Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?
Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin.
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.
Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä.
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.
Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?
Kommentit (337)
Me nukutaan eri huoneissa. Alunperin sen takia, kun polvileikattiin, enkä päässyt yläkertaan, joten jäin alas nukkumaan.. silloin huomattiin, että kumpikin nukku paremmin. Tehtiin järjestelystä pysyvämpi 15 vuotta sitten. Kauan ennen vaihdevuosia.
Nyt vaihdevuosia läpi käyvänä vaan hurraan tälle järjestelylle. Rauhattomuutta ja yöhikoilua, veskissä ramppaamista ja kummallakin uniapnea laite...
Seksi on vähentenyt, läheisyys niinkään ei. Yhteinen tekeminen on vähentynyt. Paljon kuitenkin ollaan kotona yhdessä ja puhutaan.
Näin sohvalla kutovana ja pelaavana naisena en ole huomannut, että mies kaipais yhteistä tekemistä. Ei se ainakaan mitään ole sanonut.
Käyn aamupäiväsin lenkillä, jos se musta paremman ihmisen tekee.
Hän ei lenkkeile tms, vaan käy musisoimassa miesluolallaan 4-7 kertaa viikossa.
Mä olen tyytyväinen tilanteeseen. Verkkaista yhteiseloa rintarinnan.
N53
"tunsitko vihan kuohatelevan sisälläsi, kun kirjoitit ...."
Mitä mi*esvihaa siinä kommentissa oli?
Vai tunnistitko itsesi ja kolahti?
Me nukutaan yhdessä, mutta ollaan silti kuin kämppiksiä. 10 vuotta yhdessä ja päiväkoti-ikäinen lapsi on.
Meillä ei ole seksiä ja ollaan kyllä avoimesti keskusteltu mistä se johtuu. Ennen lasta seksiä oli, koska tein itse aloitteita. Mies ei ole koskaan kysellyt mitä haluaisin, tai panostanut ilmapiiriin niin, että halut heräisivät.
Lapsen saaminen oli naula arkkuun seksin kannalta. Jos mies ei ilmaise sanoillaan tai teoillaan mitenkään ihailevansa tai osoita mitään yritystä, niin ei myöskään huvita olla aina se aloitteita tekevä osapuoli, jos minä saan tehdä kaikki työt ja huolehtia samalla omasta nautinnosta. Olen siis heittänyt hanskat tiskiin ja muuttunut melko passiviseksi. Tässä tilanteessa aloitteiden tekeminen varmaan on vaikeaa miehelle, mutta niin se on ollut aina. Useista keskusteluista huolimatta ei ole avannut keskustelua kertoakseen, että haluaisi joskus läheisyyttä. Mun halut ei herää niin, että otan itse asian puheeksi ties kuinka monetta kertaa ja alan itse hyväilemään miestä ilman että hän tekee saman minulle. Oon muuttunut samanlaiseksi passiivikseksi lahnahksi kuin mieheni.
Epäilen ap, ettei se seksittömyys ole unista kiinni. Onko merkkejä ollut ilmoilla jo aikaisemmin?
Mä en ymmärrä tätä, että miksi joillekin on ongelma, jos puoliso haluaa nukkua eri huoneessa. Jos on huonouninen ja pyörii sängyssä ja herää pari kertaa yössä ja arkisin herätys on klo 5 ja toisella klo 7, niin miksei voisi nukkua omissa huoneissaan?
Vierailija kirjoitti:
Meillä täysin tuttu tilanne AP kanssa. Nukuttu eri huoneissa kohta 13 v. Seksi ja läheisyys, mitä se on? Kaksi ihmistä asuu samassa asunnossa ja elä oma elämää.
M 67 v + N 65 v
Allekirjoitan tuon, jos ei saa hyvää seksiä olen ilman👎🏻 parin minuutin pano ei ole sitä.
Olen samassa tilanteessa kanssasi. Ollaan 50+ pari ja kaikki läheisyys on loppunut. Ennen kuin joku keksii sanoa, että entäpä, jos tekisit osasi kotitöistä, kerron vähän taustaa. Hoidan ateriat pöytään riippumatta siitä, onko pyhä tai arki. Vaimoa tämä ei kiinnosta. Korkeintaan hän nurisee siitä, ettei valmistamani ruoka maita. Parempituloisena hoidan myöskin kaikki taloutemme laskut, mutten ole tehnyt tästä numeroa. Kun hän nalkuttaa ja sättii milloin mistäkin, vääränlaisesta lomakohteen valinnasta, kun halusin yllättää hänet syntymäpäivänään, liitto on alkanut tympiä. Mietin eroa, mutta hänelle se tulisi yllätyksenä, koska on suhteeseemme kaiketi ihan tyytyväinen.
M57
Mulla muutti eri osoitteeseen. Yhteisymmärryksessä tehtiin ratkaisu ja nyt on molemmilla hyvä olla.
Olemme niin etääntyneet, että mies menee päikkäreillekin toiseen huoneeseen, aivan kuin joku sukulaissetä. En edes kuorsaa tai vaadi mitään. Kadehdin omia ja appivanhempia jotka nukkuivat päiväunensakin vierekkäin.
Minä muutin vaimon vierestä omaan huoneeseen. Suosittelen kaikille, joilla on ikää vaivoja. Suhde paranee kun ollaan vain kämppiksiä.
Vierailija kirjoitti:
Perus vaihdevuosinainen ja pitkä suhde. Samassa tilanteessa elää todella iso osa pareista. Toiset sit eroaa. Toisessa huoneessa nukkuminen on sekin yleisempää kuin luulisi. Onhan siinä yhtenä motiivina seksinvälttely.
Paskat on. Mulle on tasan tarkkaan ykkösprioriteetti oma uni. Ilman kunnon unta en selviä järjissäni. Ja koska mies kuorssaa ja nykyään käyttää myös cpap-laitetta, en kertakaikkiaan pysty nukkumaan siinä metelissä. Toinen syy on miehen haiseminen, joka sekin on alkanut keski-iässä. En halua nukkua siinä hajussa. Siksi eri sängyt ja eri huoneet. Tingin ihan mistä tahansa muusta, mutta en enää omasta unestani. Olen kuitenkin valvonut kolmen lapsen takia ja siihen päälle tuo miehen kuorssaus vuosikausia. Olen kärsinyt todella pahoista uniongelmista moneen kertaan ja lääkkeellisesti sitä välillä hoitanut, ja lähtösyy en ole ollut minä itse, vaan muiden aiheuttama. Nyt kun lapset kasvatettu olen todellakin itse ykkönen.
Vierailija kirjoitti:
Jos et edes suihinottoja saa niin kannattaa erota.
No siihen tarvitaan myös toimiva mulkku, jota minulla ei ole. M70
Vaimo muutti nukkumaan toiseen huoneeseen sen jälkeen, kun lapset muuttivat pois kotoa. Molemmilla on nyt samanlaiset, hyvät parisängyt, joissa on tilaa nukkua juuri niin kuin haluaa. Tämä on täydellinen ratkaisu, koska minä tykkään valvoa pidempään. Seksielämään ratkaisu ei vaikuta, koska emme aiemminkaan ole harrastaneet seksiä nukkuessa.
Vierailija kirjoitti:
Perus vaihdevuosinainen ja pitkä suhde. Samassa tilanteessa elää todella iso osa pareista. Toiset sit eroaa. Toisessa huoneessa nukkuminen on sekin yleisempää kuin luulisi. Onhan siinä yhtenä motiivina seksinvälttely.
Miten seksin välttely liittyy yhdessä tai erillään nukkumiseen? En ole ikinä, nuorenakaan, halunnut nukkua toisen kanssa samassa huoneessa. Seksiä silti ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskat on. Mulle on tasan tarkkaan ykkösprioriteetti oma uni. Ilman kunnon unta en selviä järjissäni. Ja koska mies kuorssaa ja nykyään käyttää myös cpap-laitetta, en kertakaikkiaan pysty nukkumaan siinä metelissä. Toinen syy on miehen haiseminen, joka sekin on alkanut keski-iässä. En halua nukkua siinä hajussa. Siksi eri sängyt ja eri huoneet. Tingin ihan mistä tahansa muusta, mutta en enää omasta unestani. Olen kuitenkin valvonut kolmen lapsen takia ja siihen päälle tuo miehen kuorssaus vuosikausia. Olen kärsinyt todella pahoista uniongelmista moneen kertaan ja lääkkeellisesti sitä välillä hoitanut, ja lähtösyy en ole ollut minä itse, v
Hyvä sinä! :)
Vierailija kirjoitti:
Olen samassa tilanteessa kanssasi. Ollaan 50+ pari ja kaikki läheisyys on loppunut. Ennen kuin joku keksii sanoa, että entäpä, jos tekisit osasi kotitöistä, kerron vähän taustaa. Hoidan ateriat pöytään riippumatta siitä, onko pyhä tai arki. Vaimoa tämä ei kiinnosta. Korkeintaan hän nurisee siitä, ettei valmistamani ruoka maita. Parempituloisena hoidan myöskin kaikki taloutemme laskut, mutten ole tehnyt tästä numeroa. Kun hän nalkuttaa ja sättii milloin mistäkin, vääränlaisesta lomakohteen valinnasta, kun halusin yllättää hänet syntymäpäivänään, liitto on alkanut tympiä. Mietin eroa, mutta hänelle se tulisi yllätyksenä, koska on suhteeseemme kaiketi ihan tyytyväinen.
M57
Eroa vaan siitä luuskasta.
Mulle kuulostat unelmamieheltä, jos mun mies tekisi noin pyörtyisin onnesta!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tuo on ihan tietoista s e k s i n välttelyä tuo toiseen huoneeseen asettuminen. Kun toiseen ei enää tunne mitään vetoa ja toisen seurassa olo tökkii muutenkin, niin ei siinä mitään ole enää tehtävissä. Moni pari elää silti yhdessä pelkästä tottumuksesta ja taloudellisista syistä. Varsinkin naisille ero tekee hallaa, sillä monesti ne miehen tulot on mahdollistanut keskiluokkaisen elämän. Kun on talo, kesämökki ja miehen säästöt käytettävissä, niin kyllä se kummasti pitää saman katon alla, vaikka kuinka tympisi miehen läsnäolo.
Vaihdevuodet ja hormonivaje.. Huonontavat unta ja valvottaa.
Itse olen siis nainen ja ikää on 38, mutta minulla oli jo vaihdevuodet. (Sairastuin aggressiiviseen rintasyöpään 32v, epirubisiini -syklofosfamidi yhdistelmä aiheutti sen, että sain vaihdevuodet heti syöpähoitojen aikana).
Vaikka itse olenkin parantunut syövästä, ja koen olevani "100%" terve. Mutta olen "aina" väsynyt hormonivajeen vuoksi. Itsellä tämä väsymys on varmaan hautaan asti. (Hormonilisät voisi laukaista itsellä uudestaan syövän, joten niitä en saa käyttää) Nukun myös todella huonosti. Mieheni on nukkunut jo monta vuotta eri huoneessa, en pysty nukkumaan jos hän kuorsaa tms. Rakkauden ja seksin eteen on pitänyt tehdä töitä, meidän molempien. Väsymyksen lisäksi oli pitkään masentunut. Vaikka paranin syövästä, laihduin, minulta lähti kaikki hiukset, ripset, kulmakarvat ja molemmat rinnat poistettiin. Tunsin itseni alkuun hirviöksi.
Pakko myöntää että itsekin jäisin usein sohvalle, jos mieheni ei olisi minua hakenut sieltä välillä pois. Hommattiin koira, ruvettiin käymään yhdessä ulkona. Olemme tehnyt koirasta sienikoiran (kanttarelli/suppilovahvero) ja kerätään yhdessä sieniä. Samalla otetaan luontovalokuvia.. Käydään uusissa paikoissa esim laavuilla tms. Melomassa. Mieheni on eniten Espoolainen lähiön kasvatti.. Mutta hänestä kuoriutui luontoihminen. Olen nauttinut yhteisestä uudesta harrastuksestamme. Välillä käydään kirjastossa (lukusalissa) ja ollaan ruvettu kokeilemaan erilaisia uusia ruokia. Tehdään niitä siis itse. Mieheni ei ollut lapsena syönyt edes sieniä.. Mutta oppi syömään niitä vasta, kun tapasi minut. Välillä tehdään myös ristikoita yhdessä. Sekä toki käydään myös keikoilla katsomassa livemusiikkia.
AP! Suunnitelkaa yhdessä kivoja pieniä juttuja, elämä voittaa vielä. Tiedän! Älä luovuta!
Hyvää uutta vuotta 2026.
Anteeks viestin laittaja nro 41. Alkoi naurattaa vaikkei varmaan pitäisi.