Myöhästyin 5 min töistä ja tuli sanomista
Olisin ollut juuri ja juuri ajoissa ellei olisi tullut tulipalokiirettä päästä vessaan ennen työvuoron alkua. Myöhästyin, koska junavuoro olikin peruttu ja vaihtoyhteys vaihtui toiseen. Olisi pitänyt matkalta soittaa ja kertoa, että saatan myöhästyä. Olin leimauslaitteellakin kahta minuuttia yli työvuoron alkamisen ja se oli sitten liikaa.
Välillä tuntuu, että jokainen maailman asia pitäisi tietää ja muistaa ja osata tarkistaa joka elämän päivä ettei mene pieleen. Kohta olen sitten varmaan työttömänä kun en pikkulapsen vanhempana muista tai osaa näemmä enää mitään. Kiitos ja anteeksi.
Kommentit (74)
Onko sattunut useasti ? Muuten ei ollut asiallista esimieheltäsi, jos oli kertaluonteista.
Ajattelen näiden etätyöläisten moraalia töiden aloittamisen ja keskeytysten osalta. Ei taida olla kontrollia, voivat huidella päivän aikana vaikka missä.
Mikä työ tämä on, onko yleisöpalvelua? Menet muutaman minuutin myöhästyneenä ja huohotat ja takinnapit auki ja pipo päässä ja meluat kovaan ääneen, anteeksi, anteeksi, täältä tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä sanomisia kannata jäädä vatvomaan sen enempää eikä ottaa nokkiinsa. Erheitä sattuu kaikille, ihmisiä tässää vain ollaan.
Jos on tullut sanomista viidestä minuutista, niin mitä ihmisiä me kaikki ollaan? Jos olisi kuten esität niin esimies olisi pitänyt turpansa kiinni viidetä minuutista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä sanomisia kannata jäädä vatvomaan sen enempää eikä ottaa nokkiinsa. Erheitä sattuu kaikille, ihmisiä tässää vain ollaan.
Ei niin varmaankaan. Alan vain olla niin väsynyt kaikkiin muistettaviin asioihin ettei päässä liiku kohta enää mikään. Välillä on niin epätodellinen olo.
ap
Sitä muistamisen taakkaa voi helpottaa kun laitat niitä muistettavia asioita lapulle ylös tai puhelimeen muistiin.
Olen laittanut eikä helpota enkä sitten välttämättä muista niitä muistutuksia. Tulee joku yksi muutos niin kaikki on taas levällään kuin jokisen eväät.
ap
Mun kaverikin valitti kuinka ikävä pomo hällä on kun kehtas valittaa yhdestä myöhästymisestä ja vielä siitä, että kerran oli lähtenyt muutaman minuutin ennen työajan loppumista. Myöhemmin selvis, ettei myöhästyminen tai aiemmin poislähtö ollut ainoa kerta, niitä tapahtui lähes viikottain. Edelleen kaveri on sitä mieltä, että pomo on nipo. Mitä se haittaa jos "joskus" myöhästyy. Kaikillehan niin käy.
Onko suomen maassa junaa, joka olisi täsmällinen. Aina saa jännittää mitä tulee matkalla, samoin jos on omalla autolla liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sattunut useasti ? Muuten ei ollut asiallista esimieheltäsi, jos oli kertaluonteista.
Ei ole sattunut kuin vain tänään. Ymmärrän kyllä miksi näin toimitaan, mutta kun kyse oli niin pienestä myöhästymisestä...! Jotkut nukkuvat ihan pommiinkin!
ap
Kannattaa ottaa vakavasti ja jatkaa säästämistä vimmatusti, sillä nykyinen hallitus on tuhonnut kansalaisten turvaverkoston, sillä irtisanomiset on mahdollista, vaikka myöstyisi minuutin ja eikä naama pomoa satu miellyttämään.
Joka näkyy jo talouskasvussa ja Suomi on syvässä taantumassa, toisin kuin Euroopassa, jossa useissa maassa on pula työvoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tähän tulee joku sanomaan, että kyllä tämä tuo se ja nämä asiat pitää muistaa ja joka päivä teet kunnolla ja plää plää. No en muista enää, olen ihan loppu muistamisten kanssa. Muista sitä, tätä ja tuota.
ap
Olen varmaan tyhmä tai jotain mutta en nyt ihan ymmärrä miten valituksesi muistettavista asioista ja tietämisestä ym. liittyy siihen että piti päästä vessaan ja junavuoro olikin vaihtunut?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ongelma? Leimaat saman verran yli pois lähtiessä.
Ei silleen saa tehä!
Lankapuhelinaikaan pomo soitti työmatkoilla ollssaan aina pari minuuttia ennen työajan päättymistä ja teki tikusta asiaa. Teki itsensä lähinnä naurettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen näiden etätyöläisten moraalia töiden aloittamisen ja keskeytysten osalta. Ei taida olla kontrollia, voivat huidella päivän aikana vaikka missä.
Totta. Olen täysin rappiolla. Herään milloin herään ja päivät täyttyvät usein kaikella muulla paitsi työnteolla. Saatan esimerkiksi sekoitella ja maistella drinkkejä. Tai verkkoshoppailen ulkomaisista verkkokaupoista. Mutta palkka juoksee kuitenkin ja tulee säännöllisesti tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🙄 no, totta kai ilmoitat, jos saatat myöhästyä!
Niinhän se pitäisi. Mitä nyt Reittioppaan mukaan piti keretä ja kiire vessaan pilasi koko jutun.
ap
Reittiopas on maailman paskin kello, vaihdotkaan ei päde!
Kyllä mä aina ilmoitan, jos tuntuu, että matka kestää ja kestää... Nykyään on vielä niin helppoa, että laitan viestin esimiehelle, että "olen pahoillani, mutta näyttää siltä, että myöhästyn. Matkalla kuitenkin.."
Usein sitten sattuu niin, että olen minuuttia paria vailla, etten myöhästykään. Meillä ei ole tarkkaa kulunvalvontaa, mutta kyllä mun mielestä on ihan kohteliasta ilmotella. Etenkin kun meillä alkaa palaverilla päivä.. esimies tekee päätöksen, että odottavatko vai eivät.
Turha tuosta on tehdä isompaa numeroa kun se on. Nyt sä tiedät että sun esimiehesi haluaa ilmoituksen kaikista muutamankin minuutin myöhästymisistä etukäteen, joten seuraavalla kerralla kun tuollaista käy sä voit varmaan ilmoittaa sille vaikka lähettämällä viestin.
Jos vaatimus olisi että ei saa koskaan myöhästyä minuuttiakaan niin se olisi aika kohtuuton, mutta kun pyydetään pelkkää ilmoitusta niin sä voit hyvin tehdä sen junamatkan aikana.
Niin. Sinä myöhästyit töistä. Niin minäkin myöhästyin sunnuntaiaamuna kun olikin tie poikki myrskyn tielle kaataman puun takia. Toki soitin heti puun huomattuani töihin että myöhästyin ja että tulen heti kun saan apua puun raivaamiseen, lopulta myöhästyin alle 10 min. En koskaan lähde töihin ihan viime tipassa vaikka työmatka on vain 2,5 kilsaa.
Ja näin uuvutetaan ja nöyryytetään työtä tekevät ihmiset. Inhimillisyys tuntuu olevan katoava luonnonvara.
Kaikilla ei ole joustoa.