2026 Larppaan yläluokkaista elämäntapaa, apua tarvitaan.
Vuonna 2026 aion larpata yläluokkaista elämäntapaa mitä minun tulee tehdä, miten käyttä
Kommentit (47)
Hauska larppi joka voi todellakin auttaa sinua yläluokkaan siittymisestä. Tärkeintä on sivistys, esteettinen maku ja kokemukset. Yläluokka erottautuu muusta että ovat kokeneet St. Morizin ja perusitalianvillat lomillaan. Jos sulla ei ole varaa hankkia erilaisia kokemuksia, niin opiskele niistä. Käy museoissa, opiskele kuvataiteen kieltä ja kulttuurillista puhetta. Yle Areenassa on hyviä podcastejä esim kulttuuriykkönen. Harrasta ja tutustu estetiikkaan, kulinarismiin ja historiaan.. Ei tarvitse kaikkea tietää. Valitse joku sinua kiinnostava aihealue, mikä tahansa ja edisty siinä.
Kun tiedät asioista niin tärkeintä on se, että muodostat omat mielipiteet. Ajattele omilla aivoillasi ja harjoittele itsekunnioitusta. Itsekunnioitus, rajat, oman ajan arvostaminen ja korkeiden standardien omaaminen elämässä ovat tärkeintä. Ja hyvät käytöstavat ja perinteiden kunnioitus.
Onnea matkaan! T. Luokkamatkan tehnyt :)
Vanhempani ovat alkoholisteja, eikä lapsuudenkodissani ollut juurikaan rahaa, harrastuksia tai käytöstapoja.
Olen itse tradenomi, mutta kun muut etenevät työssään, olen itse juuttunut suorittavalle tasolle. Tunnen itseni usein vääränlaiseksi.
Pomoni on vihjaillut pukeutumisestani, olemuksestani ja varsinkin puheestani.
Tunnen olevani umpikujassa, vaikka olen hyvä työssäni.
Kiitos kirjaehdotuksista - varasin molemmat Joonas Konstigin kirjat kirjastosta.
ap
Miten larpata yläluokkaista elämäntapaa? Kysymys ei toimi koska juttu on mahdoton. Mene takaisin äitisi kohtuun ja synny ja elä sitten elämäsi. Näin se vain menee. Jos et ole syntynyt yläluokkaiseksi niin paljastut nousukkaaksi.
Kirjoittelet vaan joka paikkaan mottonasi, että sä vaan lentelet taas tänäänkin Dubaihin abouttisrallallaa 2026 km kaikkien yläpuolella bisnesluokassa ja uituttaaxe teitä muita temusta tilaavia olla noin last season tuulipuvuissa.
-winner-
Wau - oot jo vaikeista lähtökohdista mennyt monta monta askelta eteenpäin! Se ei ole itsestäänselvyys ja voit olla itsestäsi todella ylpeä! <3
Älä Anna pomon lannistaa. Onko tämä työpaikka oikeasti sellainen jossa haluat edetä? Ettei vaan olisi toksinen työympäristö?
Kiinnistä huomiota hygieniaan, puhtaisiin ja siisteisiin vaatteisiin. Silitä vaatteet jne. Mutta tunne arvosi ja kanna itsesi hyväksyvästi. Jos et hyväksy itseäsi ja koet alemmuutta, niin muut kokevat myös. Tärkeintä ei ole ulkoiset asiat vaan henkinen hyvinvointi, sun aura ja tosiaan se itsekunnioitus. <3
Vierailija kirjoitti:
Miten larpata yläluokkaista elämäntapaa? Kysymys ei toimi koska juttu on mahdoton. Mene takaisin äitisi kohtuun ja synny ja elä sitten elämäsi. Näin se vain menee. Jos et ole syntynyt yläluokkaiseksi niin paljastut nousukkaaksi.
Tilanne ei ole täysin toivoton, satuin katsomaan Yle Areenasta dokumentin Roger Mooresta, Sir.
Lapsille pitää ostaa kultalusikat kirpputorilta.
Muista esitellä 3ea leikelettä aamu brunchilla
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani ovat alkoholisteja, eikä lapsuudenkodissani ollut juurikaan rahaa, harrastuksia tai käytöstapoja.
Olen itse tradenomi, mutta kun muut etenevät työssään, olen itse juuttunut suorittavalle tasolle. Tunnen itseni usein vääränlaiseksi.
Pomoni on vihjaillut pukeutumisestani, olemuksestani ja varsinkin puheestani.Tunnen olevani umpikujassa, vaikka olen hyvä työssäni.
Kiitos kirjaehdotuksista - varasin molemmat Joonas Konstigin kirjat kirjastosta.
ap
Pukeutuminen on helppo hoitaa kuntoon. Ala seuraamaan instassa tilejä, joissa esitellään "old money" -tyylistä pukeutumista. Nykyään tyylikkäitä vaatteita saa edullisesti käytettyinä. Sinun pitäisi vain löytää oma tyylisi, eli oletko esim. housu- vai mekkoihminen jne. Ei mitään yliampuvaa, vaan klassisen tyylikkäitä, laadukkaita vaatteita, joita voit yhdistellä keskenään vuodesta toiseen. Klassiset vaatteet maksavat itsensä takaisin moninkertaisesti, koska ovat aina muodissa.
Vaatteiden istuvuutta voi parantaa, jos ne eivät istu täydellisesti. Itse osaan esim. lyhentää hameet ja housut minulle sopivaan mittaan, mutta tarvittaessa käytän korjausompelijaa apuna, jos muutostyö on liian vaativa.
Mene käymään hyvällä kampaajalla ja pyydä toteuttamaan sinulle sopiva tyylimuutos. Pysy siinä jatkossakin. Seuraa instassa vaikkapa tiliä "piatupop". Hiuksia ei tarvitse välttämättä mitenkään värjäillä, hyvä leikkaus riittää.
Opettele tekemään kevyt ehostus. Instasta saa tähänkin oppia.
Gallen-Kallela, Klimrychoffin taidemuseo ovat ensimmäiset kohteeni. (Täytyy muuten tarkistaa, miten tuo *Sinebrychoff* lausutaan.)
Lisäksi olen ilmoittautunut pilatekseen.
Mietin, löytyisikö mitään hyvää ja helppotajuista kirjaa Suomen ja Euroopan poliittisesta järjestelmästä. Häpeäkseni tunnustan, etten oikein tiedä esimerkiksi, miten EU toimii.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkajaisiksi tarvitset ison asunnon joko Helsingin eteläisistä kaupunginosista tai meren rannalta Espoosta.
No et toki, otat vain 10000 kuvaa näiltä alueilta, tulee paljon halvemmaksi. Vaatteet ja laukut lainaat, ruoat kuvaat hienoissa ravintoloissa, joista itse et tietenkään osta mitään. Jonkun käsilaukkukoirankin saat varmasti lainaksi.
Ei, ei, ei. Suomalainen yläluokka EI toimi noin. Nousukkaat kyllä, mutta he eivät ole yläluokkaa.
Yläluokalla on koirana joku keskikokoinen koira, rhodesian ridgeback on ollut suosittu. EI mitään käsilaukkukoiraa!!!
Muutat asumaan mummon perintömökkiin. (Huom! PERINTÖ). Käytät vapaa-aikana 25 vuotta vanhoja öljykangas/villakangastakkeja, haltin vanha toppis käy halkohommiin. Jalkaan wellingtonit tai hunterit. Doc martinit käy, jos ne on vanhat.
Sivistä itseäsi, kuuntele läpi vähintään koko Sibeliuksen tuotanto, Mozart ja suuri osa Bachin tuotannosta, muutkin klassikot tietenkin. Sitten Kaija Saariahon tuotanto. Käyt baletit, oopperat ja teatteriesitykset sekä museot läpi. Opettele ajamaan landroverilla pelloilla. Lue Finlandia-palkitut kirjat, alkuperäiskielellä, eli opettele suomenruotsi.
Tuosta on hyvä aloittaa.
Panosta sivistykseen. Olet jo aloittanut hyvin kiinnittämällä huomiota kielenkäyttöösi. Laaja sanavarasto on yleensä plussaa. Lue paljon ja monipuolisesti, osta museokortti (vuositasolla ei ole iso investointi) ja käy näyttelyissä. Seuraa aikaasi ja uutisia.
Ulkonäkö- ja terveysrintamalla panosta liikuntaan ja painonhallintaan. Liiku ja ulkoile. Hyvä ryhti on kaiken a ja o. Pukeudu ehjiin, siisteihin, sinulle istuviin vaatteisiin, satsaa klassisiin vaatteisiin ja väreihin. Merkkien ja brändien perässä ei kannata juosta, samoin koruissa vähemmän on usein enemmän. Vältä ns. överejä kaikilla sektoreilla. Meikin, hiusten ja kynsien on hyvä olla luonnollisia, ei kovin vahvoja värejä, ripsienpidennyksiä, huulitäytteitä tai kotkankynsiä.
Heti ensimmäiseksi voi kotoa hävittää kaiken mitä Ikeassa myydään.
Huonekalut voi olla 130 vuotta vanhoja, mutta ne on tehty kokonaan jalopuusta kuten tammesta ja mahongista.
Hyvä klassikko Pokka pitää, katso sitä opetusmielessä.
Vierailija kirjoitti:
Heti ensimmäiseksi voi kotoa hävittää kaiken mitä Ikeassa myydään.
Huonekalut voi olla 130 vuotta vanhoja, mutta ne on tehty kokonaan jalopuusta kuten tammesta ja mahongista.
Samoin vaatteissa pitää olla puhtaita luonnonmateriaaleja. Silkkiä, puuvillaa, pellavaa, kašmirvillaa. Mitään keinokuituja ei vaatekaapista pidä löytyä, enintään urheiluvaatteissa joita käytetään ainoastaan urheilukentällä voi olla jotain teknisiä kuituja.
Älä ala, ole kiltti. Joku wt larppaamassa jotain elämäntapaa, jota luulee yläluokkaiseksi ja muut kannustaa.
Vierailija kirjoitti:
Gallen-Kallela, Klimrychoffin taidemuseo ovat ensimmäiset kohteeni. (Täytyy muuten tarkistaa, miten tuo *Sinebrychoff* lausutaan.)
Lisäksi olen ilmoittautunut pilatekseen.
Mietin, löytyisikö mitään hyvää ja helppotajuista kirjaa Suomen ja Euroopan poliittisesta järjestelmästä. Häpeäkseni tunnustan, etten oikein tiedä esimerkiksi, miten EU toimii.
ap
https://european-union.europa.eu/index_fi
Euroopan unioni on tuottanut yllättävän paljon laadukasta tietoa siitä miten koko homma toimii! Siellä joku on oivaltanut, että aika moni kysyy näitä samoja kysymyksiä.
Sanan "larpata" ei tule kuulua sanavarastoosi.
Yliopistokoulutus treenaa ajattelua.
Ohis, mutta Suomessa kaikki sukunimet on nykyään suojattuja. Jos haluaa olemassaolevan nimen itselleen niin joko naimakaupoissa tai hyvällä tuurilla sukuselvityksellä sellaisen saa.