Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelen kanssa kuulumisia välillä. Joka päivä jaksaa kyllä teidän jutut lukea, muttei sitten ite enää kirjottaa mitään.

Tulin justiin kaverin kanssa kaupngilta, ja nyt istun hetken tässä koneella ennen kun meen unten maille. Poikakin on päiväkodissa, niin saan ottaa lunkisti.

Lapsen uhmasta ollu puhetta. Meillä poika 2v10kk on kyllä niin jääräpää välillä, että huh huh. Maanantai oli ihan kauhee päivä kun pojalle ei mikään kelvannu ja kaikki oli huonosti. Nyt kun ollaan opetettu poika nukkumaan omassa sängyssä, meijän huoneessa kylläkin, niin yöt on yhtä heräilyä. Viime yönä jäbä huusi varmaan puoli tuntia, kun ei otettu väliin sitä nukkumaan..se kyllä koettelee hermoja itse kullakin..varmaan naapuritkin ihmettelee kun joka yö samaan aikaan alkaa kauhee itku. No josko tuo pian oppisi nukkumaan rauhallisesti yön kokonaan omassa sängyssä.

Ja synnytysmatkasta..meillä sairaalaan matkaa onneks vaan 5min. Ei tarvi ukon paniikissa kyyditä meikäläistä pitkää matkaa :-)

Mulla on huomena neuvolapäivä..kiva taas päästä, johan edellisestä kerrasta on viikko ;-) Tääläkin mielessä vaan pyörii vauva..voi kun sen jo sais syliin. Olo on välillä aika raihnanen, iltasin varsinkin, tuntuu ettei jaksa ees kävellä olkkarista vessaan, ja joka aamu oon vetree kun mikäkin..

no nyt lepäileen..

äite ja maha 38+1

22/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältäkin. Niitä alkaakin olla nyt vähän joka päivä, kun loppua kohti mennään.

Elikkäs tänään todettiin, että

painoa - 1kg (eli taas yhteensä +8,6 kg) Jee!!!

RR 116/76

Pissa +/+ (en yhtään sokereita ihmettele, on sen verran juotu hunajateetä ja syöty yskänkarkkeja)

Hb:ta ei mitattu, mutta viikko sitten verikokeessa oli 125

Sf-mitta 32, eli samoissa/alaspäin mennään jo

Asento rt, syke + ja liikkeet ++

Seuraava aika viikon päähän ja mietintään sopiva äitipoliaika, eli 11.5. tai 14.5.

Alpukkaa piti lohdutella, että ihan varmasti olivat kateellisia! Mä en ainakaan halunnut esikoisesta mitään mustasukkaista äidin poikaa, joka on ainokaisena saanut kaikki haluamansa ja sitten joutuukin yhtäkkiä jakamaan niin vanhempien ajan kuin tavaransakin. :) Ei kakkonenkaan kovin hyvää tykännyt, kun neiti syntyi ja sai olla 5v nuorimpana talossa...

Sairaalaan meillä on matkaa 40-45 km, riippuu vähän mistä kiertää. Ajassa semmonen vähän vajaa puoli tuntia, varsinkin jos isännällä on raskas kaasujalka muulloin kuin ' passikuva' kameroiden kohdalla. Toymamakin sitten varot niitä, niistä ei välttämättä kovin hyviä kuvia tuu. ;D Vähintään 3 tuntia ollaan tähän mennessä ehditty sairaalassa olla ennen kuin on parku päässyt.

Mutta mutta... Pitää mennä vähitellen suunnittelemaan jotain syötävää, ettei taas tuu kamala hoppu, kun on fysiojumppaa ja johtokunnan kokousta vielä illan mittaan. Ja kaupastakin pitäis hakea jotain hyväskää juhlistamaan 9v-hääpäivää...

Että tämmönen tapaus tällä kertaa,

Äippä 37+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks muutama muukin on ahkera patelainen.. =)

Mirage: Jospa se Vau-kerhon juttu tulis sitten meillekin vielä!

Ja Poksua on pelattu täälläkin, tosin ei vähään aikaan. Kiva kun muistutit.. =)

Niin ja harmi ku et päässy viel tosihommiin!

Pikku-tyyppi: Simaa on jo joutu, useempaakin otteeseen.. Eli aijon juoda ja tarjota myös lapselle. Onhan tuota juotu itekki pienenä ja tässä ollaan.. =)

Niiskuneiti: Tervetuloa!!

Kyllä mäkin olen malttamaton, vauva pyörii mielessä aika paljon. Vaikka päätinkin että lopetan sen jatkuvan miettimisen, niin olo on tosi levoton. Ei jaksa keskittyä mihinkään. Illallakin ois tehny mieli telkkarista jotain kattoa, mutta näyttää ettei jaksa keskittyä.

Paitsi tietysti Greyn anatomiaan joka tulee tänään ja Tehikseen sit huomenna.. =) Ne tunnit siis edes menee muita asioita ajatellessa.. =)

No joo, ruokaa tekeen.

mii

Vierailija
24/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tai ainakin meillä täällä Lahdessa on aika tylsän näköinen ilma :( Aamulla oli kyllä tosi kaunis auringonpaiste.

Joku " ihana ihminen" tekee kylppäri remonttia tässä meidän talossa, kylläkin neljä kerrosta alempana, mut meteli on aikamoinen! Nytkin aloitti poraamisen 13.10 ja eipä kauaa tytöt enää siinä melussa nukkuneet vaan itkien molemmat nousivat ylös :( Pitkä ilta siis tulossa, varsinkin nuoremman osalta, kun on muutenkin ollut niin kiukkuinen. Mietinkin, et käyn kysymässä, et jos vois tehdä noi melua aiheuttavat työvaiheet aamupäivisin ja sit taas kolmen jälkeen...

Mulla oli eilen neuvola ja eipä mitään ihmeellistä ole kerrottavana. Labrakokeissa kävin iltapäivällä, kun itse epäilin, et oisko hiiva tai pissitulehdus( tulee ahkerasti kylmillä puiston penkeillä istuskeltua). Hiivahan se ja eiku canestenia apteekista hakemaan. Sinällään ihan kiva, kun jotain löytyi, ni ehkä tämä vaiva vielä helpottaa ja ei ollut vaan yleisestä alapään kuivumisesta johtuvaa...

Alkaa kyllä jo olo olla aika kypsä tähän raskaana olemiseen. Huomaa tyttöissäkin turhautumista, kun en oikein jaksa niin mukana olla piha touhuissa. Esikoinen on kylläkin ollut oikein extrareipas, mut pienempi 1v7kk on oikea vastarannankiiski. On viimeisen viikon sisällä keksinyt kaikki mahdolliset temput, karkuun juoksemisen, AINA eri suuntaan menemisen ja kuuroksikin se lienee tullut!

Mitä ALPUKKA kirjoitin jonkun toisen puheista lapsista lyhyellä ikäerolla, niin itselleni sattui saanlainen tilanne eilen perhekerhossa. Olin siellä vaan nuoremman kanssa ja yksi äiti ihminen, jota en juurikaan tunne, kysyi että milloin on laskettuaika jne... Totesi sitten, että sitten ei kannatakkaan enempää hankkia samaan sysyyn, et jää lapsille aika olla omia yksilöitä, saada rakkautta jne.. Hän ei todellakaan ymmärrä ihmisiä, jotka hankkivat kolmekin lasta pienellä ikäerolla!! Ei mitään tietoa noilla ihmisilla lasten tarpeista... Kun lopetti saarnansa, ni sanoin, et anteeksi vaan mut meidän pitää lähteä hakemaan esikoinen 3v5kk omasta kerhostaan! Oli ilme näkemisen arvoinen ja meidän naapuri, joka istui vähän matkan päässä juttua kuunetelemassa repesi ihan kympillä nauramaan =D Kyllähän se itseänikin nauratti, ennenkuin alkoi autossa itkettämään...

Laskettuun aikaan tasan viikko ja ei kyllä pahemmin oo mitään merkkejä lähestyvästä :( Ei kyllä ollut aikaisemilla kerroillakaan ja ensimmäinen syntyi 39+6ja toinen 41+1 eli ei noilla paljoa ennustella... Ranskassa, kun kävin alkuraskauden ultrassa, ni silloin lasketuksi ajaksi saatiin 9.5 ja veikkaana, et menee lähemmäs sitä... No, jos ennen äitienpäivää ois nyytti kainalossa =D

Hyviä vointeja kaikille!

reemis 39 tasan ja tytöt 11/03 09/05

Vierailija
25/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai päässyt liian usein kehuskelemaan noilla hyvin nukutuilla öillä, joten nyt osui pilkka omaan nilkkaan. Viime yö oli aika kurja. Yritin mennä nukkumaan klo 23 jälkeen mutta vielä 03 olin hereillä. Mahaa poltteli ja supisteli, päätä ja selkää särki ja muutenkin olo oli ankea. Aamulla heräsin ennen kahdeksaa, joten unta ei tullut montaa tuntia ja päivä onkin mennyt hiukan harakoille.

Kävin kaverilla kylässä ja koetimme lähteä kävelylle mutta vesisade ja kova vihlonta estivät senkin suunnitelman. Meinasi jo masis iskeä mutta mies on ollut tosi suloinen ja passaa mua niin, etten yksinkertaisesti kehtaa olla kiukkuinen.

Minä myös menin lukemaan siitä surullisesta tapahtumasta Huhtikuisten ketjusta, itkuhan siinä tuli.

EPÄSOSIAALISUUDESTA: Olen huomannut, että mieli tekisi koko ajan enemmän hautautua kotiin. Mutta jos annan sille halulle periksi, turhaudun vaan kahta enemmän ja siksi olen koettanut pitää itseni väkisin liikkeessä. Ja ihmisten tapaamisesta tulee kuitenkin hyvä mieli, vaikka liikkeelle lähtö on hankalaa.

MARTINAN SYNNYTYSKERTOMUS sai oikein liikutuksen kyyneleet silmiin. Ihanaa, kohta kohta kohta on meidän muidenkin vuoro!!!

NIISKUNEITI tervetuloa!

LIMATULPASTA: Mulla on jo pidemmän aikaa tullut valkovuodon seassa sellaisia klönttejä. (Anteeksi eritejutut) Osaako joku sanoa, voisiko ne olla sitä limatulppaa?

Pitää lähteä syömään,

palaan illalla!

Voikaa paksusti!

Jansku 37+4

Vierailija
26/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kanssa sen huhtikuisen kohtukuolemasta. Tulee kyllä tässä mieleen, että omat vaivat on pieniä tollasien juttujen rinnalla. On nää kivut ja muut vaivat sen arvosia, että saa kumminkin vauvan terveenä ja hengissä maailmaan. Kurjaa että näitä kuolemia sattuu :-(

Itse kärvistelen mielelläni vaikka sen neljä viikkoa vielä kipuineen päivineen, kunhan vauva saa jatkaa elämää täällä maan päälläkin..

Meillä kaikilla kuitenkin enää lyhyt aika synnytykseen, verrattuna siihen kuinka kauan tässä on vauvaa jo kannettu mahoissamme..jaksellaan tyttöset ;-)

Vierailija
27/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina jouduin sitten menne Kättärille ku liikkeet oli ollut koko päivänä hyvin vähäiset. Laittoivat käyrään tunniksi. ensimmäinen 30 min oli hyvin hiljaista masussa, mutta toinen 30 min sitten alkoi myllerrys. eli kaikki oli sit kuitenkin ok :) Kaipa se vain valmistautuu suureen ponnistukseen tai jotain.

Eilen tiistaina oli taas neuvola. ja siellä käytiin kaikki rutiinit taas läpi

- pissa puhas

- paine koholla 1. mitaus 156/96 , 2. mittaus 145/85 ->ei vielä toimen piteitä...seurailen kotona

- äänet hyvät -> 145

- sf-mitta 35

- viikossa on tullut hieman herkuteltua +1.9kg ...huh huh

kaiken kaikkiaan ihan OK

Tänään on ollut hiukan paineen tunnetta alavatsassa ja alaselässä. en tiedä josko hiukan supistelis, vai onko vaan sitä että vauva puskis lisää tilaa itselleen. kipeetä ei ainakaan ole tehnyt.

no ei täs nyt kaiketi enempää

38+6 ja 4v

Vierailija
28/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, siskot!

Sen mitä terkka jo eilen epäili vahvistui ultrassa: vauvamme on vihdoin pää alaspäin ja gynen mukaan tuskin enää kääntyykään! Yes yes yes! Ai miten IHANAA! Kovasti olen toivonut normaalia alatiesynnytystä... ja nyt näyttää, että se toteutuu. :)

Kaikki muutenkin näytti hyvältä, tyttö on edelleen tyttö :) Painoarvio tänään rv36+0 oli jo nafti 3kg! Yes, sekin ollut yksi tavoite! Ja laskettuan olis n. 3.6kg eli pikkasen isompi kuin esikoinen, mikä tosi hyvä juttu. Ja kehui lantiota väljäksi.

Hän sanoi, ettei vauvamme vielä heti syntyisi (jos eivät vedet mene kuten esikoisesta), joten saamme huokaista hetkiseksi, vaikka täällä myöskin näitä supisteluja tulee sarjoissa. Sanoi, että hyvin TYYPILLISTÄ uudelleensynnyttäjälle ja voi kuulemma silti mennä vielä viikkoja ennen synnytyksen alkamista.

Ainut miinus on se, että mummojen pitäminen täällä passissa epämääräisen ajan on hankalampaa....eli paikkakunnalla ei ketään, joka voi tulla. Mutta kyllä minä yksinkin synnytän, kun on vaan raivotarjonnassa! :)

Meiltä n. 10km OYSiin eli ihan ok matka vaikka tulis nopeammin kuin esikoinen (reilu 4h).

Juu, koitetaan kestää siskot nämä viimeiset viikot. Pian ovat nyyttimme täällä! Voi sitä riemua! Onnea kaikille jo nyytin saaneille, niitä pian hakemaan lähteville ja loppumetreillä kärvisteleville!

toivoo Mama2006 kiitollisena raivotarjonnasta!!! YES!!!

Vierailija
29/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikaisemmin niin synkkä olo, mut nyt jo helpottaa. Mies tuli töistä ja mentiin keskustaan syömään Amarilloon, kun mun teki sellasta ruokaa mieli:) Nyt vaan väsyttää ja masu on täynnä..

Tervetuloa Niiskuneiti78! Mulla la päivää ennen sua.

Onnittelut 3xäippä74 9v.hääpäivästä! Mites meinaatte juhlia?

Mama2006:llakin oli hyviä uutisia; kyllä se varmaan pysyy pääalaspäin nyt kun on sinne kääntynyt!

Mä aloin lukea sitä huhtikuun pinoa ja lopetin siihen, kun tajusin, että tulee surullisia uutisia. En pysytynyt jatkaan. Sydäntä särkee vauvansa menettäneiden puolesta:( Ei auta muuta, kuin toivoa, että menee hyvin.

Mulla on tänään telkkaripäivä: tilaa, innoa ja greyn anatomiaa. Olen uudelleen myös koukuttunut frendeihin.

Jospa huomenna ois virkeempi päivä ja sais käytyä labrassa mittauttaas hempan.

Almis

Vierailija
30/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisia:

RR: 134/90 ja toinen mittaus sama. Kotona jatkan seurailua.

Pissa puhdas. Vauveli ilmeisesti painaa siihen malliin rakkoa ja käyttää sitä nyrkkeilysäkkinä, että aiheuttaa oireita..

Sf-mitta 38...

Paino noussut n.2kg/vko, kokonaisuudessaan lähes 20kg.. Uskomaton määrä.. aikasemmin pysyny hyvin hallinnassa: ekassa nousi 12kg, toisessa 10kg.

Turvotusta on joo..

Vauvan pää alkaa olemaan kiinnittynyt!!! Tätä en olekaan kokenut, siis normaalia synnytyksen alkua: kiinnittymisiä, laskeutumisia! Hyvältä näyttää :-)

Ikäviä kommentteja jotkut saaneet kerhoissa :-( Ihmiset ei paljon ajattele..

Meillä on sairaalaan matkaa n.5-10min autolla. Silti jos lähtö tulee yöllä, en tiedä vielä millä menen.. ambulanssilla kait.. näkee sitten..

Synnytystä odotellessa..

P+ Toukka 38+5 ja isoveljet kohta 3v ja 5v

Vierailija
31/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulinpas taas kurkkailemaan teitä. Huomasin yhden jutun...

Mutta missä on ONNIPAPUNEN?! Oiskohan noin, että olis päässyt nyyttiä hakemaan?:) voi vitsi jännittää..:)

Jansku mietin kanssa tota limahommelia. Uimasta tulin ja sellanen peukalonpään kokoinen klöntti oli housuissa. Sitten vessassa tuli lisää sellaista läpinäkyvää limaa. Mietinkin onko toi nyt sitä kuuluisaa limatulppaa vaiko vaan valkovuotoa? Sori oikeesti limakeskustelut..:)

Vauva täälläkin mietteissä päivät pitkät. Onneksi mies ei ainakaan ole sanonut, että menee hermot siinä kun koko ajan puhun vain vauva sitä ja vauva tätä..:)

Kävin myös lukemassa ton huhtikuisen kuoleman. Todella kamalaa, itku tuli kurkkuun täälläkin.:/ Voimia toivon paljon perheelle. Kamala paikka, ei voi kuvitellakaan miltä toi tuntuu..:/

Toivotaan, että kaikilla menee hyvin ja saadaan terveet vauvat toukokuussa. Enää viikko niin meijän kuukaisi ja sitten..:)

Ootteko kaikki muuten pakannut sairaalakassit jo valmiiksi? Mulla lista jääkaapin seinällä, mutta en oo pakattua saanut sitten mitään vielä.:) Oon jostain lukenut, etä jotkut ostaa urheilukaupasta palautusjuoman tai patukan ja syövät synnytyksen jälkeen. Kuulemma palautuu nopeemmin? Ootteko kuullut tollasesta? Mietin, että pitäiskö joku kiva suklaahommeli hakea sieltä (varmaan kestää syömättä laskettuun aikaan joopajoo..;)).

Tampereen tapaamisesta. Ensi viikolla en taida minäkään ehtiä tulemaan ja sitten seuraavalla viikolla voipi olla vauva jo sylissä, joten katsotaan vielä tota tapaamista.:)

Mutta nyt kun toi sade täällä Tampereella vähän hiljeni niin taidan lähteä tyttöjen kanssa lenkillä käymään.:)

ihanaa Grey tulee illalla.:) Hyviä vointeja kaikille, nautitaan vielä pieni hetki näistä mahoistamme.:)

T: Daim ja pömppis

Vierailija
32/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään päästiin synnäriltä kotiin.

Meille syntyi perjantaina poikavauva 2990g 49cm pituutta.

Nyt ollaan täällä ihan vauvahuumassa!!!!

Tulen kirjoittelemaan myöhemmin lisää kuulumisia synnäritapahtumista!

möhömaha2006 ja pikkunyytti

(=

Vierailija
33/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnipapusesta ei ole tosiaankaan tänään kuulunut...

Samoin siitä Sussusta olis kiva kuulla jotain =)

Vierailija
34/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveästi ollut ohjelmaa tällä päivälle ja nyt vasta pääsin koneelle.

Ja menihän tuossa tovi kun luin ja jopa kirjoitin jotakin ylöskin jotta muistan kommentoida ;)

Ihan ekaksi, Onnea MÖHÖMAHALLE ja koko perheelle pojasta!!

Monta poikaa jo tullut, eiköhän noita tyttöjäkin ala ilmestymään :)

Miitulle tuosta vau-kirjakerhon paketista. Mulle tuli pari kolme viikkoa sitten samainen paketti. Varmaan tulossa ihan kohta ja voihan sinne laittaa palautetta jos ei pian ala kuulumaan :)

AE; Meillä matka kestää synnärille joku 10 min. Joten mikään paniikki ei pitäs tulla ( esikoisen synntys kesti 16h 35 min!! )

Kaikille uhmisten kanssa taisteleville voimia oikein kovasti!!!

Samoin teille flunssan kourissa oleville parantavia ajatuksia!

Daimille tuosta synnärille lähdöstä; Mä soittaisin aina ensin. Jos lapsivesi menee ja lapsi on rt:ssä, suppareita ei välttämättä ole heti ei ole kiirettä jos lapsivesi on normaalin väristä. Limatulpan takia sinne ei kannata mennä, sehän ei vielä kerro synnytyksen alkamisesta välttämättä mitään.

ja tuohon eritekeskusteluun; Mulla tullut tuollaisia lima klönttejä jo pari kolme viikkoa ja mitään menkkamaisen jomotuksen lisäksi ei ole :(

Limatulppahan on vasta lopussa verensekaista, silloin synnytys on yleensä lähellä.

Niiskuneiti; Tervetuloa!! :)

Alpukka oli saanut uuden tukan, ihanaa! Mä olen ihan kade :)

3xäippä; paljon onnea 9v hääpäivän johdosta!! :)

Mama2006; Hyvä että vauva on kääntynyt raivotarjontaan, onnittelut siitä :)

Olipas paljon onniteluita ;)

( . ) Koko päivän jomottanut masua ja selkää :( Käytiin aamulla kerhossa ja sielläkin jo tuskaillaan ja jännitetään koska poksahdan... Kiva kun oma tuskailu on tuntuu olevan jo liikaa, saatika ihmiset jotka kokoajan kyselee joko, koska???

Masuasukki ollut tosi hiljanen, maha kovettuu tosi helposti jos joku siihen osuu. Maha toiminut kiitettävästi ja noita limaklönttejä tipahdellut joka vessakäynnin yhteydessä pönttöön... Koska tämä lapsi tulee pihalle??

Vaikka toki odotan vaikka sinne 42+ viikolle jos vain saan lapsen pitää.

Oli puhetta myös ettei jaksaisi enään odottaa vauvan tuloa.. No mulla oli tuo olo pari viikkoa sitten, nyt olen päättänyt kärsivällisesti vain odottaa ja unohtaa koko synnytyksen ja la:n lähentymisen.

Koitetaan murut jaksaa vielä tovi, pian meillä onkin vauvat kanalossa :)

OP, Käpy 38+1 ja " Iivari" 1v7kk

Vierailija
35/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikia näköjään pukkaa.. =)

miitu

Vierailija
36/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukahti tänään yllättävän helpolla,jeejee:D viikon ajan ollut jo vaikeaa...saanut puol tuntia-tunnin viedä sitä takasi sänkyyn ku aina tulee pois sieltä!nytkin oli ihan väsynyt,mut ei meinannut alkaa heti nukkua vaan pitihän taas muutaman kerran viedä takasi sänkyyn.argh raivostuttavaa !!hih taas tuli valitus...juu lopetan suosiolla tähän valitukset!

Tänään kiva päivä ollut flunssasta huolimatta:D lähettiin ostoksille pojan ja kaverin kans aamusta ja menikin useampi tunti!!sit käväsin vielä serkun luona ennenku kotia tultiin.vielä oli tarkotus ulos lähteä 3lta,mut hermo meni kun poika kiukutteli:( en jaksanut ees ajatella sitä pukemista ja rattailla lyllertämistä vaan jäin mielummin oottamaan miestä töistä kotia;)

MÖHÖMAHALLE suuret onnittelut pojasta!!!!!!!!:D <3 !!!!

NIISKUNEITI tervetuloa mukaan munkin puolesta:)

MAMA2006 hienoa että vauva oli kääntynyt pää alaspäin!Onnea!!

SAIRAALAKASSISTA;mulla ei oo vielä pakattuna...eilen joo mietin et pitäsköhän pikkuhiljaa laittaa tavaroita kasaan,mut enpä saanut muuta reppuun laitettua kun patterit digikameraan:) no vauvan kotiintulovaatteet katoin eilen ja tänään vielä ukolta kysyin onko tässä kaikki ja mielipidettä onko hyvät niin vauvalle on nyt kotiintulovarustus valmis.omiaki kotiintulovaatteita mietin,mut en saanut viel mitään pakattua. hankalaa ku ei tiiä mitkä housut ottas....jotkut joustavat kylläkin ku tuskin tuo lantio het palautuu ennalleen. sitte nuo omat hygieniatarvikkeet yms. on käytössä päivittäin niin en oikein niitäkään vielä viitti reppuun pakata.varmaan taas lähdön hetkellä laitann reppuun;)

LIMATULPPAASIAA oli kans....mulle tuo on ihan outo juttu. viimeks en oo nähnyt minkäänlaista limaa millään hetkellä pojan odotusaikana.... enkä kyllä lapsivesiäkään ku ne sairaalassa tuli kalvojen puhkasun myötä.ei oo kyllä nytkään mitään limaa vielä ainakaan vastaan tullut...saa nähä tutustunko tälläkertaa tuohon kuuluisaan limatulppaan :D

Kamala juttu tuo KOHTUKUOLEMA:( ihan järkyttävää ja niitäkin vaan sattuu!:( aina tulee kauhea pelko ja huoli et koskaan ei tiedä mitä tulee eteen. nyt muutenkin oon lehessä nähnyt pari vastasyntyneen kuolinilmotusta niin kyllä on tippa tullut silmään:( aivan kauheaa!!

mutta joo olikohan tässä kaikki tällä erää....vauva mielessä tääläkin joka hetki;) nyt HYVÄÄ YÖTÄ kaikille!!!

toymama 35+4

Vierailija
37/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-MÖHÖMAHALLE PERHEINEEN poikavauvan johdosta!

-3XÄIPPÄ hääpäivän johdosta!

-MAMA2006: vauvan kääntymisestä raivotarjontaan!

TAMPERELAISET: Nyt jo useampi on ilmaissut, ettei ensi vko oikein sovi syöminkeihin. Tehdäänkö suosiolla niin, että odotellaan kunnes kaikilla on pikkupaketit kainalossa?

SUKULAISET: Juu-u, perhettään ei voi valita. Kyllä mun suvusta on niin paljon harmia, että kohta kyllä pesen käteni koko porukasta. Voitteko uskoa, että ovat jo nyt aloittamassa sitä " Onkos mitään merkkejä ilmassa?" -soittelua!? Laskettuunkin on yli kaksi viikkoa!!!

Nyt äkkiä Greyn Anatomian pariin!

Haleja kaikille!

Jansku 37+4

38/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, kun pääsin vihdoin kotosalle ja ' juhlimaan' . Ukkokultaa vaan ei vielä näy, on mennyt pelaamaan varmaan sählyä.

Almikselle ajattelin kertoa tosta meidän ' juhlinnasta' , joka on tänä vuonna vähän hiljaisempaa, kun rahaakin tulee lisää vasta huomenna. Eli en sen kummempaa äkkiseltään kaupassa keksinyt, kuin 2 litraa vaniljajätskiä + kinuskikastiketta ja hyvät pullat ja mulle limpparia. Ja niistäkin muksut haluaa osansa. Ehkä iltamyöhällä vois sitten jotain kehittää kaksistaan, kun muksut jo nukkuu... Jos jaksaa. ;D Jos ensi vuonna sitten keksittäis jotain parempaa, kun tulee 10 vuotta täyteen. Toisaalta me ei kauheasti olla mitään juhlija-tyyppejä, joten saattaa jäädä vähiin silloinkin...

Ja sitten Möhömahalle + perheelle onnittelut pojasta!!! Poikajoukko sen kuin kasvaa vaan. :)

Mulla on kokemusta tuosta Janskun puhelinterrorista esikon odotusajalta. Muistissa edelleen ne puhelut, joita tädit ja jotkut kaverit soitteli viikko ennen la:ta alkaen, ja varsinkin sitten kun meidän esikko ' sattui' menemään la:sta yli 9 päivää... Yksikin puhelu pari päivää yli la:n alkoi: Ai, sä oot vielä kotona. Mä ajattelin kokeilla joko on pitänyt lähteä... ARGH!!! Nyt ei olla vielä soiteltu, onneksi, eikä kyllä kahden jälkimmäisenkään aikana juuri puhelin enää soinut/piipannut. Kohteliaasti on kysytty vointia muiden asioiden lomassa, mutta ei vielä mitenkään tungettelevasti. Kärsis pian sukulaissuhteet, jos väärässä paikassa möläyttävät... On nääs hermot tiukalla, kun vaan näkee/kuulee tietyn ihmisen.

Mutta nyt herkuttelemaan, vaikka sitten ilman isäntää. :P NAM!!!

Äippä taas kerran

Vierailija
39/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖHÖMAHALLE ja koko perheelle roppakaupalla onnea pikkuisesta prinssistä :)) Pieniä poikia tulla tupsahtelee tasaista tahtia :)

MATKASTA SAIRAALAAN, meillä n.60km, joka on pelottavan paljon meidän " syöksy-synnytys" taustalla. Toivon että osataan lähteä ajoissa matkaan ja ehdittäisiin perille. Jossain vaiheessa tuota pelkäsinkin, nyt jotenkin relannut ja sitä vaan ajattelee, että menee miten menee. Lähdetään kun siltä tuntuu...

ALPUKALLAKO oli parturi, mullakin varattu aika perjantaiksi :) Vielä jos ehtis saada päänsä kuntoon ennen vauvan syntymää, sit ei kuitenkaan hetkeen tuu mentyä. Odotan innolla, vihdoinkin löytänyt hyvän vaki-kampaajan jonka käsiin uskaltaa päänsä antaa ;)

Ai että mua tympii ne kommentit " NAUTI NYT VIELÄ KUN VOIT..." vastauksena siihen että haluais jo vauvan syntyvä' n ja on ihan kypsä tähän odotukseen. Ihan kun se olis joku maailmanloppu että vauva syntyy, sen takiahan tässä kärvistellään että saisi vauvan ulos maailmaan ja osaksi perhettä. Ei tässäkään olotilassa juuri nauttimista ole, ainakaan jos kommentoijat tarkoittavat sitä, että nuku nyt kun vielä saat...joopa joo...nim." uneton yö takana"

Viime yö meni ihan pipariks...heräilyä vessassa käyntiä, lapset kutsu pari kertaa ja neljältä heräsin supistuksiin, jotka valvotti tunnin verran kunnes lakkasivat viiden jälkeen....pienet torkut ja poika heräsi 15vailla 6....ihanaa todellakin kun saa vielä nukkua... ;)

KANTOLIINOISTA ollut pitkin matkaa paljon puhetta, tänään kokeilin tuota tilaamaani MamEcoa tytön nuken kanssa...harjoittelin siis sidontoja...oli aika hauskaa :) Maha vähän tiellä,, mutta tosi kivan tuntunen liina.Uskon että käytettyä kovasti tulee!!

MAMA2006: kiva kuulla että vauva on kääntynyt oikein päin lähtökuoppiinsa!! nyt vaan lähtölaskentaa aloittelemaan :))

Pari päivää ja sitten mun äiti tulee tänne passiin synnytystä odottamaan....toiv syntyis pian..ei taida olla kenellekään kovin hauskaa jos tässä menee vielä se vajaa 4viikkoa...lapset toki tykkää jos mummu on pitkäänkin, ja kyllähän se mun elämää kovasti helpottaa, mutta mutta...ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan..

PÄIVÄKUIVAKSI OPPIMISESTA, meillä tyttö taisi oppia n.1v.10kk iässä, kesällä oli hyvä harjoitella. Aiemmin jo pottailtiin onnistuneesti, mutta sitten tuli vvatsatauti joka sekoitti koko pakan ja sen jälk ei ollut oikein innostunut joten ei sitten yritettykään. Nyt 3,5v, ja yövaippa edelleen käytössä, päiväunet menee ilman mutta öisin tulee vielä yleensä pissa vaippaan.

Poika meillä nyt 1v.9kk ja kesällä olin ajatellut harjoittelun alkaa, ei ole oikein malttanut potalla istua kun on jokseenkin menevä tapaus :) No eilen sitten onnistuttiin pissa pottaan tekemään ja poika oli itsekin aivan haltioissaan kun siskokin tuli paikalle taputtamaan :) Tänään on sitten onnistuttu pottaan jo pari kertaa...toki vaippa käytössä edelleen, mutta ehkä se tästä lähtee, näyttää olevan nyt itse valmis siihen.

OMASTA SOSIAALISUUDESTA..tänään väsyneenä ollut aika kaukana taas joo, mutta olen kyllä lasten kanssa yrittänyt ahkeraan kerhoilla/kaverien luona käydä. Menee päivät mukavemmin, lapset viihtyy eikä itse tarvii keksii aktiviteettia niin paljon. Jos ite vaan makaa niin sen tietää kuinka kivaa kaikilla on kun ottaahan ne lapset sen huomionsa jollain tavalla. Meille siis parempi keino pysyä " liikkeessä" . Tänään oltiin kaverin pojan synttäreillä ja huomenna ajattelin kerhoon lasten kanssa mennä...tottakai kun siellä leivotaan vappu-munkkeja!!!! HIH...hyvä kannustin ;)

Onkohan mies jäänyt vähän vähälle...? Kertoi nähneensä viime yönä " porno" unta...minä siinä kuulema olin ja uni oli hyvä, mutta tarkemmin ei suostunut kertomaan....positiivista että sentään omasta vaimostaan unia näkee :))

Joo, eiköhän tässä taas tälle illalle...toivottavasti ensi yö menisi hyvin kaikilla.....joko unta kilokaupalla tai sitten supistuksia loppuun asti kiitos ! :)

Ida-Antonia 38+1

Vierailija
40/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Möhömahalle ja koko perheelle pikku prinssistä. Voi kun ihanaa.:) Kaikki vissiin meni hyvin? Eikös sulla sektio ollut? Kirjoitteleppas kun jaksat tonne synnytystarinoihin oma tarina.:) Niitä on aina kiva käydä lukemassa.:)

Huomasin justiinsa tosta sairaalakassista kun noita vanhoja viestejä luin, että vastahan kyselin tosta teiltä. Oikeesti..tätä tää on, että unohtaa kaiken muun ja ajatukset pyörii vaan vaavissa.:)

Pitäsköhän se kassi oikeesti pakata jo. Eihän sitä tiiä millon lähtö tulee.:) Mietin kanssa noita omia vaatteita, että mitä pakkaa itelle vaihtovaatteiksi kun tulee laitokselta sitten kotia. Verkkarit tai jotkut lökäpöksyt varmaan pitää hakea ja varmaan ihan perus mammapaita. Jos käy niin ettei maha ihan heti synnärille jää..:)

Paljon oli flunssaisia taas. Jaksuja kaikille ja häädöt flunssille!

Jollakin oli myös 9v. hääpäivä. Onnea paljon ja viettäkää mukava ilta!:)

Onnipapunen mä jo aattelin, että sulla lähtö tullut, kun ei oo aamupäivästä mitään kuulunut.:) Tosta limasta vielä, että voikohan olla, että noi sisätutkimukset tänään ärsytti tuolla joitain paikkoja ja nyt sitten sen takia vuotaa? Meinaan tuli taas lenkin jälkeen sellanen monen sentin pitunen (yäk) limaklöntti.

Jansku voi olla, että parempi nähä sitten kun vaavit ovat maailmassa. Tosin meijänkin tapauksessa voi mennä tooodella pitkään vielä.:) Alustavasti sovitaan kesä/heinäkuulle treffit.:) Tai mikä ettei aikasemminkin jos voinnit ovat porukalla hyvät..eikö?:)

No mut nyt meen terrorisoimasta..öitä kaikille!:)

T: Daim ja pömppis