Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko järjissäsi? Onko sinut kasvatettu AV-oppien mukaan?

Vierailija
24.04.2007 |

Tajusin juuri, että minun pitäisi av-mammojen mielestä olla tunnevammainen, alkoholisti, narkkari, kuollut tai lataamossa. Olen kuitenkin ihan tavallinen keskiluokkainen perheenäiti. Koulutettu ja hyvässä työssä. Tyytyväinen elämääni.

Minun kohdallani on siis tehty kaikki 5 suurta kuolemansyntiä, jotka äiti voi tehdä:

Olen ollut hoidossa alle kolmevuotiaasta (tarkemmin sanoen kolmekuukautisesta lähtien)

Minua on imetetty kuukausi ja sitäkään ei täysimetetty vaan enemmän saanut korviketta kuin äidinmaitoa.

Olen syntynyt sektiolla.

Äitini oli yli 40-vuotias kun synnyin.

Olen ainoa lapsi.

Ja minä hölmö kun aina olen tähän palstaan tutustumiseeni asti kuvitellut, että minulla oli hyvä ja onnellinen koti ja lapsuus, rakastavat vanhemmat ja elämäni on ollut mukavaa ja helppoa. Niin sitä ihmisparka voi erehtyä. Muita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutuksia (kesto 16 h 15 min), äiti oli 24-vuotias syntyessäni, olen perheen keskimmäinen lapsi.

Olen enemmän kuin tyytyväinen elämääni. Paha vai hyvä?

Vierailija
2/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitoon menin 7kk iässä, ennen sitä vietin viikonloppuja mummon luona. Vanhemmat eronneet.

Ja ei, en ole järjissäni, ja em. asiat ovat olleet mukana vaikuttamassa siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on osittaisimetetty muutama kuukausi. En ole järjissäni, mutta koska sisarukseni ovat, niin syy ei voi olla kasvatuksessa.

Vierailija
4/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Melkein teini (20-21-vuotias) on ihanteellisessa äidiksituloiässä ja vanhempien ero on aina lapsille parempi, kuin että vanhemmat olisivat yhdessä, vaikka ei niin hotsittaisikaan. Ero ei vaikuta negatiivisesti lapseen, se on yksi suuria palstatotuuksia.

Vierailija:

päivähoitoon menin 7kk iässä, ennen sitä vietin viikonloppuja mummon luona. Vanhemmat eronneet.

Ja ei, en ole järjissäni, ja em. asiat ovat olleet mukana vaikuttamassa siihen.

Vierailija
5/5 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt sektiolla

Imetetty osittain noin kk

Hoitoon tosin menin vasta´6-vuotiaana

Äiti oli 35 ja isä 46 kun synnyin.

Ehkä se on niin että ne heikoimma ei pärjää...