Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kylläpä Zalandolle palauttaminen on tehty hankalaksi

Vierailija
01.01.2026 |

Kuulemma palautustarraa ei tarvitse enää lähettää paketin mukana. Näin ollen palautus pitää hoitaa paketin päälle kirjoittavalla koodilla ja sen jälkeen paketti on vietävä joko Postin tai PostNordin toimipisteeseen. Nämä vaihtoehdot minulle annettiin, kun asiaa tiedustelin... 

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi äly! Voiko tuo olla totta? 

No kyllä voi! Eikä ole harmainta aavistustakaan, mistä löydän Postin tai PostNordin toimipisteen täältä hevon kuusesta. 😄

Ap

Kai sen voi pakettiautomaattiin viedä? Esim postnord on monessa lidlissä.

Ei ikinä palautuksia automaattiin! Niistä ei saa kuittia.

Vein vuosi sitten paketin meidän lähi automaattiin,tori myynti paketti. Olin kirjoittanut pakettiin myös lähettäjän ( minun) tiedot. Illalla ovikello soi ja joku lähellä asuva henkilö toi lähettämäni paketin ja sanoi sen olleen samassa lokerossa missä hänelle oli tullut muualta paketti. Eli sama lokerokoodi oli jaettu useammalle henkilölle. En ole sen jälkeen lokeroista mitään lähettänyt. Postille palautetta ja he eivät olleet vastaavaa kuulleet tai näin ainakin kerrottiin.

Vierailija
22/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voi! Eikä ole harmainta aavistustakaan, mistä löydän Postin tai PostNordin toimipisteen täältä hevon kuusesta. 😄

Ap

Kirjoita Googlen hakuun "posti toimipisteet" tai "postnord toimipisteet", niin löydät lähimmän. Olisihan sinä sen paketin joutunut sinne toimipisteeseen viemään vaikka sinulla se palautustarrakin olisi.

Ihmettelin nyt tätä samaa, että mikä on siis se ongelma. Ap ei osaa googlettaa lähintä palautuspaikkaa? Ap asuu jossain perämettässä? Onko se Zalandon vika? Mihin olet AP aiemmin vienyt palautukset? Onko siis välimatka onelma? Tarra tai koodin kirjoittaminen pakettiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kirjoita Googlen hakuun "posti toimipisteet" tai "postnord toimipisteet", niin löydät lähimmän. Olisihan sinä sen paketin joutunut sinne toimipisteeseen viemään vaikka sinulla se palautustarrakin olisi.

Ei, vaan palautustarralla olisin voinut palauttaa sen PostNordin lähiboksiin, joka löytyy paikkakunnalta. Ellen viitsi viedä tuotetta noin 40 kilometrin päähän lähikaupunkiin, josta kyseiset toimipisteet löytyvät, minulle jää yli 100 euron hintainen jo valmiiksi rikkoutunut tuote. 

Ap

Vierailija
24/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mikä on muuttunut? Palautustarran liimaamisen sijaan siihen pakettiin pitää kirjoittaa itse palautuskoodi? Mikä tuossa on niin hankalaa?

Vierailija
25/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä on muuttunut? Palautustarran liimaamisen sijaan siihen pakettiin pitää kirjoittaa itse palautuskoodi? Mikä tuossa on niin hankalaa?

Asian tekee hankalaksi se, että asun paikkakunnalla, jossa on AINOASTAAN PostNordin lähiboksi, johon ei voi palauttaa koodilla. 

Ap

Vierailija
26/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tekoälyn vastaus väärässä "Zalandon palautus PostNordin kautta on helppoa: laita tuotteet takaisin alkuperäispakkaukseen, liimaa paketin päälle Zalandon antama palautustarra (tai kirjoita palautuskoodi ja nimesi), ja vie paketti lähimpään PostNordin noutopisteeseen tai Lähiboksiin (käyttäen sovellusta), josta se palautuu ilmaiseksi takaisin."

Vierailija
27/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asian tekee hankalaksi se, että asun paikkakunnalla, jossa on AINOASTAAN PostNordin lähiboksi, johon ei voi palauttaa koodilla. 

Ap

Vielä muutamia viikkoja sitten täältä löytyi myös PostNordin pakettiautomaatti, joka purettiin pois. Sinne oli helppo palauttaa viivakoodilla. 

Ap

Vierailija
28/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. 

Vierailija
29/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli myös paketti ilman palautustarraa ja löysin tänne googlatessani, että voiko kyseessä olla heidän vahinkonsa. 😄

Vierailija
30/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei, vaan palautustarralla olisin voinut palauttaa sen PostNordin lähiboksiin, joka löytyy paikkakunnalta. Ellen viitsi viedä tuotetta noin 40 kilometrin päähän lähikaupunkiin, josta kyseiset toimipisteet löytyvät, minulle jää yli 100 euron hintainen jo valmiiksi rikkoutunut tuote. 

Ap

Voit edelleen tehdä ihan saman. Kirjoitat vaan sen koodin ja Zalando ja viet boksiin.

Vierailija
31/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma ei ollutkaan se että palautus zalandolle on hankalaa, vaan se että postnord on poistanut pakettiautomaatin läheltäsi. Selvä.

Vierailija
32/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaus, vaikuttaa että Zalando myy osan tuotteista 'itse' ja osa tulee 'jälleenmyyjiltä', tuo saattaa selittää myös erilaiset palautuskäytännöt? Osalla tulee tarra mukana, osalla ei. 

Mietin myös voiko yksittäisten asiakkaiden palautusten määrä vaikuttaa asiaan? Tuttu esim. tilaa aina vaikka 5 erilaista mekkoa --> pitää yhden, palauttaa loput (tapa mitä en ymmärrä...) Vs. Vaikka minä  joka tilaan vain 'tarpeeseen' en 'sovitteluun' (mahdollisuuksien mukaan tuttuja merkkejä suosien, joiden koot tuntee) ja ani harvoin olen joutunut mitään palauttamaan. 

Yrityksen kannalta voisi olla fiksua ns. tehdä "hyvien" asiakkaiden ostaminen mahdollisimman helpoksi, ja "vaikeiden" asiakkaiden ostamista vaikeuttaa. Esim. 'hupi tilaaja' saattaa pohtia kahdesti mitä tilaa, jos palautus ei onnistu sekunnissa lähikaupassa, vaan vaatii isomman operaation ja ajelun kauemmas...

Vierailija
33/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missä ihmeen perähikiällä ap asuu??

Vierailija
34/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitäpäs jos et tilaisi sieltä vaan menet paikalliseen kauppaan, sovitat ne ja ostat sopivat?

Salestako? Se on ainoa kauppa 50 km:n säteellä. 🤣

No sitten muutat ihmisten ilmoille. 

Vierailija
35/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on hankalaa? Koodin saa kun tekee palautusilmoituksen. Koodi pakettiin ja paketti noutopisteelle. 

Vierailija
36/36 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on hankalaa? Pari klikkausta ja koodi kännykässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän