Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri haluaisi siirtää minut sosiaaliavun piiriin

Vierailija
01.01.2026 |

Pitäisi vaan keksiä joku syy elämänhallintaan liittyen.

En siis ole onnistunut työllistymään vuosiin.

Tosin en saa myöskään toimeentulo- tai asumistukea.

Ei voida laittaa koulutukseen useista tutkinnoista johtuen.  Koulutukset ja lisäopinnot ovat ajantasaisia.

Työssähakutaidoissa ei ole vikaa. On työllistynyt ennenkin.

Seuraava ongelma on velattomuuteni, ei yhtään laskumyöhästymää, terve, asuu velattomassa omakotitalossa.

Tilillä ja sijoituksissa rahaa n.  200 000.

Kun nyt kuitenkin on ollut vuosia työtön, niin täytyy olla syrjäytynyt. Eikös juu?

Unohdin kertoa ajavani velattomalla uudehkolla autolla ja vasta eilen järjestin ystäville ja sukulaisille mukavat uuden vuoden juhlat 😊.

Ja paljonko saan niitä suuria tukisummia? Saan 595e kuussa netto.

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ihmettelevät, että joku jolla on vähän rahaa (200 tonnia ei loppuiäksi riitä) nostaa työkkäriä? Säästöt on pian syöty. 

Katsopas kun me isänmaalliset ihmiset (kokoomus ja Perussuomalaiset) emme kehtaa ottaa muiden almuja, vaan teemme töitä.

🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
82/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten työkkäri väitti minullekkin että tarviin sosiaaliapua eikä minulla ole elämänhallintaa ja olen sairas ja työkyvytön. Ne kirjoitti oikein lausunnon siitä. Pidin sitä kunnianloukkauksena ja niin piti käräjäoikeuskin koska haastoin työkkärin virkailijan ja sen sossu akan oikeuteen jotka sen lausunnon teki. Sain lopulta 3500 euroa korvauksia. Ne myös katkaisi työttömyystukeni joten hain oikeutta käräjiltä. Yhtään laskua en ole jättänyt maksamatta 25 vuoden aikana. Oikeus slevittu myös vuokranmaksun eikä yhtään huomautusta ollut ja olin maksanut jopa 500 euroa liikaa pahan päivän varalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset ihmettelevät, että joku jolla on vähän rahaa (200 tonnia ei loppuiäksi riitä) nostaa työkkäriä? Säästöt on pian syöty. 

Katsopas kun me isänmaalliset ihmiset (kokoomus ja Perussuomalaiset) emme kehtaa ottaa muiden almuja, vaan teemme töitä.

🤣🤣🤣🤣🤣

Kyllä me tarvitaan yritystuet ja lapsilisät. Ongelma vaan on työpaikan menetys tai sairastuminen. Silloin olemme samojen asioiden äärellä kuin AP.

Vierailija
84/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin netistä syrjäytymistä käsittelevän opinnäytetyön. Syrjäytymisen käsite on yleiskäsite ja sen käyttö on löyhää.

Eräs määritelmä on, että syrjäytyminen on liikkumista kauas valtion ohjauksesta ja sen parissa toimimisesta.

Vierailija
85/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun tarjoaminen sitä tarvitsemattomalle on kiusantekoa ja väheksyvää käytöstä.

Vierailija
86/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee muuten melkoinen määrä "syrjäytyneitä" siinä vaiheessa kun yleistukeen tulee toimeentulotuen ehdot. Kukaan, jolla on työssäkäyvä puoliso ei enää tule olemaan työkkärin listoilla. 

Vierailija
87/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samassa jamassa, toki ihan noin paljon ei ole varllisuutta, tuskin puoliakaan kuin aloittajalla. Mutta olen arjalaisluterilainen kunnon kansalainen. jolla on pinkka kunnossa ja velkaa ei ole. Kaikki muukin on kunnossa, kaikki.

Joku inkeri mulle soitti ainakin 3 kertaa ja kertoi, että minulle (62 v) pitää tehdä jotain, ja minut pitää laittaa johonkin.

Mitään syytä ei keksinyt, jankutti vain. Kerroin sille, että pesen hampaani kaksi kertaa päivässä, teen itse kaikki ruuat ja valmistan kurpitsasäilykkeitä syksyisin. Matkustan päiväntasaajan tuolle puolen kerran vuodessa, ja puhun erästä heimokieltä, jota siellä puhutaan. Ihan vaan tässä vähän avaudun avautumisestani.

Virkailija inkeri ei ole nykyisin pahemmin kilautellut. 

Mitä tulevaan yleistukeen tulee, niin ensi vaiheessa varallisuus mm. pankkitalletukset eivät vaikuta sen määrään. Jatkossa asia saattaa muuttuu, varmaan muuttuukin, mutta näillä nyt mennään. 

Vierailija
88/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mun salkku vaan 25 000 mutta se lasketaan yhteen sen omaishoidonpalkkion kanssa. Haen työkokeilupaikkaa ja sitäkin saa tehdä vaan 6 kuukautta. Haluaisin tehdä syksyllä sen neljä kuukautta niin saisin sen yleistuen ilman vähennyksiä. Salkkua kasvatan osingoilla ja pikkusijoituksella 150 euroa per kuukausi.

Puoliso sanoi että vihoviimeinen mihin voit luottaa on tuo yleistuki. Neljä vuotta niin pääsen eläkkeelle. Tuloni ovat siis hyvin pienet mutta puoliso onneksi maksaa ruuat ja asumisen. Meillä myös nuori elätettävänä ja tämä kehitysvammainen ostaa ruokaa kyllä kotiin. Nuorimmaisen tulot nolla. Lemmikkejä on ja ovat jo senioreja. Eläinlääkärikassa pitää olla.

Palkaksi hallitukselle emme kuluta vaikka säästöjä onkin vaan entistä vimmatummin yritämme säästää lisää. 

Omaishoitajaksi ei kannata enää ryhtyä jos olet työtön. Vöhennetään nimittäin yleistuesta. Nuori saa jäädä vielä kotiin koska koti hänelle tärkeä. Jossain vaiheessa on pakko lähteä.

Vierailija
89/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee muuten melkoinen määrä "syrjäytyneitä" siinä vaiheessa kun yleistukeen tulee toimeentulotuen ehdot. Kukaan, jolla on työssäkäyvä puoliso ei enää tule olemaan työkkärin listoilla. 

Ollaan me ja ihain vittuillaaksemme! Vaikkei saataisi penniäkään. Ilmainen harrastus yhteiskuntakritiikin piirissä.

Vierailija
90/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärissä ne voi sanoa mitä vaan työttömälle sen takia koska kunnat maksaa sakkoa työttömistä jotka ei saa töitä. Minustakin on kaikenlaista sanottu kuten että olisin alkoholisti ja en ole työkykyinen joten minulle ei voi maksaa työttömyysrahaa. Sitten vaan pitää tehdä rikosilmoitus työkkäristä.

Vierailija
91/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me ja ihain vittuillaaksemme! Vaikkei saataisi penniäkään. Ilmainen harrastus yhteiskuntakritiikin piirissä.

Virkailija tietäisi, ettei kiristyskeinoja ole. Pidetään vaan teatteria yllä. Tuntisi virkailijakin tekevänsä työtä, jolla on tarkoitus.

Vierailija
92/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolison tulot eivät vaikuta yleistuen määrään. Eivät ainakaan tämän hetkisen suunnitelman mukaan. Olihan suunnitelmassa erikseen mainittu, etteivät kämppäkaverin tulotkaan vaikuta, mikä kuulostaa vähän erikoiselle, mutta joo. 

Omat tulot vaikuttavat, jos ne ylittävät 311 € /kk, niitä voivat olla mm. pääomatulot, omaishoidonpalkkio ja OVE-eläke.

Säästöt eivät vaikuta, mutta niistä saatavat tuotot kyllä, tuosta 311 € /kk alkaen.

Sitä en usko, etteikö muutos vielä tulisi, harkitsen kyllä säästöjeni nostamista sukanvarteen, ihan vaan varmuuden vuoksi.

Vierailija
93/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on sijoituksia, joten et saa 595.

Vierailija
94/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pitkäaikaistyöttömät halutaan sosiaali"avun" piiriin.

Vierailija
95/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai ihan vittuillaksesi suorittelet tehtäviä ja kuuntelet säännöllisin väliajoin suojatyötanttojen piilovittuilua? Itse kyllä keksisin parempaakin tekemistä. 

Vierailija
96/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka haluaa ja miksi? 

Vierailija
97/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän samassa jamassa, toki ihan noin paljon ei ole varllisuutta, tuskin puoliakaan kuin aloittajalla. Mutta olen arjalaisluterilainen kunnon kansalainen. jolla on pinkka kunnossa ja velkaa ei ole. Kaikki muukin on kunnossa, kaikki.

Joku inkeri mulle soitti ainakin 3 kertaa ja kertoi, että minulle (62 v) pitää tehdä jotain, ja minut pitää laittaa johonkin.

Mitään syytä ei keksinyt, jankutti vain. Kerroin sille, että pesen hampaani kaksi kertaa päivässä, teen itse kaikki ruuat ja valmistan kurpitsasäilykkeitä syksyisin. Matkustan päiväntasaajan tuolle puolen kerran vuodessa, ja puhun erästä heimokieltä, jota siellä puhutaan. Ihan vaan tässä vähän avaudun avautumisestani.

Virkailija inkeri ei ole nykyisin pahemmin kilautellut. 

Mitä tulevaan yleistukeen tulee, niin ensi vaiheessa varallisuus mm. pankkitalletukset eivät vaikuta sen määrään. Jatkossa asia saattaa muuttuu, var

Tuo kurpitsasäilykkeiden valmistus oli varmaan ratkaiseva juttu sun keisissä.🤣🤣🤣

Vierailija
98/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten se extoimarikin, joka asuu kivitalossa järven rannalla ja vaimonsa johtaa yritystä.

Vierailija
99/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne on kyllä toimeentulotuen saajat jotka sossuun ohjataan: 

"Jos harkitsemme perusosasi alentamista enintään 40 prosentilla, ohjaamme sinut hyvinvointialueesi sosiaalipalveluihin palvelutarpeen arviointia varten.

Kela voi alentaa perusosan määrää enintään 40 prosentilla, jos kumpikin seuraavista ehdoista täyttyy:

- Sen jälkeen, kun perusosaasi on alennettu enintään 20 prosentilla, toimit edelleen tavalla, joka mahdollistaisi perusosan alentamisen edelleen enintään 20 prosentilla.

- Kieltäydyt ilman perusteltua syytä osallistumasta hyvinvointialueen sosiaalipalveluissa tehtävään palvelutarpeen arviointiin.

Perusosaasi ei alenneta yli 20 prosentilla, jos osallistut palveluntarpeen arviointiin."

Vierailija
100/128 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sössötettiin, että sosiaaliekonominen asemani on kaventunut pitkään jatkuneen työttömyyden vuoksi. Sanoin tantalle, että en nyt ole ihan varma, kun viime pressanvaaleissa oli yksi kavereistani ehdokkaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme