Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häiritseekö teitä kirjoitusvirheet??? Esim. töissä? Nettisivuilla jne.?

Vierailija
25.09.2008 |

Täällä av:llä mua ei haittaa, katson kaiken läpi sormien ja kirjotan itekin vähän miten sattuu, ajatuksenvirtaa... tää on mun mielestä ihan eri juttu.

Mutta töissä on KARSEETA ja KIDUTTAVAA, kun esim. firman nettisivut on niin täynnä kielioppivirheitä tai etenkin kömpelösti käännettyjä lauseita, kapulakieltä, tosi kömpelön oloisia lauseita, pilkkuvirheitä... Siis yksi yrityksen tärkeimpiä "käyntikortteja" !!

Samoin monet asiakasesitykset.

Nää tekee sama ihminen... mutta eihän siihen voi puuttua - jos sen joku on siihen hommaansa päteväksi katsonut, niin minkäs teet.

Pelottavaa on, ettei ehkä koko lafkassa kukaan tajua miten päin p:tä meidän materiaalit on! Samanlaisia juntteja taitaa olla kaikki...

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen sijaan mua ärsyttää joidenkin ihmisten tapa lykätä pisteitä joka väliin.varsinkin tekstareiden loppuun pakolliset 3 pistettä...

Vierailija
22/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki virheet näin nettipalstoilla, mutta kyllä täälläkin pistää silmään yhdyssanavirheet :(. Puhekielen käyttö ei palstoilla häiritse...

Karmeita on myös lehtien nettiversioiden kirjoitusvirheet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Discovery channelin mainos: UUSI JAKSOT!

Vierailija
24/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä omituinen lauseenrakenne, ja väärät taivutukset esim kaalta. lehtien virheet ärsyttää.

Töissä meillä ollaan tosi tarkkoja, meillä on kielenhuollosta vastaava henkilö. Muiden töiden lisäksi hän antaa palautetta virheistä ja antaa ohjeita esim uusien ilmiöiden tai asioiden kirjoitusasuista ja muodosta.

Vierailija
25/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielioppi on aina ollut täyttä hepreaa enkä ole sitä koskaan yrittänytkään kieltää. Näin ollen minua ei häiritse pätkääkään virheet koska saa olla tosi iso ennen kun minä sitä huomaan.

Se ärsyttää, että ihmisestä tehdään tyhmä jos se ei tajua kielioppia. Joidenkin silmä ei vaan niitä virheitä näe ei vaikka kuinka yrittäisi.

Virallisissa yhteyksissä pitää tekstin olla kyllä tiptop ja sen takia itse en semmoisiin sekaannukkaan.

Vierailija
26/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muissa teksteissä joiden voi olettaa olevan edes jotenkin tarkistettuja ja oikoluettuja. Omasta paikallislehdestämme olen parhaimmillaan bongannut 4-5 virhettä/uutinen, silloin käy mielessä että eivätkö tuon enempää välitä lukijoistaan.

Tekstiviesteissä, sähköposteissa ja keskustelupalstoilla eivät häiritse, en itsekään jaksa aina omia kirjoituksiani tarkistaa.

Vierailija
27/27 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri kielioppiasioita hyvin, eivät ole niissä lahjakkaita. Se on ihan ok!!

Mutta sitä en ymmärrä, että firmassa henkilö, joka ei hallitse hyvän suomen kielen kirjoittamista, kääntää ja/tai laatii mm. nettisivut ja asiakasesitykset!!

Mitä se kertoo firmasta???!!!

Onpas tää nyt mulle iso juttu...... kyllä on muitakin murheita, mutta tämmöstä nyt :-).

ap