Kumppanin löytäminen miehen näkökulmasta
Huomasin keskustelun kumppanin etsimisestä naisnäkökulmasta ja ajattelin aloittaa ketjun miesnäkökulmasta.
Olisi hienoa löytää samanhenkinen nainen, jolta saisi rakkautta ja jolle voisi osoittaa rakkautta.
Olen sinkku, aikaisemmat parisuhteet löytyivät harrastuksista ja kaveriporukasta. Niissä ei tällä hetkellä ole sopivia naisia. Aloitteita teen naisille jos huomaan tapahtumassa kiinnostavan naisen. Suunnilleen 3/10 lähestymisestä on johtanut treffeihin. Kuukaudessa treffejä 0-2.
En mielelläni nostaisi aloitteiden määrää, koska en ole ulospäin suuntautunut ja kuormitun vieraan ihmisen seurassa. Kokeilin myös nettideittejä, mutta niissä on vähän sopivia naisia.
Pari vuotta sitten kokeilin pikadeittejä, mutta suuri osa oli pintaliitäjänaisia.
Olen pitkään ihmetellyt miksi valtio ei ole perustanut puolisonetsintä palvelua? Nettitreffipalvelujen tarkoituksena on tehdä rahaa, ei yhdistää ihmisiä!
Kommentit (254)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa kuin sinä. Matala syntyvyys on isoimpia ongelmiamme. Kaveripiiri täynnä fiksuja miehiä, jotka eivät löydä naista.
Seurustelu on kahden kauppa. Mikäs naisissa yleisesti on noiden fiksujen miesten mielestä ongelma, kun eivät löydä sopivaa? Vai eivätkö vaan ole yleisesti kiinnostuneita kenestäkään?
Naiset eivät kuulemma koe kipinää.
Se on kyllä paha puute. Koska jos ei koe kipinää, niin ei pysty sekstailemaan. Sitten jää kaveriksi, jos on muuten riittävästi yhteyttä.
Niin on. Kouluun pitäisi tuoda pakolliset kipinätunnit. Ei mitään järkeä tässä, että ikäluokan fiksut tyypit jäävät ilman perhettä.
Flirttailun taito. Pilke silmäkulmassa. Oma elämänvoima ja ilo. Oma seksuaalinen vire, joka näkyy tilanteeseen sopivasti.
Miten voi tanssitaitoinen mies olla ilman naista? En vieläkään tajua. Eikö tanssin kautta löydy se fyysinen yhteys ja kipinä. Nuo henkiset jutut sitten sovitaan ja joustetaan tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kitiseviä akkoja vikisemässä heti ap:n aloituksesta.
Anna vikistä. Te miehet ette saa enää mitään meistä irti siltikään. Siinähän nillitätte, miten naiset on pilalla ja nirppanokkia. Kuten todettu, jatkaa itsenne alentamista, vielä on matkaa pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari vastausta:
- Oletuksena on ettei naisella ole väkivaltataipumusta, mielenterveyshäiriöitä tai liiallista päihteiden käyttöä. Jos on ne yleensä tulevat ilmi tapailuvaiheessa.
- En sanonut haluavani kevyttä suhdetta. Mielellään eri asunnot, jos naiselle asuminen samassa asunnossa on oleellista voin neuvotella asiasta kun suhdetta on pari vuotta.
- Kyse ei ole etten haluaisi koskaan matkustella naisen kanssa, en halua matkustella usein.
ap
Tuo mielenterveyshäiriö rajaa aika suuren osan pois. Arvioiden mukaan 30-70% saa elämänsa aikana mt-diagnoosin. On ohimeneviä, toistuvia, kroonisia, lieviä, keskivaikeita, vaikeita, psykoottisia jne. Saat tätä vaatia tietysti, mutta sama juttu kuin ylipainoisten pois rajaamisen kanssa: vaihtoehdot käy vähiin.
Naiset on myös henkisesti tietoisempia. Vaikka olis ollut mt-ongelma joskus ja enää ei, niin jos nainen tietää, että mies ei pysty sellaista kohtaamaan, niin eihän nainen sellaiseen mieheen voi luottaa ja eikä anna itsensä rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa, valtion pitäisi perustaa deittipalvelu ja järjestää speed dating tapahtumia. Tinder tarkoituksella ei näytä sopivimpia mätchejä, jolloin kumppania ei löydy eikä LAPSIA SYNNY! Tosi törkeää, että tinder leikkii tulevaisuudellani.
Miksei vaan tuotaisiin Aasiasta naisia tänne?
Joo, tosi harmi teidän miesten kannalta, että orjakauppa ei ole laillista. Ja hups, nyt olette yksin.
Yllättävää, että nelikymppinen mies. Jotain kovin nuorekasta tuossa ap:n listassa. 30-vuotiaan lista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa kuin sinä. Matala syntyvyys on isoimpia ongelmiamme. Kaveripiiri täynnä fiksuja miehiä, jotka eivät löydä naista.
Seurustelu on kahden kauppa. Mikäs naisissa yleisesti on noiden fiksujen miesten mielestä ongelma, kun eivät löydä sopivaa? Vai eivätkö vaan ole yleisesti kiinnostuneita kenestäkään?
Naiset eivät kuulemma koe kipinää.
Se on kyllä paha puute. Koska jos ei koe kipinää, niin ei pysty sekstailemaan. Sitten jää kaveriksi, jos on muuten riittävästi yhteyttä.
Niin on. Kouluun pitäisi tuoda pakolliset kipinätunnit. Ei mitään järkeä tässä, että ikäluokan fiksut tyypit jäävät ilman perhettä.
*
Millainen on mielestäsi kipinä, jota voi opetella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko he sitten oikeasti mitään fiksuja? Epäilen.
Epäile ihan rauhassa.
Niin teenkin, ehkä sinun mielestäsi ne jormat voivat olla fiksuja, mutta naiset ovat selkeästi eri mieltä.
Naiset voivat helposti olla nykyään sokeita miesten hyville ominaisuuksille. Miesten vähättelyhän on ollut jo pidempään kulttuuriamme leimaava jopa itsetuhoinen piirre.
Mille hyville ominaisuuksille? Miehillä tuppaa olemaan kovin suuret luulot itsestään. Se että osaat p
Ukko Nooakin oli kunnon mies, kun osasi laittaa laukun naulaan :D
Tällaiset listat omista toiveista on tietenkin ihan ok, jokainen saa etsiä sellaista kumppania kun haluaa.
Mutta sitten listan lopussa on todella usein, ehkä eri tavoin ilmaistuna, että haluan nähdä, kun minulla on aikaa ja/tai se minulle sopii. Näin apllakin. Tässä kohtaa koko deitti-ilmo käy täysin turhaksi.
Ja sitten ihmetellään, kun ketään ei löydy. Miettikää nyt pikkusen.
"Vierailija kirjoitti:
Eli mennäänkö siinä sitten vain sinun tarpeiden mukaan? Et halua asua yhdessä, et myöskään matkustella yhdessä... Eli nainen on silloin vain ja ainoastaan sinua varten kun sinua huvittaa?"
Herranjestas näitä kommentteja. Ap:han nimenomaan EI toivo naista joka haluaa asua yhdessä tai matkustella paljon. Miksi nuo sitten muodostuisivat ongelmaksi?
Minä saattaisin jokseenkin sopia ap:n kanssa yhteen, jos olisin vapaa. Paitsi että minulla on (jo melkein aikuisia) lapsia, se varmaan muodostuisi ongelmaksi. Ja edellyttäen että kemiaa syntyisi. Mutta ap:n toiveissa ei minusta ole mitään vikaa. Jos vapautuisin ja vielä aloittaisin uuden parisuhteen, en varmaan myöskään enää muuttaisi yhteen. Pärjään ilman matkustelua vaikka siinä on viehätyksensäkin, eikä kallis materia kiinnosta yhtään. Saattaisin olla turhankin boheemi tosin, mm. dyykkailen vaatteita ilmaislaareista. Viihdyn työssäni jonka olen valinnut siksi että koen sen merkitykselliseksi, mutta käyn siellä silti lähinnä sen takia että asuminen ja ruoka pitää maksaa jollain. Taide ja tanssi kiinnostaa, kuten muutama muukin asia. Kuulun kylläkin osastoon varatut. En ymmärrä näitä ap:n arvostelijoita, ehkä tosiaan on niin että jos ei itse osu kuvaukseen niin kokee tulevansa hylätyksi, vaikkei edes sopisi ap:n kanssa yhteen.
Vähän tulee semmoinen fiilis, että ap:lla on omat muurit aika hyvin pystyssä. Että ei oo helppoo päästää ketään lähelleen. On hyvä tietää mitä haluaa, mutta samalla, sitten kun toisesesta kiinnostuu, niin läheisyys aina vaatii myös kompromisseja, mutta ne on sen arvoisia, koska se yhteys antaa niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi tanssitaitoinen mies olla ilman naista? En vieläkään tajua. Eikö tanssin kautta löydy se fyysinen yhteys ja kipinä. Nuo henkiset jutut sitten sovitaan ja joustetaan tarpeen mukaan.
On paljon helpompi tehdä aloite jos naisen näkee kulttuuritapahtumassa, koska voi jutella tapahtumaan liittyvästä asiasta luontevasti. Tanssiessa ei oikein voi keskustella ja miehenä on vaikeampi huomata fyysistä yhteyttä. Ehkä se onnistuu naisilta helpommin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset listat omista toiveista on tietenkin ihan ok, jokainen saa etsiä sellaista kumppania kun haluaa.
Mutta sitten listan lopussa on todella usein, ehkä eri tavoin ilmaistuna, että haluan nähdä, kun minulla on aikaa ja/tai se minulle sopii. Näin apllakin. Tässä kohtaa koko deitti-ilmo käy täysin turhaksi.
Ja sitten ihmetellään, kun ketään ei löydy. Miettikää nyt pikkusen.
Jep. Sinkku on sinkku, koska oma elämä on valmis ja siihen etsitään pieneen tyhjään koloon sopivaa palasta. Ei sellaista oikeanmuotoista sitten vaan löydy. Nuorempana löytyy ensin se ihminen ja elämä rakennetaan sen suhteen ympärille sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Niin paljon kitiseviä akkoja vikisemässä heti ap:n aloituksesta.
Niin, naiset osaa tunnetusti multitaskata: kitistä JA pitää haarat kiinni samaan aikaan. Helposti! Kadehdittavaa, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Koska joku todennäköisesti kysyy, tässä kuvaus etsimästäni naisesta. Suurimmasta osasta plussista on vaikea joustaa, miinuksista ensimmäiset 4 ovat ehdottomia, muista voin joustaa jos nainen on muuten tarpeeksi lähellä.
+ Ikä +-10 vuotta.
+ Nainen on samalla aaltopituudella.
+ Ei ole lapsia eikä halua niitä.
+ Huumorintaju ja arvot lähellä itseäni. Vaikea kuvailla tarkemmin, mutta tuskin tulisin juttuun äärivasemmistolaisen tai äärioikeistolaisen naisen kanssa.
+ Yhteinen kiinnostuksenkohde, esim. taide, tanssi.
+ Pitää läheisyydestä.
+ Haluaa vakavan parisuhteen, ei halua avointa suhdetta tms. Tutustuu rauhallisesti, seksillä ei ole kiire.
+ Ulkonäön suhteen naisihanteeni on naapurinnainen. En tarkoita kaikkien sopivanikäisten naisten olevan hyvännäköisiä, mutta suurin osa on.
+ Osaa riidellä rakentavalla tavalla, ei ole ns. draamakuningatar.
- Erittäin ekstrovertt
Eli siis ap etsii hoikkaa, kaunista, hiljaista lapsetonta pitkähiuksista kepulaista naista.
Minulle tuli Ap sta mieleen yksi vähän vanhempi mies, joka kertoi täällä joskus naisenetsinnästä. Kertoi tanssiharrastuksesta ja pakollisesta "mummonpyörityksestä" tanssilavoilla. Hän kirjoitti yhtenä iltana paljon itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon helpompi tehdä aloite jos naisen näkee kulttuuritapahtumassa, koska voi jutella tapahtumaan liittyvästä asiasta luontevasti. Tanssiessa ei oikein voi keskustella ja miehenä on vaikeampi huomata fyysistä yhteyttä. Ehkä se onnistuu naisilta helpommin.
ap
miehenä on vaikeampi huomata fyysistä yhteyttä - ei se ole sukupuoli- vaan ihmiskysymys ja vaikuttaa todella paljon siihen, miten helposti pariutuu. Eikä vaan se fyysinen, vaan myös se henkinen yhteys. Semmoinen, että miten helposti kokee yhteyttä muihin ihmisiin, miten on avoin sellaiselle, miten vahvistaa sitä jne. Jollekin se henkinen yhteys rakentuu älyllisesti, jollekin tunteiden ilmaisun ja rytmin kautta.
Sellainen mies, joka pyytää valtiota apuun parin valinnassa ei ole valmis parisuhteeseen.
Ei oo pariutuminen kellekään helppoa.
Tai no, joillekin on.
Jotenkin jo suorastaa koomista, mistä maailmankolkasta suomalaiset miehet koittavat löytää naisia, jotka huolivat heidät😂 Maa ja kansallisuus toisensa perään!