Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2026 Larppaan yläluokkaista elämäntapaa, apua tarvitaan.

Vierailija
01.01.2026 |

Vuonna 2026 aion larpata yläluokkaista elämäntapaa mitä minun tulee tehdä, miten käyttä

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kalliissa ravintoloissa ja kahviloissa ihan  näyttäytymisen takia, vaikka oikeasti sinun pitäisi katsella, mitkä ruoat on tarjouksessa.

Vingu ja vihjaile rahapulaasi läheisille, koska kyllähän heidän pitää rahoittaa sinun elämääsi, eihän sinun toki täydy opetella säästämään. 🙄

Oikeasti yläluokkaiset ihmiset ei puhu rahasta eikä pröystäile sillä, jos rahaa on. Ei logoja, vain äkkivaurastuneet ostaa tavaroita ja vaatteita, joista logot loistaa kilometrin päähän. Vaatteet laadukkaita mutta ei tarvitse olla uusia! Esimerkiksi brittiyläluokka (mukaan lukien kuninkaallinen perhe) käyttää kulahtaneita öljykangastakkeja, noin esimerkkinä. En tiedä, onko larppaaja mies vai nainen, mutta jos mies, niin ei sitten mitään muita koruja kuin kello, kalvosinnapit ja solmioneula. Ei suomikamaa eikä tatuointeja.

Vierailija
42/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gallen-Kallela, Klimrychoffin taidemuseo ovat ensimmäiset kohteeni. (Täytyy muuten tarkistaa, miten tuo *Sinebrychoff* lausutaan.)  

Lisäksi olen ilmoittautunut pilatekseen.  

Mietin, löytyisikö mitään hyvää ja helppotajuista kirjaa Suomen ja Euroopan poliittisesta järjestelmästä. Häpeäkseni tunnustan, etten oikein tiedä esimerkiksi, miten EU toimii.

ap

Kirjastossa hyllyt pullollaan osastolla yhteiskunta. Ei juuri kukaan muukaan ymmärrä miten EU toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten larpata yläluokkaista elämäntapaa? Kysymys ei toimi koska juttu on mahdoton. Mene takaisin äitisi kohtuun ja synny ja elä sitten elämäsi. Näin se vain menee. Jos et ole syntynyt yläluokkaiseksi niin paljastut nousukkaaksi.

Tilanne ei ole täysin toivoton, satuin katsomaan Yle Areenasta dokumentin Roger Mooresta, Sir.

Kaikki on mahdollista, tulihan työväenluokkaisesta David Beckhamistakin hyvin luokkatietoisessa Isossa Britanniassa Sir David.

Vierailija
44/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy kalliissa ravintoloissa ja kahviloissa ihan  näyttäytymisen takia, vaikka oikeasti sinun pitäisi katsella, mitkä ruoat on tarjouksessa.

Vingu ja vihjaile rahapulaasi läheisille, koska kyllähän heidän pitää rahoittaa sinun elämääsi, eihän sinun toki täydy opetella säästämään. 🙄

Oikeasti yläluokkaiset ihmiset ei puhu rahasta eikä pröystäile sillä, jos rahaa on. Ei logoja, vain äkkivaurastuneet ostaa tavaroita ja vaatteita, joista logot loistaa kilometrin päähän. Vaatteet laadukkaita mutta ei tarvitse olla uusia! Esimerkiksi brittiyläluokka (mukaan lukien kuninkaallinen perhe) käyttää kulahtaneita öljykangastakkeja, noin esimerkkinä. En tiedä, onko larppaaja mies vai nainen, mutta jos mies, niin ei sitten mitään muita koruja kuin kello, kalvosinnapit ja solmioneula. Ei suomikamaa eikä tatuointeja.

Oikeasti yläluokkiaset vaatemerkit ei pröystäile logoilla. Valtaosa ihmisistä ei edes tunnistaisi niitä nimeltä. Ne ei ole mitään massatuotanto bulkkia mitä myydään tavallisille ihmisille mukamas hienoina brändeinä. Louis Vuitton ja muut tämmöiset ei ole oikeaa luksusta vaan ne on "luksusbrändejä" joita ostaa etupäässä ihan tavalliset työssäkäyvät jotka haluavat esittää olevansa muita parempia. Yläluokkaisilla ei ole mitään tarvetta esittää yhtään mitään.

Vierailija
45/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kokkareiden puoluekirja ja täräytä jokin messevä aivopieru, miten työntekijän etuuksia ja oikeuksia ovisi kaventaa.

Menet heti täydestä.

Vierailija
46/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti se ei onnistu.

Vierailija
47/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gallen-Kallela, Klimrychoffin taidemuseo ovat ensimmäiset kohteeni. (Täytyy muuten tarkistaa, miten tuo *Sinebrychoff* lausutaan.)  

Mietin, löytyisikö mitään hyvää ja helppotajuista kirjaa Suomen ja Euroopan poliittisesta järjestelmästä. Häpeäkseni tunnustan, etten oikein tiedä esimerkiksi, miten EU toimii.

ap

https://european-union.europa.eu/index_fi

Euroopan unioni on tuottanut yllättävän paljon laadukasta tietoa siitä miten koko homma toimii! Siellä joku on oivaltanut, että aika moni kysyy näitä samoja kysymyksiä.

Kiitos paljon, tuntuu monesti  siltä että, olen ainoa joka ei tiedä, tai ymmärrä asioita. Ehkä toiset osaavat peitellä paremmin ymmärtämättömyyttään ja itse olen ollut siitä turhan rehellinen, kuin "avoin kirja". Puheen lisäksi minun tulee selvästi paneutua myös elekieleeni. 

ap

Vierailija
48/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflixissä Mind your Manners -sarja.

Vierailija
49/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset miljoonatulot, jotta voit harrastaa yläluokkaa, ei sitä voi hiihtääkään ilman suksia. Köyhänä ei voi myöskään soluttautua yläluokan piireihin, sillä sinulla ei ole varaa osallistua rientoihin. 

Jos haluat sivistyä, harrasta korkeakulttuuria, seuraa ajankohtaista tapahtumia ja taloutta, hanki kiinnostuksen kohde, jossa tulet hyväksi. Opiskele, kuuntele ja opi. Opi enemmän ruokakulttuurista, eri maiden kulttuureista, historiasta, vaatetuksesta, tavoista. Matkusta kohteisiin, joissa on historiallisia nähtävyyksiä ja kulttuurielämyksiä. 

Vierailija
50/50 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

https://european-union.europa.eu/index_fi

Euroopan unioni on tuottanut yllättävän paljon laadukasta tietoa siitä miten koko homma toimii! Siellä joku on oivaltanut, että aika moni kysyy näitä samoja kysymyksiä.

Kiitos paljon, tuntuu monesti  siltä että, olen ainoa joka ei tiedä, tai ymmärrä asioita. Ehkä toiset osaavat peitellä paremmin ymmärtämättömyyttään ja itse ol

Elekieli on tärkeää tai melkeinpä eleettömyys. Kiinnitä huomiota käsiin, miten ja mihin lasket, ja käytät muutoin. Kaikki turha huitominen pois.

Ilmeet sellaisia kohteliaan viileitä. Huomioi kaikki läsnäolijat. Kuuntele tarkkaan muiden sanomiset ja opettele ajoittamaan omat puheesi oikeisiin kohtiin. Voit sivuuttaa ei niin tärkeät ihmiset huomaamattomasti.

Älä kuitenkaan yritä liikaa, harjoittele rauhassa. Pahin lopputulema on, että vaikutat teennäistä.

Brittien kuninkaallisten käyttäytyminen on hyvä esikuva, muttei pidä vetää överisti vaikutteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme