Myöhästyin 5 min töistä ja tuli sanomista
Olisin ollut juuri ja juuri ajoissa ellei olisi tullut tulipalokiirettä päästä vessaan ennen työvuoron alkua. Myöhästyin, koska junavuoro olikin peruttu ja vaihtoyhteys vaihtui toiseen. Olisi pitänyt matkalta soittaa ja kertoa, että saatan myöhästyä. Olin leimauslaitteellakin kahta minuuttia yli työvuoron alkamisen ja se oli sitten liikaa.
Välillä tuntuu, että jokainen maailman asia pitäisi tietää ja muistaa ja osata tarkistaa joka elämän päivä ettei mene pieleen. Kohta olen sitten varmaan työttömänä kun en pikkulapsen vanhempana muista tai osaa näemmä enää mitään. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (74)
Ehkä ap. esihenkilön pitäisi mennä oppiin Ruotsiin
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä aina ilmoitan, jos tuntuu, että matka kestää ja kestää... Nykyään on vielä niin helppoa, että laitan viestin esimiehelle, että "olen pahoillani, mutta näyttää siltä, että myöhästyn. Matkalla kuitenkin.."
Usein sitten sattuu niin, että olen minuuttia paria vailla, etten myöhästykään. Meillä ei ole tarkkaa kulunvalvontaa, mutta kyllä mun mielestä on ihan kohteliasta ilmotella. Etenkin kun meillä alkaa palaverilla päivä.. esimies tekee päätöksen, että odottavatko vai eivät.
Kaikki ei aja junalla, ja mä en ainakaan ala mistään tapporuuhkasta soittelemaan autonratista kenellekään. Jos ei riitä, että selittää tullessa toimistolle, niin sitten on jossain muussakin vikaa.
Riippuu alasta. Ja firmasta. On aloja joilla vähemmän tärkeää jos 5 min poissa ja alat joissa pitää olla varasysteemit.
Eli et osannut soittaa töihin että myöhästyt ? Nyt se jonkun kolmannen osapuolen vika, kun sinulla on juna myöhässä ja et osannut pidätellä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on Orpon ja Purran tuntematon jarru, joka estää Suomen talouskasvun ja on vienyt Suomen Eu:n tarkkailuluokalle, jos viiden minuutin myöhästymisestä uhkaillaan varoituksella.
Tietääkö joku, mikä julkinen liikenne pelaa aikataulussa, tai liikenne,. Päiväkodit, koulut jne.
Muualla Euroopassa, kuten Saksassa puhutaan henkilökunnan olevan yrityksen voimavara, Suomessa kaiken pahan alku ja juuri.
Tai Ruotsissa, jossa suomalsta työkulttuuria pidetään hyvin loukkaavana ja epäkohteliaana, kun töitä aloitetaan tehdä heti, kun tullaan työpaikalle, eikä kahvitella ja seurustella ensimmäistä tuntia työn alkaessa.
Hah. Tervetuloa kotihoitoon jossa ensimmäinen asiakaskäynti listalla saattaa olla aikataulutettu alkavaksi kymmenen minuutin kuluttua työajan alkamisesta.
Vierailija kirjoitti:
No juuri tuossa kohtaa kun juna on peruttu,olisin soittanut et saatan myöhästyä. Mä soitin töihin, et en tiedä millon pääsen. Oli just käyny kolari edessäpäin, et pelastuslaitos tuli vasta paikalle. Kiertotie, eikä sekään liikkunut. No näin sitten et pelastuslaitos jo lähti ja iso tie auki, tein siitä jonosta uukkarin ja ajoin kolari paikan ohi ja pääsin töihin. Tosin lähden aina sen verran etuajassa, et tuokaan ei loppupeleissä myöhästyttäny mua ollenkaan. Pääsin ajoissa töihin.
Wau! Ootpa pätevä!😲
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on olemassa vielä inhimillisiä ja hyviä esihenkilöitä... Ap:n pomo ei tällainen ole.
Täh, mitä hemmettiä? Kukaan meistä ei tiedä muut kuin ap millaisesta työstä kyse. Itsekin otsikossa sanoo ett myöhästyin eikä edes ilmoittanut. Päätäkö olis pitänyt silittää? Jos hyväksytään sithän kaikki muutkin vois tulla 5 min myöhässä.
Otetaan palaute vastaan ja opitaan siitä. Tuollainen vässyköinti ett en enää muista ja yhtä, niin jonossa on monta aktiivista jotka tulee heti jos annetaan lupa. Ryhdistäytykää sut hemmetissä.
Tänään puhuttiin täällä ett suomalaiset ei sopeudu ruotsalaiseen työelämään. Samassa jutussa kerrottiin ett suomalaiset oli sijalla 23 Euroopassa kuinka he sitoutuvat työhönsä. Kuulostaa pahalta.
Vierailija kirjoitti:
Laita ensi kerralla siihen sun reittioppaaseen 10 min aikaisempi aika. Ongelma ratkaistu. Itse menen töihin yli puoli tuntia ennemmin, kun en jaksa stressailla. Saa aloittaa päivän rauhassa.
Eli viikossa 2,5t extraa duunissa ilman palkkaa,ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä se on Orpon ja Purran tuntematon jarru, joka estää Suomen talouskasvun ja on vienyt Suomen Eu:n tarkkailuluokalle, jos viiden minuutin myöhästymisestä uhkaillaan varoituksella.
Tietääkö joku, mikä julkinen liikenne pelaa aikataulussa, tai liikenne,. Päiväkodit, koulut jne.
Muualla Euroopassa, kuten Saksassa puhutaan henkilökunnan olevan yrityksen voimavara, Suomessa kaiken pahan alku ja juuri.
Tai Ruotsissa, jossa suomalsta työkulttuuria pidetään hyvin loukkaavana ja epäkohteliaana, kun töitä aloitetaan tehdä heti, kun tullaan työpaikalle, eikä kahvitella ja seurustella ensimmäistä tuntia työn alkaessa.
Mistä löysit varoituksella uhkaamisen? Lähti mopo hiukan mielikuvituksen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Eli et osannut soittaa töihin että myöhästyt ? Nyt se jonkun kolmannen osapuolen vika, kun sinulla on juna myöhässä ja et osannut pidätellä?
Miten sinä soitat jossain liikenneruuhkassa tai olet viemässä lasta päiväkotiin. Seuraavaksi vanhempi haukutaan someriippuvaiseksi ja sääntö en rikkojaksi.
Ja ihan pakko kysyä, mikä työ tai ammatti on niin tärkeä, että se ei kestä yhtään myöhastymistä? Jos näin, silloin työnjohto ei ole ajan tasalla tehtävissä. Entä jos sattuu tapaturma, tulipalo jne.
Ei ole mahdollista myöhästyä, koska aikaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Lue samasta jutusta myöskin kuinka suomalaiset sitoutuvat työhön😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄 no, totta kai ilmoitat, jos saatat myöhästyä!
Niinhän se pitäisi. Mitä nyt Reittioppaan mukaan piti keretä ja kiire vessaan pilasi koko jutun.
ap
No ihan liian tiukalle oot sen aikataulun vetänyt jos yksi vessakäynti romuttaa koko homman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue samasta jutusta myöskin kuinka suomalaiset sitoutuvat työhön😀
Tuolla tavallako sitoudutetaan henkilökuntaa ja lisätään tuottavuutta työntekijöitä vahtimalla?
Olen kansainvälisessä yrityksessä, meillä työaika 3 liukumat, omalla ilmoituksella voi olla pois 5pv täydellä palkalla, työaikana käydään kampaajalla, lääkärissä jne. jne. Ja joka vuosi työntekijät ovat saaneet boonsta, kun hyvä tulos. Tähän suomifirmat eivät pysty, ne tuhoavat ihan itse itsensä heikoilla johtamustaidoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinä soitat jossain liikenneruuhkassa tai olet viemässä lasta päiväkotiin. Seuraavaksi vanhempi haukutaan someriippuvaiseksi ja sääntö en rikkojaksi.
Ja ihan pakko kysyä, mikä työ tai ammatti on niin tärkeä, että se ei kestä yhtään myöhastymistä? Jos näin, silloin työnjohto ei ole ajan tasalla tehtävissä. Entä jos sattuu tapaturma, tulipalo jne.
Vaikka ihan mikä tahansa työ, jossa avataan tietyllä kellonlyömällä. Siellä voi olla jono ovella odottamassa että se yksi tukee töihin avaamaan putiikin. Ei kovin hyvää mainetta jos joka aamu menee muutamalla minuutilla pitkäksi.
Myöhästyin kerran intistä pari minuuttia bussin takia. Heti uhkailtiin esitutkinnoilla ja kaikilla mahdollisilla rankaistuksilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah. Tervetuloa kotihoitoon jossa ensimmäinen asiakaskäynti listalla saattaa olla aikataulutettu alkavaksi kymmenen minuutin kuluttua työajan alkamisesta.
Niin hahaha ja se paikka on 20min toimistolta, seuraava paikka on taas toiseen suuntaan åuoöi tuntia ja kappas, sitten onkin takaisin sinne mistä lähdettiin hahhaha
Kuulostaa uskomattomalta, jos joku 5 min. myöhästyminen edes huomataan ja aikataulut vedetty noin tiukalle aikataulle. Mahtaa olla oikein kyttäys meininki. Ei mahda olla paras työpaikka ja työilmapiiri muutenkaan.
Tähän sopii vanha vitsi DDR:stä. Kolme kaverusta joutui samaan selliin kärsimmään tuomiotaan. Alkoivat kysellä toisiltaan, että miksi ja kuinka pitkään.
Ensimmäinen kertoi, että myöhästyi töistä 2 minuuttia. 5 vuotta tuotannon sabotoinnista.
Toinen kertoi, että tuli 5 minuuttia liian aikaisin töihin. 10 vuotta vakoilusta, sillä muuten ei kukaan tulisi etuajassa töihin.
Kolmas kertou, että tuli täsmälleen oikeaan aikaan töihin. Tästä pääteltiin, että hän oli hankkinut lännestä salakuljetetun kellon. 15 vuotta.