Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulevaisuus köyhänä vanhuksena huolettaa

Vierailija
28.12.2024 |

Työpaikkaa en ole saanut mistään, vaikka olen hakenut kymmeniä työpaikkoja kuukaudessa. Olen nyt pitkäaikaistyötön ja on mt-ongelmia. Kunto on romahtanut ja ylipainoa kertynyt. Nytkin on hankalaa, mutta vanhemmat auttavat isojen ostosten, kuten huonekalujen ja elektroniikan kanssa. Entä sitten, kun vanhempia ei enää ole? Edessä on kurja vanhuus. Minun päällä ei opiskella uutta ammattiakaan. Autokin vanhempien omistama, eikä minun tuloilla sitä pidetäkään. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. No sulla ap on ollut vanhemmat jotka ovat auttaneet. Itse olen joutunut miesten elättinä olemaan, kun ei ole päätä opiskella. 

Vierailija
2/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha systeemi ei toimi. Entä jos muutetaan maailmaa paremmaksi. Yritetään. Joku missä on (ei ehtoja) perustulo riittävä ja kodit, laatua, valinnan mahdollisuuksia. Ihmisiä ei voi jättää ilman rahaa heitteille. Se on ainoa jolla saa avun ostettua, vaikka se yksin asuva. On myös vaikea monen saada edes serkkuunsa yhteys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. No sulla ap on ollut vanhemmat jotka ovat auttaneet. Itse olen joutunut miesten elättinä olemaan, kun ei ole päätä opiskella. 

Olet kuitenkin löytänyt muehen tai miehiä  jotka ovat oöleet valmiita elättämään sinutkin. - Monell "tavis niehelle" jotka kykenevät elättääkin itsensä on nykyisin vaikeaa löytää kumppani. Ja lähes mahditonta kumppanon löytäminen on sellaiselle miehelle, joka ei elätä edes itseään. 

Vierailija
4/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuitenkin löytänyt muehen tai miehiä  jotka ovat oöleet valmiita elättämään sinutkin. - Monell "tavis niehelle" jotka kykenevät elättääkin itsensä on nykyisin vaikeaa löytää kumppani. Ja lähes mahditonta kumppanon löytäminen on sellaiselle miehelle, joka ei elätä edes itseään. 

Niin olen. Mutta ei he mitään rikkaita miehiä ole olleet. Ennemmin olisin elättänyt itseni ja elänyt sinkkuna.

Vierailija
5/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöttäydy yhteen toisen samanlaisen kanssa. Kaksin pärjää vanhana paremmin.

Vierailija
6/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin olen. Mutta ei he mitään rikkaita miehiä ole olleet. Ennemmin olisin elättänyt itseni ja elänyt sinkkuna.

Niin. Viime vuosina kieltämättä on ollut onni, että moraalisesti sekä taloudellisesti ja monen muun syyn vuoksi on ollut helppoa elää sinkkuna.

Ja kaukana ovat ne ajat, jolloin monen oli käytännössä pakko asettua parisuhteeseen, vaikka ei sekään aina paljoa parantanut omaa eloa.

Edelleen on toki suhteellisesti kalleinta elää yksin 

- Tietysti parisuhteessa elämisestä saa taloudellisesti kalliimman, jos hybin eriläsitykset siitä miten mm. rahaa ja taloudellisia voimavaroja käytetään  

Vierailija
7/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono neuvo.

Vierailija
8/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie oon varannu aseen sitä varten, kun vanhuus koittaa ja rahat loppuu tai kunto pettää. Suomessa ei nelikymppinen enää eläkettä saa, terveydenhuolto on ajettu alas kun vanhuus koittaa. Töihinkin on viidenkympin jälkeen liian vanha jos potkut tulee. Tuikkaan talon palamaan ja hoidan itseni talon pihalle.

Vierailija
9/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattivalittaja

Vierailija
10/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. Ammattivalittaja

Mikä tarve sulla on kiusata?

Vierailija
11/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono neuvo.

Itseasiassa ei. Voihan sitä lyöttäytyä yhteen ihan kaverimielessä ja ihan sukupuolesta riippumatta. Tai vaikkapa kolme tai neljäkin tyyppiä yhdessä. Kimpassa vuokrattu kämppä, joku osaa ja jaksaa enemmän jotain ja aina on seuraa. Toki pitää olla tarkka että millaista seuraa ympärilleen päästää, ei kannata ankeuttajien kanssa tähän lähteä. 

Vierailija
12/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono neuvo.

Itseasiassa ei. Voihan sitä lyöttäytyä yhteen ihan kaverimielessä ja ihan sukupuolesta riippumatta. Tai vaikkapa kolme tai neljäkin tyyppiä yhdessä. Kimpassa vuokrattu kämppä, joku osaa ja jaksaa enemmän jotain ja aina on seuraa. Toki pitää olla tarkka että millaista seuraa ympärilleen päästää, ei kannata ankeuttajien kanssa tähän lähteä. 

No teeppä niin pyllykkä.

Vierailija
13/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin huolestuttaa 59v kun jos en saa sairauspäivärahaa vaan työmarkkinatuen nyt vielä mutta viekö yleistuki senkin pois, jää nähtäväksi, enkä kelpaa enää kenellekkään työnantajalle niin kuolenko sitten vaan nälkään.

Kela katsoo kaikki sairaat työkuntoiseksi jos kynä pysyy käsissä mutta eihän sellaisia töitä enää ole eikä työnantajia jotka palkaavat vajaakuntoisia. Täten ei tarvitse maksaa eläkkeitä vaan roikottaa työttömyyskorvauksilla ja niissäkin pakotetaan toiset kuntouttavaan työtoimintaan. Miksi kaikkia ei tämä koske ja tätä ihmettelen.

Vierailija
14/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka näin kylmiä ihmisiä voi olla olemassakaan kuin Orpo ja Purra. Niiden mielestä työnantaja löytyy ihan kaikille ihmisille joilta leikkaavat minimi tuista. Mistä näitä työnantajia on sairaille ja pitkäaikaistyöttömille josta voisi tienata.

Tekoäly vie kaikki loputkin työpaikat johonka ei ihmistä tarvita.

Niillä paskanjauhaja päättäjillä Orpolla ja Purralla eivät kovat ilmeettömät silmät eivät reagoi mitenkään jos kysytään ovatko he väärässä ja vieden kaikkein köyhimmiltä mutta omista eduista ei leikata centtiäkään. 

Vierailija
15/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie oon varannu aseen sitä varten, kun vanhuus koittaa ja rahat loppuu tai kunto pettää. Suomessa ei nelikymppinen enää eläkettä saa, terveydenhuolto on ajettu alas kun vanhuus koittaa. Töihinkin on viidenkympin jälkeen liian vanha jos potkut tulee. Tuikkaan talon palamaan ja hoidan itseni talon pihalle.

Minä en tarvitse asetta kunhan lempeään häkämyrkyrkytykseen kuolisin tai voisi polttaakin koko paskan. Olet oikeessa ettei eläkettä saa enää kukaan vaikka olisi kuinka sairas eikä edes sairauslomaa saa. Yleistuen tullessa se voi olla pahin leikkaus ja jätetään monia ilman tukia kokonaan nälkäkuolemaan.

Vierailija
16/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka näin kylmiä ihmisiä voi olla olemassakaan kuin Orpo ja Purra. Niiden mielestä työnantaja löytyy ihan kaikille ihmisille joilta leikkaavat minimi tuista. Mistä näitä työnantajia on sairaille ja pitkäaikaistyöttömille josta voisi tienata.

Niillä paskanjauhaja päättäjillä Orpolla ja Purralla eivät kovat ilmeettömät silmät eivät reagoi mitenkään jos kysytään ovatko he väärässä ja vieden kaikkein köyhimmiltä mutta omista eduista ei leikata centtiäkään.

En osaa olla ollenkaan yllättynyt, että heidän kaltaisiaan on- - Lähes yhtä usein kun itse palstailen, niin kohtaan täällä kirjoituksia, joissa muistutetaan ja kerrataan kuinka arvoton ja tarpeeton olen kun olen työtön luuseri, joka tekisi kansantaloudellen palveluksen jos ymmärtäsin kuola pois.

Vierailija
17/17 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajat haluaa palkata vaan Parhaimman. Ja mielelläön verkostoistaan ja työpaikan vaihtajan työttömän sijaan. Meitä täysin työkykyisiä työttömiäkin on kortistossa pilvin pimein, eikö kelvata mihinkään, miten ihmeessä joku vajaatyökykyinen kelpaisi? Millä kriteeristöllä voi olla paras, edes johonkin siivoustyöhön? Korkeakoulutettu ei ole hyvä, liian kunnianhimoinen ja lähtee heti pois, vajaatyökykyisellä kremppoja kropassa tai päässä. Tottakai ne palkkaa jonku nuoren jota oikeeasti kiinnostaa siivoilla. Mieluummin ovat ilman ku jonku ei-parhaan ottavat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän