Tyypin 2 diabetes ja ruokavalio
Mitä ihmettä sitä pystyy syömään, kun nopeita hiilihydraatteja tulvii ovista ja ikkunoista ja sokerit nousee ja insuliiniresistenssi vaan pahenee!
Miten paljon hiilihydraatteja pystytte syömään aterioilla? Täällä jo 40 hhgrammaa on näköjään liikaa, eikä sokeria ja vehnäjauhoja tai suklaata saisi syödä ikinä yhtään. Rasittavaa kytätä joka suupalaa.
Kommentit (1648)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.
Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.
Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.
Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.
Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.
Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.
Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.
Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti
itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Lääkäri ohjeistaa mitä ohjeistaa ja potilas kertoo lääkärille aikooko noudattaa ohjeita vai ei. Lääkäri kirjaa tiedon ylös. Sitten on lääkärin helpompi hoitaa ja tutkia potilasta, kun tietää miten potilas on sairauttaan hoitanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Kyllä saavat, mutta harva osaa.
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.
läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä.
Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko. Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoista riisiä kohtalainen keko ( oli niin hyvää, että oli pakko saada) lisukkeineen, sen jälkeen 10 minuuttia reipasta liikuntaa. 1 tunnin kuluttua verensokeri 12,8, tunti 15 min kuluttua 12.
1,5 tunnin kuluttua 11.
1 h 45 min kuluttua 7,9 ja 2 tunnin kuluttua 8,5.
Ei siis todellakaan saa syödä riisiäkään. Tai vain hyvin hyvin satunnaisesti. Nyt on kulunut 4 tuntia ateriasta, eikä vieläkään ole yhtään nälkä, joten ainakin nälkä pysyi poissa, kun söin vatsan täyteen.
Mutta hyvää oli. Ehkä jatkossa korvaan riisin lisukekasviksilla.Juu, ei riisiäkään. Jos haluat hoitaa itseäsi, jätä nyt ihmeessä hiilihydraattimäärät vähemmälle!
Ei tolle kannata mitään ohjeita antaa :D:D
Aina kannattaa antaa ohjeita ymmärtämättömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole. Lääkäri ohjeistaa mitä ohjeistaa ja potilas kertoo lääkärille aikooko noudattaa ohjeita vai ei. Lääkäri kirjaa tiedon ylös. Sitten on lääkärin helpompi hoitaa ja tutkia potilasta, kun tietää miten potilas on sairauttaan hoitanut.
Höpö höpö, kaikki potilaat kuitenkin valehtelevat syömisistään. Ei lääkäri niitä ylös kirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Kyllä saavat, mutta harva osaa.
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä.
Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko. Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan.
2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekana jättää sokerin, alkoholin ja vehnän pois. Syö täysjyvätuotteita, palkokasveja, kasviksia, protskua, sieniä, pähkinöitä ja hyviä rasvoja.
Kunpa se olisikin niin helppoa!
Minä olen tehnyt herkkuja karppausohjeilla, jos on tehnyt mieli herkutella. Muutenhan saa syödä aika normaalisti.
No ei kyllä saa syödä normaalisti!
Miten korvaat mökillä paistetut letut + jäätelön ja mansikkahillon?
Kesän ekan mansikkakermakakun?
Tuoreet croissantit?
Karjalanpiirakat, korvapuustit, minttukrokanttisuklaan ja kermatoffeen? Lakritsijäätelön?
syöt ensin kuituja, sitten herkkuja kohtuudella ja syömisen jälkeen lähdet lenkille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekana jättää sokerin, alkoholin ja vehnän pois. Syö täysjyvätuotteita, palkokasveja, kasviksia, protskua, sieniä, pähkinöitä ja hyviä rasvoja.
Kunpa se olisikin niin helppoa!
Minä olen tehnyt herkkuja karppausohjeilla, jos on tehnyt mieli herkutella. Muutenhan saa syödä aika normaalisti.
No ei kyllä saa syödä normaalisti!
Miten korvaat mökillä paistetut letut + jäätelön ja mansikkahillon?
Kesän ekan mansikkakermakakun?
Tuoreet croissantit?
Karjalanpiirakat, korvapuustit, minttukrokanttisuklaan ja kermatoffeen? Lakritsijäätelön?
syöt ensin kuituja, sitten herkkuja kohtuudella ja syömisen jälkeen lähdet lenkille
No hehheh
Vierailija kirjoitti:
Hyvää loppuelämän ensimmäistä päivää!
Kerro, mitä olet tänään syönyt, kerro myös päivän liikuntasaliisi!
Klo 8:30 kolme munaa ja 120g jauhelihaa voissa paistettuna.
Klo 11:30 kolme paistettua munaa, 50g sardiineja, 100g raejuustoa.
Klo 15 100g kylmäsavulohta ja 200g raejuustoa, mihin lisäsin noin 20g voita.
Pari lyhyttä metsälenkkiä, yhteensä 1h 10min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Kyllä saavat, mutta harva osaa.
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä.
Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko. Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan.
2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.
EI minulla ainakaan johtunut syömisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää loppuelämän ensimmäistä päivää!
Kerro, mitä olet tänään syönyt, kerro myös päivän liikuntasaliisi!
Klo 8:30 kolme munaa ja 120g jauhelihaa voissa paistettuna.
Klo 11:30 kolme paistettua munaa, 50g sardiineja, 100g raejuustoa.
Klo 15 100g kylmäsavulohta ja 200g raejuustoa, mihin lisäsin noin 20g voita.
Pari lyhyttä metsälenkkiä, yhteensä 1h 10min.
Älä viitsi valehdella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää loppuelämän ensimmäistä päivää!
Kerro, mitä olet tänään syönyt, kerro myös päivän liikuntasaliisi!
Klo 8:30 kolme munaa ja 120g jauhelihaa voissa paistettuna.
Klo 11:30 kolme paistettua munaa, 50g sardiineja, 100g raejuustoa.
Klo 15 100g kylmäsavulohta ja 200g raejuustoa, mihin lisäsin noin 20g voita.
Pari lyhyttä metsälenkkiä, yhteensä 1h 10min.
Eikö yhtään kasviksia? Miten pystyt syömään noin paljon kananmunia ja rasvaa? Minulla tökkii jo pari kananmunaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Kyllä saavat, mutta harva osaa.
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä.
Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko. Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan.
2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.
EI minulla ainakaan johtunut syömisistä.
Väliäkö sillä, mistä johtuu, kun kerran on jo tullut. Ylipainoiset laihduttaa, kaikki liikkuu päivittäin ja karsii kaikki herkut pois ja yrittää elää askeettista elämää ilman herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekana jättää sokerin, alkoholin ja vehnän pois. Syö täysjyvätuotteita, palkokasveja, kasviksia, protskua, sieniä, pähkinöitä ja hyviä rasvoja.
Kunpa se olisikin niin helppoa!
Minä olen tehnyt herkkuja karppausohjeilla, jos on tehnyt mieli herkutella. Muutenhan saa syödä aika normaalisti.
No ei kyllä saa syödä normaalisti!
Miten korvaat mökillä paistetut letut + jäätelön ja mansikkahillon?
Kesän ekan mansikkakermakakun?
Tuoreet croissantit?
Karjalanpiirakat, korvapuustit, minttukrokanttisuklaan ja kermatoffeen? Lakritsijäätelön?
syöt ensin kuituja, sitten herkkuja kohtuudella ja syömisen jälkeen lähdet lenkille
Mitä kuituja syöt? Jos kerran leipä on myrkkyä. Kaalia vai? Porkkanoitakaan ei varmaan voi monta syödä kerrallaan, yhdessä porkkanassa on 5 grammaa hiilareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.
Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.
Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.
Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.
Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.
Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.
Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.
Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti
itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.
Aivotoiminnassa näkyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.
Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.
Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.
Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.
Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.
Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.
Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.
Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti
itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.
Aivotoiminnassa näkyy...
Aivan, aivot tarvii rasvaa. Ne on rasvaa ja kolesterolia. Sokerin syöjät on jo niin pihalla ettei ne tajuu :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.
Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.
Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.
Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.
Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.
Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.
Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.
Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti
itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.
Aivotoiminnassa näkyy...
No eipä ole ollut vajausta aivotoimitojen suhteen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri kävi työterveyshoidossa ja diabetes todettiin, sai pillerit ja jatkaa ainakin töissä, leipää ja pullaa linjalla, eli eikö saanut mitään ohjeita syömiseen muuta kuin pilleripurkin syötäväksi? Hoidetaan oireet ja sairauden syyllä ei ole niin väliä, ihmetyttää tämä lääkäreitten moraali.
Ei kyse ole lääkäreitten moraalista. He eivät saa ohjeistaa vastoin virallista suositusta ja käypähoitoa.
Kyllä saavat, mutta harva osaa.
Ja potilas ei viitsi muuttaa mitään ruokavaliostaan, koska muutos vaatii yleensä ikäviä muutoksia ( ei voi syödä ihan kaikkea, mitä mieli tekee), tablettipurkki on helpompi tapa. Kunnes tabletit eivät enää riitä.läheskään kaikki diabeetikot ei syö mitä haluaa. diabetes ei oikeastaa johdu syömisistä, vaan haiman ja maksan huonosta toiminnasta.Diabeteksen toki saa huonoon hoitotasapainoon, jos tuossa yhteydessä ei tee sellaisia elinmuutoksia, joita pitää tehdä.
Moni ns. terve ihminen elää paljon epäterveellisemmin kuin keskimääräinen diabeetikko. Diabetes kulkee myös geeneissä, joten jos tietää ja tuntee omaa sukuaan, niin kannattaa heiltäkin kysellä, että miten hoitavat diabetestään ja minkä ovat kokeneet auttavan.
2tyypin diabetes johtuu nimenomaan syömisistä. Varsinkin, jos perimää on.
EI minulla ainakaan johtunut syömisistä.
Aivan varmasti johtui. 2tyypin diabetes ei ilmasta ilmesty. Siihen tarvitaan huono ravinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on surullista luettavaa. Näinkö vähän kukin terveydestään välittää.
Diabetesta sairastavat vetävät surutta sokeria ja vain itkevät jälkeenpäin.
Sokeri ja viljat aiheuttavat riippuvuutta. Se on koukku, jossa ihminen on tiukasti kiinni.
Se ei ole vain "välinpitämättömyyttä". Siihen ympärille kulttuuri, joka suosii leipää, puuroa ja pastaa, siihen moni on kasvanut ja luottaa.
Ei leivässä, puurossa ja pastassa ole mitään vikaa, varsinkin josin käyttää muista kuin valkoisesta venhäjauhoista tehtyjä tuotteita. Eikä lisää sokeria. Moni tietämättään imee tuoremehuissa ym sokeria älyttömät määrät, esim helteellä voi hotkaista litran omenatuoremehua, jossa on 100 grammaa sokeria, siis sitä omenan omaa sokeria.
Valitettavasti niissä on runsaasti hiilihydraattia, ja ne nosravat siten paljon verensokeria.
Terveellä ihmisellä sokeriaineenvaihdunta toimii, diabeetikolla ei. Siksi nuo ovat erittäin huono vaihtoehto D2.n ruoaksi.
Ensin kuidut, sitten hiilarit ja mahdollisimman hidas syöminen = sokerit ei nouse niin voimakkaasti
itse syön joka aamu täysjyväviljapuroa eikä se sokereissa kovin pitkään näy. aamiaisen jälkeen lähden aina lenkille.
Aivotoiminnassa näkyy...
No eipä ole ollut vajausta aivotoimitojen suhteen...
Vajavaiset ei aina itse huomaa :)
Kävin lasten kanssa shusiravintolassa syömässä jonka jälkeen lapset eivät antaneet minun ajaa autoa, pää punoitti ja oli sumuinen olo, ei taida riisi sopia:)