Tupakka-askin riistohinta
Kommentit (135)
Ilmeisesti se tupakka muissa maissa ei ole niin haitallinen, koska tupakkaaskit maksavat siellä huomattavasti vähemmän.
Syöpäkääryleistä Veroa saisi olla 900%
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se tupakka muissa maissa ei ole niin haitallinen, koska tupakkaaskit maksavat siellä huomattavasti vähemmän.
Suomessa kaikki maksaa paljon kun on ahne valtio kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovalla verolla yritetään saada teidät lopettamaan ja kerätään rahaa tupakan siheuttamien tautien hoitoon.
Tupakoitsijoiden määrä on romahtanut viimeisten vuosikymmenten aikana, mutta verorahoja kerätään yhä enemmän. Suunnan pitäisi olla juuri päinvastainen kun hoidettavien haittojenkin määrä laskee koko ajan.
Sama toistuu ihan kaikessa: Suomalaisen yhteiskunnan palvelut eivät ole ikinä olleet näin surkeat, mutta menot ovat silti korkeimmat ikinä ja veroja kerätään silti enemmän kuin koskaan. Mistä johtuu?
Koska veronmaksajia on vähemmän kuin ennen ja kulut sen sijaan kasvaneet. Meidän työssäkäyvien on sikdi maksettava korkeita veroja.
Tupakoinnin lopettaminen lisää ruokahalua. Kuinkahan paljon lihavuuden hoitamiseen menee yhteiskunnan varoja tulevaisuudessa?
Itse lopetin viinan ja tupakan käytön. En aio antaa ahneelle valtiolle yhtään ylimääräistä kovan verotuksen muodossa.
Suurin osa ostaa jo telestä varastettuu röökii 4e aski, samalla ku muutkin tarvikkeet.
Kyllä hallitus tän maan pelastaa!
Ja niin kauan ku tää meno jatkuu, niin jokainen toiminimi-raksaukko maksaa käteisellä, minkä nyt jokainen kaupassa käyvä on huomannut.
Miten tyhmääää voi virkamieskoneisto olla?
Vierailija kirjoitti:
Tupakoinnin lopettaminen lisää ruokahalua. Kuinkahan paljon lihavuuden hoitamiseen menee yhteiskunnan varoja tulevaisuudessa?
Mä lopetin tupakoinnin ja lihosin 35 kiloa. Nykyään on kakkostyypin diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tupakointi on se pahe johon valtio puuttuu? Paljonko alkoholistien hoitoon menee verovaroja, moniko väkivaltarikos jäisi tekemättä, jos ei olisi oltu kännissä. Harva tupakoitsija on nikotiinipäissään ajanut autolla ketään hengiltä, mutta ei alkoholijuomia laiteta piiloon katseilta niin että vain pyytämällä saa sitä kaljaa.
Onhan alkoholillakin kova vero.
Tupakan hinta nousee ja niitä ostetaan sitten Tallinnasta/Ruotsin laivoilta ( valtio kärsii verotuloissa) typerää.
Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa tupakointia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla onneksi varaa polttaa. Köyhät lopettakoon.
Meillä on ollut jo 3 vuotta mesta mitä saa tupakkaa 50 e kartsa., eli puolta halvempaa. 🤣🤣🤣🤣
Yksikin nikotiinipiikki voi tappaa.
Enon pappa veti röökiä ku korsteeni eikä sairastunut. No siskoni poltti 15 v lähtien ja kuoli keuhkosyöpään. Arvaa oliko kiva katsoa kun hän sairaalassa nousi sängyltä ja huusi auttakaa, henki kun ei enää kulkenut. Että vetäkää sitä röökiä, jospa sitä saisi vielä halvemmalla, idiootit...
Pitää varmaan ruveta kasvattamaan tupakkaa.
Kaksi sukulaita kulkee jatkuvasti töiden takia ulkomailla, Eivät itse polta vaan tuovat halvat tupakat koko suvulle.
Vierailija kirjoitti:
Pitää varmaan ruveta kasvattamaan tupakkaa.
Aikoinaan Suomessa kasvatettiin tupakkaa. Sätkäpaperi ovat ulkomailla tosi halpoja.
Vielä tohon veronkiertoon. Sen kuukausipalkan, mitä esim. kassahenkilö tai siivooja tekee kuukaudessa, hoitaa kolmessa päivässä pimeesti ja helposti.
Ihan vaan, koska piruiluun vastataan piruilemalla. Moralisoi sä, ni mä otan iisisti.
Ei haittaa. Ulkomaan tupakoilla menty jo vuosikaudet.
Suomen valtio pitäköön ryöstötupakkansa.
Ei se raha välttämättä säästy vaikka lopettaakin tupakoinnin. Näin ainakin mulla. En osaa säästää.