Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyin 5 min töistä ja tuli sanomista

Vierailija
02.01.2026 |

Olisin ollut juuri ja juuri ajoissa ellei olisi tullut tulipalokiirettä päästä vessaan ennen työvuoron alkua. Myöhästyin, koska junavuoro olikin peruttu ja vaihtoyhteys vaihtui toiseen. Olisi pitänyt matkalta soittaa ja kertoa, että saatan myöhästyä. Olin leimauslaitteellakin kahta minuuttia yli työvuoron alkamisen ja se oli sitten liikaa. 

Välillä tuntuu, että jokainen maailman asia pitäisi tietää ja muistaa ja osata tarkistaa joka elämän päivä ettei mene pieleen. Kohta olen sitten varmaan työttömänä kun en pikkulapsen vanhempana muista tai osaa näemmä enää mitään. Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen näiden etätyöläisten moraalia töiden aloittamisen ja keskeytysten osalta. Ei taida olla kontrollia, voivat huidella päivän aikana vaikka missä.

Totta. Olen täysin rappiolla. Herään milloin herään ja päivät täyttyvät usein kaikella muulla paitsi työnteolla. Saatan esimerkiksi sekoitella ja maistella drinkkejä. Tai verkkoshoppailen ulkomaisista verkkokaupoista. Mutta palkka juoksee kuitenkin ja tulee säännöllisesti tilille.

No tulihan se sieltä. Tuota olen jo kauan ajatellutkin. Minulle tuli 5 minuuttia yli 7 viesti sähköpostiin, ja soitin sitten tälle henkilölle , mutta ääni oli niin käheä ja uninen. Kysyin miten hän tuon viestin sitten niin aikaseen minulle lähetti. Ja arvatkaa hän oli käyttänyt ajastinta ja laittanut viestin edellispäivänä listalle. Voi sentään. 

Vierailija
62/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerta ei ole ongelma. Jos toistuu, sinä olet ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai pitää ilmoittaa jos myöhätyy!! Varsinkin jos tehtävässä kyse ihmisten hengestä.

Vierailija
64/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit ehtinyt tehdä sen 2-5:n minuutin aina töissä?

Vierailija
65/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi nuoruuteni aikana niin, että esimies kävi lomalla ollessaan tarkastamassa jos me nuoret oltiin tultu ajoissa töihin. Ja kun oltiin vain 15 min ennen töiden alkua niin nosti metelin. Oli sitä nuorena kaikkeen suostuvainen.

Nuorena sitä ei osannut pitää puoliaan. Muistan erään nuoruuden ajan työpaikan. Olin aina hyvissä ajoin töissä. No eikös nämä laiskat vanhat a k a t käskeneet minut jo heti saavuttuani työn ääreen. Tein siis välillä palkatonta työtä. Kellottivat taukoni, mutta itse olivat miten tykkäsivät. Vuoden verran olin tuossa työpaikassa. Se päivä kun kävin tyhjentämässä kaappini, niin yksikin kommentoi naama vääränä, että ai et vai tule tänään töihin. Vastasin iloisesti, että en enää, sain muita töitä. Ei tullut toivotuksia jatkoon, mutta se ei haitannut. Olin iloinen kun pääsin pois. Ja mikä tärkeintä, opettelin pitämään puoliani. 

Vierailija
66/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ensi kerralla siihen sun reittioppaaseen 10 min aikaisempi aika. Ongelma ratkaistu. Itse menen töihin yli puoli tuntia ennemmin, kun en jaksa stressailla. Saa aloittaa päivän rauhassa.

Jos teillä on työajan seuranta niin eikö noista ylimääräisistä plussista tuu sanomista? 

Vierailija
67/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ap:n työnkuvasta (en lukenut ketjua) mutta joillain aloilla esim. Lentoliikenne työvuorosta ei voi myöhästyä minuuttiakaan 

Vierailija
68/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomuksen, persujen ja SARIN kristillisten sekä sokerina pohjalla RKP potkulain hyväksyjät odottavat että myöhästyt seuraavan kerran ja sitten potku toteutuu. Kävelet ja otat tavarasi ja ilmottaudut työttömäksi. Tulot putoavat 70% joten kiitä niitä joita äänestit. Toivottavasti ei ole velkoja tai lapsia elätettävänä.

Vierailija
69/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyin itsekkin 35 minuuttia koska pyörätiellä oli 15 cm lunta ja jouduin kävelemään. Oli raskasta käellä syvässä lumessa ja kengät kastui.

Vierailija
70/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää masia meille kuuluu? Hoida itse omat työasiasi.

Vierailija
71/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen kiihkeästi ihmiset maalailee piruja seinille tuosta uudesta lakimuutoksesta. Ovatko nämä ihmiset niitä joilla onkin syytä pelätä? Eli ovatko he näitä saikuttelijoita, myöhästelijöitä, laiskureita?

Minussa tuo uusi laki ei herättänyt mitään negatiivisia tunteita. En siis pelkää, että joku päivä saan potkut, sillä olen ns. perustyöntekijä. En harrasta saikkuja, teen työni tunnollisesti jne. Minusta on oikeasti hyötyä työnantajalle. (Työskentelen teollisuudessa).

Vierailija
72/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen kiihkeästi ihmiset maalailee piruja seinille tuosta uudesta lakimuutoksesta. Ovatko nämä ihmiset niitä joilla onkin syytä pelätä? Eli ovatko he näitä saikuttelijoita, myöhästelijöitä, laiskureita?

Minussa tuo uusi laki ei herättänyt mitään negatiivisia tunteita. En siis pelkää, että joku päivä saan potkut, sillä olen ns. perustyöntekijä. En harrasta saikkuja, teen työni tunnollisesti jne. Minusta on oikeasti hyötyä työnantajalle. (Työskentelen teollisuudessa).

En pelkää kyllä lakimuutosta. Toivon, että työnantaja kuitenkin ymmärtää, että olen joskus vähän hönö. En ole aiemmin edes myöhästynyt ja vastedes kyllä soitan pienestäkin myöhästymisestä. Jos saan kenkää niin sitten saan. Ei kai siinä.

ap

Vierailija
73/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vaikuttaa yksinkertaiselta ihmiseltä jolle arjesta selviytyminen on haasteellista. Jossakin tukityöpaikassa taitaa olla eikä oikeissa töissä.

Vierailija
74/74 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuorot vaihtuu ns. lennosta ja esim. aamuvuorolainen ei voi lähteä ennen kuin iiltavuorolainen on paikalla, niin silloin jopa tuo 5 min. myöhästymisellä voi olla iso merkitys toiselle etenkin, jos liikkuu bussilla. Bussi saattaa mennä ns. just ohi ja seuraavaa joutuu odottamaan 30-40 min. Tällöin esim. lapsen haku päiväkodista voi viivästyä huomattavasti tai hlö voi myöhästyä jostain muusta tärkeästä menosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi