Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~ TOUKOMAMAT KESKIVIIKKONA ~~

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiperolla aamut aikastuu, luulee kai et jää jotain tärkeetä tekemättä. Minua ois nyt nukuttanut pitkästä aikaa oikeen makeasti, huoh.

Mirage tais miettiä lähtöä, huhuu? Mulla alkoi limatulppaa viimeksi menemään ensin pikku hiljaa ja sitten tuli aamulla iso klöntti ja seuraavana yönä alkoi synnytys. Nää on sit ihania nää limajutut :) Nyt ei oo muuta ollut kuin runsasta valkovuotoa.

Ärsytys jatkuu vaikka hyvä ilmakin tulossa. Asiaa ei auta yhtään uhmatuhma, kaikkeen on vastaus taas ei. Mene potalle: ei, pissat housussa. Syö puuro: ei. Pese naama: ei. Leiki: ei... Saiskohan jostain nettikaupasta vähän positiivisuutta? Alakertaa taas juilii niin, ettei voi liikkua :(

Perjantaina ois mulla viimeinen lääkärineuvola, en vaan luota et osaa katsoa kohdunsuun tilannetta. Olemme jo monesti todenneet, että jotkut lääkärit on ihan pönttöjä. Ja meitähän pitäs kohdella kuin prinsessoja.

Ajatella ensi viikolla on meidän kuukausi! Kaikista vaivoista huolimatta useimmat meistä sinne asti sinnittelevät. Paljonkohan tulee vappuvauvoja tai äiti saa ekstralahjan?

Jaksamista kaikille!

rv 35+5

Vierailija
2/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä k.a pienen vastarannankiisken kanssa! Meillä oli maaliskuu yhtä tuskaa pojan kans (täytti sillon just 2v), mutta nyt helpompaa ja elämäkin tuntuu taas maistuvan sillekin;D

PÄIVÄKUIVAKSI: Meillä tytöstä tuli samantien yö- ja päiväkuiva 1v10kk iässä. Yhtenä päivänä vain vetasin vaipan pois jalasta. Viikko siinä meni. Sen jälkeen totesin myös yövaipan olevan aina kuiva. Matot pois lattioilta ja ei housuja jalkaan. Ja ädille malttia!! Jostakin kirjasta luin, että jos meinaa tulla ärränpäitä, vaippa takaisin. Hullusti vain ihailua ja palkintoja osuman sattuessa:) Pojan kans (maaliskuussa täytti siis 2) on ollut selvästi hitaampaa. Hoidossa sillä on vielä vaippa, mutta käy sielläkin potalla, ja kotona on paljaalla pyllyllä. Unilla vaippa. Lirahteluja vielä tulee joskus, mutta olen ajatellut, että jos joku tätä jaksaa koirien ja kissojen kans, pakko mun on oman lapsen kans!! Kun nyt kohta jäävät pois hoidosta, yritän kokeilla, toimisiko homma jo housujen kans. Toisella auttoi kyllä kovasti esikoisen malli! Ihan intona on asiassa mukana, mutta vahinkoja vain sattuu...

Oliko Mirage se sun limatulppa sellaista hieman veristä? Se kun kuulemma kertoo, että synnytys on lähellä! Limatulppaa voi tulla myös paljon aiemmin, mutta silloin se ei ole veristä, näin mulle on kerrottu.

Näin viime yönä unta, että kävin yliopiston terkkarilla luennon jälkeen, ja olinkin 9cm auki!!! Suppareita ei kuitenkaan tullut, joten siinä sitten viettelin iltaa esim. käymällä kahvilla kavereitten kans ja perheen kans kirkossa(!). Harmi kun en nähnyt loppua, taisi olla helppo synnytys!

+ uusi viikko pyörähti käyntiin ja synnytys lähenee

+ työn alla ollut (kamala!) essee on tänään varmastikin jo palautuskunnossa

+ sain viimeisestä tentistäni kiitettävän! (tulokset tuli)

+ olo ok eikä tarvitse lähteä mihinkään kotoa

+ mies kuskannut lapsia koko viikon (meillä ainutlaatuista!)

OM rv 36+0:):)

ps. Edellinen vauva olis meillä jo syntynyt, mutta tämä ei nyt kyllä vielä. Hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsytystä tääläkin joo..GRRR!!KEIJO.ANNIKILLE voimia uhmalapsen kans!meillä ei pitäs viel uhmaa olla,mut muuten vaan omaa raivoa löytyy pojalta:( ja äitiltä taas tässä tilassa...prkeleen flunssa nyt se sitte iski!!!!!eilen alko nenä vuotaa ja kurkku kipeentyä..yöllä sitte oliki jo urakalla kurkussa paska tunne ja nenä tukkintu ihan älyttömästi...yritäppä siiä sitte nukkua ku mulle nuha tulee niin aina pitäs saada nenäsumutinta,muten en saa nukuttua yhtään...suuta kuivaa ja veetuttaa !!ja vielä tää lonkkakipu...grrr muutenkaan en voi ku oikealla lonkalla nyt nukkua ku tuo nuha tuli...vasemman korvan takia ku sinne menee nuharäkä niin heräkästi ja sit tulehtuu!HUOH!! valivali taas tällä kertaa...anteeksi!!!!!!!!!!!!!!!

MIRAGEKO se meinas et lähtö lähellä...huhuu vieläkö oot maisemissa? tsemppiä,jos lähit tai oot pian lähössä!

Eilen oli SYNNYTYSMATKOISTA puhetta...tai siis sairaalamatkasta.. meillä on sellanen tunnin ajomatka(n.90km) sairaalaan,jos rajotusten mukaan ajelee:) ei se kyllä pitkältä tunnu kun usein sitä väliä muutenki ajelen,mutta kyllä se sillä hetkellä pitkältä tuntuu ku synnytys alkaa. ainakin viimeks tuntu matka pitkältä vaikka ukko siinä yritti vähän lujempaa ajella...hih! on siinä ukoillakin vaan varmaan jännät paikat kun akkaa kyyditsee synnärille:)

jahas täälä on jollain pskat housussa eli mentävä pesulle.....

palailen varmaan pitkin päivää kurkkimaan mitä tänne kuuluu,ei oo muutakaan ohjelmaa tälle päivälle(Ainakaan vielä)!

jos kuitenki sais pitkästä aikaa plussanki laitettua,aina unohtuu vai onko mulla edes plussa-aiheita:D no kumminki

+tänään tulossa vissiin ihana ilma;)+

+vauva liikkuu kovasti mahassa+

toymama 35+4

Vierailija
4/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirage: oletko siis saanu sen paketin Vau-kirjalta, minkä saa kun lähettää sen lapun? Siis siinä neuvolasta saadussa kirjasessa oli sellanen.. Kun mä lähetin sen jo joskus syyskuussa, mutta ei ole vieläkään tullut.. Tainnu hukkua lappu postissa.. =/

JAA ja sulla on limatulppa kunnolla menny! Jännää!! Tulehan takas vasta vauva kainalossa! =)

Verottaja muisti positiivisesti myös tätä perhettä! =) Mies ehotti että lähetäänkö ensi keväänä etelään, enpä ole koskaan ollutkaan! =)

Mama: kiva että vauvasi on pää alaspäin.. =)

AE kyseli matkasta synnärille. Mulla lyhyt, noin 10 min. Onneks tää synnäri on täällä taas auki, muuten joutus menemään Ouluun ja matkahan ois sitten sen 2- 2,5 h.. Mut seuraava sulku on kesäkuun alusta alkaen, joten enköhän siihen mennessä oo synnyttäny.. =)

äiskä03: juu eiköhän se limatulppaa oo.. Pikkuhousunsuojien käyttäminen näin lopusta varsinkin on aika hyvä juttu.. =) Sitä kun lorahtelee välillä vaikka mitä tuolta.. =)

mirmuska: noita ihania kielimuuriongelmia.. =)

Ainakin sait rehellisen arvion, että synnytys voi olla hankala. Tosin se voipi aiheuttaa vaan paniikkia. Mutta onneks menet tosiaan sinne arvioon vielä, tiedä jos eri lääkäri on toista mieltä!

Pikku-tyyppi: en uskaltanu kattoa sitä dokkaria. Yhen kerran vahingos vilkasin, ja se oli tainnu just kuolla.. ? OP (muistaakseni) pari päivää sit kirjotti että huhtikuisissa oli vauva kuollu, seki jo sai niin pahan mielen. Varsinki ku piti tietenki käyä lukemassa siitä.. =/

k.a: täällä asustaa toinen uhmislainen.. Voi mahoton sentään.. Eilenki raukka oli niin väsyny että nukahti istualleen kaheksan aikaan illalla. Ei kerenny ees iltapalaa syyä, silti nukkui 12 tuntia.. Meillä on oikein sellaset huutokonsertit monta kertaa päivässä, kun ei saa mitä haluaa..

Ja ei usko, ei siis mitään. Ja mulla menee siitä pinna.. =/

Tänne on luvattu sadetta, saas nähä sit. Ajattelin pyykätä tuolla pesutuvalla petivaatteet, kun ne saa siellä nopeesti kuivaksi.

Perjantain neuvolaa odotellessa..

miitu rv 38+3

Vierailija
5/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on liikkeellä, että kaikki on ei. Ja toinen mitä meillä harrastetaan on se, ettei vastata ollenkaan kun kysytään. Esim. otatko banaanin vai omenan? (ei vastausta), äiti antaa banaanin ja alkaa kamala huuto että mut kun mie haluun omenaa!!!!! Aargh! No ei tartte miettiä mistä on vataamattomuutensa tyttö oppinut kun tänä aamuna mies puhisi ja tuhisi ja oli pahalla päällä ja kun kysyin mikä hätänä niin kas! En saanut vastausta! Mitäs siitä nyt muuta voi päätellä kun että mie oon tehny jotain. No,nyt lähtivät molemmat tuppisuut matkoihinsa.

Taidan mennä nukkumaan. Tuli taas valvottua koko aamuyö. Ei vaan tullu uni kun heräsin, yllätys yllätys, vessaan.

Taidan tänään käydä ostamassa vaippoja, Bepanthenia ja liivinsuojia. Niillä pärjää sitten vauvan kanssa jonkun aikaa. Perusvoiteita meillä pitää olla aina valmiina kun tytöllä on atooppinen iho.

Sänky kutsuu! T: Moskuliini (35+ jotain kun en tiedä mikä päivä tänään on!)

Vierailija
6/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä äiti vaan viettää " vapaa" päivää. Oon vähän itsekäs ollu viime aikoina. Mulla siis tänään ns. vapaapäivä ja kävin viemässä pojan hoitoon. Ihan perusteltuna (tai ainakin itelle perusteltu syy) syynä voin sen kertoo, et mies tosin tuli tossa pikkasen jälkeen kaheksan aamulla töistä, oli siis yön töissä. Meillä ei sais nukuttua rauhassa jos ei poika olis hoidossa. Meillä kun on tää omakotitalon rakentaminen vielä kesken, niin nukutaan kaikki tuossa olkkarissa. Kesällä kuulemma pitäis päästä sit jo " muuttamaan" tuonne yläkertaankin. Niin ja mun pitäis lukee tenttiin, eikä hillua täällä. Ehkä sit vähän päästä.

Omaan (.) ei kuulu mitään erikoista, flunssa vaivaa edelleen. Supistuksia oli taas eilen ja eilen oli samaten painoi tuonne alas oikein kunnolla, olisko vauva lähteny laskeutumaan. Maanantaina oli vielä aika korkeella.

Tuosta matkasta synnytyssairaalaan oli keskustelua, niin meillä on matkaa sellanen 80 km, noin tunnin ajomatka siis tiedossa. Yöllä ei varmaan mee ihan tuota tuntiakaan, mut sit päivällä kyl menee ja varsinkin jos sattuu aamulla pikkusen ennen kahdeksaa tuonne Porin päähän. Siellä on ruuhkaa...

Muutamat sanoi että on hieno päivä tulossa, täällä ei niin voi sanoa. Kokoajan on sellainen harmaa sää, oottaa vaan koska tulee vettä. Iltapäiväks ne vissiinkin lupas tänne vettä, kuten myös huomiselle ja perjantaille sit jo hienoa ilmaa.

Keksisköhän plussia

+ Hyvin nukuttu yö takana +

+ Turvotus vähentynyt ainakin sormista +

+ Miehen kans kahdenkeskistä aikaa päivällä pari tuntia, ennen ku pitää poika hakee hoidosta, siis jos sattuu heräämään sopivasti +

Nuusku-nuu 35+3

Vierailija
7/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenia leidit!

Täällä kans tosi mielenkiintoinen yö takana. Vauva aloitti möyrimisen yhdeksän maissa ja puolenyön jälkeen kun olin rampannu 5 kertaa pissalla niin tulikin sitten jo isohätä ja aivan sekaisin koko vatsa. Sitten vielä parituntia meni liikkeitä kuunnellessa ja olihan se uni jossain vaiheessa tullut, kunnes taas pissa herätti klo 4.

Pikku-tyyppi tuossa jo eilen muistelikin, että oliko minulla se sektio aika varattu. Kyllä vaan vappuaattona ois, jos vaan vauva on enää perätilassa. Viime viikolla sun häntä yritettiin kääntää ja se ei tuottanut tulosta, niin lääkäri oli kovin vakuuttunut, että tuskin kääntyy itsestään. Mutta mutta nyt en kyllä ole itse enää kovin vakuuttunut siitä, miten perin vauva masussa on. Huomenna neuvola, joten kaipa se siellä selviää. Tosin ei ultraa joten voi olla, että lähden maanantaina kuitenkin sektioon ja minun tuurillani tuun sieltä kotiin ja menee nääkin jännitykset ihan hukkaan. Aika sekava olo niinkuin oli sepustuskin aiheesta, sorry.

Juuri kun oon yrittänyt tsempata itseäni toiseen sektioon, ja sen " positiivisiin" puoliin niin voipi olla että täällä puhuukin ensisynnyttäjä. Mene ja tiedä. Sen opin viime yöstä, että täytyy asentaa heti tänään siskon autoon esikoisen turvaistuin, jos tuleekin lähtö niin eivät jää tänne mottiin.

Tulipa taas omaa napaa, mutta kun se on niin jotenkin pinnalla niin pitäähän siitä puhua.

Janskulin ruoan laitto jutut kuulosti kivoilta. Kunpa itsekkin vielä jaksais.

Eilen joku puhuikin, että on tullut melkoisen epäsosiaalisiksi, ja minä ilmoittaudun näihin kans. Tuntuu et haluis olla hiljaa silloin kun huvittaa ja vierailuja yrittää välttää. Tääänki entinen työkaveri (ihana sellainen) ois tulos pitkästä aikaa kaupunkiin ja sanoi et vois piipahtaa, mutta ehdotin, että nähtäs jossain kaupungilla ja mentäs vaik syömään. Tämä varmaan siksikin, ettei jaksa käydä mitään laittelee tähän kotiin tarjolle.

No nyt plussat:

+eilen uus viikko käyntiin

+liikkeitä tuntuu masussa

+saa levätä, kun poika hoidossa ja heillä siellä mukavat vappukarnevaalit

Tuuteliruu 37+1

Vierailija
8/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miragea täälläkin kuulostellaan....

Mulla on tänään neuvolalääkäri. Jostain syystä en odota käynniltä yhtään mitään. Ainoastaan jännittää, että suppaileeko paljon sen jälkeen, kun on ronkittu.

Jotenkin sellanen saamaton ja väsynyt olo. Silti ajattelin vääntäytyä järkkäilemään vähän kaappeja, että saisin vauvan vaatteille lisää tilaa. Sellanen tunne on tullut, että tällä viikolla pitää saada kaikki suunnitellut hommat täällä kotona tehtyä, jotta vauva voi syntyä ensi viikolla. Mistähän olen sen saanut nyt päähän. No, muutenkin ihan hyvä, kun poitsu jää tarhasta " lomalle" perjantaista tiistaihin ja saa sitten nähdä, että tarviiko enää pitkäksi aikaa palatakkaan takasin. Hän odottaa tosi paljon kotiin jäämistä. Onneksi mies jää ilmeisesti 3 viikoksi kotiin heti vauvan synnyttyä :)

Olemme vähän jännänneet, että pystyykö mies pitämään ollenkaan kesälomia tänä vuonna. Eilen selvisi, että ilmeisesti pystyy loppukesästä. Ihana ajatus, että saisi rauhassa olla koko kööri kotona.

Laru rv 35+0

Vierailija
9/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moskuliini: meillä poika taasen vastaa, mutta yleensä kuuluu vaan että joo. Esim. jos ollaan lähössä ja huutelen että tulehan puetaan. Poika huutaa joo, mutta mitään ei tapahu.. =) Tämä siis sillon kun herra on hyvällä tuulella.

Laru: meillä ei ukolla oo ollenkaa kesälomaa, kun vasta vaihtoi työpaikkaa.. =/ Niinpä suunnitelma ois pitää viikko isyyslomaa kun vauva syntyy ja sitten joskus elokuun alussa loput kesälomana. Oispa ihanaa, jos ukolla oiski kunnon loma.. Haaveilee..

Nyt sinne pyykituvalle!

mii

Vierailija
10/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla oon taas ahkerasti pyöriny.. eipä oo ollu kummallisempaa kerrottavaa niin en oo saanu aikaseks kirjotella.

Tänään oli tän raskauden eka ja vika lääkäri käynti. :) (tais olla samalla tavalla Larulla ja vieläpä sama päiväkin.. :D)

Tosi mukava lääkäri oli! Puhui että mut on luotu saamaan lapsia. :) Kun ei noita vaivoja ole ollut, edes lisärautaa ei ole tarvinnu ottaa.

Vauva on laskeutunu ja pää kiinnittyny. :) Painoksi arvio n2,5kg.

Kohdunsuu kiinni, pehmeä ja kaulaa 2cm.

Pissa puhdas.

Painoa +607g/vk (yhteensä tullu nyt 11,3kg)

Paineet 124/62

Sf 33

<3 äänet huiteli 155 :)

Seuraava neuvola onkin sitten 9.5. Sitä odotellessa..

Paljon onnea vauvan saaneille!! :) JA ihana oli lukea Martinan synnytyksestä. <3

Tsemppiä vaan niille jotka lähtee vauvanhaku reissuun.. Mirage..? :)

Täällä alkaa olo olla aika kärsimätön.. :( Toisaalta.. pitäsi nyt vaan nauttia tästä. Onhan tossa meidänkin uhmatuhmassa :D tekemistä..

Kuulosti teidän kuvailut NIIN tutuilta.. " EI!" ;)

Sairaalamatkasta oli ainakin puhetta.. meillä on n.20min matka ja taksilla mennään kun ei autoa omisteta. Esikoisen aikana ei ollu ongelmia taksin saannin kanssa. Kannattaa mun mielestä mainita et synnyttämään ollaan menossa. :) Enkä muuten tienny sillon et on mahollista saada jotain kelakorvaustakin tosta... Joo, no nyt koitan muistaa. ;)

Sadepäivinä meillä yleensä (ainakin aamupäivällä) mennään ulos. Poika on senverran energinen tapaus et tarvii vähän ulkoilmaa ja tilaa. :D

Ei tulis varmaan muuten päikkäreistä mitään. Sadeilmal on kyl huomattavasti kivempi tehä kävelylenkki tms. kun kököttää puistossa.

Päiväkuivaksi oppimisesta oli myös ollu juttuu.. Meillä poju on kotosalla ilman vaippaa. (ulkona ja unilla pitää viel olla) Nyt saa jopa olla housut jalassa ja silti kipittää potalle.. tai nykyään kiipee ite pöntölle. :)

Vahinkoja sattuu aina välillä, tosi harvoin kyl nykyään.

Noniin.. nyt loppu lörpöttely.. meen kattoo mitä toi meiän jauhelihakeitto sanoo..

Kohta tulee ukotkin uimasta. :)

Hyviä vointeja ja malttia!!

t:tiitiäinen, poika 2v4kk ja Oiva rv 35+1

Vierailija
11/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yritti aamulla lohduttaa, että kyllä tää sit jossain vaiheessa helpottuu: yö meni nimittäin ihan harakoille. Supisteli aina välillä niin kovasti, että en oo pahemmin nukkunut. Sitten kun lopulta nukahdin näin pelottavan unen, jossa imetin, mut vauva muuttu tiikeriks, joka puri mun nännit irti.

Yöllä kellotin väliä 6 minuuttiin, mutta sitten se laimeni ja tuli isohätä. Aamulla taas suolentyhjennystä ja oksentamista (sori eritekeskustelu). Anoppi tuli hakeen koiraa mökille ja löysi mut nukkumasta. En ois todellakaan jaksanut keskustella sittereistä jne. kun vatsaa jomottaa eilisen jäljiltä. No, koira läks ja mä saan olla rauhassa. Mua vaan ketuttaa, kun viimiset pari päivää oli niin positiivinen olo ja eilen oli ihan huippukivaa nähdä kavereita. Ja positiivista oli, että mies passutti meitä, laitto kaikki tarjottavat ja siivos jäljet! Siitä iso plussa:)

Miragella jännät paikat! Saas nähä oliko jo menoa...

Mua nauratti toi Mirmuskan " kookas mies" juttu, kun näin silmissäni sun miettivän mitä vastaisit:)

Mä taidan mennä nyt suihkuun. Ihan veltto olo. Pikaiset paranemiset flunssaisille ja keke A:lle tsemppiä uhmiksen kanssa!

AE 36+4

Vierailija
12/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajomatkan pituudesta. Meiltä ajaa noin 35-40min. Eiköhän sinne ehditä hyvin varsinkin näin ensisynnyttäjänä.

Ollu taas pari päivää huonompi olo ja piti sitten pitkästä aikaa ottaa eilen vatsan tyhjennystä. Viimeaikoina, kun on menny paremmin, on tarvinnu vaan 3-4krt/vko oksentaa ja aamusin, mikä ei niin kauheaa, kun mahas ei ole kuin vettä. Toivottavasti ei ala taas enenemään. MRRR, pois paha olo! Sorry eritejuttu!

Mua puuskuttaa ihan hirveesti. Varsinki aamusin tuntuu, että ihan täpöllä hengittelen. Enkä tee mitään muuta kuin normaalit aamutoimet ja istun tänne teidän kans virtuaalimaailmaan.

Mirage sitten saattaa olla vaikka synnyttääs...uutisia odotellen..

Huuheli 36+4

Vierailija
13/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on parempi päivä. Ollaan neidin, viisivee, kans laitettu kynnet. Jalkahoidonkin tein itselleni, vatsan ohitus teetti aika lailla töitä. Siippa sitten viimeni alkoi avautua eilisiltana. Mutta siis, jotenkin tyhmää kysellä, miten voit, kun ei mitään vastausta. Pitää ihan pistää telkkari kiinni ja odottaa viistoista minuuttia ja sit aloittaa jostain testamentista, että saa toisen tajumaan, että nyt puhutaan.

Mulla on äippäpoli vasta 7.5. eikä neuvolakäyntejä sitä bookattu. Ajattelin kuitenkin torstaina kävästä hakemassa ainakin sokerimittausliuskoja. Mulle on vähän epäselvää, mitä itse pitää kustantaa. Aloitusraudat, jälkitarkastuksessa ehkäisynapit 3 kk:ksi on saanut ilmatteeksi täällä meillä. Ettei itse tartte maksaa, jos esittää köyhää.

Olikos täällä noita monilapsisia tms ongelmaisia, ootteko puhuneet neuvolasta itsellenne kotiapua synnytyksen ajaksi. No siis, viimeksi selvittiin ja selvittiin vauvan ja kahden alle kolmevuotiaan kanssa (tai esikoinen tais olla silloin kolme) elämästä suunnitellun sektion jälkeen. Isäntä on sairaslomatavaraa, mutta töissä silti keikkuu, mitäs yrittäjä muuta.

Gallupeja oli sata ja yksi, mutta en mä niihin nyt innostu vastamaan..

minna rv 35+4

Vierailija
14/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ollut limatulpan irtoamisesta mitään hyötyä...mitä vähän arvelinkin. Tympäs niin, että makasin aamulla kauan sängyssä enkä jaksanu nousta edes ylös syömään...lopulta raskaanaolevan naisen nälkä vei voiton:)

Mies meni illalla ihan paniikkiin ja oli jo käynnistelemässä autoa..yölläkin heräsi mun jokaiseen liikkeeseen ja kyseli onko kaikki kunnossa jatkuvasti... mutta eipä siitä seurannut yhtään sen kovempia suppareita kuin muutenkaan. Itekkin odotin ihan innolla että alkais jo, mutta ei... Nyt aamulla on tullut limaa vielä pikkumääriä, enkä usko että kaikki vieläkään tuli pois..

ONNELLINEN MAMMA: ei ollut yhtään veristä.. eli ilmeisesti tässä vielä saa tuijotella seiniä tovin...

MIITU 78: joo se oli just se lappu mikä oli siellä neuvolasta saadun oppaan sisällä. Mulla kanssa kesti tosi kauan ennenku se tuli.. laitoin sen sillon joskus melko pian..kuitenkin viime vuoden puolella reilusti, ja tulikohan se perjantaina... siellä oli se cd, vauvan syntymä -opaskirjanen, muutama vaippanäyte ja puhdistuspyyhenäyte.

ALMAEINOLLA onkin kovia suppareita..on se kumma ettei ne jo saa mitään aikaiseksi.. kurjaa tuommonen pitkäaikainen kärvistely. Samoin kun HUUHELIN oksentelu.. hus pois tuollaiset turhat!!!!!!

Eilen olikin sitten loppujen lopuksi ihan kiva päivä vaikka alkoikin vähän masentuneesti. Kaveri viihtyi poikansa kanssa meillä iltaan asti ja käytiin ravintolassa syömässä. Illalla kattottiin miehen kanssa telkkaria ja yötä vasten jännitettiin sitä tulppaa.. suutuin ainoastaan pikkasen siitä, että se oli taas ostanu tupakkaa..pskat...

oon jääny koukkuun nyt äippälomalla tuohon aapelin poksiin.. tosi ärsyttävää mutta sitä pitää pelata vähän väliä.. nytkin taidan mennä poksuttelemaan vähäksi aikaa.. siitä on niin hyvä vilkasta aina välillä tänne, kun me ollaan näin aktiivisia:)

Palaillaan!!! vielä pinnistän plussat:

+ huomenna synttärit:) (haluaisi vauvan synttärilahjaksi)

+ koira on söpö, makaa läppärin näppäimien päällä niin, ettei kirjoittamisesta tahdo tulla mitään, mutten henno poiskaan työntää kun on niin hellyydenkipeä

+ tulppa enteilee kuitenkin sitä, että kohdunsuulla etenee...eikö??.. joohan!!!!!

Mirage 37+5

Vierailija
15/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mitä onko Mirage nyt lähteny vauvan haku hommiin, näyttäs siltä =)

uhmaikäisistä " kärsiville" sympatiat, niin sitä täälläkin.. Onneks on parempiakin päiviä. Välillä otettava yhteen kunnolla.

Pitäs syödä ja lähtee kauppaan, vaikka ilta meneekin sit maatessa. Tekee mieli juusto-tomaatti-kinkku-tonnikalapiirakkaa ja sitä iltapalaks saatava! Taidan tehdä saman myös suolakurkku-herkkusieni-tonnariversiona =) musta kun tullu iltasyöppö.

Josta mieleeni, aijotteko juoda vappuna simaa? Kun siinä kaupan on 0,7%.. Uskaltaako ja muksulle myös. Vai ostetaanko sit vaan pommacia.

Kuivuudesta, meijän neiti on puolikuiva. Tarvii vaippaa vaan jos ei pottaa lähel ja unien ajaksi. Saa nähä jos koettas kun päikkään lähtee, että ei pitäs vaippaa ollenkaan ees pihalla..

Matkasta, meiltä synnärille 86km. Mutta meen sillo maanantaina junalla verikokeisiin ja jään samalla sisälle osastolle.. Ja toivottavasti joku meijät sit hakee pois =)

mitenköhän on pääsenkö jo perjantaina pois,ku tiistaina leikkaavat.. Toivottavasti.

Onko muilla jo vaan vauva mielessä? Tuntuu ettei osaa ajatella eikä puhua enää muuta kuin vauvaa ja sektioo, esikoisen hoitoa ym.. Tuntuu et kaverit alkaa jo hermostua ;)

nyt syömään ja kauppaan!

Rv tasan 37 !!!

Vierailija
16/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerkes edelle.. Höh, oisit vaan ollu jo synnärillä =)

ai niin ois ehdittävä vielä mummolaankin, siellä mun mummo kovin huolissaan mun jaksamisesta. En jaksas ajatella sinne menoa, mutta kun niin odottavat ja tahtovat neidinkin nähä niin ehkä uhraudun.. Ohan nää ainoat lapsenlapsenlapset mitä varmaan tulevat näkemään (ikää kun on eikä muut serkukset oo vauvanteko valmiita).

Vierailija
17/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin tänään jo kuudelta aamusta. Niin jännitti toi lääkäri ja ultra.:)

Tässä vähän tietoja..

RV 37+2

Paineet 124/76 (noussut tosi paljon, mut kuulemma ihan hyvät näin raskaana olevalle ;))

SF 32.5

Syke 140

Liikkeet ++

tarjonta RT1

Tarjonta oli tosiaan oikea, mut ihan kiinnittynyt ei vielä oo, tosin on jo aika alhaalla pää kuulemma tuntui jo ihan käteen. Napanuoravirtaukset erinomaiset. Istukka ylhäällä ja hyvän näkönen, oli ihan inasen pieniä kalkkeutumia, mut jotain 0-1 puhui. Lapsivettä oli vähän enään (ennakoi lähestyvää synnytystä?!). Lantio hyvän kokoinen, mahtuu isompikin lapsi ja kuulemma antaa periksi (?).

Vauva oli nyt 2.8kg ja syntymäarvio oli 3.3kg max. 3.5kg, eli ei oo meille jättiläistä tulossa, vaan ihan " normaalin" kokoinen vauveli !:D Tosta kohdunsuusta ja noista niin sisäsuu oli vielä suljettu, mut ulkosuu sormelle auki ja jokin paikka pehmennyt jo. Kuulemma ensisynnyttäjille harvinaista, että ennemmin uudelleen synnyttäjillä tossa vaiheessa. Sitten joku pituus oli tuolla kohdussa 1,5 -2cm, en nyt muista mikä, mut hyvältä kuulemma näytti..:)

Synnytyksestä sanoi, että voi viikon sisään alkaa tai vasta 6 viikon, eli ei halunnut selvästi kommentoida muuten tota.:)

TAYS:silla kun olin, niin mulla oli kaksi opiskelijaa siinä tekemässä ja seuraamassa tutkimusta. Kauhean tuntoinen, kun opiskelija ronkki alapäätä ja väänteli sitä häkkyrää tuolla alapäässä, sit vielä se lääkäri teki perässä saman tutkimuksen. Auts!:/

Kaiken kaikkiaan mukava käynti kuitenkin. Sai mukavasti tietoa vauvasta ja pääsi ultrassa kurkkaamaan kaveria.:) Ultrakin kesti reilusti yli puoli tuntia, kun lääkäri samalla opasti oppilaita. Puhui koko ajan ja kertoi mitä kuvassa näkyy ym.:)

Nyt sitten vaan ootellaan millon toi nuorimies haluaa sanoa vuokrasopimuksen irti.:) Ei tässä vielä kiirettä ole. Olkoon vaan niin kauan kuin hyvä olla ja mulla on hyvä olla.:) Tosin mies on puhunut, että vauva syntyy 26.4 (eli huomenna!!), koska silloin on miehen, hänen siskon ja meijän naapurin synttärit.:D En kyllä usko, et kaveri on kuitenkaan vielä valmis luopumaan lämpimästä ja turvallisesta yksiöstä.;)

Tosta synnärille menosta tai matkan pituudesta. Meillä menee n. 5-10 autolla ruuhkassa sairaalalle, jotenka voidaan varmaan rauhassa kotona ootella sitten jos suppareilla synnytys käynnistyy. Olikos se muuten, että sinne synnärille lähdetään heti kun lapsivesi menee? Soitetaanko sinne ensin vai mennään vaan suoraa päätä? Limatulpan menosta, että siinä ei vissiin tarvii heti lähteä? Huomaa, että ensisynnyttäjä kyseessä kun ihan pihalla vielä näistä asioista ja noista kohdunsuun mitoista yms..:D

Nyt pitää varmaan päkyille lähteä. Tosiaan heräsin niin aikasessa ja nyt simmut painavat ainakin tonnin. Tarkotus olis vielä uimaan lähteä, mut ensin noi tytöt pienelle kävelylle.:)

Tää nyt oli taas omaa napaa melkeen koko teksti, mut jännitin niin pirusti tota tutkimusta ja kun kaikki oli hyvin niin olo on tällä hetkellä väsynyt, mut todella onnellinen..huokaus..hymy huulilla päkyille!

Tuun vielä myöhemmin kurkkaan teitä. Oikein hyviä vointeja kaikille!:)

T: väsynyt, mutta onnelline Daim ja pömppis rv 37+2

Vierailija
18/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläköhän tuota kehtaisi joukkoon liittyä näin loppuaikoina...

Pitkin raskausaikaa oon käyny lukemassa teidän juttuja ja nyt viime aikoina eritttäin ahkerastikin... en vain oo saanu aikaiseksi kirjoitella aikaisemmin. Jos nyt yrittäis aktivoitua...

Meillekin on siis tulossa toukovauva, laskettuaika on 20.5. Syntyvä vauva on toinen lapsi meille eli esikoistyttö syntyi 12/05. Lääkäri arvioi syntyvän vauvan olevan poika, mutta eihän sitä voi varmuudella tietää ennen kuin syntyy(käytössä ollut laite ei ollut mikään huippu). Pohjois-Savossa asustellaan.

Raskausaika on mennyt aika mallikkaasti, ei mitään erityisiä vaivoja. Viime aikoina on kuitenkin alkanut tuntumaan, että saisi jo vauva syntyä ja pääsisi tästä mahasta eroon. Olo on paksu ja maha tiellä pikku neidin kanssa touhutessa. Uupumus meinaa aina välillä iskeä. Kivuttomia supistuksia on ollut jo monien viikkojen ajan ja viime aikoina jonkin verran kipujen kanssakin. Lisäksi tuonne alas vihloo ilkeästi etenkin vauvan liikkuessa, niin taisi olla muillakin. Toivotaan, että jotain edistystä alakerrassa tapahtuisi.

Miehellä alkaisi 7.5 kolmen viikon loma ja toivossa eletään, että vauva syntyisi niiden kolmen viikon aikana. Esikoinen syntyi rv 39+4 ja toivon, että tämäkin syntyisi ennen laskettua aikaa. Sairaalamatkasta on täällä ollut puhetta. Meillä matkaa sairaalaan noin 80 km. Esikoisen kanssa sairaalaan ehdittiin hyvin, kun synnytyskin kesti reilu 19 tuntia. Nyt toiveissa, että synnytys olisi lyhyempi ja niin ilmeisesti aika usein onkin toisen synnytyksen kohdalla, vai miten teillä muilla useampi lapsisella on ollut? Lapsen/lasten hoidosta synnytyksen aikana on ollut myös puhetta. Meillä ensisijaisena vaihtoehtona on miehen äiti, mutta hänkin on osan viikosta töissä. Varalla sitten on tytön kummitäti. Viimeinen keino on, että mies jää kotiin tytön kanssa, mutta toivottavasti niin ei tarvitse tehdä. Mun vanhemmat ja sukulaiset asuu 200km päässä, joten niistä ei siihen hätään ole apua. Synnytys on jonkin verran ruennut jännittämään ja se, että miten tyttö pärjää jonkin muun hoidossa pitemmän ajan. Hyvin varmaan, mutta kaikkea sitä miettii... Lähinnä kai mietityttää se, ettei olla aikaisemmin oltu yötä erossa toisista...

Monenlaista keskusteluahan täällä on ollut, mutta nyt yllättäen muisti pätkii... täytyy kirjoitella joku toinen kerta sitten lisää... :)

Tuhannesti onnea kaikille jo vauvansa saaneille, tsemppiä vaivoista kärsiville ja yleensäkin kaikkea hyvää kaikille! :)

Toivotellen, Niiskuneiti78 rv36+3

Vierailija
19/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ulkona energiaa kulutettu ja piipero väsähti! No minähän olinkin jo valmiiksi väsynyt, mutta nyt lisäksi painovoima vaikuttaa ja alhaalla joku kaivaa tietään ruuvimeisselillä.

Tervetuloa uusille matkaan!

Siskolle soitin ja melki itkua väänsin kun on niin kurja olo :( Hän saattaapi tulla parin viikon päästä poikien kanssa mun seuraksi :) KILTTIÄ! Äitillekin valitin, mutta hällä on aina jotain kamalampaa ja vaikeempaa kuin muilla, pah.

Mietiskelin sairaalakassia, mutta en vieläkään pakannut. Ja maanantaina ei ois voinu vauva ees syntyä kun ei meillä ollu kamera mukana! Eilen sanoin miehelle, että nyt varaat vamiiksi.

Vauva pitää mieletöntä shouta mahassa :)

Meillä saikulle kestää ehkä 10min. eli ei paha, viimeksi oli yli 100km.

Nyt taidan mennä pitkälleen vaikka sekään ei tunnu hyvältä, mutta edes lepäämään. Vai pitäskö kattoo kotiintulovaatteet vauvalle?

Varmaan tuli äsken millilitra limatulppaa, joko mennään ;D

Vierailija
20/41 |
25.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tänään parturi! Ihanaa! En muista koska mulla olis viimeks ollu näin kauhee tyvikasvu kun nyt on!!

Miragella oli limatulppaa jo irronnut! Hui! Jokohan pian pääset tositoimiin! Ja olikos sulla huomenna ne synttärit? Oikein paljon ONNEA!

Oltiin tänään neidin kanssa kerhossa ja siellä eräs äiti puhui toiselle äidille, että " tuntuis kyllä aika hurjalta jos nyt heti tulis toinen lapsi tähän perään! Et kyllä he ainakin antaa " millan" olla hetken ihan heidän ainokaisensa!" Minä siinä vieressä sitten olin niinkuin en olis kuullutkaan ja tuli kyllä paha mieli.. Vaikka tiedän että tää äiti saattaa olla vaan kateellinen. Ehkä itsekkin haluis, mut mies ei suostu tai jotain muuta vastaavaa...

Ja vaikka mä olen tosi onnellinen että meille on tulossa näin pian toinen ihanuus, niin silti vaan alkoi harmittamaan...=(

keijo.annikille jaksuja uhmiksen kanssa.. Sitä uhmaa täälläkin jo kauhulla odotetaan. Välillä neiti saa jo ihania raivokohtauksia ja niissä on kyllä äiti ihmeissään...

Mä eilen sopisin äitini kanssa alustavasti että tänään illalla tulisi lähtö. Että kun sitten on tää kamala tyvikasvukin saatu piiloon, niin sitten olis hyvä lähteä. Kaikki on valmiina. Saa nähdä toteutuuko toive! (hahhaa! Toiveajattelua!!!)

Kukas se oli, kun sanoi ajattelevansa vaan vauvaa. Sama täällä. Ei ajatukset kyllä oikein enää muuhun kykene. Olen miehelle monta kertaa ihmetellyt, että miksei se oo vielä hermostunut mulle, kun puhun vaan suppareista ja vauvasta jne...Aika tylsää seuraa siis ole tällähetkellä...

Nyt lopussa on myös alkanut enemmän jännittämään sitä, että onko vauva terve.. Ei sais etukäteen murehtia ja jännittää tälläsiä. Kun ei niihin itse kuitenkaan voi vaikuttaa.

-Alpukka rv38+3 & " Pinsku" 1v7kk