Eläkeläiset saa enemmän kuin mitä nuori työtön saa
Työttömissä nuorissa on tulevaisuus kun eläkeläinen on jo melkein haudassa. Annetaan nuorille mielummin kaikki rahat.
Kommentit (278)
Nuorille työttömille työnteko velvollisuus, opintotuet pois ja säästyneet varat eläkkeisiin.
Eläkkeet heti nuorille luuserityöttömille. Kyllä varppina ne kuuluu meille!
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset saavat itseasiassa enemmän kuin moni työssäkäyvä. Keskimääräinen eläke oli viime vuonna 2100 euroa kuussa.
Ja ne työssäkäyvät maksavat eläkemaksuilla eläkeläisten eläkkeet, kukaan ei ole maksanut eläkettään itse.
Ai että maksan työssä käydessäni vain muiden eläkkeet mutta en omaani?🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläiset saavat itseasiassa enemmän kuin moni työssäkäyvä. Keskimääräinen eläke oli viime vuonna 2100 euroa kuussa.
Ja ne työssäkäyvät maksavat eläkemaksuilla eläkeläisten eläkkeet, kukaan ei ole maksanut eläkettään itse.
Juuri niin. Sinun eläke kertyy ansaitsemasi palkan perusteella eikä maksamiesi eläkemaksujen perusteella. Eläkemaksuilla maksetaan nyt eläkkeellä olevien eläkkeitä ja vain pieni osa niistä rahastoidaan eläkeyhtiöihin.
42v työelämässä olleena nautin nyt eläkkeestäni (6300€/kk) täysillä. Vuosien ajan suurituloisena palkansaajana olen maksanut monen työttömän elannon. Sen saa minkä ansaitsee.
Juuri sinun laisesi eläkkeellään kehuskelijat lietsovat tätä eläkeläisvihaa .oletko nyt tyytyväinen kun sait tämän tiedon tänne ilmoittaa? Ilmeisesti olet ollut hyvinkin tärkeä henkilö työpaikallasi ja halusit meille sen ilmineetata😏
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen, eli mukana on jättieläkkeet, kuten myös ne kaikkein pienimmät.
Mutta työttömyys on tarkoitettu tilapäiseksi olotilaksi. Eläkkeellä olijat jos ovat työssä, valitetaan että vievät nuorilta työpaikat.
Ajatella, jos palstan työtön eläkeläisvihaaja olisi viestien sijaan käyttänyt ajan työnhakuun ja itsensä kehittämiseen. Hän ehkä voisi olla töissä, ei välttämättä, mutta se parantaisi mahdollisuuksia. Nyt kuitenkin vaikuttaa siltä että hän haluaa rahaa ilman vastiketta. Ymmärrän työttömiä ja sitä, että töitä ei saa helposti, mutta en sitä, ettei edes yritetä mitään muuta kuin pitäisi saada sama kuin ISOJA eläkkeitä saavat tekemättä mitään.
En kyllä ymmärrä minäkään miksi jollekin ikänsä hyväpalkkaisessa työssä olleelle maksetaan noin suuria eläkkeitä?vääristävät vaan noita tilastoja ja jotkut onnettomat sitten luulee kaikkien saavan jotain hirmu eläkkeitä.
Kyllä mua ainakin vituttaa se, että olen koko aikuisikäni tehnyt hoitotyötä ja eläke n.1350e brutto. Eläkettä ei kertynyt ensimm.5 vuoteen, ei hoitovapaista tai koulutuksesta kuten nykyään.
Vain muutaman satasen ero takuueläkkeeseen vaivan palkkana. Nuo isot eläkkeet on vain harvoilla ja valituilla, niihin pitäisi kyllä tulla jokin katto.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien eläkeläisten eläkkeet voisi leikata puoleen siitä mitä saavat ja rahat antaa köyhille lapsiperheille. Samoin valtio voisi lunastaa kaikkien eläkeläisten säästöt jos menevät yli kymppitonnin. Kukaan ei tarvitse tilille se enempää rahaa. Valtiolle kertyisi hyvä potti jaettavaksi vaikkapa lapsiperheille.
Eläkeläiset ovat lapsensa kasvattaneet .Nyt pitäisi saamattomille jakaa vaivalla säästettyjä rahoja?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien eläkeläisten eläkkeet voisi leikata puoleen siitä mitä saavat ja rahat antaa köyhille lapsiperheille. Samoin valtio voisi lunastaa kaikkien eläkeläisten säästöt jos menevät yli kymppitonnin. Kukaan ei tarvitse tilille se enempää rahaa. Valtiolle kertyisi hyvä potti jaettavaksi vaikkapa lapsiperheille.
Minä ainakin mielummin annan ylimääräiset rahani suoraan lapsilleni ja lapsenlapsilleni. Siihen ei tarvitse valtiota sekoittaa. Sinähän voit pyytää omilta vanhemmiltasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskimääräinen, eli mukana on jättieläkkeet, kuten myös ne kaikkein pienimmät.
Mutta työttömyys on tarkoitettu tilapäiseksi olotilaksi. Eläkkeellä olijat jos ovat työssä, valitetaan että vievät nuorilta työpaikat.
Mediaani kertoo paljon paremmin tyypillisten eläkkeiden keskitason. Vuoden 2024 lopussa mediaanieläke oli 1848 euroa.
Hauska juttu toi että Eläkeläiset ei muka tarvi mitään kun on toinen jalka haudassa mutta kumminkin "seniorilomailevat"30-40 vuotta nuorten eläke maksuilla ja samalla kuitenkin vievät nuorten työpaikat ja rahatkin.sairastaakaan ei saisi koska maksaa mutta terveenä elät liika mukavasti jos nautit vapaa-ajastasi 40-50.n vuoden työnteon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Kannatetaan! Eläkkeet pois kaikilta eläkeläisiltä ja annetaan nekin rahat työttömille nuorille.
Ja eläkeläiset saunan taakse, niinkö?
Voivat elää säästöillään. Heillähän niitä on mutta nuorilla ei.
No just. Säästöjä vähän on, asunto oma: töitä olen tehnyt 40v. Mutta ollessani nuori opiskelija, ei ollut muuta kuin reppu ja sekin melko tyhjä. Mistäs olisin silloin nuorena rahaa säästöön repinyt, kun siivosin öisin tehtaita saadakseni ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista kun nuoret ei pääse perustamaan perhettä ahneiden eläkeläisten takia.
Ahneiden eläkeläisten takia...mitähän sinä tarkoitat tuolla? Maksetut eläkemaksut OVAT OSA PALKKAASI! Sinulla on siis täysi oikeus omaan osuuteesi...Minulla se työkyvyttömyys eläke on huimat 641,78/kk., olenko siis ahne kun maksan laskuni ja ostan ruokaa, vai luuletko sinä että omakoti asujana jemmaan tuosta vielä sukan varteen? Meitä pienellä eläkkeellä eläviä on paljon, älä siis luule tai kuvittele että kaikilla on monien tuhansien eläkkeet, se ei nimittäin pidä paikkaansa....
Noin pienen eläkkeen lisäksi sinulla on oikeus kansaneläkkeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Nuorille työttömille työnteko velvollisuus, opintotuet pois ja säästyneet varat eläkkeisiin.
Älä huoli, he lähtevät muihin maihin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri niin. Sinun eläke kertyy ansaitsemasi palkan perusteella eikä maksamiesi eläkemaksujen perusteella. Eläkemaksuilla maksetaan nyt eläkkeellä olevien eläkkeitä ja vain pieni osa niistä rahastoidaan eläkeyhtiöihin.
Tiesitkö että eläkeyhtiöillä on messevät rahat sijoituksissa ?