Miksi joku ei nykypäivänä osaa englantia kunnolla?
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa kuvitellaan osattavan englantia. Totuus on, että puhutaan rallienglantia tai sitten televisiosta opittuja ae fraaseja d- voittoisella ääntämyksellä. AE on muutenkin huonoin mahdollinen tapa oppia kieltä. Saksalaiset puhuu monesti erittäin hyvää englantia, siinä kun samalla toivoo ettei suomalainen sanoisi mitään. Saksa ja englanti on molemmat germaanisia kieliä, joten ihmekös tuo.
Mikä on AE?
Amerikanenglanti?
Hey maaaan! this is some serious gourmet shit!
Motherfuckin wind power!
En pidä ruotsin kielestä joten en ole sitä myöskään yllättäen oppinut. Se kuulostaa vaan niin epämiellyttävältä.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesta saakka olen englantia lukenut tietokonepeleistä ja elokuvista ja itse oppinut, joten on aika vaikea käsittää miten jotkut ei sitä näköjään halua oppia. Jos jossain ei näy suomenkielisiä tekstityksiä niin heti kädet pystöön EN YMMÄRRÄ. Luulisi että jokainen täysjärkinen alkaa yhdistelemään niitä sanojen tarkoituksia toisiinsa väkisinkin kun aikansa tekee.
Samaa ihmettelen. Jotkut katsoo vuosikymmeniä usean kerran viikossa englanniksi ohjelmia suomalaisella tekstityksellä, niin miten sitä ei väkisinkin opi ja ala yhdistellä asioita?
Itse koen sen aina vähän häiritseväksi kun en ymmärrä kieltä ja olen tekstien varassa. Kun katson jotain vaikka japaniksi.
Tuntuisi omituiselta, jos ei ymmärtäisi oikein mitään ei-suomalaista tietoa ja tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kommenteissa ettei englantia tarvi mihinkään. Ei tarvitse tietoa, artikkeleita, uutisia ja viihdettä kuin suomeksi.
Ei sitä varmaan osaa kaivata sellaista mitä ei tiedä?
En ole kuullut koskaan kenenkään kieliä puhuvan sanovan, että turhia taitoja ja olisi parempi ilman :D
Itse tykkään osata kieliä, ne tuo aina ajatteluun jotain uutta. Ja hyviä ohjelmia ja luentotallenteita on englanniksi.
Ihmiset oppii (yleensä) puhumaan pariin ikävuoteen mennessä ja siitä se puhe vielä hioutuu. Ja joillain se jää siihen.
Ei kukaan ole sanonutkaan että on huonompi jos osaa englantia. Mutta näin kun se rajoittuu lähinnä muutamaan kymmeneen sanaan, ei yhteenkään lauseeseen nii ei sitä silti koe missään tilanteessa että olis kiva kun osais enemmän.
Eli juuri niin kuin tuossa oli. Sitä mitä ei tiedä, ei kaipaa.
Eikä tuossa ollut, että olisi "huonompi" vaan tuo, että kun jotain ei tiedä ei sitä osaa kaivata. Mutta kun sen tietää, ei sitä haluaisi pois antaa. Tässä keskustelussa siis englannin osaaminen.
Kun sitä ei osaa, ei tiedä mistä jää paitsi. Eikä siinä mitään.
Vierailija kirjoitti:
En pidä ruotsin kielestä joten en ole sitä myöskään yllättäen oppinut. Se kuulostaa vaan niin epämiellyttävältä.
Mikä vieras kieli kuulostaa susta kivalta, ja oletko opetellut?
Maailmassa on monta ihmeellistä asiaa
Suurin osa ei osaa kunnolla englantia. Miksi edes pitäisi jos pystyy kommunikoimaan tarpeen mukaan. Monissa maissa ei osata senkään vertaa.
Ei se englannin puhumattomuus haittaa, vai väitätkö että Gran Turismo pelisarja ei ole yksi maailman menestyneimmistä ja pitkäaikaisimmista pelisarjoista? Siitäkin huolimatta että pelisarjan luoja Kazunori Yamauchi ei taida englantia puhua, olen nähnyt hänen puhuvan vain japania, ja nyt myös laulavan "Arigato":
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ei osaa kunnolla englantia. Miksi edes pitäisi jos pystyy kommunikoimaan tarpeen mukaan. Monissa maissa ei osata senkään vertaa.
Mielestäni englantia pitäisi osata ennen mitään muuta kieltä oman äidinkielen lisäksi koska onhan se nyt kuitenkin universaali kieli.
Ilmeisesti ihmettely tarkoittaa, että itse osaa englantia ja on Englannin spesialisti. Kun olette spesialisteja, niin kertokaa miksi toiset ei oppineet koulussa englantia. Melkoinen määrä tunteja siihen käytetään 9 vuodessa, eikä välttättä osaa sanoa edes lausetta koulusta päästyä. Näin jälkikäteen mietittynä on hassua, ettå monia asioita päntättiin hulluna ,mutta itse puheen puhaltamista suusta ei juurikaan harjoiteltu. Sanojakin saattoi tietää paljon, muttei osaa generoida niitä suusta ulos. Toivottavasti nykyjään metodit ovat muuttuneet.
Ai laik samör pikoos san is fraijing änd pööts aar sinkink.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni englantia pitäisi osata ennen mitään muuta kieltä oman äidinkielen lisäksi koska onhan se nyt kuitenkin universaali kieli.
Universellt för den delen av jordborna som anser det vara så. Bland 8 miljarder människor på jorden är engelskan på intet sätt härskande. Det gäller även EU.
Ei kukaan ole sanonutkaan että on huonompi jos osaa englantia. Mutta näin kun se rajoittuu lähinnä muutamaan kymmeneen sanaan, ei yhteenkään lauseeseen nii ei sitä silti koe missään tilanteessa että olis kiva kun osais enemmän.