Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita joiden puoliso on muuttanut omaan huoneeseen nukkumaan?

Vierailija
04.01.2026 |

Avovaimo on juuri ohittanut vaihdevuotensa ja samalla muuttanut nukkumaan vierashuoneeseen. Kuulemma heräilee öisin eikä halua pitää minua hereillä ja siksi nukkuu yksin. 
Seksiä ei enää ole ja muutenkin parisuhde on muuttunut ns. kämppis suhteeksi.

Mitään ei tehdä enää yhdessä vaan minulla on minun harrastukseni ja hänellä ainut harrastus on oleilla sohvalla ja kutoa tai pelata tabletilla jotain peliä. 
Itse olen ikäni harrastanut kuntoliikuntaa ja takavuosina avovaimokin lähti säännöllisesti kävelylle kanssani, mutta nyt on kaikki siis ihan kaikki yhteinen tekeminen seksi mukaan luettuna loppunut.

Onko muilla käynyt samalla lailla ja millä saisin avovaimon taas kiinnostumaan tekemään muutakin yhteistä kuin katsoa televisiota?

Kommentit (240)

Vierailija
21/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valvoin monta vuotta miehen kuorsauksen takia.  Kunnes tajusin että multa menee oma terveys  siihen oman unen puutteeseen. Mies kyllä liikkuu mutta mättää kaksin käsin paahtoleipää välipaloiksi. Muutosta ei ole tulossa. Menopaussi= men on pause. Yleisesti se nähdään naisten huvittavana ongelmana mutta miehillä sama. 

Paahtoleipää syövä mies, mikä iljettävä sika! Hakeudu turvakotiin.

Vierailija
22/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan vanha aviopari , eikä meillä miestä ole koskaan kiinnostanut muu, kuin sohvalla makoilu ja aseet.

Meillä on ihan eri harrastukset. 

Minä olen kova liikkumaan ja käyn hiihtämässä ja lenkillä, uimassa ja ryhmäliikunnoissa jne. Käyn myös marjastamassa ja sienessä, miestä ei nekään kiinnosta yhtään. Toki teen myös käsitöitä ja luen paljon. 

Kyllä noita harrastuskia voi tehdä yksinkin, varsinkin kun siihen on koko suhteen ajan tottunut. 

Nukutaan kyllä samassa sängyssä, mutta seksi on loppunut vaihdevuosiin, eikä se ollut minulle hyvää oikein koskaan, ja sitten , kun se alkoi olla painajaista, lopetin koko touhun. Elämä on parempaa ilman seksiä. 

Mies oli ns minuuttimuna. En ehtinyt koskaan mukaan, kun mies ei edes esileikkejä harrastanut. Se oli oikeasti se parin minuutin jyystö.

Yritin joskus sanoa miehelle, että jos edes joskus tulisi viereen ilman taka-ajatusta tai koskettaisi ilman, että on seksiä vailla, mutta ei. Aina jos tuli metriä lähemmäksi sen tiesi, että on seksiä vailla, muuten ei koskenut. 

Kyllästyin tuollaiseen käytökseen, mutta koska meillä ei muutenkaan ollut koskaan muuta läheisyyttä, kuin se pano, niin eipä jäänyt mitään vaille, kun kaikki läheisyys loppui. 

Suhde on platoninen, mutta en toisaalta nää syytä eroonkaan, koska meillä on iso talo ja tilaa molemmille. 

En kuitenkaan enää hankkisi uutta suhdetta. 

Miehelle olen sanonut, että saa hankkia seksiseuransa muualta, mutta eipä tuotakaan ole kiinnostanut. 

Toki mieshellä on muuten mukava elämä. Ruoka ilmestyy aina pöytään, talo siivotaan ja vaatteet ilmestyy puhtaana kaappiin. 

Mukavaa elämäähän tuo olisi, itsekin tykkäisin, mutta naiselle tuollainen elämä on yleensä vain haave. 

Ainakin tässä ikäluokassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se luonto toimii.

Huijaa ihmiset pariutumaan ja lisääntymään, ja homma onkin sitten taputeltu.

On ylimääräinen lahja, jos pariskunta löytää ystävyyden ja hyvän uudenlaisen suhteen keskenään.

Vierailija
24/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takavuosina vaimo alkoi huomauttaa että kuorsaan kovasti ja hän herää, lisäksi kertoi että hiffasi minulla hengityskatkoksia. Piti hänen välillä mennä olohuoneen sohvalle jatkamaan uniaan. Asiaa ruvettiin selvittämään ja palaset loksahtivat paikoilleen, minulla pohjalla verenpainetauti, ylipaino, viikonloppuisin runsas alkoholinkäyttö, iltapäivisin kova väsymys ja jos matkatyöpäivä niin illalla autolla kotiin oli vaikea pysyä hereillä.  Sitten sairalaayö laitteisiin kytkettynä ja todettiin uniapnea.

Sain käyttööni CPAP-laitteen, nyt jo neljäs, ja on kyllä verraton laite kun siihen tottuu. En luovu siitä!.

Jos kuorsausta alkaa ilmetä kannattaa lääkärin avulla tutkia tuo uniapnean mahdollisuus!

Joo hyvä ettei tarvitse luopua laitteesta ja voi jatkaa ylipainoisen alkoholistin laiskaa elämää. Voi hyvä tavaton sentään voisko tehdä jotain järkevämminkin.

Vierailija
25/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele jos suhteissa alkaa mennä huonosti, jos ei kyetä erottamaan asioita toisistaan, esim. nukkumista seksuaalisuudesta. Miten silloin voi mutkikkaammistakaan tunne-elämän asioista puhua rationaalisesti?

Jos tarvitsee seksiä, silloin tehdään aloitteita, kysytään miten toinen innostuisi tai miksi ei kiinnosta, pyritään löytämään tasapaino jossa kaikilla on hyvä olla. Jos taas tarvitsee unta, niin väsymys on suora este seksille, voi olla parempi nukkua erillään jos niin saa levättyä kunnolla. 

Jos nukkuminen erillään tuntuu erottavan, niin päiväaikaan ne reitit oikeasti toisistaan kaikkoavat. Jos koko päivä menee irrallisina olentoina omilla teillään, ilman kiinnostusta toiseen, eipä siinä nukkuminen vieressä paljon lähennä. Ja jos päivällä on keskusteluja ja läheisyyttä niin erillään nukkuminen on jopa romanttista, kun voi aamulla hiipiä takaisin kainaloon. 

Vierailija
26/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin ollaan vanha aviopari , eikä meillä miestä ole koskaan kiinnostanut muu, kuin sohvalla makoilu ja aseet.

Meillä on ihan eri harrastukset. 

Minä olen kova liikkumaan ja käyn hiihtämässä ja lenkillä, uimassa ja ryhmäliikunnoissa jne. Käyn myös marjastamassa ja sienessä, miestä ei nekään kiinnosta yhtään. Toki teen myös käsitöitä ja luen paljon. 

Kyllä noita harrastuskia voi tehdä yksinkin, varsinkin kun siihen on koko suhteen ajan tottunut. 

Nukutaan kyllä samassa sängyssä, mutta seksi on loppunut vaihdevuosiin, eikä se ollut minulle hyvää oikein koskaan, ja sitten , kun se alkoi olla painajaista, lopetin koko touhun. Elämä on parempaa ilman seksiä. 

Mies oli ns minuuttimuna. En ehtinyt koskaan mukaan, kun mies ei edes esileikkejä harrastanut. Se oli oikeasti se parin minuutin jyystö.

Yritin joskus sanoa miehelle, että jos edes joskus tulisi viereen ilman taka-ajatusta tai koskettaisi il

Ja täällä aina hoetaan että ihmiset eroaa liian helposti.... En keksi yhtäkään syytä, miksi olette yhdessä tai kutsuisi tuota edes suhteeksi. Tuttu kämppis voi toki olla ihan kiva.

Vierailija
27/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus vaihdevuosinainen ja pitkä suhde. Samassa tilanteessa elää todella iso osa pareista. Toiset sit eroaa. Toisessa huoneessa nukkuminen on sekin yleisempää kuin luulisi. Onhan siinä yhtenä motiivina seksinvälttely. 

Mun vanhemmat nukkui loppuun asti samassa sängyssä ja niin nukutaan mekin miehen kanssa, vaikka seksiä ei enää ole. Kun asia on puhuttu selväksi, että seksi on loppu, voi silti nukkua samassa sängyssä, eikä tarvii sen takia pakoilla nukkumaan eri huoneeseen. Meistä ei varmaan kumpikaan halua nukkua yksin.

Miehen vanhemmat nukkui eri huoneissa jo alle viisikymppisinä ja luulen, että anopin tahdosta.  Enkä ihmettele. 

Ymmärrän kyllä, että jos itse nukkuu huonosti, ei halua häiritä toista nukkujaa ja itselläkin on vapaampi olo liikkua ja vaikka lukea, jos uni ei tule. 

Vierailija
28/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus vaihdevuosinainen ja pitkä suhde. Samassa tilanteessa elää todella iso osa pareista. Toiset sit eroaa. Toisessa huoneessa nukkuminen on sekin yleisempää kuin luulisi. Onhan siinä yhtenä motiivina seksinvälttely. 

Ei se eri huoneessa nukkuminen pitäisi vaikuttaa seksiin mitenkään. Ei me ainakaan koskaa meskellä yötä herätetä toista seksiyrityksillä. Kyllä ne hommat hoituu muutenkin.

Vierailija
29/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä vähän väliä nukutaan eri huoneissa. Syitä tähän ovat mm. Kuorsaus, herkkäunisuus, aamuyön heräily, herääminen varhain töihin (herätyskellon äänet ja nouseminen voivat herättää nukkuvan puolison), toinen tulee myöhään illalla töistä, toinen haluaa nukkua lämpöisessä, toinen viileässä huoneessa, flunssat ja yskiminen. 

Kyllä se on molemmille hyvä että molemmat tai edes toinen saa hyvät yöunet.

Vierailija
30/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut häädettiin kuorsauksen takia yläkerran aulaan nukkumaan. Viikonloppuisin nousen sitten aamulla ja menen vaimon viereen heräilemään. Aluksi homma toimi ihan hyvin, mutta sitten se pikkuhiljaa alkoi vähentämään jo muutenkin harvinaista seksiä. Läheisyyttä, rakkautta ja yhdessä oloa on kuitenkin ollut kuten ennen. Nyt tosin huomaan että oma kiinnostukseni romanttiseen läheisyyteen alkaa vähentyä, kun huomaan että toinen ei näe minua enää seksuaalisena olentona. Alan olla OK sen kanssa, mutta ennustan että vaimo alkaa oireilla siinä kohtaa kun minua ei enää niin kiinnosta halitella ja pusutella ja helliä ihmistä joka ei näe minussa mitään seksuaalista. Kiva ystävä se edelleen on, mutta voisi vähentää sitä läheisyyden ja minun muun huomion tarvetta. 

Ikävää. Mitä vaimo vastasi, kun puhuit hänelle asiasta? 

Vierailija
31/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut häädettiin kuorsauksen takia yläkerran aulaan nukkumaan. Viikonloppuisin nousen sitten aamulla ja menen vaimon viereen heräilemään. Aluksi homma toimi ihan hyvin, mutta sitten se pikkuhiljaa alkoi vähentämään jo muutenkin harvinaista seksiä. Läheisyyttä, rakkautta ja yhdessä oloa on kuitenkin ollut kuten ennen. Nyt tosin huomaan että oma kiinnostukseni romanttiseen läheisyyteen alkaa vähentyä, kun huomaan että toinen ei näe minua enää seksuaalisena olentona. Alan olla OK sen kanssa, mutta ennustan että vaimo alkaa oireilla siinä kohtaa kun minua ei enää niin kiinnosta halitella ja pusutella ja helliä ihmistä joka ei näe minussa mitään seksuaalista. Kiva ystävä se edelleen on, mutta voisi vähentää sitä läheisyyden ja minun muun huomion tarvetta. 

Ikävää. Mitä vaimo vastasi, kun puhuit hänelle asiasta? 

Kertoi löytäneensä nuoremman ja viriilimmän henkilönsä elämäänsä, jolta saa parempaa seksiä myös esileikkeineen.

Vierailija
32/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täysin tuttu tilanne  AP kanssa. Nukuttu eri huoneissa kohta 13 v. Seksi ja läheisyys, mitä se on?   Kaksi ihmistä asuu samassa asunnossa ja elä oma elämää.

M 67 v  + N 65 v

Vierailija
33/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksinvälttelyynkin on syy. Jos en olisi juuri nykyisen puolisoni kanssa, tuskin kaipaisin seksiä juuri lainkaan (koska ne hormonit) mutta meillä silti sitä on, niin usein että puoliso ihmettelee kun olen kertonut libidon heikenneen. Koska on myös paljon rakkautta ja hellyyttä, ja hän panostaa aina myös minun nautintooni, eli haluan haluta.

Mikä teillä on seksinvälttelyn syy? Onko suhteessa jäljellä mitään muutakaan? -yksi eri huoneessa nukkuja

Meillä seksinvälttely naisen puolelta johtuu nähdäkseni monesta eri asiasta. Jos todetaan alle se asia ettei siitä tarvitse erikseen keskustella on se perus eli pitkä parisuhde ja lopulta tylsäksi muuttunut seksielämä. Jota jossain kohtaa piristettiin ja se toimikin mut ei se ikuisesti toimi. Lisäksi elämäntilanne, isot lapset ja elinolosuhteet jossa seksin harrastaminen vaikeaa. Myös jo kasvanut seksuaalinen etäisyys, emotionaaliset haavat puolin ja toisin. Sekä esivaihdevuodet jotka oireilee myös haluttomuutena, puolisoni itse todennut. Täysin haluton ei ole mut harvinaista nykyään. Ajatukset muualla, stressi. Seksi alunperinkään ei ollut tärkein asia elämässä, mut kyl sitä oli nuorempana melko paljonkin. Mitä suhteessa on jäljellä? Rakkaus, luottamus, yhteinen elämä. Ehkä seksikin vielä palaa jossain määrin kuvioihin joskus tai sit ei. En aio ahdistaa naistani. On oma päätökseni jatkaa yhteistä elämää tai olla jatkamatta. Katson rauhassa. 

Vierailija
34/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hakemalla hakee hyviä puolia niin se että koska avovaimo on  ns. pyöreä ja pyöreyttä on tullut vuosien aikana lisää ja lisää niin myös kuorsauksen määrä ja voimakkuus on lisääntynyt. Nyt kun nukutaan eri huoneissa niin ei tarvitse kuunnella toisen kuorsausta.

Toisaalta olisi mukava käpertyä iltaisin toisen lämpimään kylkeen kun joskus paleltaa kun menee nukkumaan.

No minkäs voit elämä on tällaista ja kuten sanottu kämppäkavreita tässä ollaan jossa minä miehenä siivoan, imuroin, pyyhin pölyt, pidän tiskit ja keittiön siistinä jne. koska toiselle ei tuo kodin siisteys ole se maailman tärkein asia. Ei ole koskaan ollut ja näköjään vanhemmiten vielä vähemmän.

T:ap Kohta 22 v yhdessä joista asuttu yli 17 v saman katon alla

Hyvä! Nyt miehenä tiedät millaista on monen aviovaimon elämä. Mutta sehän onkin normi. Meteli nousee vain kun osat vaihtuvat. Ja etenkin kun SEKSI, miehen elämän kulmakivi, loppuu.

Vierailija
35/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omat asunnot, toki aina välillä nukutaan samassa vierekkäin.

Niin?

Vierailija
36/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuorsaa, lääppii, nostaa jalkaa päälleni kuin olisin joku tukityyny. Yritä siinä nyt huonounisena nukkua. 

Lisäksi mies on ulkoistanut seksin ihan itse. Jos harrastaa sivusuhteita olkoon kotona kokonaan ilman seksiä. Niin makaa kuin petaa. 

Todellakin omat makuuhuoneet. Mieluiten tietenkin kokonaan omat elämät. Mutta toistaiseksi näin kämppissuhteena mennään. 

Vierailija
37/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin toiseen makuuhuoneeseen kolmannen lapsen tullessa. Sain paremmin nukuttua kun vauva herätti vähän väliä enkä saanut nukuttua kun mies kuorsasi.

Siitä on nyt 11 vuotta. Seksiä ei ole ollut kertaakaan vaikka olen yrittänyt tehdä kaikkeni. Mies ilmoitti jo ennen toiseen makkariin siirtymistä, että lapset on nyt tehty=ei seksiä enää. Tuli mulle täytenä yllätyksenä silloin.

Vierailija
38/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läheisyys on rakkautta kumppania kohtaan. Ihmiset jotka rakastaa toisiaan pystyvät läheisyyteen ja hellyyteen toisiaan kohtaa, vaikka seksiä ei olisikaan.

Ehkä et enää rakasta vaimoasi ja voisitte miettiä, olisiko kummallekin parempi, jos eroatte.

Seksi on seksiä ja sitä voi harrastaa ventovieraankin kanssa, eikä ainakaan miehet tarvitse siihen mitään henkistä yhteyttä , mutta hellyys ja läheisyys on asioita jota annetaan vaan läheiselle ja rakkaalle ihmiselle. 

Naisille hellyys ja läheisyys on monesti tie seksiin, ilman niitä ei ole seksiä. 

Vierailija
39/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole enää kiinnostava. Ei voi mitään. Eroa

Vierailija
40/240 |
04.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä potkaisin kuorsaavan puolison toiseen huoneeseen kun olin vuosikaudet kuunnellut sitä korinaa ja pärinää ja joutunut sen takia valvomaan eikä puoliso tietenkään omasta mielestään kuorsannut eikä omasta mielestään kuorsaa vieläkään. Edes kännykällä tallenteen teko ei ole saanut häntä uskomaan. Eikä tietenkään mene myöskään apua hakemaan. Luultavasti hänellä on uniapnea mutta kun ei kerran saa häntä hoitoon patistettua niin vähimmäisvaatimus on, ettei pilaa minun yöuniani. Seksihän siinä katosi tietysti, mutta ei sitä paljon ollut ennestäänkään kun puolisoa ei ole vuosiin kiinnostanut. Tietysti jos puoli yötä korisee hapenpuutteessa niin harva asia ylipäätään jaksaa kiinnostaa. Mutta ei tästä asiasta pysty mitenkään puolison kanssa keskustelemaan niin olkoon sitten niin, en jaksa enää tuhlata energiaa tähän asiaan. Koriskoon yksin toisella puolella taloa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan