Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut hyökkää kommentoijan henkilöä vastaan eikä kommentoi asiaa?

Vierailija
01.01.2026 |

Ei osata muuta?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että aloituksessa hyökätään jotain ihmisryhmää vastaan. Silloin voi vastata samalla tavalla.

Juuri näin. Esimerkiksi palstan misogyynit eivät ansaitse muuta. 

Vierailija
42/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisethan tätä eniten harrastavat. Jos osoittautuu että olen oikeassa jossain asiassa, nimenomaan sellaisessa johon naispuolinen vastaväittäjä on väärässä niin heti olen inceli, persu ja trolli.

Kyllä, palstalla naiset käyvät heti henkilöön. 

Näin naisena tekisi mieli väittää vastaan, mutta valitettavasti tässä on totuuden siemen. Miehet ja naiset ovat erilaisia, ja tämä henkilöön kiinni käyminen on tosiaan keskimääräistä yleisempää naisten keskuudessa. Olen itse naisten kanssa toimiessani huomannut, että keskusteluissa on parempi pitäytyä konsensuslinjalla. Jos olet eri mieltä enemmistön (tai ryhmän johtajan) kanssa, sinut leimataan vialliseksi ihmiseksi. Ei toki päde kaikkiin naisiin, kuten ei minuunkaan, mutta miesten kanssa pystyy  yleensä argumentoimaan paremmin.

Ei tuo riipu sukupuolesta vaan alasta. Vähän koulutetut on tyypillisesti tuollaisia. Nuoruuden kesätöissä sen huomasi. Ja toisekseen "olla oikeassa" on kovin subjektiivista ellei ole tyyliin jokin luonnontieteellinen fakta kyseessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kognitiivinen dissonanssi. Asia, joka on  fakta, ei vastaa omaa käsitystä, mikä aiheuttaa ahdistusta. 

Suosittelen keskusteluapua.

Mitä se nyt sanoi?

PIehtaroi omissa kognitiivis- affektiitisissa ongelmissaan. 

se on pehtaroi

Vierailija
44/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisethan tätä eniten harrastavat. Jos osoittautuu että olen oikeassa jossain asiassa, nimenomaan sellaisessa johon naispuolinen vastaväittäjä on väärässä niin heti olen inceli, persu ja trolli.

No sä olet varmaan juuri niitä joiden mielestä mies on aina kaikessa parempi ja se on fakta 😅 Ja sitten hermostut kun sua vastaan hyökätään. 

Vierailija
45/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoijan henkilöön on hitusen vaikea hyökätä, kun harva täällä kertoo kuka on.  Kommentin tyyli määrittää, miten siihen vastataan. 

Vierailija
46/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan täällä on aina omasta mielestään oikeassa. Mutta miehille tulee yllätyksenä ettei heitä kompatakaan rasimissa, naisvihassa jne. Liikaa aikaa vietetty Yliksellä, Hommafoorumissa yms? 

Vierailija
47/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Vähän jos erehdyt vaikkapa ihmettelemään miten työttömyysaste vaan nousee nousemistaan, niin eiköhän joku ole rageamassa vassarinpaskoista ja limalompakoista. Minkäs teet.

Vierailija
48/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa aloituksissa tuota tehdään, erityisesti jos aloittaja paljastuu naiseksi, jolla menee hyvin. Heti nousee paskamyrsky, jossa aloittajan päätetään olevan tyhmä, köyhä ja ruma.

Itselle herää lähinnä mielenkiinto näiden teilaajien omaa elämäntilannetta kohtaan.

Vierailija
49/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kokemattomuudesta, ettei ole oivaltanut keskustelevansa ikään kuin peilin kanssa, kaikki mitä kirjoittaa persoonasta heijastaa omaa itseä.

Vierailija
50/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa täällä pyörii peruskoulu pohjalta, elämänkoululaisia, kalluja

Kuten sinä, joka et osaa kirjoittaa oikeaa suomen kieltä? Peruskoulupohjalta on yhdyssana. Opetellaan suomea kun kerran Suomessa ollaan, kantasuomalainen elämänkallu!

Kielioppinatsikin on paikalla :D Persu varmaan 

Vierailija
51/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä ei ole asiaa. 

Vierailija
52/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska taidot ja osaaminen eivät riitä itse aiheen kommentointiin. Esimerkkejä tyhmistä ihmisryhmistä on: naiset ja persut.

Vierailija
53/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on yleinen aegumentaatiovirhe:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem?wprov=sfla1

Luuletko että vauvapalsta on joku Forum Romanum? Ei täällä noudateta mitään klassisia pelisääntöjä eikä oikeinkirjoitustakaan. Se voittaa kuka saa eniten peukkuja

täällä ei kukaan 'voita' mitään, se on ylistyyppien kieltä jotka tänne ajoittain majoittuu.

Ylänuolia saa välillä asialle jota kommentoi, tai kommentille asiasta... sekin on eri asia.

Ylistyypit tunnistaa siitä että he käyttävät Ylikselle tyypillistä kieltä, esimerkiksi "servata". Melko lapsellista palstakäytöstä. Ihan kuin keskustelu olisi jotain kilpailua. 

Vierailija
54/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska taidot ja osaaminen eivät riitä itse aiheen kommentointiin. Esimerkkejä tyhmistä ihmisryhmistä on: naiset ja persut.

Sillä lailla, aika alkeellista trollailua sinultakin 😁

Vierailija
55/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin naisena tekisi mieli väittää vastaan, mutta valitettavasti tässä on totuuden siemen. Miehet ja naiset ovat erilaisia, ja tämä henkilöön kiinni käyminen on tosiaan keskimääräistä yleisempää naisten keskuudessa. Olen itse naisten kanssa toimiessani huomannut, että keskusteluissa on parempi pitäytyä konsensuslinjalla. Jos olet eri mieltä enemmistön (tai ryhmän johtajan) kanssa, sinut leimataan vialliseksi ihmiseksi. Ei toki päde kaikkiin naisiin, kuten ei minuunkaan, mutta miesten kanssa pystyy  yleensä argumentoimaan paremmin.

Et ole tullut ajatelleeksi että kyse on miellyttämisestä? Ne samat miehet hyökkäävät kyllä toisia miehiä vastaan vastaavassa tilanteessa mutta myötäilevät sinua. Sitten hämmästyt kun naisilla ei ole tarvetta mielistellä (koska ne ei ole sun jalkovälin perään). 

Sivustaseuraajana tuo on nähty niin monesti. Tilanne muuttuu kun nainen vanhenee, miesten asenne muuttuu kummasti, ei ne enää ole mielin kielin. Mutta pidä ihmeessä tuo sun "I'm not like other girls" kun vielä voit... 

Vierailija
56/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuhoaa käärmeeltä pään, ei tarvitse enää miettiä, mitä se ajattelee.

Vierailija
57/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekin on outo tapa että joku ottanut tavakseen vain ilmoittaa milloin joku asia on hänen mielestään valhetta tai totta, ilman mitään perusteluja. Meillä on joku korkeampi voima keskuudessamme palstalla?

Meinasin samaa kommentoida tuohon aiempaan. On toki sellaisia aloituksia, jotka tajuaa heti typeräksi trolliksi tai spämmiksi, mutta läheskään aina näin ei ole ja silti usein joku katsoo asiakseen ilmoittaa, että aloitus on satuilua. Perustelut voisi ainakin laittaa mukaan, kun tuollaisen väitteen heittää, että onko niitä korkeampia voimia, vai ihan todellista faktatietoa asiasta..

Vierailija
58/58 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksen kuvittelisi käsittelevän palstalla kommentointia. Arkielämässä on yleensä sukupuolesta riippumattomat pelisäännöt, joissa ei tarvita varsinaista debattia. Konsensusta eli kaikkia tarpeeksi tyydyttävä päätöstä ei tarvitse hakea, jos eriäviä mielipiteitä ei ole. Argumentoinnilla on tarkoitus saada joko enemmistö puolelleen tai löytää keskitie eli se konsensus. Jos päätöksen tekee johtaja, niin sitten on niin. 

Vaikea kuvitella esimerkkejä tilanteista joissa tehtäisiin päätöksiä vain miesten tai naisten kesken ja argumentit eivät riippuisi käsiteltävästä asiasta. Missä juuri naisten kanssa "toimimisessa" tällainen vialliseksi leimaaminen esiintyy ja onko näissä tilanteissa yleensäkin tapana hyökätä henkilön kimppuun, kun ollaan kasvotusten? 

Tokihan tässä oli oiva esimerkki siitä, että kommentoida asiaa vaan kommentoijia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan