Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lemmikin omistaja, jos rakastuisit allergiseen

Vierailija
03.01.2026 |

...tai ihmiseen, jolle muista syistä ei lemmikki olisi ok, niin luopuisitko ihmisestä, johon olet rakastunut vai etsisitkö lemmikille uuden kodin vai yrittäisitkö seurustella niin, että kumppani ja lemmikki eivät kohtaisi niin pitkään kuin lemmikki on elossa?

Kommentit (183)

Vierailija
101/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kissojen omistajat ovat jotenkin omituisia.

Seurustelin naisen kanssa jolla oli kissa, lapseni on allerginen kissoille ja tämä tuli selväksi jo ensimmäisen puolen vuoden aikana. Asia ei minua haitannut koska minun ei koskaan edes ollut tarkoitus viedä lastani hänen luokseen.

Jossain vaiheessa nainen alkoi toivomaan yhteenmuuttoa ja sitä että lapsi voisi kokeilla jotain ihme siedätyshoitoa allegiaansa niin lopetin suhteen, ja hupsista yhtäkkiä minä olinkin se asshole joka ei ole valmis tekemään mitään suhteen eteen ja olin kuulemma antanut ymmärtää enemmän.. 

Kuten tämäkin ketju todistaa, lemmikin omistajille lemmikki on aina prioriteetti yksi. Ihan turha odottaa mitään joustoa siltä suunnalta. 

No mieti nyt järjellä. Rakastan kissani, jonka kanssa o

No mietihän itse myös järjellä, minulla on LAPSI joka ei voi asua kissan kanssa samassa asunnossa. En todellakaan pistä kissaa lapsen terveyden edelle.

Vierailija
102/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti nyt järjellä. Rakastan kissani, jonka kanssa olen elänyt 16 vuotta. Se on pitkä aika. En todellakaan "jousta" ja luovu kissastani. Ihan pähkähullu ajatuskin.

Jotain vikaa on ihmisessä, joka niin tekisi.

Jotain vikaa on ihmisessä, joka tekee kissasta jonkun ylijumalan. Jossain vaiheessa sinun on siitä luovuttava kuitenkin. Sori siitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki hyvin. Ei mun pää ole sekaisin, enkä ole täynnä vihaa, kuten sinä hulluriepu. :)

Helpottiko?

Vierailija
104/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyy myös että jos lemmikin omistaja rakastuisi ihmiseen  jolle jostain muusta kuin allergiasyystä ei lemmikki olisi ok. Mikä on sellainen muu syy?

Minä lemmikin omistajana en voisi koskaan rakastua ihmiseen joka ei esim. vain pidä eläimistä. Tai henkilö jopa jostain syystä vaikka inhoaa eläimiä?

Vierailija
105/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieti nyt järjellä. Rakastan kissani, jonka kanssa olen elänyt 16 vuotta. Se on pitkä aika. En todellakaan "jousta" ja luovu kissastani. Ihan pähkähullu ajatuskin.

Sinusta siis ihmisessä on jotain vikaa, jos hän laitta oman lapsensa hyvinvoinnin sinun kissasi edelle? Kertoo kyllä kaiken olennaisen kissaihmisten ajatusmaailmasta tuo logiikkasi. 

Vierailija
106/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä itsekkäänpiä ihmisiä kuin kissaihmiset. Ihan kuin se heidän karvaperse oli ykkösasia tässä maailmassa

Kyllä mun kissa onkin mulle tärkeimpiä asioita maailmassa. Tietenkin.

Vierailija
107/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kissojen omistajat ovat jotenkin omituisia.

Seurustelin naisen kanssa jolla oli kissa, lapseni on allerginen kissoille ja tämä tuli selväksi jo ensimmäisen puolen vuoden aikana. Asia ei minua haitannut koska minun ei koskaan edes ollut tarkoitus viedä lastani hänen luokseen.

Jossain vaiheessa nainen alkoi toivomaan yhteenmuuttoa ja sitä että lapsi voisi kokeilla jotain ihme siedätyshoitoa allegiaansa niin lopetin suhteen, ja hupsista yhtäkkiä minä olinkin se asshole joka ei ole valmis tekemään mitään suhteen eteen ja olin kuulemma antanut ymmärtää enemmän.. 

Kuten tämäkin ketju todistaa, lemmikin omistajille lemmikki on aina prioriteetti yksi. Ihan turha odottaa mitään joustoa siltä suunnalta. 

No mieti nyt järjellä. Rakastan kissani, jonka kanssa o

Pyydätkö sinä sitten kumppanisi luopumaan lapsestaan sen vuoksi että sinä et voi luopua kissasta ja jos hän ei suostu niin haukut hänet assholeksi

Vierailija
108/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyy myös että jos lemmikin omistaja rakastuisi ihmiseen  jolle jostain muusta kuin allergiasyystä ei lemmikki olisi ok. Mikä on sellainen muu syy?

Minä lemmikin omistajana en voisi koskaan rakastua ihmiseen joka ei esim. vain pidä eläimistä. Tai henkilö jopa jostain syystä vaikka inhoaa eläimiä?

Minulla sellainen syy on se, etten voi sietää kissoja. En ole allerginen, mutta inhoan kissoja enkä ikimaailmassa voisi elää sellaisen kanssa. Muitakaan lemmikkejä en halua, mutta kissa on ylivoimaisesti suurin ei. 

Vierailija
109/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä itsekkäänpiä ihmisiä kuin kissaihmiset. Ihan kuin se heidän karvaperse oli ykkösasia tässä maailmassa

Juu sulle, mutta siinä vaiheessa kun ajatttelet että se olisi joillekkin muillekkin menee yli.

Vierailija
110/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta siis ihmisessä on jotain vikaa, jos hän laitta oman lapsensa hyvinvoinnin sinun kissasi edelle? Kertoo kyllä kaiken olennaisen kissaihmisten ajatusmaailmasta tuo logiikkasi. 

Minkä lapsen? Mitä oikein horiset. Kirjoitin vain, että en todellakaan olisi valmis "joustamaan" ja luopumaan kissastani. Näillä on menty ja mennään jatkossakin. Toki tämä ei ole koskaan ollut ongelma, sillä en ole tekemisissä noin typerien ihmisten kanssa, jotka edes vaatisivat tuollaisia älyttömyyksiä.

Vierailija
111/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allergiseen rakastuminen on minulle täysin poissuljettu ja mahdoton ajatus. Eläimet eivät ole minulle vain yksi lemmikki, vaan ammatti, harrastus ja elämäntapa. Vanhoja/sairaita on nukkunut pois, ja uusia tulee niin kauan kuin kykenen niitä omistamaan.

Tulevaan aviomieheenikin tutustuin aikoinaan palveluskoiraharrastuksen parissa.

Ottaisit avioeron, jos puolisosi tulisi allergiseksi liittonne aikana? Allergiahan voi puhjeta myös myöhemmällä iällä. 

Jos vaikkapa lääkitys ei auttaisi, todellakin ottaisin.

Sellaista "rakkautta" sieltä sitten. Minne unohtui se "niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä aina kuolemaan asti"? 

Tuollaista kohtaa ei edes ollut vihkikaavassa, kun meidät siviilivihittiin, eli mitään tuollaista emme luvanneet. Sen verran rationaalinen ihminen olen, että mikään "rakkaus" ei mene koko muun elämän edelle, jos valitsemaan jostain syystä joutuisi.

Vierailija
112/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain vikaa on ihmisessä, joka tekee kissasta jonkun ylijumalan. Jossain vaiheessa sinun on siitä luovuttava kuitenkin. Sori siitä. 

Mikään ei ole ikuista. Se ei silti vähennä rakkauttani kissaani. Päinvastoin.

Vierailija
113/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä lapsen? Mitä oikein horiset. Kirjoitin vain, että en todellakaan olisi valmis "joustamaan" ja luopumaan kissastani. Näillä on menty ja mennään jatkossakin. Toki tämä ei ole koskaan ollut ongelma, sillä en ole tekemisissä noin typerien ihmisten kanssa, jotka edes vaatisivat tuollaisia älyttömyyksiä.

Ai sulta puuttuu myös lukutaito. Ilman sitä on tosiaan vaikea ymmärtää, mistä lapsesta puhutaan. Eikä sinulle kannatta selittää, koska et osaa lukea. 

Vierailija
114/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi. 

Allergiselle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta järjestelystä. Allerginen saa oireita sinun vaatteissasi olevasta eläinpölystä ihan samalla tavalla kuin siinä eläimessä olevasta pölystä. 

Allerginen voi syödä allergialääkettä, ja useimmiten siedättyykin sille eläimelle kenen kanssa on tekemisissä. 

Joo, tosi mukavaa elää 6kk silmät turvoksissa ja nenä tukossa siltä varalta että EHKÄ saattaa siedättyä......

Sitä me siitepölyallergiset keväästä pitkälle syksyyn

Vierailija
115/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sitten katsoa mihin viesteihin vastaa eikä haukkua muita typeryksiksi.

Vierailija
116/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä me siitepölyallergiset keväästä pitkälle syksyyn

Niin? Senkö takia pitäisi väkipakolla altistaa itsensä eläinpölylle, kun sinulla on siitepölyallergia? :D

Vierailija
117/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pyydätkö sinä sitten kumppanisi luopumaan lapsestaan sen vuoksi että sinä et voi luopua kissasta ja jos hän ei suostu niin haukut hänet assholeksi"

Mitä hemmettiä sinä sössötät? En pyydä. En edes lähtisi mihinkään parisuhteisiin ihmisen kanssa jolla on lapsia. En tosin tiedä, miten se tähän edes liittyy. Kissastani en kuitenkaan luovu missään tilanteessa.

Vierailija
118/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu sulle, mutta siinä vaiheessa kun ajatttelet että se olisi joillekkin muillekkin menee yli.

En minä sellaista kuvittele. Ei kiinnosta pätkääkään muiden ajatukset.

Vierailija
119/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pyydätkö sinä sitten kumppanisi luopumaan lapsestaan sen vuoksi että sinä et voi luopua kissasta ja jos hän ei suostu niin haukut hänet assholeksi"

Mitä hemmettiä sinä sössötät? En pyydä. En edes lähtisi mihinkään parisuhteisiin ihmisen kanssa jolla on lapsia. En tosin tiedä, miten se tähän edes liittyy. Kissastani en kuitenkaan luovu missään tilanteessa.

Sulla on varsin sairaalloinen pakkomielle kissaasi. Kannattaisi hankkia siihen ajoissa apua. 

Vierailija
120/183 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaihnisen kannattaa sitten sanoa tämä heti alussa että kissa menee kaiken edelle. En todellakaan perustaisi perhettä tuollaisen ihmisen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi