Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärintarkastus keski-iässä. Nyt kaksi reseptilääkettä käytössä

Vierailija
03.01.2026 |

Verenpaine- ja kolesterolilääke nyt aloitettu. Kesästä asti myös taas parinkymmenen vuoden paussin jälkeen e-pillerit vaihdevuosivaihoihin. Ja d-vitamiini myös. Tarviin varmaan kohta dosetin :(

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syöt tietysti kiltisti kaikki lääkkeet.

Minä pyysin apua yhteen vaivaan, niin johan alkoi lääkärin reseptikäsi viuhtoa, "löysi" monta "sairautta"  :D:D:D

Alkuperäinen vaiva jäi huomiotta, jouduin muistuttamaan lääkäriä siitä. Sain avun. Eikä tarvinnut mennä apteekin kautta.

Minulla on mennyt juuri toisinpäin. Lääkärin reseptikäsi ei ala viuhtoa, vaikka pyysin lääkkeitä (kilpirauhashormoni) monta kertaa 30 vuoden aikana. Minun piti ensin saada toinen diagnoosi (kohonnut verenpaine, todettiin vahingossa) ennen kuin lääkäriä alkoi kiinnostaa veriarvot. Kilpirauhanen on täysin paskana ja siitä johtuu, että verenpaine ja kolesteroliarvot ovat päin seiniä.

Vierailija
22/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 55vee mies, ei mitään lääkitystä.

Eipä kai, kun et mene lääkäriin.

Ei lääkäriin terveenä mennäkään (lääkkeitä hakemaan)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketiede- ja rokotevastaisuus on Venäjän propagandaa. Kaikki tiedevastaisuus on sitä.

Vierailija
24/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mennään, terveystarkastukseen. Sekä minulta että mieheltä löytyi hoitoa vaativa sairaus työpaikan määräaikaistarkastuksessa.

Vierailija
25/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sokeasti ei kannata lääkärien määräämiin lääkityksiin luottaa.

Monenkaan lääkärin ammattiosaaminen ei riitä arvioimaan useiden samanaikaisten lääkkeiden vaikutusta toisiinsa. Mennään vain askelmerkein: vaiva 1 ja lääke tämä, vaiva 2 ja lääke toinen jne.

Toki joku yksittäinen vaiva ja lääke onnistuu varsin hyvin, esim. itselläni on vain verenpainelääkitys ja on toiminut hyvin. 

Vierailija
26/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ihan turhaa käydä missään lääkärintarkastuksissa tai vaikka syöpäseulonnoissa kun on ihan terve🙄

27/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolestorolia nostaa prosessoidut vehnätuotteet jotka ei ole ihmisen kroppaan tarkoitettu. Onko mitenkään mahdollista lopettaa nykyaikainen vehnän käyttö? Siirry vaikka spelttiin ja käytä muita jauhoja. 

Jos yritätte pitää kolesterolin ja verenpaineen kurissa pelkällä elänäntapojen muutoksella niin tehkää ne muutokset mutta oikeasti tarkistakaa verenpaine ja LDL-kolesteroli muutaman kuukauden kuluttua muutoksesta. Ja ottakaa lääkkeet käyttöön jos (kun) arvot edelleen ylittävät turvarajat. 

Itse tein muutoksia ruokavaliooni mutta en tarkistanut niiden vaikutusta. Sydäninfarkti ja sepelvaltimotaudin diagnoosi osui kohdalleni muutamia vuosia myöhemmin.

Ylipainoa mulla ei ole kiloakaan ja kunto varsin hyvä.  Se ei valitettavasti riittänyt. 

M60

Vierailija
28/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumin puutos aiheuttaa univaikeuksia, korkeaa verenpainetta ja matalia D vitamiinitasoja. Eli ottaisin magnesium lisän myös käyttöön, ei siitä haittaakaan ole.

Vierailija
29/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on nykyisin pelkkiä lääkekauppiaita lääketehtaisen talutusnuorassa. Keksimällä keksivät vikaa joihin myyvät "lääkkeet" sulle, ja vetävät provikat liiveihinsä siinä välissä...

Vierailija
30/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoa alas niin pääset lääkkeistä eroon. 

Höpönlöpön, olen eri, mutta itselläni on verenpaine- ja kolesterolilääkitys, eikä sittenkään pysy verenpaine kurissa, vaikka lääkitystä on säädetty jo useampaan kertaan. Olen 170 cm pitkä, painan 55 kg, syön terveyssuositusten mukaisesti, en tupakoi, en käytä alkoholia. Liikuntaa saa vähän liikaakin päivittäin. 

Aina ei ole näin yksinkertaista antaa ohjeistusta, että kunhan laihdut, niin elämä on kuin silkkiä vaan. Ei ole. 

Aivan. Geenit ja stressi myös tuolla kovat vaikuttajat. Etenkin geenit.

suomalainen tautiperintö     https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomalainen_tautiperint%C3%B6

Tuohan ei pidä paikkaansa. Kenestä tahansa maahan tulijasta tulee suomalainen. Ei taudit sentään maaperästä siirry senkin rasisti :D

Vierailija
31/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri hoitaa vain oiretta ei syytä oireisiin, se olisi liian vaikeaa etsiä se syy, ja muutenkin on hyvä että potilaat palaavat pyytämään lisää lääkettä oireisiin.

Vierailija
32/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit on nykyisin pelkkiä lääkekauppiaita lääketehtaisen talutusnuorassa. Keksimällä keksivät vikaa joihin myyvät "lääkkeet" sulle, ja vetävät provikat liiveihinsä siinä välissä...

Miten tämä provikkajuttu oikein toimii? Onko niillä siis joku sopimus lääketehtaan kanssa ja sitten raportoivat minkä verran ovat määränneet jotain tiettyä lääkettä? Missä ja miten noita sopimuksia sidotaan? Onko kaikilla lääkäreillä joku sopimus? 

Vierailija
33/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolestorolia nostaa prosessoidut vehnätuotteet jotka ei ole ihmisen kroppaan tarkoitettu. Onko mitenkään mahdollista lopettaa nykyaikainen vehnän käyttö? Siirry vaikka spelttiin ja käytä muita jauhoja. 

Näin se on, kun nykyaikainen maximaalinen voitto edellä keksitty uusi vehnäntähkä tuli markkinoille ja jokaisen leivän ja sämpylän raaka aineeksi, on kaikki kolesterolihommat ja kilpirauhashommat räjähtäneet yllättäen täysin käsiin. Ihminen menee aina sieltä mistä aita on matalin ja voitot edellä. Mitään vaikuttavuus arviointia uudelle tuotteelle ei tehty vaan se päästettiin markkinoille vapaaseen käyttöön. Mutta hei, syökää vaan sitä teidän hienoa leipäänne ja turruttakaa ja vaimentakaa kropan hätähuudot lääkärin määräämällä pskalla vaikka vaihtoehtojakin olisi.

Vierailija
34/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painoa alas niin pääset lääkkeistä eroon. 

Höpönlöpön, olen eri, mutta itselläni on verenpaine- ja kolesterolilääkitys, eikä sittenkään pysy verenpaine kurissa, vaikka lääkitystä on säädetty jo useampaan kertaan. Olen 170 cm pitkä, painan 55 kg, syön terveyssuositusten mukaisesti, en tupakoi, en käytä alkoholia. Liikuntaa saa vähän liikaakin päivittäin. 

Aina ei ole näin yksinkertaista antaa ohjeistusta, että kunhan laihdut, niin elämä on kuin silkkiä vaan. Ei ole. 

Ei kannattaisi siis syödä suositusten mukaisesti.

Vierailija
35/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vehnässä ei ole, eikä sokerissa, päinvastoin kuin jotkut näyttää olettavan. Kuohukermassa, maksapasteijassa, voimariinissa, jäätelössä sen sijaan löytyy. 

Vierailija
36/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, kun nykyaikainen maximaalinen voitto edellä keksitty uusi vehnäntähkä tuli markkinoille ja jokaisen leivän ja sämpylän raaka aineeksi, on kaikki kolesterolihommat ja kilpirauhashommat räjähtäneet yllättäen täysin käsiin. Ihminen menee aina sieltä mistä aita on matalin ja voitot edellä. Mitään vaikuttavuus arviointia uudelle tuotteelle ei tehty vaan se päästettiin markkinoille vapaaseen käyttöön. Mutta hei, syökää vaan sitä teidän hienoa leipäänne ja turruttakaa ja vaimentakaa kropan hätähuudot lääkärin määräämällä pskalla vaikka vaihtoehtojakin olisi.

Minä suuresti epäilen onko nuo moraalittomat ja sieluttomat ahneet paskat edes ihmisiä...

Vierailija
37/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Magnesiumin puutos aiheuttaa univaikeuksia, korkeaa verenpainetta ja matalia D vitamiinitasoja. Eli ottaisin magnesium lisän myös käyttöön, ei siitä haittaakaan ole.

Juurikin noin! Eikä sitten huonosti imeytyvää Mg-oksidia, vaan esim. Mg-glysinaattia! - Tosin ainakin Felix Harder on sitä mieltä että oksidi on itse asiassa paras muoto...  🤢 

Vierailija
38/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

M-1965 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos yritätte pitää kolesterolin ja verenpaineen kurissa pelkällä elänäntapojen muutoksella niin tehkää ne muutokset mutta oikeasti tarkistakaa verenpaine ja LDL-kolesteroli muutaman kuukauden kuluttua muutoksesta. Ja ottakaa lääkkeet käyttöön jos (kun) arvot edelleen ylittävät turvarajat. 

Itse tein muutoksia ruokavaliooni mutta en tarkistanut niiden vaikutusta. Sydäninfarkti ja sepelvaltimotaudin diagnoosi osui kohdalleni muutamia vuosia myöhemmin.

Ylipainoa mulla ei ole kiloakaan ja kunto varsin hyvä.  Se ei valitettavasti riittänyt. 

Verenpainetta pitää seurata itse kotona mittarilla, muutoin ei saa mitään käsitystä. 

Suolan minimointi on tehokas ja päivittäinen tunnin liikunta sekä liiallisen stressaamisen hallinta, jos niillä ei putoa niin sitten lääkitys. 

Vierailija
39/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on niin tyhmä, että ennemmin leikkauttaa raajan pois kuin muuttaa mitään ruokavaliossaan. Ihminen syyttää lääkäriä, geenejä, vaimoa tai ihan ketä muuta tahansa sairaudestaan, ennemmin kuin alkaisi katsomaan mitä laittaa kroppaansa tai edes lukemaan ainesosia. Terveys on sairauden ennalta ehkäisyä, ei oireiden turruttamista tai silmien ummistamista tai terveyden ylläpidon ulkoistamista.

Vierailija
40/83 |
03.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sokeasti ei kannata lääkärien määräämiin lääkityksiin luottaa.

Monenkaan lääkärin ammattiosaaminen ei riitä arvioimaan useiden samanaikaisten lääkkeiden vaikutusta toisiinsa. Mennään vain askelmerkein: vaiva 1 ja lääke tämä, vaiva 2 ja lääke toinen jne.

Toki joku yksittäinen vaiva ja lääke onnistuu varsin hyvin, esim. itselläni on vain verenpainelääkitys ja on toiminut hyvin. 

Mihin perustat tämän: "Monenkaan lääkärin ammattiosaaminen ei riitä arvioimaan useiden samanaikaisten lääkkeiden vaikutusta toisiinsa."?