Onko kukaan muu ihan umpikujassa elämässä, kun ei saa töitä`??
En edes tiedä mitä tehdä kun en edes kaupan kassalle pääse ( en aliarvioi mutta usein sanotaan että hae nyt vaikka kaupan kassalle. )
Kommentit (46)
Niin kauan kun vain on terve, aina on mahdollista palata työelämään.
Sun elämä ja unelmat ottaa nyt takapakkia tai on kokonaan menetetty, valitan.
Sillä juuri en ymmärtänyt, miksi Suomen Tasavallan presidentti sanoi uuden vuoden puheessaan 1.1.2026 Suomen tarvitsevan työperäistä maahanmuuttoa.
Työt on tooosi kiven alla juuri nyt, melkein kuin lottovoitto, jos jonkin suht ok:n paikan löytää nykyään.
Vakityöstä huolimatta Minä oon ihan pihalla elämässäni. Mikää ei kiinnosta, mikää ei huvita, enkä tiedä yhtään mitä oikeasti haluaisin tehdä nyt tai tulevaisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Siis tällaiset typerät kliseet ovat oikeasti toimineet viimeksi joskus 70 luvulla?
Itsellä kävi erittäin huono tuuri, koska jouduin työttömäksi osa-aikatyöstäni juuri ennen joulua. Olen ansiokkaasti täyttänyt työnhakuvelvoitteeni ennen sitä. Mutta nykyisen kokoaikaisen työttömyyden takia työnhakuvelvoitteeni kiristyi ja minä en kyllä halua semmoisia pakkoja ruveta täyttämään. Haluan itse valita sen, mihin työhön menen, koska silloin sitä jaksaa myös tehdä. Työvoimatoimiston asiakkaana joutuu hakemaan kuukaudessa tietyn määrän työpaikkoja, vaikka ei yhtään kiinnostavaa paikkaa olisi kuukauden aikana avoinna. Ja nyt niitä tarvii hakea monta kuukaudesssa. Ei kiitos sellaista! On saatava parempi ratkaisu rahapulaan kuin tämmöinen pakkopullatyönhakuruljanssi.
Siivoustöitäkään ei saa. Mulla on melkein 10 v monipuolinen kokemus toimistosiivouksesta porrassiivoukseen, ja entiset pomot suosittelijoina. Toisaalta palkkani nykyisessä on jo yli 13,5 euroa, enkä mielellään lähde siivoustyötä enää alle sen tekemään. Avoimena on muutama loppusiivous- ja rakennussiivouspaikka, jotka "tarvittaessa töihin kutsuttavia". Ja nekin toivoo palkkausta alihankintatyyppisesti yksityisyrittäjiltä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä kävi erittäin huono tuuri, koska jouduin työttömäksi osa-aikatyöstäni juuri ennen joulua. Olen ansiokkaasti täyttänyt työnhakuvelvoitteeni ennen sitä. Mutta nykyisen kokoaikaisen työttömyyden takia työnhakuvelvoitteeni kiristyi ja minä en kyllä halua semmoisia pakkoja ruveta täyttämään. Haluan itse valita sen, mihin työhön menen, koska silloin sitä jaksaa myös tehdä. Työvoimatoimiston asiakkaana joutuu hakemaan kuukaudessa tietyn määrän työpaikkoja, vaikka ei yhtään kiinnostavaa paikkaa olisi kuukauden aikana avoinna. Ja nyt niitä tarvii hakea monta kuukaudesssa. Ei kiitos sellaista! On saatava parempi ratkaisu rahapulaan kuin tämmöinen pakkopullatyönhakuruljanssi.
Engelsmannit sanoo, notta beggars can't be choosers.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tällaiset typerät kliseet ovat oikeasti toimineet viimeksi joskus 70 luvulla?
No nämä kermaperseet elää yhä siinä harhaluulossa että sinne töihin vaan kävellään, ja että "tekevälle töitä riittää". Koska eivät itse ole koskaan joutuneet hakemaan niitä töitä kun ne suojatyöpaikat on suhteilla heille tipahtaneet.
Mä en ole ikinä saanut töitä. Luin maisteriksi ja sen jälkeen nyt sitten olen yli kymmenen vuotta kitunut.
Sun täytyy tehdä muutama vuosi tai useampi töitä Ruotsissa, Saksassa, Norjassa, Tanskassa tai Sveitsissä. Laitat vaan hakemuksia nyt joka maahan ja sitten liityt facebookissa sinne tuon maan suomalaisryhmiin ja kyselet, missä muut asuu sun muut jutut. Tulet sitten takaisin tänne kun täällä on paremmin töitä sinun alalle.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole ikinä saanut töitä. Luin maisteriksi ja sen jälkeen nyt sitten olen yli kymmenen vuotta kitunut.
Sä saat alle kuukaudessa töitä euroopassa. Älä laita elämääsi hukkaan. Ole rohkea ja tee pieniä askelia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla mahdollisuus tehdä joku lyhyt ammattitutkinto, missä olisi töitä. Siihen saa tukeakin, vaikka tukikuukauset korkeakoulussa olisi jo käytetty. Tai opiskella avoimessa joku kokonaisuus, joka työllistää. Löytää jotain keikkatöitä mahdollisimman läheltä omaa alaa. Tai mitä tahansa töitä. Työllistyy helpommin, kun on jo töissä.
Vierailija kirjoitti:
Sinua pitää vain lyödä vielä kovemmilla leikkauksilla.
Asenteesi on ihailtava.
- Petteri & Riikka
Elafantti syödään jalka kerrallaan. Ensin hakemukset eurooppaan, sitten pieleenmenneet haastikset joka maahan ja sitten vaan sama rumba uudelleen käyntiin entistä osaavampana. Ei kannata pelätä elämäänsä, vaan puhua vaikka tönkkö englantia ja mennä vaan sinne töihin rakenteleen elämää, kuten muutkin tekee.
Mitäs osaat? Onko koulutusta edes amiksen verran?
Vierailija kirjoitti:
Miten se onnistuu jos kukaan ei palkkaa? Pitäisikö työnantajille alkaa jakamaan rangaistuksia?
Vierailija kirjoitti:
Siivoustöitäkään ei saa. Mulla on melkein 10 v monipuolinen kokemus toimistosiivouksesta porrassiivoukseen, ja entiset pomot suosittelijoina. Toisaalta palkkani nykyisessä on jo yli 13,5 euroa, enkä mielellään lähde siivoustyötä enää alle sen tekemään. Avoimena on muutama loppusiivous- ja rakennussiivouspaikka, jotka "tarvittaessa töihin kutsuttavia". Ja nekin toivoo palkkausta alihankintatyyppisesti yksityisyrittäjiltä.
Onko sulla kokemusta siivouksesta sairaalassa tai vastaavassa? Osa hyvinvointialueista hakee sijaisia laitoshuoltajille (ainakaan omalla hva:lla sijaisuuteen ei vaadita alan koulutusta, mutta "vakituiseen" paikkaan toki tarvitaan).
Kunnat/kaupungit voi hakea sijaisia myös päiväkotihuoltajiksi, mutta yleensä siivouksen ohessa saa/joutuu olla myös lapsiryhmän apuna.
Tsemppiä.
Sinua pitää vain lyödä vielä kovemmilla leikkauksilla.