Lemmikin omistaja, jos rakastuisit allergiseen
...tai ihmiseen, jolle muista syistä ei lemmikki olisi ok, niin luopuisitko ihmisestä, johon olet rakastunut vai etsisitkö lemmikille uuden kodin vai yrittäisitkö seurustella niin, että kumppani ja lemmikki eivät kohtaisi niin pitkään kuin lemmikki on elossa?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti kissojen omistajat ovat jotenkin omituisia.
Seurustelin naisen kanssa jolla oli kissa, lapseni on allerginen kissoille ja tämä tuli selväksi jo ensimmäisen puolen vuoden aikana. Asia ei minua haitannut koska minun ei koskaan edes ollut tarkoitus viedä lastani hänen luokseen.
Jossain vaiheessa nainen alkoi toivomaan yhteenmuuttoa ja sitä että lapsi voisi kokeilla jotain ihme siedätyshoitoa allegiaansa niin lopetin suhteen, ja hupsista yhtäkkiä minä olinkin se asshole joka ei ole valmis tekemään mitään suhteen eteen ja olin kuulemma antanut ymmärtää enemmän..
Miten se liittyy kissoihin, ettet ollut pystynyt sanomaan naiselle missään välissä, ettet halua mitään vakavaa vaan pelkkää tapailua?
Aivan, ei mitenkään.
Olipa todella vaikea ihan omilla aivoilla päätellä, että allergista lasta ei voi viedä asumaan kissakotiin.....
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin naisen kanssa jolla oli kissa, lapseni on allerginen kissoille ja tämä tuli selväksi jo ensimmäisen puolen vuoden aikana. Asia ei minua haitannut koska minun ei koskaan edes ollut tarkoitus viedä lastani hänen luokseen.
Jossain vaiheessa nainen alkoi toivomaan yhteenmuuttoa ja sitä että lapsi voisi kokeilla jotain ihme siedätyshoitoa allegiaansa niin lopetin suhteen, ja hupsista yhtäkkiä minä olinkin se asshole joka ei ole valmis tekemään mitään suhteen eteen ja olin kuulemma antanut ymmärtää enemmän..
Miten se liittyy kissoihin, ettet ollut pystynyt sanomaan naiselle missään välissä, ettet halua mitään vakavaa vaan pelkkää tapailua?
Aivan, ei mitenkään.
Lapselle tiedoksi, että parisuhde voi olla hyvinkin vakava, vaikka ei asuttaisi samassa osoitteessa. Ja sen nyt pitäisi olla vajaaälyisellekin selvää, että lapsen terveyttä ei lähdetä uhraamaan jonkun kissan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi.
Allergiselle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta järjestelystä. Allerginen saa oireita sinun vaatteissasi olevasta eläinpölystä ihan samalla tavalla kuin siinä eläimessä olevasta pölystä.
Osaatko vaihtaa kaapista pestyt vaatteet. Tyhmiä kirjoitat muutenkin.
Elä oli kissaihminen ja mä aloin aina pärskimään hänen kans kun hänessä oli kissankarvoja jotka kulkeutui mun luo. Ja jos ne on tarttunut vaatteisiin niin ei ne pesussa edes lähde. Seurusteltikn kuitenkin ja sit mä vaan pärskin ja mm silmät vuosi kun olin hänen tai kissan kanssa. Se kissa vielä puski aina mun syliin kehräämään ja oli kyllä ihana, vaikka alkuun koitin sitä työntää kauemmas. Sinnikäs pskiainen kuitenkin laittoi itsensä kerälle mun viereen tai päälle eikä sitä siitä voinut mihinkään siirtää kun kehräs nii tyytyväisenä.
Mikä sulla on ongelmana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan, ei mitenkään.
No mitäs luulet että sanoinko?!? Tottakai sanoin mutta ilmeisesti hän oletti että minä kyllä jossain vaiheessa luovun lapsestani tai pakotan lapseni asumaan hänen kissansa kanssa, vaikka alusta asti oli selvää että lapsella on paha allergia.
Jos ei suostuisi siedätyshoitoon niin saisi mennä menojaan. Minut on kasvatettu niin ettei lemmikki ole kiertopalkinto vaan se huolehditaan loppuun asti
Allergisuus tulisi todennäköisesti ensimmäisillä tapaamiskerroilla ilmi, joten en ehtisi rakastua. En luopuisi kissastani jonkun äijän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En luopuisi lemmikistä, mutta yrittäisin seurustella, niin ettei toinen tapaa lemmikkiäni. Menisin hänen luokseen kylään. Lemmikkini on jo vanha enkä sen jälkeen uutta enää ehkä ottaisi.
Allergiselle ei ole mitään hyötyä tuollaisesta järjestelystä. Allerginen saa oireita sinun vaatteissasi olevasta eläinpölystä ihan samalla tavalla kuin siinä eläimessä olevasta pölystä.
Elä oli kissaihminen ja mä aloin aina pärskimään hänen kans kun hänessä oli kissankarvoja jotka kulkeutui mun luo. Ja jos ne on tarttunut vaatteisiin niin ei ne pesussa edes lähde. Seurusteltikn kuitenkin ja sit mä vaan pärskin
Allegia ei tule karvoista, vaan eläinpölystä. Jokainen oikeasti allerginen tietää tämän.
eri
Vierailija kirjoitti:
Jos ei suostuisi siedätyshoitoon niin saisi mennä menojaan. Minut on kasvatettu niin ettei lemmikki ole kiertopalkinto vaan se huolehditaan loppuun asti
Miksi pitäisi suostua siedätyshoitoihin, kun ei ne mikään automaatinen apu ole. Allergiaa ei läheskään aina saa siedätettyä pois hoidoilla. Ei niitä edes voi tehdä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Ei täällä kukaan muu jankutat kuin sinä. Sut on ilmeisesti jätetty ja aihe osuu niin kipeään ja arkaan paikkaan, ettet pysty asialliseen keskusteluun.
Katso peiliin niin näet jankttajan. Ei kannata räksyttää muille siitä, mitä itse tekee. Eikä varsinkaan tehdä noin vammaisia tulkintoja vain siksi, että sinä et ymmärrä lukemaasi.
Sussa on jotain vialla. Olet pahasti häiriintynyt, eikä siihen tarvita tulkintoja. Kaikki näkyy niin selvästi viesteistäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allerginen voi syödä allergialääkettä, ja useimmiten siedättyykin sille eläimelle kenen kanssa on tekemisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä sua vaivaa? Ei täällä kukaan muu jankutat kuin sinä. Sut on ilmeisesti jätetty ja aihe osuu niin kipeään ja arkaan paikkaan, ettet pysty asialliseen keskusteluun.
Katso peiliin niin näet jankttajan. Ei kannata räksyttää muille siitä, mitä itse tekee. Eikä varsinkaan tehdä noin vammaisia tulkintoja vain siksi, että sinä et ymmärrä lukemaasi.
Sussa on jotain vialla. Olet pahasti häiriintynyt, eikä siihen tarvita tulkintoja. Kaikki näkyy niin selvästi viesteistäsi.
Helpottiko?
En tiedä itsekkäänpiä ihmisiä kuin kissaihmiset. Ihan kuin se heidän karvaperse oli ykkösasia tässä maailmassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Allerginen voi syödä allergialääkettä, ja useimmiten siedättyykin sille eläimelle kenen kanssa on tekemisissä.
Voi toki. Ne lääkkeet vaan ei läheskään aina auta. Ja niistä voi olla sivuvaikutuksia, joiden takia on helpompi olla ilman. Lemmikillinen naikoon lemmikkinsä. Helpompi kaikille niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten allergisen vaatteet liittyvät tähän asiaan? Vai oletko niin tyhmä, ettet ymmärrä eläinpölyn tarttuvan vaatteisiin siellä lemmikkitaloudessa? Eikä ne lähde pesussa pois.
Siten että lemmikin kotona tarttuu myös vaatteisiin allergeenejä ei ne karvat allergiaa aiheuta. Mutta eikö ole jännä ettei kukaan kuole minun lähellä kun eivät näe koiraani, eivät saa mitään allergia kohtauksia mutta kun näkevät koirani saavat. Minä olen kalalle niin allerginen että joudun kiertämään kalatiskin kaupassa kaukaa
Lemmikistä en luopuisi mistään syystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tosi mukavaa elää 6kk silmät turvoksissa ja nenä tukossa siltä varalta että EHKÄ saattaa siedättyä......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten tämäkin ketju todistaa, lemmikin omistajille lemmikki on aina prioriteetti yksi. Ihan turha odottaa mitään joustoa siltä suunnalta.
No mieti nyt järjellä. Rakastan kissani, jonka kanssa olen elänyt 16 vuotta. Se on pitkä aika. En todellakaan "jousta" ja luovu kissastani. Ihan pähkähullu ajatuskin.
Jotain vikaa on ihmisessä, joka niin tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää muualle tappelemaan. Perustakaa vaikka oma ketju missä voitte vääntää kuin pikkulapset pilaamatta ketjua muilta. Kukaan ei jaksa teidän jankkausta ja länkytystä.
Sinä et täällä määrää. Mene itse vaikka lenkille, jos keskustelun taso ahdistaaa. Tällä paskapalstalla ei ole mahdollista pilata ketjua, koska kaikki ketjut ovat sinunlaistesi ulisijoiden valmiiksi pilaannuttamia.
Vaikuttaa siltä että sinulle ei ole kaikki ihan hyvin. Kummallisen paljon sinulla on sisälläsi vihaa ja agressiivisuutta. Menikö joulu huonosti? Jättikö joku sinut kissansa takia? Eikö raketti syttynyt uutena vuotena, tarttuiko nakki kurkkuun ja perunasalaatissa oli liikaa etikkaa? Vai mikä aikuista ihmistä noin kiukuttaa. 😂 Tui tui, tule jo alas mökö mökö puusta ja käväise vaikka mainostamallasi lenkillä, voisi selvästi tehdä sinulle pirun hyvää, ropisisi tuo hiekka ehkä pi llu sta. 😂
- Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helpottiko?
Mulla on kaikki hyvin. Ei mun pää ole sekaisin, enkä ole täynnä vihaa, kuten sinä hulluriepu. :)
Kuten tämäkin ketju todistaa, lemmikin omistajille lemmikki on aina prioriteetti yksi. Ihan turha odottaa mitään joustoa siltä suunnalta.