Yritän lopettaa alkoholi käytön mutta kukaan ei auta
Kommentit (39)
Kerron sinulle nyt surullisen faktan, aikuisuus on vastuuta, ei joululahjalista toiveita.
Minkäläista apua tarvitset? Ja mitä olet itse valmis tekemään asian eteen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tää kuulostaa ihan Allulta? Siis vaikka sillä ei tietenkään ole alkoholiongelmaa, tai jos onkin, niin mitä sitten "eikö mukaa saa juoda".
Oletko sinä koskaan ajatellut hakea apua?
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Minut joukkoraiskattiin ja ryöstettiin vauva, eikä kukaan auttanut. Silti nousin jaloilleni. Ehkäpä kaikkia ei ole tehty selviytymään.
Tarkoitatko, että olet niin juoppo, että lapsesi otettiin sen vuoksi huostaan?
Ei kukaan sitä sinun kurkkuusi väkisin kaada. Lopettaminen lähtee ihan sieltä omasta selkärangasta ja se jatkuu ja jatkuu selkärangattomalla.
Minä en lopettanut alkoholinkäyttöä. En vaan juo enää, kuin erityistilaisuuksissa.
Ja silloinkin ihan olemattomia määriä aiempaan verrattuna.
Jos tekee mieli kännätä, niin haen pullon ja otan sen minkä otan. En ole asettanut itselleni minkäänlaista kieltoa. Joka vuosi näitä mielitekoja on harvemmin ja harvemmin.
Olutta on aina jääkaapissa, jotain väkevääkin on useampi pullo. Alkokin on lähellä ja kauppa. Että mahdollisuus on aina.
Joo, tiedetään. Jos on paha alkoholismi, niin tämä ei varmaankaan toimi.
Mutta jos haluaa vähentää, niin voisi aloitella vaikka rajoittamalla ensin viikonloppuun, sitten niitäkin voi alkaa jättämään välistä. Tämähän on tällaista oman pään sisäistä peliä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde AA ryhmään.
Samaa tulin sanomaan. AA-palaveriin pääsee maailman joka kolkassa. I love AA.
Lähde mukaan, ap
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä!
Loppupeleissä on jokaisen iha oma päätös nostaako käsi sen pullon ja kaataa kurkkuun.
AA:sta ja esim. kaupungin päihdetyöryhmistä voi saada apua. Tärkeintä on löytää hyvä ja turvallinen porukka. Itselläni auttoi, kun pohdin etukäteen, millaisia seurauksia juomisella on: rahanmeno, kännisekoilut, krapula jne. Kun noita pohtii etukäteen, niin ei tee mieli juoda. Myös syyt juomiseen olisi hyvä selvittää: kaveriporukoiden malli, sisäinen tyhjyys, liian riehakas olo oli ainakin itselleni syy juoda. Kaupasta voi ostaa alkoholitonta vaihtoehtoa, jos tekee tottumuksesta mieli jotain juotavaa. Lisäksi olisi hyvä kehittää jotain ohjelmaa juomisen tilalle. Sen ei tarvitse olla mitään ihmeellistä. Esim. pk-seudulta löytyy paljon ilmaisia tapahtumia, liikuntaa voi harrastaa ilmaiseksi jne. Tsemppiä!
Ei kannata pitää alkoholia kotona, siis edes keskiolutta tai muita mietoja alkoholijuomia. Kun joutuu lähtemään ravintolaan, baariin, ruokakauppaan tai Alkoon, jotta saisi alkoholijuomia, jää enemmän aikaa miettiä, kannattaako tehdä niin.
Minut pakotettiin lopettamaan kun tapasin nykyisen puolison . Hän sanoi että se on joko minun p#llu tai viina . Molempia et voi saada. Olen tästä hyvin onnellinen että laitettiin kovan valinnan eteen . Nyt eletään perus hyvää arkea ja raittiutta takana kohta 2 vuotta. Tarkoitus jatkaa loppuun asti raitista elämää .
Minä olin vieroitushoidossa ja rehabissa. Olen siis krooninen alkoholisti. Ensin täytyy itse tunnustaa itselleen, että on alkoholisti. Hoitojen jälkeen AA:han. Nyt selvinpäin melkein 2 vuotta enkä enää koskaan halua juoda. Täyttä myrkkyä, joka pilaa terveyden, ihmissuhteet, libidon, finanssit. Tule AP AA:han- me otamme sinut avosylin vastaan. Sinä pystyt tähän!!
N51
Vierailija kirjoitti:
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä!
Viina on teeskentelyä. Viina on valehtelua. Viinalla narsisti täyttää sisäistä tyhjyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Minut pakotettiin lopettamaan kun tapasin nykyisen puolison . Hän sanoi että se on joko minun p#llu tai viina . Molempia et voi saada. Olen tästä hyvin onnellinen että laitettiin kovan valinnan eteen . Nyt eletään perus hyvää arkea ja raittiutta takana kohta 2 vuotta. Tarkoitus jatkaa loppuun asti raitista elämää .
Mä heitin juopon äijän pihalle ja sanoin, että tervetuloa takaisin jos päätät raitistua. Ei ole näkynyt.
Äijä nousi puliukosta keskiluokkaan kanssani ja putosi takaisin puliukkoporukkaan :D Mutta eipä kehtaa näyttää päätään näillä kulmilla enää.
Mihinkään muuhun kuin alkoholismiin ei ole yhtä paljon apua tarjolla. Apua saa mm. työterveyshuollosta, terveysasemalta, AA:sta, Avominnestä, seurakunnista, vertaisryhmistä, sininauhasäätiöstä jne.
Juuri osallistuin AA palaveriin zoomin välityksellä. Verkkoryhmät löydät suomen AA:n nettisivuilta. Ryhmiä on useita joka päivä. Osta Nimettömät alkoholistit kirja ja kuuntele AA radion tallenteita. Ne löydöt googlen kautta
Jaa. Minut joukkoraiskattiin ja ryöstettiin vauva, eikä kukaan auttanut. Silti nousin jaloilleni. Ehkäpä kaikkia ei ole tehty selviytymään.