Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri haluaisi siirtää minut sosiaaliavun piiriin

Vierailija
01.01.2026 |

Pitäisi vaan keksiä joku syy elämänhallintaan liittyen.

En siis ole onnistunut työllistymään vuosiin.

Tosin en saa myöskään toimeentulo- tai asumistukea.

Ei voida laittaa koulutukseen useista tutkinnoista johtuen.  Koulutukset ja lisäopinnot ovat ajantasaisia.

Työssähakutaidoissa ei ole vikaa. On työllistynyt ennenkin.

Seuraava ongelma on velattomuuteni, ei yhtään laskumyöhästymää, terve, asuu velattomassa omakotitalossa.

Tilillä ja sijoituksissa rahaa n.  200 000.

Kun nyt kuitenkin on ollut vuosia työtön, niin täytyy olla syrjäytynyt. Eikös juu?

Unohdin kertoa ajavani velattomalla uudehkolla autolla ja vasta eilen järjestin ystäville ja sukulaisille mukavat uuden vuoden juhlat 😊.

Ja paljonko saan niitä suuria tukisummia? Saan 595e kuussa netto.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

höpöhöpö, miks pakolla töihin, ala elää koroillasi!

et sä mitään tukia saa, kun ja jos on rahaa noin paljon

Ei saakaan. Saa vain peruspäivärahan.

Peruspäivärahaa ei saa vuosia.

Täytyykö keksiä syy sosiaaliavun tarpeelle?

Vierailija
22/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työkkäri katsoo almanakasta sinun olevan syrjäytynyt. Keino työllistämiseesi on laittaa sinut työpajalle nikkaroimaan linnunpönttöjä.

Voit tuon jälkeen kertoa työtä hakiessasi osaavasi nikkaroida linnunpönttöjä.

Eivät ne laita enää, kun kuntouttavalla työtoiminnalla ei enää vältä sakkomaksuja. Kuntouttava työtoiminta on ajettu alas.

Kuntouttava on vapaaehtoista, ei ne sinne ole vastentahtoisesti koskaan ollut laittamassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää minkä alan töitä haet ja eikö ole yritetty kouluttaa tai laittaa ns kursseille tai muuhun työllistymistä edistävään toimenpiteeseen?

Et ehkä ole tietoinen nykytodellisuudesta. Nykyisin tarjotut koulutukset ja kurssit ovat alle työttömien osaamistason.

Vierailija
24/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi tietää minkä alan töitä haet ja eikö ole yritetty kouluttaa tai laittaa ns kursseille tai muuhun työllistymistä edistävään toimenpiteeseen?

Et ehkä ole tietoinen nykytodellisuudesta. Nykyisin tarjotut koulutukset ja kurssit ovat alle työttömien osaamistason.

Korkeasti koulutetuille ja alan parhaimmista yrityksistä työttömiksi jääneille korkeastikoulutetuille tarjotaan ammattikoulun alkeisperuskurssia osaamisen päivittämiseen. Ja tämä on totta.

Vierailija
25/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi näihin koulutuksiin liittyy puolen vuoden ilmaisharjoittelu. Ei kai ilmaisharjoittelupaikka ikinä ota todesta työnhakijaa, joka tekisi töitä ilmaiseksi 🤣?

Vierailija
26/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuuko kotikuntasi maksamamaan valtiolle korvauksia siitä, että kunnassa asut sinä, työtön? Kysy kunnalta töitä? 

Vierailija
27/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi näihin koulutuksiin liittyy puolen vuoden ilmaisharjoittelu. Ei kai ilmaisharjoittelupaikka ikinä ota todesta työnhakijaa, joka tekisi töitä ilmaiseksi 🤣?

Lisäksi ilmaisharjoittelupaikka pitää löytää itse. Käytännössä se pitäisi yrittää etsiä jostain mahdollisimman pienestä yrityksestä, jottei pilaisi tulevaisuuden työnsaantimahdollisuuksia ja leimaantuisi surkeaksi parempien työnantajien silmissä.

Vierailija
28/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toukokuussa et saa enää mitään eli turha olla työtön. Sun osingot tiputtaa koko  yleistuen ekan osan pois.

Mulla sama ongelma mutta omaishoidonpalkkio ja pienet osingot tiputtaa yleistukea. Saan kuitenkin jotain.

Vierailija
29/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaisuus ei vielä vaikuta työttömyyskorvaukseen, eikä ole vaikuttanut.

Aapeelle, jos sinut siirretään sosiaaliavun piiriin eli suomeksi kokonaan toimeentulotuelle, niin et saa enää penniäkään mistään. Omaisuus vaikuttaa toimeentulotukeen.

Vaikuttaa alkaen toikokuu 2026. Hänellä on ilmeisesti salkku ja osingot niin isot että ei saa yleistukea. Olen tästä varma kodka koskee myös mua toi vähennys.

Vierailija
30/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ois kuinka osinkolappuihin sijoittanut 200000 euroa, ei sillä nyt vaan elä. 

Sitä paitsi, jotkut nyt ihan oikeasti HALUAVAT töihin. Mullakin on lähes sama tilanne. Mä opiskelen sitten erilaisin turhaketutkintoja näine typerine ilmaisharjoitteluineen.

Vierailija
31/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakaan. Saa vain peruspäivärahan.

Peruspäivärahaa ei saa vuosia.

Täytyykö keksiä syy sosiaaliavun tarpeelle?

Keksiminen ei auta, vaan sosiaaliapua saa jos täyttää ehdot. AP ei täytä.

Vierailija
32/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pupukurssille! Heti!

Vierailija
33/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain täysi asioista tietämätön voi päästää suustaan tuollaista soopaa.

Vierailija
34/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aapeelle, jos sinut siirretään sosiaaliavun piiriin eli suomeksi kokonaan toimeentulotuelle, niin et saa enää penniäkään mistään. Omaisuus vaikuttaa toimeentulotukeen.

Vaikuttaa alkaen toikokuu 2026. Hänellä on ilmeisesti salkku ja osingot niin isot että ei saa yleistukea. Olen tästä varma kodka koskee myös mua toi vähennys.

Toukokuu 2026 saa vielä tulea, jos siirtää rahat sijoituksista tilille makaamaan.

Vierailija
35/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela se on mikä määrää, mitä tukea haet. Ensisijaisesti haet työmarkkinatukea.

Kunta taas haluaa siirtää sossutoimeen, koska sen maksaa hyvinvointialue.

Varmaan saat itse yhteiskunnan tukia? Onko sulla edunvalvoja onhan, huolehtii aun tukien hausta ja raha-asioista, jotta voit trollata palstalla. Ihan pieni kysymys. Sattuuko olla noin tyhmä? Tai hyvin pieni mahdollisuus. Yrititkö trollata? Olet huono siinä, keksi jotain muuta.

Vierailija
36/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ois kuinka osinkolappuihin sijoittanut 200000 euroa, ei sillä nyt vaan elä. 

Sitä paitsi, jotkut nyt ihan oikeasti HALUAVAT töihin. Mullakin on lähes sama tilanne. Mä opiskelen sitten erilaisin turhaketutkintoja näine typerine ilmaisharjoitteluineen.

Toukokuussa osingot vähennetään ihan kaikilta. Näin kun tulee yleistuki. Laskin että nuo osingot kyllä tiputtaa koko yleistuen pois. Melkoinen yllätys jos ei asiaa pysty sisäistämään. Minä pystyn. Puoliso onneksi elättää minut  neljä vuotta kunnes jään eläkkeelle.

Vierailija
37/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukokuussa osingot vähennetään ihan kaikilta. Näin kun tulee yleistuki. Laskin että nuo osingot kyllä tiputtaa koko yleistuen pois. Melkoinen yllätys jos ei asiaa pysty sisäistämään. Minä pystyn. Puoliso onneksi elättää minut  neljä vuotta kunnes jään eläkkeelle.

Kukas tässä on kertonut osinkojensa määrää? Jos on vaikka 200000 euroa Nvidiassa, ei siitä paljon osinkoja irtoa. 

Vierailija
38/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap kannattaa yrittää viivyttää asiaa tuohon toukokuun alkuun ja sitten lähdet litomaan kun et saa kuitenkaan mitään.

Vierailija
39/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama raja ensimmäisen vaiheen yleistuessa on kuin nykyisessä työmarkkinatuessakin on. Pääomatuloja jos on 1900 euroa kuussa, niin et saa penniäkään.

Vierailija
40/67 |
01.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain täysi asioista tietämätön voi päästää suustaan tuollaista soopaa.

Olen ollut työnhakijana ja tuota se on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme