Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritän lopettaa alkoholi käytön mutta kukaan ei auta

Vierailija
01.01.2026 |

Miksei ei kukaan auta minua

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä apua olet vailla? Lyöt korkin kiinni, that's it! Jos on vieroitusoireita niin hakeudu lääkäriin.

Vierailija
2/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sitten

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No uittu miten? Spurgua kukaan pysty/halua auttaa. 

Vierailija
4/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sitten

Jos noin helposti luovutat niin ei ihme että olet holisti.

Vierailija
5/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

juominen lähtee itestä kaikki on sust itestä kiinni

Vierailija
6/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä turhaan kipristele...ota vaan kuppia ja anna mennä..

Vierailija
7/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitkään kun ajattelet lopettamisen olevan muiden kuin itsesi harteilla, et ole autettavissa. Siinä kaikki apu mitä sinulle voi kukaan tällä hetkellä antaa. Joten jatkahan vain sitä juopotteluasi.

Vierailija
8/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala auttaa

Vierailija
9/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala auttaa jos nöyrryt

Vierailija
10/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen haluaisit auttavan? Vaimon, isän, veljen? Kuka olisi paras apu.

Vierailija
11/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen henkisenä tukenasi sen minkä pystyn. Se ei tule olemaan helppoa, mutta sinä pystyt siihen!

Vierailija
12/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kukaan voi sun puolestasi alkoholinkäyttöä lopettaa eli ihan itse se on kyettävä tekemään oli apua tarjolla tai ei. Sitten taas jos tilanne on se, että läheiset ja/tai kaveripiiri oikein tyrkyttää alkoholia ja usuttaa juomaan niin silloin pitää ottaa etäisyyttä tuollaisiin ihmisiin. Lisäksi jos on takana oikein kunnon känniränni niin lopettaminen lienee turvallisinta terveydenhuollon / lääkärin valvonnassa. Tuonne pääsyä odotellessa voi ainakin vähentää ja näin tehdä esityötä asian eteen.

Vierailija
13/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää kuulostaa ihan Allulta? Siis vaikka sillä ei tietenkään ole alkoholiongelmaa, tai jos onkin, niin mitä sitten "eikö mukaa saa juoda".

Vierailija
14/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaikea koettu

Vierailija
15/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on aina uhri. Tytöstä ei kasva koskaan vastuullista aikuista.

Vierailija
16/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopetin itse alkoholin ilman apuja ja sympatiaa tai terapiaa. nyt tänä vuonna tulee yhdeksän vuotta tipatonta. en ole juonut edes alkoholitonta enkä mitään sellaista missä on edes vähän alkoholia. en suostu syömää edes tiramisua . 

ei kukaan pysty auttamaan toista se on fakta.

tiedän yhden joka täysi alkoholisti menetti sen takia työn ja käy katkolla, mutta ei se auta joka päivä se juo viinapullon päivässä.

ja myös valittaa ettei apua saa..eli ainoa apu olisi sitoa kädet ja jalat ettei voi juoda ja sen jälkeen kun on kuivilla vahtia 24/7 . ja kukaan ei voi sellaista tehdä. 

kokeile vaikka hypnoosia se joillakin auttaa.

Vierailija
17/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan otettava vastuu omista valinnoista, kukaan muu ei voi sinua auttaa.

Vierailija
18/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä lääkitys lopettamisen avuksi. Jos olet ylipainoinen, Mysimba vie myös ruokahimot. 

Vierailija
19/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tarjolla vertaistukea kun moni aloittaa tipattoman tammikuun:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6344391/tipaton-tammikuu-2026?page=0

Vierailija
20/29 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lopetin itse alkoholin ilman apuja ja sympatiaa tai terapiaa. nyt tänä vuonna tulee yhdeksän vuotta tipatonta. en ole juonut edes alkoholitonta enkä mitään sellaista missä on edes vähän alkoholia. en suostu syömää edes tiramisua . 

ei kukaan pysty auttamaan toista se on fakta.

tiedän yhden joka täysi alkoholisti menetti sen takia työn ja käy katkolla, mutta ei se auta joka päivä se juo viinapullon päivässä.

ja myös valittaa ettei apua saa..eli ainoa apu olisi sitoa kädet ja jalat ettei voi juoda ja sen jälkeen kun on kuivilla vahtia 24/7 . ja kukaan ei voi sellaista tehdä. 

kokeile vaikka hypnoosia se joillakin auttaa.

ja lisäksi mun henkilökohtainen kikka millä onnistuin oli se , että keskityn aina kun tekee mieli siihen niihin negatiivisiin vaikutuksiin kuten ne pahat krapulat ja kaikki sekoilu ja paha maku. sen jälkeen ei tee mieli. se alun hiprakka mikä tulee kun juo se kestää vaan puoli tuntia ja se jälkeen se ei vaan ole sen arvoista.. 

hyvää oloa voi etsiä muualta, kuten mennä kävelemään, pelata, tai mikä nyt itsellä toimii ja rentouttaa.

ja kaverit jotka joi ne on menneisyydessä enkä niiden kaveri enää ole, koska heille en koskaan oikeasti ollut kaveri vaan "rikos kumppani" jonka avulla he vähemmän tunsivat syyllisyyttä juomisesta, kun toisetkin juo. 

en sano, että juomattomuus olisi aina helppoa, mutta se on valinta joka johtaa aina parempaan huomiseen .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi