Onko täällä joku lopettanut auringonoton?
Itse olen. Lapsesta saakka viihdyin auringossa, otin ekaa kertaa aurinkoa bikinit päällä jo 8v.
Kommentit (17)
En ole koskaan sellaista harrastanut.
No, tossa loka-marraskuussa auringonotto mulla loppui.
Joo. Ei enää jaksa kiinnostaa täydellisen rusketuksen hakeminen lapsiperhearjen keskellä ja toisaalta auringon terveyshaitat kolkuttelee takaraivossa.
Ihmiset joilla on järki tallella eivät harrasta auringonottoa.
Joskus jo 90-luvun alussa lopetin yritykset turhina ja epätoivoisina. Myöhemmin jo järkikin alkoi vaikuttaa siihen, ettei ole tullut edes pieneen mieleenkään.
Olen aina pysynyt poissa auringosta ja nyt sen ikääntyessä huomaa. Eroa löytyy samanikäisiin, jotka ovat viihtyneet auringossa.
Tänään on niin harmaan päivää ollut täällä, etten ole koko päivänä edes aloittanut auringonottoa!
Aurinkoa tulee väkisinkin kesällä pyöräillessä, en makoile auringossa ruskettuakseni. Sen verran turhamainen olen että välillä laitan vita liberataa josta saa parin viikon kevyen päivetyksen, näyttää mielestäni vaan paremmalta kuin ihan valkoinen iho.
En ole kun joskau nuorena jokusen varsinaisesti ottanut aurinkoa. Sit n 25-v eteenpäivän olen suojannut ihoani hyvin, koska ihoni punottaa helposti, Mutta olen liikkunut paljon luonnossa, tehnyt pitkiä pyöräreissuja, ja tehnyt puutarhatöitä yms. Joku vuosi sitten minulta leikattiin tyvisyöpä kasvoista, ja siihe tehtiin ihonsiirre. Eli sen jälkeen pysyy hattu auringossa päässä, aurinkosuoja 50 aina mukana (poislujien sydäntalvi). Nyt yritän välttää auringoa vielä enemmän, kun mulla puhkesi toisen sairauden yhteydessä ruusufinni kasvoihin, ja vähäinenkin aurinko aiheuttaa ihotulehduksen.
Ei ainakaan Heili Sirviö ja hänen äitinsä 🤣
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan aloittanutkaan. Auringosta saa melanooman.
Joo, koska olen punatukkainen, en uskaltanut edes aloittaa. Olin varma että palan! Myöhemmin että palan ja saan ihosyövän!
Juu. 80-luvulla oli muotia olla ruskettunut, ja auringonottokiintiöni on täyttynyt tuolloin jo moninkertaisesti. Nykyisin viihdyn varjossa.
Kyllä, maaliskuulle saakka. Ei mitään hinkua etelän maihin auringon perässä. Maaliskuun lopulla voi jo istua pilkillä ilman paitaa
En ole koskaan aloittanutkaan. Auringosta saa melanooman.