seksiä, sehän on iästä riippumatta ihanaa ja koko elämän suola..nukkuminen eri huoneessa tappaa viimeisenkin kipinän suhteesta.
On, meillä ja usealla ysävällä. Mies tai molemmat kuorsaa niin kovaa ettei pysty nukkumaan.
Seksiä kuitenkin on, miksi se tähän liittyisi? Voitteko harrastaa seksiä vain, jos nukutte samassa sängyssä?
seksi seksinä, nukkuminen nukkumisena
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti nukutaan samassa huoneessa ja samassa sängyssä, vaikka ollaan jo ikäihmisiä (N67,M75) Sehän olisi kaiken loppu! En ymmärrä, miksi ikäihmiset eivät harrasta seksiä, sehän on iästä riippumatta ihanaa ja koko elämän suola..nukkuminen eri huoneessa tappaa viimeisenkin kipinän suhteesta.
Voi sua. Miksi luulet, että samassa sängyssä nukkuminen korreloi seksin kanssa?
Päinvastoin, se kipinä pysyy yllä kun pystyy nukkumaan paremmin yksin, eikä ole väsynyt ja vihainen.
Älä tee oletuksia toisten seksielämän laadusta nukkumispaikan perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Eri sänky = kaiken loppu? Mietis nyt vielä :D
Lainaaminen ihan utopiaa, mutta aplle sivulle 4.
Löytyhän se syy sieltä ja helposti löytykin. Vaimo on sairastunut!
EHKÄ hänellä on ollut muuta ajateltavaa kuin sun viihdytyksesi. Kaiken läpi käyminen omassa päässä, itseinho, masennus.. pelko, ahdistus...
Ei ne sairaudet noin vaan lähde lääkkeillä, vaikka oireet helpottaa. Se on joka päiväistä tuubaa. Hän sentään vielä saa iloa käsitöistä ja palkkaduunista.
Mies voi jopa ketuttaa, kun tämä välttelee. Pahentaa tilannetta, kun ei tule luo. Ei kosketa ohimennen, hupsuttele kuten ennen.. Jos sä ap kavahdat vaimosi pulleaa ulkomuotoa, niin miettippä mikä h*lvetti hänen päänsä sisällä on asiasta? Ei voi, ei kehtaa, kun hävettää. Sitten pitäs suorittaa seksiäkin siinä alemmuustilassa, rumana. Hyvässä tapauksessa myös syytökset niskassa. Tässäkin tapauksessa mies tuntuu olevan kateellinen sohvalle.
Vaimosi ei voi henkisesti hyvin. Päälle vielä se kaikki p*ska, mitä vaihdevuodet tuo.. on siinä savottaa useammalle ihmiselle.
N53
Kuorsaa kuin moottorisaha joten nukkuu eri huoneessa. Ei siinä ole mitään tavatonta.
Vierailija kirjoitti:
En pysty nukkumaan tyttöystävän luona koska hänellä on 120cm sänky. Itse tarvitsen enemmän tilaa ja nukkumista ilman kosketusta, vaikka illalla ennen nukkumaanmenoa onkin kiva käpristyä toisiimme.
Koskettelu on ällöä muutenkin, mutta seksiin se käy - muuten nou nou :D