Eläkeläiset saa enemmän kuin mitä nuori työtön saa
Työttömissä nuorissa on tulevaisuus kun eläkeläinen on jo melkein haudassa. Annetaan nuorille mielummin kaikki rahat.
Kommentit (278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kannatetaan! Eläkkeet pois kaikilta eläkeläisiltä ja annetaan nekin rahat työttömille nuorille.
Miksi ette ehdota, että annetaan nuorille työtä, josta saa palkkaa? Eläkeikäiset pois palkkatyöstä, nuoret tilalle?
Tein keikkahommia 70 v asti, mutta lopetin, että nuoret saavat töitä. Arvatkaa, soitetaan mulle edelleen ja tarjotaan hommia😬
Nuoret ei ota vastaa lyhyitä keikkoja, kun ei saa pomon pailkaa.
Tee niin tai näin, niin teet aina väärinpäin.
T. N 75 v
Sama juttu.
Täytän 71 ja päätin lopettaa keikkatyön.
Kasva aikuiseksi ap, aina jollakin on enemmän rahaa, järkeä, ulkonäköä ym. kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on tosi tärkeä juttu, jotta pääsevät kuluttamaan, eivätkä lisääntymisikäiset voi kehittää elämiään tai perustaa perheitä! Excellent planning!
Jep, kuka suunnitteli valtion niin että kaikki resurssit ovat kuolemaa tekevillä ja nuoret sekä aikuiset nääntyvät. Miten meni omasta mielestä?
Voi vttu sun kanssasi. Minun työeläkkeeni maksaa työeläkeyhtiö jolle olen kantanut rahaa vuosikymmenet. Sitä paitsi olen sinun äitisi saatana.
Mutta se työeläkeyhtiö maksaa niitä eläkkeitä työssäkäyvien eläkemaksuista suoraan ulos. Vain alle 5% eläkemaksuista rahastoidaan ja on maksettu varastoon. Todellisuudessa kukaan ei Suomessa ole maksanut omaa eläkettään tai kerryttänyt sitä, eläkejärjestelmä antaa vain lupauksen odotettavasta eläkkeestä, jota poliitikot voi milloin tahansa muuttaa. Ainoita oikeasti ihmisen itse maksamia eläkkeitä on yksityiset eläkevakuutukset, joita on kohtuuharvalla ainakaan ainoana eläkkeenä.
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun nuoret ei pääse perustamaan perhettä ahneiden eläkeläisten takia.
Työttömyystuillako perhe pitäisi perustaa ? Oi aikoja, oi tapoja. Vitsihän tuo aloitus on.
Sama juttu täälläkin .työelämässä vuodesta 1979 ja edelleen töissä ,eläkkeeseen vielä vuosi.eläkettähän ei tosin kertynyt ennen vuotta 1984 kuten ei myöskään äitiyslomalla(5kpl) tai hoito vapaalla(1kpl) matalapalkka_alalla olen teollisuudessa ja ei ole. tuleva eläke likikään tuota sun 2100 keskieläkettä .mutta ehkä sitä jotenkin toimeen tulee kun yksin asuu ja ei oo tottunut mihinkään ökyelämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kannatetaan! Eläkkeet pois kaikilta eläkeläisiltä ja annetaan nekin rahat työttömille nuorille.
Ja eläkeläiset saunan taakse, niinkö?
Voivat elää säästöillään. Heillähän niitä on mutta nuorilla ei.
Tämä eläkeläinen matkustaa säästöillään. Nuoret voi nyt aloittaa säästämisen niin aikanaan on millä mällätä.
Onko tääkin joku rzzien trollitehtaan tuotos? Tämä jatkuva eläkeläisen haukkuminen täällä? Vastakkainasettelun ja hajaannuksen aikaansaaminen? Koska siltä tämä ja moni muu vastaava toistuva aloitus vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu täälläkin .työelämässä vuodesta 1979 ja edelleen töissä ,eläkkeeseen vielä vuosi.eläkettähän ei tosin kertynyt ennen vuotta 1984 kuten ei myöskään äitiyslomalla(5kpl) tai hoito vapaalla(1kpl) matalapalkka_alalla olen teollisuudessa ja ei ole. tuleva eläke likikään tuota sun 2100 keskieläkettä .mutta ehkä sitä jotenkin toimeen tulee kun yksin asuu ja ei oo tottunut mihinkään ökyelämään.
Olin työelämässä 68-vuotiaaksi, korotin eläkettäni, kompensoin sillä hoitovapaan ja 90-luvun työttömyysjakson aikaista vajetta. Olen eläkkeeni ansainnut.
Tuota keskieläkettä noissa tilastoissa nostaa sekä miesten että joidenkin isopalkkaisten johtajien lääkäreiden yms.eläkkeet.Miehet kun saivat yleensä katkeamattoman työuran,eivätkä juurikaan olleet perhe vapailla.Tämä kostautuu meille naisille jotka hoidimme lapsemme kotona.Myös oli aina pienemmät palkat kuin miehillä.Se kuuluisa munalisä oli todellisuutta ainakin teollisuusaloilla.
Nuori eläkeläinen saa ehkä vähän enemmän kuin nuori työtön.
Kaikkien eläkeläisten eläkkeet voisi leikata puoleen siitä mitä saavat ja rahat antaa köyhille lapsiperheille. Samoin valtio voisi lunastaa kaikkien eläkeläisten säästöt jos menevät yli kymppitonnin. Kukaan ei tarvitse tilille se enempää rahaa. Valtiolle kertyisi hyvä potti jaettavaksi vaikkapa lapsiperheille.
Vierailija kirjoitti:
Nuori eläkeläinen saa ehkä vähän enemmän kuin nuori työtön.
Tun eläkkeen idea on juurikin siinä että mitä enemmän työvuosia on takana sitä enemmän saa sitten sitä rahaa virallisen eläkeiän saavutettuaan.
Tietysti saa, koska ovat jo ehtineet töitä tehdä. Tyhjästäkö pitäisi maksaa paremmin? Harmin paikka joka tapauksessa tuo nuorten työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun nuoret ei pääse perustamaan perhettä ahneiden eläkeläisten takia.
Ahneiden eläkeläisten takia...mitähän sinä tarkoitat tuolla? Maksetut eläkemaksut OVAT OSA PALKKAASI! Sinulla on siis täysi oikeus omaan osuuteesi...Minulla se työkyvyttömyys eläke on huimat 641,78/kk., olenko siis ahne kun maksan laskuni ja ostan ruokaa, vai luuletko sinä että omakoti asujana jemmaan tuosta vielä sukan varteen? Meitä pienellä eläkkeellä eläviä on paljon, älä siis luule tai kuvittele että kaikilla on monien tuhansien eläkkeet, se ei nimittäin pidä paikkaansa....
Näinhän se on. Pelkkä kansaneläke on noin 900e netto ja tämän saa olematta päivääkään töissä. Työtön saa n. 600e kuukaudessa kelasta.
Nuoret. Laittakaa 100e kuussa säästöön.
50 vuoden kuluttua teillä on 60 000e. Sijoittamalla paljon enemmänkin.
Näin minäkin olen tehnyt.
Autoa en ole koskaan omistanut ja muutenkin elänyt nuukasti.
Tilillä 200 000e. Nyt on hyvä vietellä eläkepäiviä. Ahdistaako ?
Vierailija kirjoitti:
Nuoret. Laittakaa 100e kuussa säästöön.
50 vuoden kuluttua teillä on 60 000e. Sijoittamalla paljon enemmänkin.
Näin minäkin olen tehnyt.
Autoa en ole koskaan omistanut ja muutenkin elänyt nuukasti.
Tilillä 200 000e. Nyt on hyvä vietellä eläkepäiviä. Ahdistaako ?
Mä haluan ne rahat ! Ne kuuluu mulle !
T: Jesse 26v pitkäaikaistyötön.
Nytkö kadehdit jo työkyvyttömiäkin?kyllä heille se eläke syystä on myönnetty.en voi ymmärtää tuollaista kateutta ja ilkeyttä-Eipä oo ihmekään ettet työllisty tai saa sitä perhettä+omakotitaloa,kun eihän noin negatiivista ihmistä kukaan jaksa
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se on. Pelkkä kansaneläke on noin 900e netto ja tämän saa olematta päivääkään töissä. Työtön saa n. 600e kuukaudessa kelasta.
Monet ovat sairauseläkkeellä, eikä viralliselle eläkkeelle pääse kuin eläkeiässä. Joten heidän on vaikea enää ellei mahdotonta parantaa tulotasoaan. Työttömyys katsotaan tilapäiseksi vaiheeksi joten heillä on vielä hyvätkin mahdollisuudet jossain vaihessa parantaa tulotasoaan työllistymällä, jos on terve ja suhteellisen nuori.
Ei voi verrata mitenkään. Nuoren kohdalla työttömyys on aina tilapäinen olotila jonka kesto ei ole mikään vakio. Ennen pitkää nuori työllistyy aina tai pääsee opiskelemaan. Nuori alkaa rakentaa omaa elämäänsä omilla ansioillaan. Kuten tuleekin . Ei ole mitään mieltä opettaa nuoria siihen että rahaa tulee tilille tekemättä yhtään mitään. Sillä lailla saadaan vain tapauksia joissa asennevamma ja laiskottelu periytyy sukupolvelta toiselle.