Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pärjäätte tuolla ulkona kun on -15 astetta

Vierailija
01.01.2026 |

Miten käytte esim. töissä ja kaupassa? Maanantaina olisi yksi tapaaminen, mutta ennusteen mukaan on 15 astetta pakkasta. Pakko varmaan siirtää.

Kommentit (206)

Vierailija
141/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka heikkoja te oikein olette? Kunnon pullamössöjä...

-15C ei ole yhtikäs mitään. Käyn juoksulenkillä -33C pakkasessa eikä kroppa ole siitä moksiskaan. 

Miten te pärjäätte helteellä kun edes ilman vaatteita ei ole viileä? 

Tuulestakaan ei ole mitään ongelmaa kun on vaate joka estää tuulen pääsyn iholle. Kuten talvivaatteet yleensä on.

Kasvoit voi tarvittaessa suojata jos ei kylmää kestä.

Vierailija
142/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on totuttelusta. Kävelin tänään lumisen pihan poikki hävittämään syödyn keiton loput metsän reunaan. Olin paljain jaloin. Tuolla takapihalla on nyt lumihangessa minun paljaiden varpaideni kuvat. Ihmisen täytyy karaista ruumistaan niin pärjää.

Kävitkö bonuksena syömässä jäätelöä lumessa seisoen? Ihmisen täytyy karaista ruumistaan niin pärjää!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän 15 astetta ole vielä mitään. Onko entisajan talvet unohtuneet.

Muistanpa vielä ajat kun piti vintata polkupyörällä kouluun lähemmäs-30 asteen keleillä. 

Vintata polkupyörällä? Mitä se on? Täälläpäin vintattiin, kun piti vinttikaivosta ottaa vettä, ja vintata kahvasta.

Vierailija
144/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä Leningradissa ole vaatekauppoja?

Vierailija
145/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun Pohjoisessa ja mulla on kunnon toppatakki ja housut sekä niiden päällä villakangastakki. Hyvin pärjää -30, ei ongelmaa. -15 on just hyvä keli, jos ei tuule. 

Vierailija
146/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluko olet? Eihän pihalle voi mennä jos on yli kymmenen astetta pakkasta.

Vierailija
147/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset ny vaan on karaistuneempia. Maanantaina kaupassa käyskenteli nuorimies sortseissa. Onneksi kuitenkin oli karvahatun laittanu päähänsä.

Vierailija
148/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla käyn töissä ja kaupassa eli hyvin pärjään kun ulkona olen vain sen verran mitä menee kävelyyn autolle.

-15 on sellainen lämpötila, että kaikki matkat pystyy hoitamaan polkupyörällä, jos matka ei ole yli 20 kilometriä.

Vierailija
149/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intissä oltiin teltassa kun oli -38 astetta. Milleniaalilumihiutaleet olisivat todennäköisesti paskoneet housuunsa ja kuolleet.

Vierailija
150/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä olet vitsikäs. Meillä on täällä nyt vähän yli 30 astetta pakkasta, ja ulkona käydään.

Vierailija
151/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kun parjaa. Kiroilu ja tunteilu muutenkin lämmittää

Vierailija
152/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40 den sukkahousut on näille ilmoille melko ihanteellinen lisälämmike. Ei hiosta sisällä, mutta pitää päälihousut irti ihosta, jolloin tuntuu ulkona huomattavasti lämpöisemmältä. Itse ostin Sokokselta joskus M&S 40 den body sensor sukkahousuja. Niissä on joku lämpöä tasaava ominaisuus, joka todellakin toimii. Aivan erinomaiset, mutta valitettavasti Sokos ei enää myy noita. Miesten puuvilla alushousuisin ei enää ole paluuta. Oikein kylmillä ilmoilla sitten merinovillasukkahousut jalkaan. 

M&S tuotteilla on verkkokauppa mikä toimittaa Suomeen,ei tullimaksuja.

Vierailija
153/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siedän kun eläydyn siihin omin tuntein enkä luje öyhötysmedioista mitä mieltä toimittajat  ovat kulloisestahin säästä

Vierailija
154/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla koko ajan pienessä nousuhumalassa niin ei palele.

Vierailija
155/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autot on yleensä mahdollista esilämmittää: Moottorilämmitin, sisätilalämmitin, kiinteä akkulaturi pitää akun kondiksessa

Oma pukeutumine: Jalkineet, housut, takki, hanskat, pipo, kaulaliina kelin mukaan

Sääennusteetkin näkee pitkälle ajalle, siltäkään osin ei pitäisi olla ongelmaa.

Vierailija
156/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakkanen ollut pari päivää -20 ja -25 välillä. Ihan normaalisti olen ulkoillut koirien kanssa sen pari tuntia päivässä. Villakerrasto, villasukat, toppahousut, toppatakki, merinovillakauluri, lämmin hattu ja lämpimät rukkaset, niin hyvin pärjäsi. Ei tarvinnut vielä edes kerraston ja päällysvaatteiden väliin kerrosta, joka sekin olisi minulla villaa. Kasvoja suojaisin tarvittaessa merinovillahuivilla.
Hanki kunnon kamppeet, niin ei tarvitse palella, eikä manata kelejä. 

Vierailija
157/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä juuri luin?

T. Varhaiskasvattaja, ulkona 2-4h/pvässä.

Vierailija
158/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intissä oltiin teltassa kun oli -38 astetta. Milleniaalilumihiutaleet olisivat todennäköisesti paskoneet housuunsa ja kuolleet.

Entä teltan sisällä kaminan lämmössä? +22?

Vierailija
159/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pojat/miehet pärjäs rintamalla? Hyvin pärjää kun pukeutuu sään mukaan, huppu suojaa hyvin kasvoja.

Vierailija
160/206 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä teltan sisällä kaminan lämmössä? +22?

jaloilla +50, pään puolella -5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi