Miten pärjäätte tuolla ulkona kun on -15 astetta
Miten käytte esim. töissä ja kaupassa? Maanantaina olisi yksi tapaaminen, mutta ennusteen mukaan on 15 astetta pakkasta. Pakko varmaan siirtää.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne etelä Suomeen talvi tuli vasta muutama päivä sitten ja epäilempä ette 6 kuukautta kestä,onneksi.
Talvi alkaa loka-marraskuulla ihan joka vuosi. Riippumatta siitä, paljonko on lämmintä.
Terminen talvi alkaa kun lämpötila on pysynyt 0 asteen alapuolella 5 vrk ajan. Voi tarkistaa Ilmatieteen laitoksen sivuilta. Joskus Etelärannikolla ja Lounais-Suomessa on ollut koko lauha talvi on ollut oikeestaan pelkkää termistä syksyä ja kevättä.
Ei puhuttu mistään termisestä. Puhuttiin ihan vain talvesta. Ei tarvitse tarkistaa näitä asioista mistään, kun on käynyt peruskoulun.
Leggingsit, farkut, untuvatakki, kasmir-myssy ja kaulaiina, lämpimät kengät ja hanskat. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Se on normitalvi taas.
Mutta mikä pahinta rikkaalle rahastavalle EU eliitille pitää maksaa yhä enemmän ilmastomaksuja jotta nämä saavat ostaa uusia huvijahteja taas Välimerellä.
Muista ottaa ne psykoosilääkkeesi.
Itse olet täysi itsekeskeinen idiootti. "Kun minua ei pakkanen haittaa, ei se voi/saa haitata ketään muutakaan". Haista sinä paska, tollo!
Kysypä tekoälyltä, mitä fyysistä ja psyykkistä haittaa pakkasesta voi olla eri ihmisryhmille
Kuules idiootti. Ei asioita kysellä tekoälyltä, kun näistä tietää muutenkin. Mä olen itse astmaatikko jolla pakkanen ottaa hengitykseen. Lisäksi pakkanen vaikuttaa mun jalkaan ja aiheuttaa kipua jos pitää pidempään kävellä. Silti en vingu mistään saakelin 15 asteen pakkasesta. Opettele pukeutumaan tollo.
Vierailija kirjoitti:
Leggingsit, farkut, untuvatakki, kasmir-myssy ja kaulaiina, lämpimät kengät ja hanskat. Ei ongelmia.
Collarit, toppatakki, puuvillapipo, coretex-lenkkarit ja sormikkaat. Ei ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän 15 astetta ole vielä mitään. Onko entisajan talvet unohtuneet.
Muistanpa vielä ajat kun piti vintata polkupyörällä kouluun lähemmäs-30 asteen keleillä.
Meillä hiihdettiin kouluun kesät talvet ja sudet ulvoivat latujen varsilla.
Minun teollisuuspaikkakylällä isot rekka-autot olivat jo siihen mennessä korvanneet susihukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on täynnä näitä jotka saavat kohtauksia kun lämpötila nousee +20c mikä ei ole edes lämmin.
Aloittaja ja sinä olette niitä, joille iskee paniikki, kun pakkanen laskee -15, mikä ei ole edes kylmä.
Ei paniikki vaan inho,miten se on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki nauti kylmästä. Jotkut meistä on kesä ihmisiä,suurin osa taitaa olla kun kesällä on huomattavasti enemmän ihmisiä ulkona ja pidempiä aikoja.
Ei paniikki vaan inho,miten se on niin vaikea ymmärtää ettei kaikki nauti kylmästä. Jotkut meistä on kesä ihmisiä,suurin osa taitaa olla kun kesällä on huomattavasti enemmän ihmisiä ulkona ja pidempiä aikoja.
Ei kukaan ole sanonut, ettei ymmärtäisi. Ap panikoi siitä, miten PÄRJÄÄMME kun on vähän pakkasta. Kaksi eri asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja näitä pellejä jotka ei kestä kun on vähän enemmän pakkasta. Osta kunnolliset talvivaatteet ja lopeta kitinä tollo.
Henkeä salpaa kuiva pakkasilma, astma ja covid teehneet tuhojaan. Ei ole vaatetuksesta kiinni.
On mullakin astma enkä silti märise. Lisäksi pakkanen aiheuttaa jalkaan kipua kävellessä. -15 ei ole vielä paljon.
///////////////////////////////////////
Niin, meillä aikuisilla tuppaa olemaan talvisaikaan sellaisia kuin työt. Oletko koskaan kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju on täynnä näitä jotka saavat kohtauksia kun lämpötila nousee +20c mikä ei ole edes lämmin.
Aloittaja ja sinä olette niitä, joille iskee paniikki, kun pakkanen laskee -15, mikä ei ole edes kylmä.
Nyt ei puhuta siitä, onko kesä- vai talvi-ihminen. Nyt puhutaan siitä, miten pärjätään talvella töissä ja kauppareissuilla.
Ihan samalla tavalla minä käyn kaupassa ja töissä -15 asteessa kuin +15 asteessakin. Vaatetus vain hieman eri.
Käytä sään mukaista vaatetusta.
Kauhia paikka, ko Suomes on talavi. Eipä se olekaan kuin joka vuosi......
Jos ihminen ei kestä Suomen talvea, on syytä vakavissaan alkaa suunnittelemaan etelään muuttamista.
Autolla käyn töissä ja kaupassa eli hyvin pärjään kun ulkona olen vain sen verran mitä menee kävelyyn autolle.
-22 näkyy olevan.
Pukeutuu hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Kohta taas täällä helsingin seudulla hitosti lunta. Ärsyttävää.
Talvi yllätti helsinkiläiset autoilijat, myös Vantaalla ja Epsoossa koettiin talven yllättävyys.
Kyllä pärjää mutta en ulkoile kun ei ole pakko. Auton lämmittäminen kestää. Pitääkö tilata kohta ruuat kotiin.
Aurinko tuo kevään etelään maaliskuun alussa. Väillä voi tulla takapakkia, mutta usein on jo aika keväistä.