Tyypin 2 diabetes ja ruokavalio
Mitä ihmettä sitä pystyy syömään, kun nopeita hiilihydraatteja tulvii ovista ja ikkunoista ja sokerit nousee ja insuliiniresistenssi vaan pahenee!
Miten paljon hiilihydraatteja pystytte syömään aterioilla? Täällä jo 40 hhgrammaa on näköjään liikaa, eikä sokeria ja vehnäjauhoja tai suklaata saisi syödä ikinä yhtään. Rasittavaa kytätä joka suupalaa.
Kommentit (1415)
Vierailija kirjoitti:
Vappuna pysyin erossa muuten munkeista, paitsi kolme pikkumunkkia ilman hilloa söin ihan huomaamatta.
Jos herään kuudelta, sokeri on alle 6, jos herään klo 8, sokeri on yli 7.
En kai voi mitään pätkäpaastoja harrastaa, kun sokerit nousee ihan itsestään vaikka mitään ei söisi.
Se on se rasvamaksa, joka niitä sokereita nostaa.
Tää on rankkaa, kun pitää jatkuvasti syödä tylsää ruokaa.
Jos syö väärin, niin sitten on pakko liikkua ihan sikana. En tykkää.
Onneksi on kevät, joten ulkona on kiva liikkua.
Vierailija kirjoitti:
no eikä tarvitse!
Eilenkin paistoin kananfileitä, herkkusieniä, sipulia, paprikaa, tomaattia, lautasen reunalle raastettua kaalia ja punakaalisalaattia.
Hyvää.
Tuosta suklaasta sinulle vihje. Täällä ei varmaan saa mainostaa, mutta Suomessa yksi valmistaja tekee sokerittomia 100g suklaalevyjä. Suklaatehdas B Porvoosta. Niitä on myynnissä ainakin isommissa kaupoissa. Löytyy yleensä kaupan suklaa-osaston alimmalta hyllyltä ja pitää erikseen tietää etsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no eikä tarvitse!
Eilenkin paistoin kananfileitä, herkkusieniä, sipulia, paprikaa, tomaattia, lautasen reunalle raastettua kaalia ja punakaalisalaattia.
Hyvää.
herkkusieniä, hiilihydraatti imeytyvä 0.4 g
sipulia, hiilihydraatti imeytyvä 4.9 g
paprikaa, hiilihydraatti imeytyvä 4.8 g
tomaattia hiilihydraatti imeytyvä 3.5 g
summattu osatekijöistä
nuo on sataa grammaa kohti, eli ei juuri mitään! JA on hyvää!
Voit laskea fineli.fi sivuilla!
Isey skyrriin olen ihastunut( kun katsoo vaan, että valitsee sellaisen maun, jossa alle 5g hh/100 g, esim vanilja, toffee ja persikka), sekaan saman verran maustamatonta jogurttia, niin jo on hyvää! Eikä yhtään tylsää!
Onko kokemusta Vaasan Feel Good minihiilari-kauraleivästä? Kuitua 14g/100g, hh 19g/209g, hh 4.8g/ viipale. On tuossa vehnääkin, kauraa 74%leivän viljasta.
Voiko tuota syödä kerralla vaikka 2 palaa, joista tulee hh noin 10 g? En oikein leipää ole uskaltanut syödä, kun siinä on niin paljon hiilareita, tykkäisin kyllä välillä.
Itse tehtyjä keittoja ja sokeriton leipä . Näkkileipä. Hapankorppu. Pekonimuna aterioita. Paistilihaa ja keitettyjä porkkanoita. Porkkanaraastetta ja marjoja. Omena ja päärynä. Puuro itse tehty. Sokeriton. Vain suolaa. Voita. Itsetehty sokeriton mehukeitto. Kahvit ilman sokeria. Kofeiinia alas eli vähemmän . Kahvia voi harventaa muutamaan kupilliseen kuukaudessa. Salaatti kastikkeet pois kokonaan. Voit ripauttaa tomaatille suolaa. Tai puristaa sitruunan mehun. Sitruunan mehu käy myös kalan päälle. Käytä kevysmaitoa vähän ja purista itse appelsiinin mehu c vitamiini tarpeen takia. Ei lisättyä sokeria eikä kuorien malto osaa. Sopii myös porkkanaraasteen päälle. Et kuole nälkään. Voit tehdä itse keksejä maustamalla hunajalla. Jos verensokeri laskee liikaa sekin on vaarallista joten banaani auttaa. Tai kun on huono olo osta tikkari tai ime sokerin palaa. Pieni jogurtti tai tumma sokeri auttaa nostamaan verensokereita kevyesti. Alkoholeissa on vähäsokerisia mm.kuivat viinit. Viili ja olut missä ei ole lisättyä siirappia eikä hilloja käy. On oluita missä on siirappia. Voit hyvin syödä sokerittoman spagettijauhelihakastike itse tehtynä. Käytä paprikaa välillä. On sokerittomat jäätelöt ja suklaat mutta koska ihminen tarvitsee hiukan sokeria käytä normaalia tummaa suklaata . Viinirypäleessä on rautaa ja munissa.
Sokeriton hapanleipä ja näkkileipä. Päälle Oivariini ja paprikaa.
Älkää nyt hunajaa käyttäkö sokerin korvaajana, sehän nostaa sokeria ihan samalla tavalla!
Sokerittomassavjäötelössä on makeutusaineena erytriolia, joka syöpävaarallinen lisäaine.
Vierailija kirjoitti:
Sokerittomassavjäötelössä on makeutusaineena erytriolia, joka syöpävaarallinen lisäaine.
Eikä ole. Mutta voi lisätä aivo-ja sydäninfarktiriskiä, joten jätän syömättä.
Vierailija kirjoitti:
On niitä steviallakin makeutettuja, älä pelottele!
Jos keittää perunoita kerralla enemmän, jäähdyttää ne ja laittaa jääkaappiin, niin säilyykö se, että ei nosta verensokeria niin paljon, jos lämmittää sitten mikrossa, kun seuraavina päivinä syö ne? Minulla tämä tapa käytössä sen takia, kun en viitsi joka päivä keittää yhtä kahta perunaa, kun asun yksin. Laitan yleensä kalaa, kanaa yms. kanssa niin, että on enemmän kuin yhdelle aterialle ja lämmitän sitten parina päivänä. Siis siihen muusijuttuun liittyen. Db 2 esivaiheessa, välillä käy sokerit yli riskirajan. Kolesteroli ja verenpaine jo lääkitty, insuliinia ei vielä annettu.
"Koska ihminen tarvitsee hiukan sokeria käytä normaalia tummaa suklaata." Kakkosdiabeetikko harvoin tarvitsee sokeria, kun maksa tuottaa sitä omiin tarpeisiin. Juuri sokerin syöminen tekee sen vuoristoradan verensokeriin.
Ykkösdiabeetikot on sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Jos keittää perunoita kerralla enemmän, jäähdyttää ne ja laittaa jääkaappiin, niin säilyykö se, että ei nosta verensokeria niin paljon, jos lämmittää sitten mikrossa, kun seuraavina päivinä syö ne? Minulla tämä tapa käytössä sen takia, kun en viitsi joka päivä keittää yhtä kahta perunaa, kun asun yksin. Laitan yleensä kalaa, kanaa yms. kanssa niin, että on enemmän kuin yhdelle aterialle ja lämmitän sitten parina päivänä. Siis siihen muusijuttuun liittyen. Db 2 esivaiheessa, välillä käy sokerit yli riskirajan. Kolesteroli ja verenpaine jo lääkitty, insuliinia ei vielä annettu.
En tiedä, miten käy perunan sokeria nostavan vaikutuksen, jos sitä säilyttää jääkaapissa, mutta jos et kerrallaan yhtä tai kahta perunaa enempää syö, niin anna mennä entiseen tapaan.
Vappuna pysyin erossa muuten munkeista, paitsi kolme pikkumunkkia ilman hilloa söin ihan huomaamatta.
Jos herään kuudelta, sokeri on alle 6, jos herään klo 8, sokeri on yli 7.
En kai voi mitään pätkäpaastoja harrastaa, kun sokerit nousee ihan itsestään vaikka mitään ei söisi.