Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyypin 2 diabetes ja ruokavalio

Vierailija
02.01.2026 |

Mitä ihmettä sitä pystyy syömään, kun nopeita hiilihydraatteja tulvii ovista ja ikkunoista ja sokerit nousee ja insuliiniresistenssi vaan pahenee! 
Miten paljon hiilihydraatteja pystytte syömään aterioilla? Täällä jo 40 hhgrammaa on näköjään liikaa, eikä sokeria ja vehnäjauhoja tai suklaata saisi syödä ikinä yhtään. Rasittavaa kytätä joka suupalaa.

Kommentit (1648)

Vierailija
1621/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoista riisiä  kohtalainen keko ( oli niin hyvää, että oli pakko saada) lisukkeineen, sen jälkeen 10 minuuttia reipasta liikuntaa. 1 tunnin kuluttua verensokeri 12,8, tunti 15 min kuluttua 12.

1,5 tunnin kuluttua 11.

1 h 45 min kuluttua 7,9 ja 2 tunnin kuluttua 8,5.


Ei siis todellakaan saa syödä riisiäkään. Tai vain  hyvin hyvin satunnaisesti. Nyt on kulunut 4 tuntia ateriasta, eikä vieläkään ole yhtään nälkä, joten ainakin nälkä pysyi poissa, kun söin vatsan täyteen.


Mutta hyvää oli. Ehkä jatkossa korvaan riisin lisukekasviksilla.

Juu, ei riisiäkään. Jos haluat hoitaa itseäsi, jätä nyt ihmeessä hiilihydraattimäärät vähemmälle!

Kävin lasten kanssa shusiravintolassa syömässä jonka jälkeen lapset eivät antaneet minun ajaa autoa, pää punoitti ja oli sumuinen olo, ei taida riisi sopia:)

Vierailija
1622/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.

Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.

Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.

 

Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.

Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista  litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.

Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.

 

Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.

Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti

 

itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Lääkäri ohjeistaa mitä ohjeistaa ja potilas kertoo lääkärille aikooko noudattaa ohjeita vai ei. Lääkäri kirjaa tiedon ylös. Sitten on lääkärin helpompi hoitaa ja tutkia potilasta, kun tietää miten potilas on sairauttaan hoitanut. 

Vierailija
1624/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Kyllä saavat, mutta harva osaa. 
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.

läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä. 

Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko.  Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan. 

Vierailija
1625/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valkoista riisiä  kohtalainen keko ( oli niin hyvää, että oli pakko saada) lisukkeineen, sen jälkeen 10 minuuttia reipasta liikuntaa. 1 tunnin kuluttua verensokeri 12,8, tunti 15 min kuluttua 12.

1,5 tunnin kuluttua 11.

1 h 45 min kuluttua 7,9 ja 2 tunnin kuluttua 8,5.


Ei siis todellakaan saa syödä riisiäkään. Tai vain  hyvin hyvin satunnaisesti. Nyt on kulunut 4 tuntia ateriasta, eikä vieläkään ole yhtään nälkä, joten ainakin nälkä pysyi poissa, kun söin vatsan täyteen.


Mutta hyvää oli. Ehkä jatkossa korvaan riisin lisukekasviksilla.

Juu, ei riisiäkään. Jos haluat hoitaa itseäsi, jätä nyt ihmeessä hiilihydraattimäärät vähemmälle!

Ei tolle kannata mitään ohjeita antaa :D:D

Aina kannattaa antaa ohjeita ymmärtämättömille.

Vierailija
1626/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Lääkäri ohjeistaa mitä ohjeistaa ja potilas kertoo lääkärille aikooko noudattaa ohjeita vai ei. Lääkäri kirjaa tiedon ylös. Sitten on lääkärin helpompi hoitaa ja tutkia potilasta, kun tietää miten potilas on sairauttaan hoitanut. 

Höpö höpö, kaikki potilaat kuitenkin valehtelevat syömisistään. Ei lääkäri niitä ylös kirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1627/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Kyllä saavat, mutta harva osaa. 
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.

läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä. 

Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko.  Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan. 

2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.

Vierailija
1628/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana jättää sokerin, alkoholin ja vehnän pois. Syö täysjyvätuotteita, palkokasveja, kasviksia, protskua, sieniä, pähkinöitä  ja hyviä rasvoja. 

Kunpa se olisikin niin helppoa!

Minä olen tehnyt herkkuja karppausohjeilla, jos on tehnyt mieli herkutella. Muutenhan saa syödä aika normaalisti. 

No ei kyllä saa syödä normaalisti!

Miten korvaat mökillä paistetut letut + jäätelön ja mansikkahillon?

Kesän ekan mansikkakermakakun?

Tuoreet croissantit?

Karjalanpiirakat, korvapuustit, minttukrokanttisuklaan ja kermatoffeen? Lakritsijäätelön?

syöt ensin kuituja, sitten herkkuja kohtuudella ja syömisen jälkeen lähdet lenkille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1629/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana jättää sokerin, alkoholin ja vehnän pois. Syö täysjyvätuotteita, palkokasveja, kasviksia, protskua, sieniä, pähkinöitä  ja hyviä rasvoja. 

Kunpa se olisikin niin helppoa!

Minä olen tehnyt herkkuja karppausohjeilla, jos on tehnyt mieli herkutella. Muutenhan saa syödä aika normaalisti. 

No ei kyllä saa syödä normaalisti!

Miten korvaat mökillä paistetut letut + jäätelön ja mansikkahillon?

Kesän ekan mansikkakermakakun?

Tuoreet croissantit?

Karjalanpiirakat, korvapuustit, minttukrokanttisuklaan ja kermatoffeen? Lakritsijäätelön?

syöt ensin kuituja, sitten herkkuja kohtuudella ja syömisen jälkeen lähdet lenkille

No hehheh

Vierailija
1630/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää loppuelämän ensimmäistä päivää!

Kerro, mitä olet tänään syönyt, kerro myös päivän liikuntasaliisi!

Klo 8:30 kolme munaa ja 120g jauhelihaa voissa paistettuna.

 

Klo 11:30 kolme paistettua munaa, 50g sardiineja, 100g raejuustoa.

 

Klo 15 100g kylmäsavulohta ja 200g raejuustoa, mihin lisäsin noin 20g voita.

 

Pari lyhyttä metsälenkkiä, yhteensä 1h 10min. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1631/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Kyllä saavat, mutta harva osaa. 
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.

läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä. 

Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko.  Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan. 

2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.

EI minulla ainakaan johtunut syömisistä. 

Vierailija
1632/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää loppuelämän ensimmäistä päivää!

Kerro, mitä olet tänään syönyt, kerro myös päivän liikuntasaliisi!

Klo 8:30 kolme munaa ja 120g jauhelihaa voissa paistettuna.

 

Klo 11:30 kolme paistettua munaa, 50g sardiineja, 100g raejuustoa.

 

Klo 15 100g kylmäsavulohta ja 200g raejuustoa, mihin lisäsin noin 20g voita.

 

Pari lyhyttä metsälenkkiä, yhteensä 1h 10min. 

Älä viitsi valehdella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1633/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää loppuelämän ensimmäistä päivää!

Kerro, mitä olet tänään syönyt, kerro myös päivän liikuntasaliisi!

Klo 8:30 kolme munaa ja 120g jauhelihaa voissa paistettuna.

 

Klo 11:30 kolme paistettua munaa, 50g sardiineja, 100g raejuustoa.

 

Klo 15 100g kylmäsavulohta ja 200g raejuustoa, mihin lisäsin noin 20g voita.

 

Pari lyhyttä metsälenkkiä, yhteensä 1h 10min. 

Eikö yhtään kasviksia? Miten pystyt syömään noin paljon kananmunia ja rasvaa? Minulla tökkii jo pari kananmunaa päivässä. 

Vierailija
1634/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Kyllä saavat, mutta harva osaa. 
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.

läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä. 

Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko.  Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan. 

2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.

EI minulla ainakaan johtunut syömisistä. 

Väliäkö sillä, mistä johtuu, kun kerran on jo tullut. Ylipainoiset laihduttaa, kaikki liikkuu päivittäin ja karsii kaikki herkut pois ja yrittää elää askeettista elämää ilman herkkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1635/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ekana jättää sokerin, alkoholin ja vehnän pois. Syö täysjyvätuotteita, palkokasveja, kasviksia, protskua, sieniä, pähkinöitä  ja hyviä rasvoja. 

Kunpa se olisikin niin helppoa!

Minä olen tehnyt herkkuja karppausohjeilla, jos on tehnyt mieli herkutella. Muutenhan saa syödä aika normaalisti. 

No ei kyllä saa syödä normaalisti!

Miten korvaat mökillä paistetut letut + jäätelön ja mansikkahillon?

Kesän ekan mansikkakermakakun?

Tuoreet croissantit?

Karjalanpiirakat, korvapuustit, minttukrokanttisuklaan ja kermatoffeen? Lakritsijäätelön?

syöt ensin kuituja, sitten herkkuja kohtuudella ja syömisen jälkeen lähdet lenkille

Mitä kuituja syöt? Jos kerran leipä on myrkkyä. Kaalia  vai? Porkkanoitakaan ei varmaan voi monta syödä kerrallaan, yhdessä porkkanassa on 5 grammaa hiilareita.

Vierailija
1636/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.

Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.

Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.

 

Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.

Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista  litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.

Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.

 

Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.

Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti

 

itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.  

Aivotoiminnassa näkyy...

Vierailija
1637/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.

Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.

Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.

 

Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.

Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista  litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.

Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.

 

Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.

Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti

 

itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.  

Aivotoiminnassa näkyy...

Aivan, aivot tarvii rasvaa. Ne on rasvaa ja kolesterolia. Sokerin syöjät on jo niin pihalla ettei ne tajuu :)

Vierailija
1638/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.

Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.

Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.

 

Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.

Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista  litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.

Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.

 

Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.

Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti

 

itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.  

Aivotoiminnassa näkyy...

No eipä ole ollut vajausta aivotoimitojen suhteen...

Vierailija
1639/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.

Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.

Kyllä saavat, mutta harva osaa. 
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.

läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä. 

Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko.  Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan. 

2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.

EI minulla ainakaan johtunut syömisistä. 

Aivan varmasti johtui. 2tyypin diabetes ei ilmasta ilmesty. Siihen tarvitaan huono ravinto.

Vierailija
1640/1648 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.

Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.

Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.

 

Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.

Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista  litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.

Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.

 

Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.

Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti

 

itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.  

Aivotoiminnassa näkyy...

No eipä ole ollut vajausta aivotoimitojen suhteen...

Vajavaiset ei aina itse huomaa :)